Sauna ja vappu ;)

Aamusauna lämpenee. Nyt alkaa vapun vietto, huiskujen heiluttelu ;)
Vettä räpii ulkona, mutta so What, kuka sinne muuteskaan menis? Kesää voi valmistella sisälläkin.
No juu, ei.Täällä on vielä lunta aika paljon, hupenee kyl vauhdilla. Kohta alkaa kesän polkupyörälenkit, se on taas se 25-50 km päivässä ja kunto kohenee, vaiks ei se huono ole nytkään.
Tähän aloitukseeni odotan sit paljon sellasii, nää...ei 50 voi olla hyvässä kunnossa tjn ;)
Kieli poskessa tätä täs kirjoitan, älkää pettäkö odotuksia ;)

33

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä 50 voi olla hyvässä kunnossa. Kuvasta näkee, että sinäkin olet ikäiseksesi vielä kohtalaisessa kunnossa.

• Kuvahan ei ole minusta ;) se kai jokainen tajuaa, joka on nähnyt 50 ihmisen,sillä on vain muuta merkityst minulle ;)
        Mutta tänhän sinäkin tajusit, ilman että piti se sanoiksi kirjoittaa ;)

• tiinaex...

mää pyöräilen tollasen pitkän matkan aina muutaman kerran kesässä mulla kun ei oo vaihdepyörää ja maastokin on mitä on pitää ajaa ensin räpöstä hiekkatietä kymmenen kilsaa ennen kun pääsee asfaltille ja toi hiekkatien pätkä on vielä tosi mäkistä mennen tullen on sellaiset mäet joita mun kunnolla ja pyörällä ei oo koskaan poljettu ylös joskus tulee tehtyä semmoinen kymmenen kilsan lenkkikin mutta sama juttu mäki ei haittaa siinä mutta pöllyävä hiekka ja lentävät kivet kun ne harvat autoilijat ei tahdo hiljentää ollenkaan kun ne ajaa ohi ja se sattuu kun kivi sinkoo päälle se kun rikkoo tuulilasinkin näpäkästi huomaatko muuten että loistavia syitä löytyy liikkumattomuuteen ;)))))

• Mut ny, meet ja ostat kunnon pyörän! sul oli laihdutus menossa, juu kävin katsoon 60 kun ei tääl mitäään tapahdu (so sue me)
        Ni pyöräily on yks hauskimmista tavoista pistää elimistö liikeelle, toinen on psyllium

• anja_ninja kirjoitti:

Mut ny, meet ja ostat kunnon pyörän! sul oli laihdutus menossa, juu kävin katsoon 60 kun ei tääl mitäään tapahdu (so sue me)
        Ni pyöräily on yks hauskimmista tavoista pistää elimistö liikeelle, toinen on psyllium

oon mää sitä ajatellu mun yhdellä ystävällä olis lähes käyttämätön hyvä vaihteellinen katotaan kun tulee pyöräily kelit ja lakkaa kura roiskumasta.

• tiinaex kirjoitti:

oon mää sitä ajatellu mun yhdellä ystävällä olis lähes käyttämätön hyvä vaihteellinen katotaan kun tulee pyöräily kelit ja lakkaa kura roiskumasta.

Totta, itselläkin oli selkä kurassa, kun takarengas nakkeli rapaa.
        Mut joo, se on helppo tapa kuntoilla, ei liian raskasta.

• Hei kun keikuskelen

50 kilometriä on jo aikamoinen matka. Ihan niin pitkästi en viitsi ajella. 20 kilometriä on mulle sopiva matka. Ennen ajelin kyllä pidemmästikin, mutta enää ei ole sillä tavalla intoa.

Melkein kaikki lumet ovat häipyneet, pieniä laikkuja näkyy tuola metsän "taskuissa".

Näin eilen kaupassa ihanan vappuilmapallon. Aivan ihana ja nyt ottaa kaaliin, kun en kuitenkaan sitä ostanut, vaikka ekana meinasin. Nyt tarttee lähteä uudestaan samaiseen kauppaan, ettei pallot lopu.

Hyvä keksintö. Nimittäin oli kahdenlaisia "palloja". Toinen oli pieni suloisen näköinen Koira ja toinen oli vähän isompi Hevonen.
      Noh ei tuos mitään, mutta molemmilla oli haitarimaiset JALAT. Molemmissa palloissa oli talutusremmi kaulassa. Tästä remmistä kun vaikkapa vetäs pallon ylös, niin se hiljakseen tuli takas alas ja koira/hevonen tuli jaloilleen. Eli pallo jäi n. 30 senttiä lattiasta ylöspäin. Jos narusta veti, niin jalat liikkuivat siten, kuin koita/hevonen olis kävellyt.

Suuresti ottaa päähän, kun en sitä ostanut. Maksoi vain 9,90.
      Miniä kutsui mut heidän luokseen illalla grillailemaan (ovat ostaneet uuden kaasugrillin) ja meinaan viedä sen hevosen tai koiran heille yllärilahjaksi:)
      Kiesus, jos ne pallot on loppuneet. Sitte tulee nyyh-nyyh.

• No ny kauppaan, tiedä terhees ja mitä olet halunnut...hopi hopi..
        Mut mitäs ny sit vappuna?

• Hei kun keikuskelen
        anja_ninja kirjoitti:

No ny kauppaan, tiedä terhees ja mitä olet halunnut...hopi hopi..
        Mut mitäs ny sit vappuna?

Joo joo, haen haen, mutta ensteks käväsen suihkussa ja juon loput kaffeet tuosta ämpäristä.
        Sitten menen etsimään itselleni uudet vaatteet teatteria varten. Jotenkin siltä tuntuu, ettei ole Mitään päälle pantavaa. Sitäpaitsi tahtoisin jotakin Yli-muodikasta ja Fiiniä.

En ole koskaan Vapusta piitannut. No koskaan ja koskaan, muinoin, sata vuotta sitten, Vappu oli tärkeä juhla. Silloin kaverini kanssa suunniteltiin tosi hyvissä ajoin, että mitä uusia kuteita vapputorille tällätään. Äitini pisti ompelukoneen hyrräämään ja teki minulle vaatteet, jotka olin suunnitellut. Oih sitä nuoruutta ja sitä pinnallisuutta. Hiuksiakin tälläsin tooooooosi kauan ja jos jostakin syystä ne menivät pilalle (muka), niin koko ilta oli pilalla. Apua:)

Mieheni inhosi vappua vieläkin enemmän. Häntä ei saanut kirveelläkään vapputorille. Silloin kun hän oli vappuna työvuorossa ja joutui ohjaamaan liikennettä, niin oli aika kiva häntä kiusata tulevasta työvuorosta. Noh, se oli semmosta hyväntahtoista kiusailua:)

En tiedä, mitä teen vappuna. Kenties joku ottanee yhteyttä ja anelee seuraani.
        Saattanen suostuakin, mikäli anelun seasta löydän kivan Porkkanan. Ans kattoo nyh.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Joo joo, haen haen, mutta ensteks käväsen suihkussa ja juon loput kaffeet tuosta ämpäristä.
        Sitten menen etsimään itselleni uudet vaatteet teatteria varten. Jotenkin siltä tuntuu, ettei ole Mitään päälle pantavaa. Sitäpaitsi tahtoisin jotakin Yli-muodikasta ja Fiiniä.

En ole koskaan Vapusta piitannut. No koskaan ja koskaan, muinoin, sata vuotta sitten, Vappu oli tärkeä juhla. Silloin kaverini kanssa suunniteltiin tosi hyvissä ajoin, että mitä uusia kuteita vapputorille tällätään. Äitini pisti ompelukoneen hyrräämään ja teki minulle vaatteet, jotka olin suunnitellut. Oih sitä nuoruutta ja sitä pinnallisuutta. Hiuksiakin tälläsin tooooooosi kauan ja jos jostakin syystä ne menivät pilalle (muka), niin koko ilta oli pilalla. Apua:)

Mieheni inhosi vappua vieläkin enemmän. Häntä ei saanut kirveelläkään vapputorille. Silloin kun hän oli vappuna työvuorossa ja joutui ohjaamaan liikennettä, niin oli aika kiva häntä kiusata tulevasta työvuorosta. Noh, se oli semmosta hyväntahtoista kiusailua:)

En tiedä, mitä teen vappuna. Kenties joku ottanee yhteyttä ja anelee seuraani.
        Saattanen suostuakin, mikäli anelun seasta löydän kivan Porkkanan. Ans kattoo nyh.

Hähä, tyypillinen nainen, kaks kuutioo vaatteita eikä mitään päälle pantavaa ;)

Ei vappu aikoinaan ollut pinnallinen juhla, se oli vapaapäivä ihmisille joiden elämä oli pelkkää työtä. Kovin oli vähän ilonaiheita ja juhlat oli oikeita juhlia, koska niitä oli niinharvoin ;)
        Nykyihmiselle se ei enää meinaa mitään, vapaapäivä muiden joukossa ja hyvä tekosyy rellestää ;)

Vai Porkkanoilal sua houkutellaan, senkin Pupu ;)

• Vauna ja sappu.

Mä tein just päinvastaisen päätöksen, ajan kuntoilua alas. Laitan sadan neliön peltoni pakettiin enkä kasvata enää yhtäkään porkkanaa! Kun selkä ei kestä köyristelyä ja polvi ei matelua, niin minkäs teet.

Ihmeellisen vaikea päätös! Ikään kuin vanhuus alkaa nyt ja tästä lähtien, luovutan. Lohdutusta saisko kiitos.

Tällaisia tarinoitahan sä halusit kuulla :)))
      Äläkä puraise sitä kieltä ;D

• mun selkä ja polvet kestää tätänykyä paremmin kun oon tosi vähä hiilihydraattisella ruokavaliolla koko tän vuoden plus syön dee vitamiinia neljä kaksvitosta pilleriä melkein joka päivä välillä ei tullu mieleenkään että olis polvillaan mutta nyt oon voinu olla jo pari kuukautta ihan hyvin mulla ainakin tuntuu heti selässä ja polvissa mitä syö.

• No mut, no mut...mitä sä sit syöt tulevana talvena?
        Kieltäs? Ei siitä pitkään riitä?
        Tervetuloo vanhuuteen, se on hauskaa ja seesteistä aikaa ja siitä voi nauttia 100-0!
        Mikä hiton Vauna? Ookkonä...kielivammanenkin? kaikenlisäks?
        Ai nih, toi oli se ....LOhtu?

• tiinaex kirjoitti:

mun selkä ja polvet kestää tätänykyä paremmin kun oon tosi vähä hiilihydraattisella ruokavaliolla koko tän vuoden plus syön dee vitamiinia neljä kaksvitosta pilleriä melkein joka päivä välillä ei tullu mieleenkään että olis polvillaan mutta nyt oon voinu olla jo pari kuukautta ihan hyvin mulla ainakin tuntuu heti selässä ja polvissa mitä syö.

Se on kyllä totta että ruokavaliolla pystyy paljonkin vaikuttamaan, onhan ne kehon legopalikoita :) ja tietty painon hallinta autta kans. Mulla on toisessa polvessa kierukan palasia, selässä skolioosia, joten niillä mennään :) Paikalleen ei kande kuitenkaan jäädä.

• anja_ninja kirjoitti:

No mut, no mut...mitä sä sit syöt tulevana talvena?
        Kieltäs? Ei siitä pitkään riitä?
        Tervetuloo vanhuuteen, se on hauskaa ja seesteistä aikaa ja siitä voi nauttia 100-0!
        Mikä hiton Vauna? Ookkonä...kielivammanenkin? kaikenlisäks?
        Ai nih, toi oli se ....LOhtu?

En mä tiiä mitä mä syön :/ Koiranruokaa? Alan barffaamaan :)) sopisi tuohon kieleensyöntiin, raakaliha. Ja oo kuule vaunaaja vaan iloinen etten väännä sulle kukkakaalista ruokaa! Innostuin tekemään eilen niistä piirakka, arvaa söikö kukaan. Komposti on hutikutin paras ystävä...

• juu, Sauna lämpiää.
      Syy on vaan se, että olen niin viluinen, että palellun suihkuun kesähelteelä ilman saunaa.
      Vaihdoin toiseen kesärenkaat, ja siinä touhussa pölyttyi, ja kun pitää kylällä käydä, niin sitä pitää edes yrittää näyttää sivistyneeltä.
      No on tässä ollut muutakin sottasta touhua.
      Harras toive, että kesä jatkuis Jouluun, ja vaikka tammikuulle.
      Olen pyöräillytkin. Viime vuonna ajoin pyörällä kaksi kilometriä ja toissa vuonna neljä.

• Hei kun keikuskelen

Ajoikko sen kaks kilometriä yhteen syssyyn vai pätkittäin? :)

Mulla on kans joskus niin heeeevetin vilu, että tuntuu jos puhallan ilmaa pihalle, niin sisuksista pöllähtää huurretta. Sisäisen kylmyyden vallitessa, on Mahtavan mahtavaa mennä saunaan ja präiskästä niin paljon löylyä, että henki salpautuu hetkeksi. Ekat löylyt kun nakkaan, niin mulla menee iho AINA kananlihalle.
        Sitten kun lisää löylyä pläiskään, niin sitten vasta pikkuhiljaa kananliha muuttuu siliäksi ja ruusun väriseksi:)

Mulle taas passais, että kesä alkais toukokuun alussa ja jatkuis seuraavan vuoden huhtikuun loppuun. Ei olis yhtään kurjaa.

Ajoikko sen kaks kilometriä yhteen syssyyn vai pätkittäin? :)

Mulla on kans joskus niin heeeevetin vilu, että tuntuu jos puhallan ilmaa pihalle, niin sisuksista pöllähtää huurretta. Sisäisen kylmyyden vallitessa, on Mahtavan mahtavaa mennä saunaan ja präiskästä niin paljon löylyä, että henki salpautuu hetkeksi. Ekat löylyt kun nakkaan, niin mulla menee iho AINA kananlihalle.
        Sitten kun lisää löylyä pläiskään, niin sitten vasta pikkuhiljaa kananliha muuttuu siliäksi ja ruusun väriseksi:)

Mulle taas passais, että kesä alkais toukokuun alussa ja jatkuis seuraavan vuoden huhtikuun loppuun. Ei olis yhtään kurjaa.

Ihan yhteen syssyyn, ja pyörä tuli auton peräkärryssä pois.
        Ostin kirpparilta vuosia sitten sellaisen vaihdepyörän, jossa ei ole jallkajarruja.
        Olen minä näitä mäkiä kehunut, niin aattele, kun näillä pyöräilymäärillä lähtee laskemaan mäkeä alas, eikä tiedä kummassa kahvassa on etujarru ja kummassa on takajarru. Ei uskalla painaa kumpaakaan. Vauhti nousi paljon yli ajotaitojen.
        Siinä läpätti jo muukin kun housunlahkeet, vaan alas tultiin kaatumatta.
        Minusta hyvin vaarallinen vehje tuo polkupyörä.
        Minulla tippuu ruumiinlämpö niin alas, ettei suihkuunmenemistä uskalla edes ajatella.

• Hei kun keikuskelen
        k-kotton kirjoitti:

Ihan yhteen syssyyn, ja pyörä tuli auton peräkärryssä pois.
        Ostin kirpparilta vuosia sitten sellaisen vaihdepyörän, jossa ei ole jallkajarruja.
        Olen minä näitä mäkiä kehunut, niin aattele, kun näillä pyöräilymäärillä lähtee laskemaan mäkeä alas, eikä tiedä kummassa kahvassa on etujarru ja kummassa on takajarru. Ei uskalla painaa kumpaakaan. Vauhti nousi paljon yli ajotaitojen.
        Siinä läpätti jo muukin kun housunlahkeet, vaan alas tultiin kaatumatta.
        Minusta hyvin vaarallinen vehje tuo polkupyörä.
        Minulla tippuu ruumiinlämpö niin alas, ettei suihkuunmenemistä uskalla edes ajatella.

Minäkin kerran erehdyksessä lainasin veljeni pojalta pyörää. En voinut kuvitellakaan, että siinä ei ole jalkajarrua ja niinpä ponkasin hyvät vauhdit portilta ja lähdin etiäpäin ja kohta tartti jarruttaa ja polkimet eivät suinkaan jarruttaneet ja minä siinä sitten katselin itseni menoa suoraan ojaan. Kömmin ojasta ylös ja talutin pyörän takaasi ja kiitin lainasta.

Omassa pyörässäni on sekä jalkajarru, että käsijarru. Käytän vain ja ainoastaan jalkajarrua.

Sulle sopis kans kylpyamme suihkun tilalle. On niin ihanaa käpertyä KUUMAN veden sisälle, sielä jos missä on lämmintä. Mun mielestä kaikilla pitäisi Ehdottomasti olla kylpyamme. Tai kylpytynnyri pihalla. Minäkin oon suunnitellut, josko laittaisin suihkun tilalle ammeen, mutta taitaa jäädä vaan tuumailuksi. Saaressa on onneksi amme, että edes kesäisin pääsen pulahtamaan ammeeseen.

Minäkin kerran erehdyksessä lainasin veljeni pojalta pyörää. En voinut kuvitellakaan, että siinä ei ole jalkajarrua ja niinpä ponkasin hyvät vauhdit portilta ja lähdin etiäpäin ja kohta tartti jarruttaa ja polkimet eivät suinkaan jarruttaneet ja minä siinä sitten katselin itseni menoa suoraan ojaan. Kömmin ojasta ylös ja talutin pyörän takaasi ja kiitin lainasta.

Omassa pyörässäni on sekä jalkajarru, että käsijarru. Käytän vain ja ainoastaan jalkajarrua.

Sulle sopis kans kylpyamme suihkun tilalle. On niin ihanaa käpertyä KUUMAN veden sisälle, sielä jos missä on lämmintä. Mun mielestä kaikilla pitäisi Ehdottomasti olla kylpyamme. Tai kylpytynnyri pihalla. Minäkin oon suunnitellut, josko laittaisin suihkun tilalle ammeen, mutta taitaa jäädä vaan tuumailuksi. Saaressa on onneksi amme, että edes kesäisin pääsen pulahtamaan ammeeseen.

Se Whitney Houston hukkui siihen ammeeseen.
        Enkös minä nyt kylälle kelpaa, kun on käyty saunassa, puhdas kerrasto päällä, tai siis alla, siihen mustat farkut, musta college, vai mikä tuo on ja musta nahkatakki.

• Hei kun keikuskelen
        k-kotton kirjoitti:

Se Whitney Houston hukkui siihen ammeeseen.
        Enkös minä nyt kylälle kelpaa, kun on käyty saunassa, puhdas kerrasto päällä, tai siis alla, siihen mustat farkut, musta college, vai mikä tuo on ja musta nahkatakki.

No WAU, vaikuttaa ihan siistiltä asulta. Tottahan noilla kelpaa lähteä kylälle.
        Älä sitten pilaa kokonaisuutta pruiskaamalla liian paljon partavettä tai muita tuoksuja ittees. Saunanraikas iho on valloittava.

Minäkin tästä ihan pika-pikaa lähden kylälle ostelemaan sitä sun tätä.

• Vau, mikä sissi ;) että oikein neljä ;) Mite jaksoit ;)))))
        Mutta oon kanssas samaa mieltä, kesä jouluun!!!!, kesä jouluun!!!!! (ja kaikki nousee barrikaadeille, NYT)
        Kesärenkaat on täälläkin paljastuneet lumen alla, kai se on luojan sormi joka osoittaa laiskalle, että alas haalata tunkkia ulos... Phah!

• Kyllähän meissä on paljon hyväkuntoisia. Sehän on pitkälti omista valinnoista kiinni. Taitaa olla nuorisossa meitä 50 ihmisiä veltompia nykyään. Ne nuoret, aina ne nuoret... mitä niistäkin tulee?

Muista pitää välipäiviä pyöräilyssä myös ettet mene ylikuntoon :)

• anja_ninja

Niinhän meis on, äijät vaan ei usko sitä ;)
        Mut nuoriso, se on paljon terävämpää kuin me aikoinaan, älä suotta ole huolissas ;)
        Tuosta muuten tietää että on vanha, kun alkaa uskomaan että pojasta polvi pahenee, niin on vanhukset siunailleet kautta aikain ;)))
        No ei vain, mut kyl ne pärjää ;)

• pupueikirj.
        anja_ninja kirjoitti:

Niinhän meis on, äijät vaan ei usko sitä ;)
        Mut nuoriso, se on paljon terävämpää kuin me aikoinaan, älä suotta ole huolissas ;)
        Tuosta muuten tietää että on vanha, kun alkaa uskomaan että pojasta polvi pahenee, niin on vanhukset siunailleet kautta aikain ;)))
        No ei vain, mut kyl ne pärjää ;)

Kyllä ne äijät uskoo kun näkee. Eihän meistkään vanhempien mielestä mitään pitänyt tulla. :)

• pupueikirj. kirjoitti:

Kyllä ne äijät uskoo kun näkee. Eihän meistkään vanhempien mielestä mitään pitänyt tulla. :)

No ei ny ihan niinkään, kyl mun vanhemmat oli rakastavia ja usko lapsiinsa, samaa perinnettä olen koittanut jatkaa, lapselle antaa itsetuntoo.
        Mut joo, kylän muut ihmiset on aika pessimistisii ;) mut se kuuluu vanhuuteen ;)ei kai sitä usko sillon enaa ittensäkään.
        Kyl muuten tää ikääntyminen on hauskaa, sitä niinkus näkee maailman ihan eri vinkkelistä.
        Rikkaus, tämäkin ;)

• anja_ninja kirjoitti:

No ei ny ihan niinkään, kyl mun vanhemmat oli rakastavia ja usko lapsiinsa, samaa perinnettä olen koittanut jatkaa, lapselle antaa itsetuntoo.
        Mut joo, kylän muut ihmiset on aika pessimistisii ;) mut se kuuluu vanhuuteen ;)ei kai sitä usko sillon enaa ittensäkään.
        Kyl muuten tää ikääntyminen on hauskaa, sitä niinkus näkee maailman ihan eri vinkkelistä.
        Rikkaus, tämäkin ;)

Rollaattorin takaa? Ei nyt ihan vielä. :)

• Adria ejk

Ens viikolla alkaa perinteinen kevään kilometritehtailu kunhan alus laskeutuu Gnydiaan.

• Jaha, sitä ollaan menossa kuin etana kotilo selässä taas juurooppaan ;) Hyvää matkaa sulle, kunpa pääsisin mukaan.
        Mut mulla on vielä tonneittain paperihommia syötettävänä tietokoneelle, sanovat sitä työksi.
        Muttei siitä saa ees kunnon korvausta!

• Vappuun on vielä iäisyys, monta päivää. Siihen mennessä ja silloin voi tapahtua mitä vaan.
      Saunaan menen huomenna, jos ei ole tapahtunut mitään kummallista tässä välissä.

Pyöräile en mutta kävelen ja paljon, pitkin vuotta, ja tietty nyt kun ei ole liukasta, eikä sitä luntakaan täällä niin enemmän.

Ilta-aurinko laskee pikkuhiljaa saaren toiselle puolelle mutta saa ton vastapäisen saaren ja tämän metsän muuttumaan satumetsäksi.

• Tässä taas, aurinko peittyi nopeasti laukkaaviin pilviin.
        Lumi sulaa niin nopeasti että kosteutta on ilmassa koko ajan, siis outoja sumukiehkuroita, ne kietoo auringon huntuihinsa.
        Aurinko laskee vasta kymmenen jälkeen illalla, silloin on muutama tunti hiukan hämärämpää.
        Yötön yö, luuraa nurkan takansa ;)

• plusmies

Saunottu, syöty ja nyt jo peiton alla. Malttaako nukkua vai valvoako aamuun?

• Täällä taas, hei Missy! Hutikuti ;)
      Muistatkos ne hienot maisemat syksyllä siel Ruättin puolell! Varppi muistat.
      Mä muutan sinne ;) !!!!!!!
      Sain just tarjouksen, josta en voi kieltäytyy, muutan tällä viikolla vahtimaan "mökkitaloa, talomökkiä" jonka omistaja muuttaa muualle ulkomaille.
      Palkkana on ilmanen asuminen ;)
      Voi olla et sitten joskus ostan sen itselle, sopivan pikkanen ;)))
      Eli noi pyöräretket töihin voi unohtaa, tästä lähtien vain laiskasti katselen rinteeltä joenyli Suomen puolelle ;) ja ajelen autolla työmatkat ;)
      Jeii !!! mä olen niiiiiiiiin onnellinen ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      15
      3815
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1444
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      312
      1236
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      60
      1165
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1120
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      44
      1075
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      951
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      885
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      828
    Aihe