Hypnoosista apua?

vuodenaikamaku1

Olen miettinyt hypnoosi terapiaan menoa. Onko kenelläkään kokemuksia?
Katselin että joku täällä oli suositellut Tampereella tuota henkinenvalmennus.com. Onko kokemuksia?
Itse tarvitsen hoitoa jännittämiseen, vanhoista asioista eroon pääsemiseen. Vatvon vaan vanhoja ja elän niin että kaikki miehet on yhtä pahoja kuin exäni joka petti ja oli väkivaltainen. Tuntuu että olen hukannut itseni. Kiukutteluun mulla on aina hermot kireenä ja puran sitä kaikkiin.

49

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuodenaikamaku1

      Tuota henkinenvalmennus.com ei enään olekkaan...

    • avulias aatu...

      Missä päin mahdat asua?

    • vuodenaikamaku1

      Tampereella

    • Ei Tampereelta...

      Tamperteelta löytyy vaikka kuin ka monta ammatilaista, pistä Googleen haku että hypnoosi tampere, uulsi löytyvän...

    • James Braid

      Kannattaa sitten hieman kysellä miten hypnoterapeutti asiaan suhtautuu. Olen erinäisiä kertoja joutunut korjailemaan jälkiä kun edellinen terapeutti on vain turruttanut asiakkaan tai nostanut käsittelemättömät traumat pintaan regressiolla freudilaisen "ammattitaitonsa" kautta, ymmärtämättä hypnoosin todellisia periaatteita ja luonnetta terapiamuotona.

      Jos saa näin julkisesti kysyä, kuvaile hieman sitä miten väkivaltainen exäsi on muuttanut käyttäytymistäsi suhteen osapuolena, ennen vs. jälkeen, niin voin miettiä miten asiaa voisi lähestyä. Tampereen suunnalta en valitettavasti osaa suositella hypnoterapeuttia mutta voin antaa muutamia ideoita miten hypnoterapeutin valitsemisessa tulisi toimia.

    • Jeps.....

      James Braid olet Suomen paras hypnoosintekijä. Tiedät kaiken hypnoosista ja olet siinä paras kaikista.
      Hihiiihiiiii

      Messiassyndroomaa pukkaa päälle....

      • James Braid

        Haukotus. Tuollaiset kansankynttilöiden ja todellisten lapsinerojen yhden rivin älynväläykset alkavat hiljalleen muuttaa näkemystäni koulutus- ja ammattitaitokriteerien pohjalle valmistellun puoskarilain tarpeellisuudesta. Ja mahdollisesti julkisen mt-huollon budjetin korotustarpeesta niiden kirjoittajien osalta.


    • Jepulis...

      Ootsä hyvä. Suomen paras. Messias..messias...

    • J.B.........

      Katso linkistä: www.hypnoosi.net
      Sieltä löydät ammattitoisen ja vastuullisen hypnoosin tekijän.

    • Vuodenaikamaku1

      Exäni on saanut minut epäilemään jokaista miestä pettureiksi. Nykyinen mieheni valittaa siitä että elän yhä niin kuin olisin exäni kanssa suhteessa. Puhun koko ajan exästäni ja niistä asioista mitä pahaa hän minulle teki. En vaan osaa päästää irti. Lapsuudessani äidilläni oli aina huonoja miehiä. yksi pitkä aikainen mies oli alkoholisti. Jouduin olemaan äidin ja tämän miehen välissä lapsena puolustaakseni äitiäni väkivallalta. Nyt aikusiässä asenteeni alkoholiin on se että kun mies juo se heti on vaimonhakkaaja niin kuin äitini ex ja pettäjä niin kuin oma exäni.
      Exäni osasi narsistisesti pyöritellä minua pikkusormensa ympärillä. Olin hänen lumoissa vaikka hän petti ja satutti minua. joskus hän pakkomakasi minua vakuuttaen että ansaitsin sen. Ja minä uskoin...
      lapsuudessani ja nuoruudessani on tapahtunut niin paljon ikäviä asioita, joista haluaisin päästää irti, että voin elää elämääni uuden kumppanini kanssa.

      • James Braid

        Ok. Kiitokset asiantilan valottamisesta. Monivaiheinen traumatisoituminen ja tiettyjen käyttäytymismallien omaksuminen noinkin pitkällä ajanjaksolla, vieläpä eri kehitysvaiheissa (minkä ikäinen suunnilleen olit kun aloit tiedostaa äitisi miesystävien ongelmakäyttäytymisen ja puuttua siihen?) antaa jo selkeähköä kuvaa mistä on kysymys ja miten asiaa voidaan lähteä muotoilemaan. Se miten käyttäydyt tällä hetkellä on aika tyypillistä eräille varhaisnuoruudessa omaksutuille luonteenpiirteille ja malleille, yhdistettynä siihen että edellisessä suhteessasi sinua on loukattu. Todennäköisesti ja ilmeisesti ei luontaista käyttäytymistäsi koska olet itse tiedostanut että asialle on tehtävä jotakin.

        Pari käytännön vihjettä kun etsit hypnoterapeuttia:
        - Varmista että psykoanalyysiperiaatteista regressiota EI KÄYTETÄ terapiassa. Valitettavan monet hypnoterapeutit eivät täysin sisäistä siihen liittyvää tunnetilojen vivifikaatiovaikutusta (uudelleen kokemista) ja tekevät sen silti. Hypersuggestiivisessa tilassa se saa helposti aikaan paljon lisävahinkoa.
        - Ideomotorinen retrogressio on ok alkuperäisen traumatisoitumisen ajanjakson löytämiseen, se on oikeastaan ainoa hypnodiagnostinen työkalu mitä uskaltaisin tapauksessasi käyttää, ja sitäkin aikamoisen varoen.
        - Jos terapeutin ajatus on sammuttaa tai blokata tunnetiloja joita et selvästikään ole käsitellyt, oireet todennäköisesti helpottavat hetkeksi mutta pitkäaikaisvaikutuksia et siitä vaihtoehdosta halua kokea. Ajatus on löytää syy ja puuttua siihen asianmukaisesti, ei laastaroida oireita.

        Niin, ja kuten jo aiemmin sanottu, hypnoterapeutteja on hyvin monen tasoisia. Tässä tapauksessa kannattaa olla aivan erityisen tarkkana siinä kenet valitsee ja äskettäin linkattu Tieteellinen Hypnoosi Ry:n sivu lienee varmimpia lähtökohtia ammattitaitoisen terapeutin löytämiseen. Hypnoosiliiton sivuilla on myös muutamia erinomaisia mutta koska en halua yli- enkä aliarvioida ketään, sinun on parempi tehdä päätös ihan itse.

        En ainakaan toistaiseksi ole kummallakaan listalla, joten tämä ei mahtune edes pahimpien irvileukojen mahdolliseen valitukseen siitä että markkinoisin omia palvelujani. Yleisluontoisella kuluttajavalistuksellakin näyttää olevan taipumuksena ärsyttää joitakin tahoja joiden intresseissä on vain mahdollisimman valistumaton asiakas, ensisijaisesti tällaisen asiakkaan lompakko. ;-)


      • Ammmies
        James Braid kirjoitti:

        Ok. Kiitokset asiantilan valottamisesta. Monivaiheinen traumatisoituminen ja tiettyjen käyttäytymismallien omaksuminen noinkin pitkällä ajanjaksolla, vieläpä eri kehitysvaiheissa (minkä ikäinen suunnilleen olit kun aloit tiedostaa äitisi miesystävien ongelmakäyttäytymisen ja puuttua siihen?) antaa jo selkeähköä kuvaa mistä on kysymys ja miten asiaa voidaan lähteä muotoilemaan. Se miten käyttäydyt tällä hetkellä on aika tyypillistä eräille varhaisnuoruudessa omaksutuille luonteenpiirteille ja malleille, yhdistettynä siihen että edellisessä suhteessasi sinua on loukattu. Todennäköisesti ja ilmeisesti ei luontaista käyttäytymistäsi koska olet itse tiedostanut että asialle on tehtävä jotakin.

        Pari käytännön vihjettä kun etsit hypnoterapeuttia:
        - Varmista että psykoanalyysiperiaatteista regressiota EI KÄYTETÄ terapiassa. Valitettavan monet hypnoterapeutit eivät täysin sisäistä siihen liittyvää tunnetilojen vivifikaatiovaikutusta (uudelleen kokemista) ja tekevät sen silti. Hypersuggestiivisessa tilassa se saa helposti aikaan paljon lisävahinkoa.
        - Ideomotorinen retrogressio on ok alkuperäisen traumatisoitumisen ajanjakson löytämiseen, se on oikeastaan ainoa hypnodiagnostinen työkalu mitä uskaltaisin tapauksessasi käyttää, ja sitäkin aikamoisen varoen.
        - Jos terapeutin ajatus on sammuttaa tai blokata tunnetiloja joita et selvästikään ole käsitellyt, oireet todennäköisesti helpottavat hetkeksi mutta pitkäaikaisvaikutuksia et siitä vaihtoehdosta halua kokea. Ajatus on löytää syy ja puuttua siihen asianmukaisesti, ei laastaroida oireita.

        Niin, ja kuten jo aiemmin sanottu, hypnoterapeutteja on hyvin monen tasoisia. Tässä tapauksessa kannattaa olla aivan erityisen tarkkana siinä kenet valitsee ja äskettäin linkattu Tieteellinen Hypnoosi Ry:n sivu lienee varmimpia lähtökohtia ammattitaitoisen terapeutin löytämiseen. Hypnoosiliiton sivuilla on myös muutamia erinomaisia mutta koska en halua yli- enkä aliarvioida ketään, sinun on parempi tehdä päätös ihan itse.

        En ainakaan toistaiseksi ole kummallakaan listalla, joten tämä ei mahtune edes pahimpien irvileukojen mahdolliseen valitukseen siitä että markkinoisin omia palvelujani. Yleisluontoisella kuluttajavalistuksellakin näyttää olevan taipumuksena ärsyttää joitakin tahoja joiden intresseissä on vain mahdollisimman valistumaton asiakas, ensisijaisesti tällaisen asiakkaan lompakko. ;-)

        Viitsisitkö J.B. suomentaa nuo ilmaisusi: vivikaatiovaikutus ja retrogressio.
        Kiitoksin

        T. Ammattilainen


      • Birgit Braid
        Ammmies kirjoitti:

        Viitsisitkö J.B. suomentaa nuo ilmaisusi: vivikaatiovaikutus ja retrogressio.
        Kiitoksin

        T. Ammattilainen

        Vivikaatio on niinkuin viivat sekaisin ja retrogressio on vanhanaikainen regressio, joka on laastaroitu ehjäksi.


      • Alan jäbä....
        James Braid kirjoitti:

        Ok. Kiitokset asiantilan valottamisesta. Monivaiheinen traumatisoituminen ja tiettyjen käyttäytymismallien omaksuminen noinkin pitkällä ajanjaksolla, vieläpä eri kehitysvaiheissa (minkä ikäinen suunnilleen olit kun aloit tiedostaa äitisi miesystävien ongelmakäyttäytymisen ja puuttua siihen?) antaa jo selkeähköä kuvaa mistä on kysymys ja miten asiaa voidaan lähteä muotoilemaan. Se miten käyttäydyt tällä hetkellä on aika tyypillistä eräille varhaisnuoruudessa omaksutuille luonteenpiirteille ja malleille, yhdistettynä siihen että edellisessä suhteessasi sinua on loukattu. Todennäköisesti ja ilmeisesti ei luontaista käyttäytymistäsi koska olet itse tiedostanut että asialle on tehtävä jotakin.

        Pari käytännön vihjettä kun etsit hypnoterapeuttia:
        - Varmista että psykoanalyysiperiaatteista regressiota EI KÄYTETÄ terapiassa. Valitettavan monet hypnoterapeutit eivät täysin sisäistä siihen liittyvää tunnetilojen vivifikaatiovaikutusta (uudelleen kokemista) ja tekevät sen silti. Hypersuggestiivisessa tilassa se saa helposti aikaan paljon lisävahinkoa.
        - Ideomotorinen retrogressio on ok alkuperäisen traumatisoitumisen ajanjakson löytämiseen, se on oikeastaan ainoa hypnodiagnostinen työkalu mitä uskaltaisin tapauksessasi käyttää, ja sitäkin aikamoisen varoen.
        - Jos terapeutin ajatus on sammuttaa tai blokata tunnetiloja joita et selvästikään ole käsitellyt, oireet todennäköisesti helpottavat hetkeksi mutta pitkäaikaisvaikutuksia et siitä vaihtoehdosta halua kokea. Ajatus on löytää syy ja puuttua siihen asianmukaisesti, ei laastaroida oireita.

        Niin, ja kuten jo aiemmin sanottu, hypnoterapeutteja on hyvin monen tasoisia. Tässä tapauksessa kannattaa olla aivan erityisen tarkkana siinä kenet valitsee ja äskettäin linkattu Tieteellinen Hypnoosi Ry:n sivu lienee varmimpia lähtökohtia ammattitaitoisen terapeutin löytämiseen. Hypnoosiliiton sivuilla on myös muutamia erinomaisia mutta koska en halua yli- enkä aliarvioida ketään, sinun on parempi tehdä päätös ihan itse.

        En ainakaan toistaiseksi ole kummallakaan listalla, joten tämä ei mahtune edes pahimpien irvileukojen mahdolliseen valitukseen siitä että markkinoisin omia palvelujani. Yleisluontoisella kuluttajavalistuksellakin näyttää olevan taipumuksena ärsyttää joitakin tahoja joiden intresseissä on vain mahdollisimman valistumaton asiakas, ensisijaisesti tällaisen asiakkaan lompakko. ;-)

        Pieni oikaisu! Hypnoosikielenkäytössä rehressiotyöskentelyllä ei tarkoiteta mitään Freud-laista analyyttistä terapiaa, vaan sitä, etä eri tekniikoilla mennään henkilön elämässä taaaskepäin, kunnes nuo piiloon jääneet asiat selviävät ja niiden sijalle luodaan uusi malli. Malli mikä vastaa tämän hetken tilannetta. Ja tuossahan ei ole mitään vaaraa tai riskiä, koska tuo tehdään yleensä niin, että henkilölle annetaan suggestio siitä, että hän näkee tilanteet ja asiat ilman mitään tunnesidosta, taikka sitten käyttäen ns. tunnesiltaa, missä mennään tuo nyt pinnalla olevan asian asian kanssa taaksepäin ja kun löytyy niin se puretaan. Kaikessa tuossa kuitenkin on syytä muistaa turvasuggstioiden käyttö.
        Ja eräs varmistuskeino siihen että henkilö ei koe uudelleen noita ahdistuksia, on se, että ko. henkilö katselee asioita aivankuin sivustakatsojan roolista, ilman mitään tunnesidosta tuohon tilanteeseen. Taikka sitten näkee nuo asiat ikäänkuin elokuvanauhalta, täysin sivullisena. Mitä syvempi hypnoositila on kyseessä, niin sitä turvallisempaa tuo on.
        Itse käytän joskus jopa sellaista ilmaisumuotoa, että nuo vanhat asiat ovat jo loppuun käytetyt, aivan kuin vanha villasukkka joka joutaa roskikseen. Ja joilla et enää tee mitään, vaan tällä tämän hetkisen esim. aikuisen henkilön mielellä.
        Hypnoosiliiton sivuilla eräs nuori nainen ilmoittelee analyyttisestä hypnoterapiasta, mitä muuta tuo on kuin perinteistä regresssioterapiaa, jota tuossa hieman kuvailin.
        Näin siis n. 30-vuoden kokemuksella.


    • Jippppiiii

      J.B. on huipputason asiantuntija. Hänellä on se oikea ja ainoa tieto hypnoosista. Ja ajatelkaa nyt vielä, että hän itse jopa luulee, että on tässä paras.
      Ottakaa vain huomioon hänen kirjoituksensa.
      Olet J.B. hypnoosin ytimessä ja pysy siinä.

      hhhhaahhhhhhhh

      • James Braid

        Nämä kiukunpurkauksesi ilmestvät kummasti aina minuuttien tarkkuudella samaan aikaan kuin muiden viestiketjujen huuhaaparantajan rikostapauksen puolusteluyritykset. Ei minkäänlainen ihme että pahimmanlaatuisista puoskareista varoittaminen ja sellaisten tunnusmerkkien julkaisu saa juuri sinussa aikaan tällaisia raivokohtauksia. Kannattaisikohan katsoa ettei kirjoittele samanhenkistä kökköä näin hiljaiselle foorumille eri viestiketjuihin ihan peräjälkeen? :-)


      • Hurrrraaaaa
        James Braid kirjoitti:

        Nämä kiukunpurkauksesi ilmestvät kummasti aina minuuttien tarkkuudella samaan aikaan kuin muiden viestiketjujen huuhaaparantajan rikostapauksen puolusteluyritykset. Ei minkäänlainen ihme että pahimmanlaatuisista puoskareista varoittaminen ja sellaisten tunnusmerkkien julkaisu saa juuri sinussa aikaan tällaisia raivokohtauksia. Kannattaisikohan katsoa ettei kirjoittele samanhenkistä kökköä näin hiljaiselle foorumille eri viestiketjuihin ihan peräjälkeen? :-)

        Ootsa sä hyvä ja tarkkakin, mut metsään menee päätelmät.
        Odotan mielenkiinnolla taas korkeatasoisia päätelmiäsi, mutta muista kirjoittaa niin, että et laastaroi vastauksia.


      • Kuksugare
        Hurrrraaaaa kirjoitti:

        Ootsa sä hyvä ja tarkkakin, mut metsään menee päätelmät.
        Odotan mielenkiinnolla taas korkeatasoisia päätelmiäsi, mutta muista kirjoittaa niin, että et laastaroi vastauksia.

        Katos helvetti, puoskareiden raiskauksien puolustelija on trollaamassa tässäkin threadissa. Eivätkö enää värähtelevät kristallit mene kaupaksi vai ovatko uunotettavat ja kikkelillä reikihoideltavat muuten vain loppu?


      • Joopa joo....
        Kuksugare kirjoitti:

        Katos helvetti, puoskareiden raiskauksien puolustelija on trollaamassa tässäkin threadissa. Eivätkö enää värähtelevät kristallit mene kaupaksi vai ovatko uunotettavat ja kikkelillä reikihoideltavat muuten vain loppu?

        Siis....tuon tekstisi mukaan puoskareita olisi raiskattu! Olehan tarkempi kirjoitusasussasi...


    • Vuodenaikamaku1

      Olin ala-aste ikäinen, äitini piti minua pikku-aikuisena ja kertoi paljon ongelmistaan minulle. Olenkin aina ollut henkisesti ikäistäni kypsempi. Olen vain koko lapsuuteni joutunut kantamaan myös äitini ongelmat. Jo ennen koulu ikää olin se joka muistaa vanhempieni eron ja sen sodat. Kaksi vuotta nuorempi siskoni ei muista näitä mitään, eikä äiti hänelle kertonut ongelmista. Olin lähempänä murkku-ikää kun aloin mennä äitini ja tämän miesystävän väliin riidoissa. Muistan monet kerrat kun lähdettiin äidin kanssa ajelulle illaksi että tämä mies menisi nukkumaan/rauhoittuisi.
      Seurustelin tämän exäni kanssa 15- 22-vuotiaana. kun olin 19v syntyi meidän yhteinen lapsi...

      • James Braid

        Kysymys voi olla, ja todennäköisesti on ainakin osittain siinä että latenttisessa kehitysvaiheessa olet joutunut käsittelemään asioita joita ei pitäisi joutua. Saman vaiheen yksi perusasioista on tiettyjen käyttäytymismallien omaksuminen toissijaiselta huoltajalta (tavanomaisimmin isä tai isähahmo) sekä painotuksen vähittäinen siirtyminen perheen arvomaailmasta ympäristön kuten kaverien arvomaailmaan. Tämä on yksi vahvimmista vaikutteista oman seurustelukumppanin valinnassa myöhemmin; itsevarmuus vastaan alitajuiset mielikuvat mahdolliselta puolisolta haluttavista ominaisuuksista.

        Aihetta ei maksa vaivaa puida tämän enempää julkisella foorumilla, seuraavat kysymykset jotka kertomasi pohjalta tarvitsevat vastauksia ovat niin yksityiskohtaisia että ne menevät huomattavasti yli kirjoittamalla tehdyn suuntaa-antavan pikadiagnoosin. Suositukseni on ensimmäiseksi varata aika psykologille vaikka terveyskeskuksen kautta, keskustella asioista ja pyytää psykologilta lähete hänen suosittelemalleen hypnoterapeutille. Käyttäytymismallien muokkaus psykoterapian keinoin on myös mahdollista, mutta monet psykologit ja asiantuntevat hypnoterapeutit ovat verkostoituneet keskenään ja referoivat asiakkaan toisilleen tarvittaessa.

        Toivotaan että löydä apua ongelmaasi. Eräät tämän foorumin kirjoitukset kuvaavat sitä holtitonta tilaa missä ala joiltakin osin on joten olet varmasti huomannut että varovaisuutta kannattaa noudattaa.


      • Wauuuuuuu
        James Braid kirjoitti:

        Kysymys voi olla, ja todennäköisesti on ainakin osittain siinä että latenttisessa kehitysvaiheessa olet joutunut käsittelemään asioita joita ei pitäisi joutua. Saman vaiheen yksi perusasioista on tiettyjen käyttäytymismallien omaksuminen toissijaiselta huoltajalta (tavanomaisimmin isä tai isähahmo) sekä painotuksen vähittäinen siirtyminen perheen arvomaailmasta ympäristön kuten kaverien arvomaailmaan. Tämä on yksi vahvimmista vaikutteista oman seurustelukumppanin valinnassa myöhemmin; itsevarmuus vastaan alitajuiset mielikuvat mahdolliselta puolisolta haluttavista ominaisuuksista.

        Aihetta ei maksa vaivaa puida tämän enempää julkisella foorumilla, seuraavat kysymykset jotka kertomasi pohjalta tarvitsevat vastauksia ovat niin yksityiskohtaisia että ne menevät huomattavasti yli kirjoittamalla tehdyn suuntaa-antavan pikadiagnoosin. Suositukseni on ensimmäiseksi varata aika psykologille vaikka terveyskeskuksen kautta, keskustella asioista ja pyytää psykologilta lähete hänen suosittelemalleen hypnoterapeutille. Käyttäytymismallien muokkaus psykoterapian keinoin on myös mahdollista, mutta monet psykologit ja asiantuntevat hypnoterapeutit ovat verkostoituneet keskenään ja referoivat asiakkaan toisilleen tarvittaessa.

        Toivotaan että löydä apua ongelmaasi. Eräät tämän foorumin kirjoitukset kuvaavat sitä holtitonta tilaa missä ala joiltakin osin on joten olet varmasti huomannut että varovaisuutta kannattaa noudattaa.

        Wauuuuu
        Jälleen hieno kirjoitus J.B:ltä. Sinulla on todella taito ja tieto hallussa.
        Olen ihan sanaton.


      • J.B....
        James Braid kirjoitti:

        Kysymys voi olla, ja todennäköisesti on ainakin osittain siinä että latenttisessa kehitysvaiheessa olet joutunut käsittelemään asioita joita ei pitäisi joutua. Saman vaiheen yksi perusasioista on tiettyjen käyttäytymismallien omaksuminen toissijaiselta huoltajalta (tavanomaisimmin isä tai isähahmo) sekä painotuksen vähittäinen siirtyminen perheen arvomaailmasta ympäristön kuten kaverien arvomaailmaan. Tämä on yksi vahvimmista vaikutteista oman seurustelukumppanin valinnassa myöhemmin; itsevarmuus vastaan alitajuiset mielikuvat mahdolliselta puolisolta haluttavista ominaisuuksista.

        Aihetta ei maksa vaivaa puida tämän enempää julkisella foorumilla, seuraavat kysymykset jotka kertomasi pohjalta tarvitsevat vastauksia ovat niin yksityiskohtaisia että ne menevät huomattavasti yli kirjoittamalla tehdyn suuntaa-antavan pikadiagnoosin. Suositukseni on ensimmäiseksi varata aika psykologille vaikka terveyskeskuksen kautta, keskustella asioista ja pyytää psykologilta lähete hänen suosittelemalleen hypnoterapeutille. Käyttäytymismallien muokkaus psykoterapian keinoin on myös mahdollista, mutta monet psykologit ja asiantuntevat hypnoterapeutit ovat verkostoituneet keskenään ja referoivat asiakkaan toisilleen tarvittaessa.

        Toivotaan että löydä apua ongelmaasi. Eräät tämän foorumin kirjoitukset kuvaavat sitä holtitonta tilaa missä ala joiltakin osin on joten olet varmasti huomannut että varovaisuutta kannattaa noudattaa.

        Mikä valtuus sinulla James B. on jaella täällä diagnooseja ja analyyttisiä tulkintoja missä psykososiaalisessa kehitysvaiheessa tuo ko. henkilö on kulloinkin ollut. Voi käydä niinkin että vielä uskoo sinua.
        Kas kun et vedä samaan syssyyn insestiepäilystä!
        Koitahan malttaa ja mieti mitä sanot.
        Tuollaisia tulkintoja tehdään analyyttisessä terapiassa, ja silloinkin varoen. Sinä tuskin olet analyyttisen koulutuksen saanut psykoterapeutti.
        Ja aika harvassa ovat nuo psykologit, jotka lähettäisivät tuon kaltaisen henkilön hypnoterapeutin luo, mieluummin Mielenterveystoimiston psykiatrille.


      • Waaauuuuuu
        J.B.... kirjoitti:

        Mikä valtuus sinulla James B. on jaella täällä diagnooseja ja analyyttisiä tulkintoja missä psykososiaalisessa kehitysvaiheessa tuo ko. henkilö on kulloinkin ollut. Voi käydä niinkin että vielä uskoo sinua.
        Kas kun et vedä samaan syssyyn insestiepäilystä!
        Koitahan malttaa ja mieti mitä sanot.
        Tuollaisia tulkintoja tehdään analyyttisessä terapiassa, ja silloinkin varoen. Sinä tuskin olet analyyttisen koulutuksen saanut psykoterapeutti.
        Ja aika harvassa ovat nuo psykologit, jotka lähettäisivät tuon kaltaisen henkilön hypnoterapeutin luo, mieluummin Mielenterveystoimiston psykiatrille.

        Ei saa haukkua J.B:tä. Hän on hypnoosin ytimessä ja tietää psyykkeestä kaiken. Siis KAIKEN !!!!!. Hän osaa myös neuvoa, kenelle pitää mennä hakemaan apua ja hän tunnistaa ongelmat.
        J.B. on minun esikuvani.


      • J.B:lle..
        Waaauuuuuu kirjoitti:

        Ei saa haukkua J.B:tä. Hän on hypnoosin ytimessä ja tietää psyykkeestä kaiken. Siis KAIKEN !!!!!. Hän osaa myös neuvoa, kenelle pitää mennä hakemaan apua ja hän tunnistaa ongelmat.
        J.B. on minun esikuvani.

        En suinkan hauku häntä, vaan koitan hieman ohjeistaa siitä kuinka pitkälle meneviä "tulkintoja" näillä sivuilla voi tehdä. Varsinkaan kun kyseessä ei ole lääkäri, jonka tehtävään diagnoosin antaminen kuuluu.
        Kukaan lääkäri /psykiatri ei ala tällä palstalla jakelemaan luokituksia psykososiaalisen kehityksen vaiheista. Ja tulkintoja niiden vaiheiden vaikutuksista, jo lääkärin etiikka estää sen!
        Käsittääkseni kyseessä on joku itseoppiinsa hurahtanut maallikko, joka ei näe oman oppinineisuutensa rajoja....


      • Jeppe Braid
        J.B:lle.. kirjoitti:

        En suinkan hauku häntä, vaan koitan hieman ohjeistaa siitä kuinka pitkälle meneviä "tulkintoja" näillä sivuilla voi tehdä. Varsinkaan kun kyseessä ei ole lääkäri, jonka tehtävään diagnoosin antaminen kuuluu.
        Kukaan lääkäri /psykiatri ei ala tällä palstalla jakelemaan luokituksia psykososiaalisen kehityksen vaiheista. Ja tulkintoja niiden vaiheiden vaikutuksista, jo lääkärin etiikka estää sen!
        Käsittääkseni kyseessä on joku itseoppiinsa hurahtanut maallikko, joka ei näe oman oppinineisuutensa rajoja....

        Itseoppinut hurahtanut maallikko, joka kirjoittelee liirumlaareja.
        Näitä narsistisia itseoppineita piisaa.


        Hhhhhaaaaaaaaaaaa


      • James Braid
        J.B.... kirjoitti:

        Mikä valtuus sinulla James B. on jaella täällä diagnooseja ja analyyttisiä tulkintoja missä psykososiaalisessa kehitysvaiheessa tuo ko. henkilö on kulloinkin ollut. Voi käydä niinkin että vielä uskoo sinua.
        Kas kun et vedä samaan syssyyn insestiepäilystä!
        Koitahan malttaa ja mieti mitä sanot.
        Tuollaisia tulkintoja tehdään analyyttisessä terapiassa, ja silloinkin varoen. Sinä tuskin olet analyyttisen koulutuksen saanut psykoterapeutti.
        Ja aika harvassa ovat nuo psykologit, jotka lähettäisivät tuon kaltaisen henkilön hypnoterapeutin luo, mieluummin Mielenterveystoimiston psykiatrille.

        On ymmärrettävää että noinkin lyhyt ja hyvin selkeisiin käyttäytymistieteellisiin periaatteisiin pohjautuva diagnoosi saattaa saada asiaa millään tavoin tuntemattomien pasmat sekaisin ja näemmä pinnan palamaan, erityisesti kun samalla totesin että puoskareita on turha lähteä lihottamaan. Tietysti jos haluat lähteä puolustelemaan puoskareita ja muutaman viikonlopun huuhaakurssitettuja amatöörejä niin se on sinun näkemyksesi asiasta. Alatyylinen insestisutkauksesi oli rimanalituksenasi aika odotettavaakin.

        Se tietysti kertoo lähtökohdistasi paljon että väität psykologien ja hypnoterapeuttien toisilleen tekemiä lähetteitä harvinaisiksi. Asia varmasti on niin silloin kun hypnoterapeutilla ei ole mitään alan ammatillista koulutusta lääkintöviranomaisten hyväksymästä koulutusohjelmasta eikä pätevyyttä joka eräissä länsimaissa pakolliseen toimilupaan edellytetään. Ehkäpä ennenpitkää Suomessakin, kun huuhaaterapeuttien menoa katselee.

        Tavallaan ymmärrän kiukuttelusi kaukaahettuine spekulointeineen, mutta ehkä jatkossa haluat joko saada edes jonkintasoista asiasisältöä tekstiisi tai vaihtoehtoisesti etsiä katkeruuskohtauksillesi kohteen joka ei vastauksena pysty hieromaan länsimaista alan ammattipätevyysdiplomiaan naamaasi. Diplomia jonka samalla suorittaneet kurssikaverit eivät ole lemmikkikissoja vaan lääkäreitä. ;-)


      • James Braid
        J.B:lle.. kirjoitti:

        En suinkan hauku häntä, vaan koitan hieman ohjeistaa siitä kuinka pitkälle meneviä "tulkintoja" näillä sivuilla voi tehdä. Varsinkaan kun kyseessä ei ole lääkäri, jonka tehtävään diagnoosin antaminen kuuluu.
        Kukaan lääkäri /psykiatri ei ala tällä palstalla jakelemaan luokituksia psykososiaalisen kehityksen vaiheista. Ja tulkintoja niiden vaiheiden vaikutuksista, jo lääkärin etiikka estää sen!
        Käsittääkseni kyseessä on joku itseoppiinsa hurahtanut maallikko, joka ei näe oman oppinineisuutensa rajoja....

        Ei kaiketi edes pitäisi yrittää puhua järkeä kellekään joka kuvittelee lukeneensa tekstistäni aivan omiaan, mutta todettakoon että yleisluonteisen, tapauksen tunnusmerkkeihin tyypillisten käyttäytymistieteellisten mallien mainitseminen mahdollisuutena ei millään tavoin mene siihen puoskarointikategoriaan josta maailmankuvasi koko kuvittelemasi väitteen on ilmeisestikin "löytänyt".

        Tietysti jos haluat esittää oman näkemyksesi muista tekijöistä jotka kysyjän varsin selkeiden ja tiedostettujen oireiden perusteella ovat mielestäsi mahdollisia tekijöitä käyttäytymishäiriön syntymekanismeille niin kerro toki. Olettaen tietysti että yleisluonteisten periaatteiden kirjoittaminen sujuu sinulta siten ettet seuraavaksi juokse osoittelemaan itseäsi sormella peilin edessä ja kilju hysteerisesti että puoskari, mikä siinä tapauksessa saattaa osua hieman paremmin kohdalleen kuin tähän mennessä.


      • Jeps..
        James Braid kirjoitti:

        On ymmärrettävää että noinkin lyhyt ja hyvin selkeisiin käyttäytymistieteellisiin periaatteisiin pohjautuva diagnoosi saattaa saada asiaa millään tavoin tuntemattomien pasmat sekaisin ja näemmä pinnan palamaan, erityisesti kun samalla totesin että puoskareita on turha lähteä lihottamaan. Tietysti jos haluat lähteä puolustelemaan puoskareita ja muutaman viikonlopun huuhaakurssitettuja amatöörejä niin se on sinun näkemyksesi asiasta. Alatyylinen insestisutkauksesi oli rimanalituksenasi aika odotettavaakin.

        Se tietysti kertoo lähtökohdistasi paljon että väität psykologien ja hypnoterapeuttien toisilleen tekemiä lähetteitä harvinaisiksi. Asia varmasti on niin silloin kun hypnoterapeutilla ei ole mitään alan ammatillista koulutusta lääkintöviranomaisten hyväksymästä koulutusohjelmasta eikä pätevyyttä joka eräissä länsimaissa pakolliseen toimilupaan edellytetään. Ehkäpä ennenpitkää Suomessakin, kun huuhaaterapeuttien menoa katselee.

        Tavallaan ymmärrän kiukuttelusi kaukaahettuine spekulointeineen, mutta ehkä jatkossa haluat joko saada edes jonkintasoista asiasisältöä tekstiisi tai vaihtoehtoisesti etsiä katkeruuskohtauksillesi kohteen joka ei vastauksena pysty hieromaan länsimaista alan ammattipätevyysdiplomiaan naamaasi. Diplomia jonka samalla suorittaneet kurssikaverit eivät ole lemmikkikissoja vaan lääkäreitä. ;-)

        Liirum laarum jatkuu.


      • James Braid
        Jeps.. kirjoitti:

        Liirum laarum jatkuu.

        Eikö olekin veemäistä kun et kykene sanomaan asiaan yhtään mitään ja jokainen valituksesi aihe lässähtää omalle naamallesi yksi toisensa jälkeen? Olisin odottanut hieman enemmän kuin tuon saman liirumlaarum-latteutesi, mutta jopa sen suhteen yliarvioin henkiset lahjasi. On varmasti todella hienoa olla sinä. :-)


      • Jep !!
        James Braid kirjoitti:

        Eikö olekin veemäistä kun et kykene sanomaan asiaan yhtään mitään ja jokainen valituksesi aihe lässähtää omalle naamallesi yksi toisensa jälkeen? Olisin odottanut hieman enemmän kuin tuon saman liirumlaarum-latteutesi, mutta jopa sen suhteen yliarvioin henkiset lahjasi. On varmasti todella hienoa olla sinä. :-)

        Jep.. sinäkään et sano mitään. kirjoittelet ympäripyöreitä ja leikkisivistyssanoja, jotka eivät hyödytä ketään, paitsi sinua, koska luulet olevasi fiksu.


      • James Braid
        Jep !! kirjoitti:

        Jep.. sinäkään et sano mitään. kirjoittelet ympäripyöreitä ja leikkisivistyssanoja, jotka eivät hyödytä ketään, paitsi sinua, koska luulet olevasi fiksu.

        Saatko monestikin päivässä tuollaisen lapsellisen raivokohtauksen kun asiat menevät yli hilseesi ja puheripulisi notkahtaa jopa tavallistakin mitäänsanomattomalle tyhjäkäynnille?


    • Dipppaaaaa

      Mene J.B:n vastaanotolle, niin johan saat laastarit vaivoihisi.
      Dippa daa ja vappua kaikille trollaajille ja muille viisaille.

    • Jean Antoine Charcot

      Aika hyvä tuo sutkaus kissoihin ja lääkäreihin. Onhan niin, että surrullisen kuuluisan Kotkankuva-sertifikaatteja jakanut yhdistys on paljastunut kantakirjattoman kissan vetämäksi yhteisöksi.

      Esim. Hypnoosiliitto suositteli jäseniään aikoinaan liiittymään tuohon. Ja saihan sieltä muutamalla kympillä todella upean sertiffikaatin seinälleen. Ja jäsenet saivat Antti Rimaajan valmiiksi allekirjoittaman suosituksen.

      Tästä esim. Hannu Lauerma kertoo huvittuneesti kirjassaan Huijaus. Samalla kun käsittelee esim. kultinomaisia liikkeeitä, mistä tuolla muissa ketjuissa on keskuslteltu kiivaasti.

      Kaikkea ei pidä ottaa vakavasti, vaan kyllä se huumorikin jostain löytyy! Kunhan katsoo itseään aamulla peilistä ja sanoo itselleen että teenpä tästä hyvän päivän!

    • vuodenaikamaku1

      Kävin tänään omalla lääkärilla ja se vaan naureskeli mun idealle hypnoositerapiasta. Ei kuulemma mitään järkeä enkä tarvitse sallaista... :/

      • Non J.B.

        Näin se on ja kuten huomasit, monet oli jo ohjaamassa sinua hypnomaakarin vastaanotolle. No .. rahat olisi mennyt ja ongelma jäänyt, paitsi jos olisit mennyt J.B:n luokse, olisit parantunuminen ollut varmaa..


        hihhhiiiiiiiiii


      • gubbe n
        Non J.B. kirjoitti:

        Näin se on ja kuten huomasit, monet oli jo ohjaamassa sinua hypnomaakarin vastaanotolle. No .. rahat olisi mennyt ja ongelma jäänyt, paitsi jos olisit mennyt J.B:n luokse, olisit parantunuminen ollut varmaa..


        hihhhiiiiiiiiii

        Se oma lääkärikö oli hypnoosin asiantuntija kertomaan onko sinulla tarvetta vai ei? Oliko kyse lääkäristä vai psykologista tai peräti psykiatrista? (Jotta hän on pätevä arvioimaan jännityspelkosi syvyyttä?)

        En tiedä kenen tässä pitäisi asaintuntija olla, mutta eiköhän alkuperäinen kysyjä itse? Nimittäin vain sinä itse tiedät hoidon tarpeesi, ahdistaako vai ei, jännittääkö vai ei. Minunkin lääkärini tiesi minua paremmin mistä minua kutiaa ja kuinka paljon! Todellinen asiantuntija, vai mitä?


      • James Braid

        Hyvä näin. Kuten jo todettu, tämän vuoksi suosittelin lääkärin vastaanotolla käyntiä; jos aihetta on, psykologi kirjoittaa lähetteen, jolloin voi olla varma tämän suositteleman hypnoterapeutin pätevyydestä. Terveyskeskuslääkärit tietysti harvoin tuntevat hypnoterapiaa millään tasolla ja nykyisillä budjettileikkauksilla enempää ei voi odottaakaan, mutta psykologien ja psykiatrian erikoislääkärien osalta tilanne on onneksi parempi ja paranee jatkuvasti, erityisesti yksityisellä sektorilla.

        American Health Magazine ravisteli alaa taannoisella tutkimuksellaan ei-kliinisten häiriöiden (eli muiden kuin varsinaisten mielisairauksien) hoitomuotojen vaikutuksista, mielenkiintoista oli hypnoterapian 93% tehokkuus keskimäärin kuuden terapiasession jälkeen verrattuna perinteisen psykoanalyysin kautta tapahtuvan hoidon 38% tehokkuuteen keskimääräisellä 70 hoitokerralla samoihin oireyhtymiin. Sääli sinänsä että terveyskeskuksilla ei ole tapana kustantaa päivystyslääkäreilleen edes tiedelehtien tilauksia, joten monelta rivilääkäriltä asia menee täysin ohi. Pillerireseptien kirjoittaminen on helpompaa ja lääkefirmat kiittelevät.


      • Ohohhhh
        James Braid kirjoitti:

        Hyvä näin. Kuten jo todettu, tämän vuoksi suosittelin lääkärin vastaanotolla käyntiä; jos aihetta on, psykologi kirjoittaa lähetteen, jolloin voi olla varma tämän suositteleman hypnoterapeutin pätevyydestä. Terveyskeskuslääkärit tietysti harvoin tuntevat hypnoterapiaa millään tasolla ja nykyisillä budjettileikkauksilla enempää ei voi odottaakaan, mutta psykologien ja psykiatrian erikoislääkärien osalta tilanne on onneksi parempi ja paranee jatkuvasti, erityisesti yksityisellä sektorilla.

        American Health Magazine ravisteli alaa taannoisella tutkimuksellaan ei-kliinisten häiriöiden (eli muiden kuin varsinaisten mielisairauksien) hoitomuotojen vaikutuksista, mielenkiintoista oli hypnoterapian 93% tehokkuus keskimäärin kuuden terapiasession jälkeen verrattuna perinteisen psykoanalyysin kautta tapahtuvan hoidon 38% tehokkuuteen keskimääräisellä 70 hoitokerralla samoihin oireyhtymiin. Sääli sinänsä että terveyskeskuksilla ei ole tapana kustantaa päivystyslääkäreilleen edes tiedelehtien tilauksia, joten monelta rivilääkäriltä asia menee täysin ohi. Pillerireseptien kirjoittaminen on helpompaa ja lääkefirmat kiittelevät.

        Wauuuuu


      • James Braid
        Ohohhhh kirjoitti:

        Wauuuuu

        Ei tarvinne kuin toistaa mitä jo eräässä toisessa viestiketjussa kerran totesin: Tämä taitaa olla henkilökohtainen ennätykseni, heppuparka etätraumatisoitu foorumin kingistä krooniselle itkupotkuraivaritasolle muutamalla kirjoitetulla näpäytyksellä. Tämä viesti tuskin parantaa asiaa, mutta menköön viihteenä... :-)


      • Jeps...
        James Braid kirjoitti:

        Hyvä näin. Kuten jo todettu, tämän vuoksi suosittelin lääkärin vastaanotolla käyntiä; jos aihetta on, psykologi kirjoittaa lähetteen, jolloin voi olla varma tämän suositteleman hypnoterapeutin pätevyydestä. Terveyskeskuslääkärit tietysti harvoin tuntevat hypnoterapiaa millään tasolla ja nykyisillä budjettileikkauksilla enempää ei voi odottaakaan, mutta psykologien ja psykiatrian erikoislääkärien osalta tilanne on onneksi parempi ja paranee jatkuvasti, erityisesti yksityisellä sektorilla.

        American Health Magazine ravisteli alaa taannoisella tutkimuksellaan ei-kliinisten häiriöiden (eli muiden kuin varsinaisten mielisairauksien) hoitomuotojen vaikutuksista, mielenkiintoista oli hypnoterapian 93% tehokkuus keskimäärin kuuden terapiasession jälkeen verrattuna perinteisen psykoanalyysin kautta tapahtuvan hoidon 38% tehokkuuteen keskimääräisellä 70 hoitokerralla samoihin oireyhtymiin. Sääli sinänsä että terveyskeskuksilla ei ole tapana kustantaa päivystyslääkäreilleen edes tiedelehtien tilauksia, joten monelta rivilääkäriltä asia menee täysin ohi. Pillerireseptien kirjoittaminen on helpompaa ja lääkefirmat kiittelevät.

        American Society of Clinical Hypnosis -julkaisussa oli aikoinaan kiintoisa vertailututkimius hypnoosista tupakoinnin vieroituksesta. Lyhyesti sanottuna hypnoosin osuutta ei missään vaiheessa havaittu muita keinoja paremmaksi.


      • James Braid
        Jeps... kirjoitti:

        American Society of Clinical Hypnosis -julkaisussa oli aikoinaan kiintoisa vertailututkimius hypnoosista tupakoinnin vieroituksesta. Lyhyesti sanottuna hypnoosin osuutta ei missään vaiheessa havaittu muita keinoja paremmaksi.

        Eikä huonommaksikaan, mikä lienee olennaisena tosiasiana joillakin yleislääkäreillä yhä sisäistämättä. Vielä 90-luvulla tiedelehdet kuten Psychology Today, Smithsonian Magazine jne. raportoivat kliinisiä tutkimustuloksia kohtalaisen säännöllisesti mutta siitä huolimatta aihepiiri on yllättävän huonosti tunnettu joidenkin lääkärien keskuudessa, joilla nimenomaan pitäisi olla kokonaisvaltainen asiantuntemus.


      • James Braid

        Esitätkö nyt että "kotitekoinen hypnoosimaakari" on pystynyt ajamaan sinut tuollaiseen viikkokausia jatkuvaan raivokohtaukseen vetäisemällä skeidapuheiltasi maton helposti alta, eikä kyseessä olisikaan lääkintöviranomaisten hyväksymän ammattipätevyystutkinnon haltija?

        Kultinpalvontasi ja muu esittämäsi puppu on kyllä ollut sen verran fanaattista että kuka tahansa normaaliälyinen maallikkokin pudottaa sinut pilvilinnoistasi aika vaivattomasti, erityisesti kun paljastui että olet opetellut ne "taitosi" joilla pullisteluvaiheessasi (siis ennen nykyistä itkupotkuraivarivaihettasi) uhosit katsomalla parit YouTube-videot. Olitko ajatellut vielä kauan esittäväsi mestarihypnotistia, laskien sen varaan että kukaan AMMATTILAINEN ei tule puhkaisemaan pikku ilmapalloasi?

        En ole läheskään ainoa joka on niin tehnyt, mutta sinua viedään kuin litran mittaa joka kerta kun kirjoittaja ei käytäkään samaa nimimerkkiä kahdesti. Raivarisi ovat niin huvittavia että käytän tahallani, ottaen aikaa milloin pullistelevat otsasuonesi poksahtavat lopullisesti. :-)


      • T.H.
        James Braid kirjoitti:

        Esitätkö nyt että "kotitekoinen hypnoosimaakari" on pystynyt ajamaan sinut tuollaiseen viikkokausia jatkuvaan raivokohtaukseen vetäisemällä skeidapuheiltasi maton helposti alta, eikä kyseessä olisikaan lääkintöviranomaisten hyväksymän ammattipätevyystutkinnon haltija?

        Kultinpalvontasi ja muu esittämäsi puppu on kyllä ollut sen verran fanaattista että kuka tahansa normaaliälyinen maallikkokin pudottaa sinut pilvilinnoistasi aika vaivattomasti, erityisesti kun paljastui että olet opetellut ne "taitosi" joilla pullisteluvaiheessasi (siis ennen nykyistä itkupotkuraivarivaihettasi) uhosit katsomalla parit YouTube-videot. Olitko ajatellut vielä kauan esittäväsi mestarihypnotistia, laskien sen varaan että kukaan AMMATTILAINEN ei tule puhkaisemaan pikku ilmapalloasi?

        En ole läheskään ainoa joka on niin tehnyt, mutta sinua viedään kuin litran mittaa joka kerta kun kirjoittaja ei käytäkään samaa nimimerkkiä kahdesti. Raivarisi ovat niin huvittavia että käytän tahallani, ottaen aikaa milloin pullistelevat otsasuonesi poksahtavat lopullisesti. :-)

        Nyt J.B. puhui asiasta niin kuten ovat. Olen useasti näillä sivuilla puhunut niistä vaaroista, joita nuo harrastelija pullonpörittäjät voivat saada aikaan.
        On tietenkin selviö että hypnoosi on kiinnostava aihe josain pikkupiirissä kokeilla nähtyään muutaman videon tai luettuaan muutaman kirjan. Mutta se tie vie heikoille kevätjäille.
        Useaan otteeseen täällä on mainostettu jonkun "kirjanoppiineen" tavoista luoda ns. syvä tila. Esim. Elmanin induktion kautta.
        Itse n. 30-viuotisen urani aikana olen välttänyt tuota mallia, vaikka hyvä onkin, ongelmana on se, että tuo malli saattaa viedä henkilön tilaan, jota terapoija ei välttämättä huomaa, jolloin ns. rapport jää vajaaksi, tai puuttuu kokonaan.
        Koska rapportin säilyvyys on perusehto työskentelylle.
        Siksi suosittelen näille harrastelija porukoille sitä, että tyytykää vaan ihan perusrentoutukseen, ilman sen kummempia tiloja, silloin jopa kohdehenkliö voi saada siitä jotain.
        Ei sitä tarvitse heti luoda jotain ns, tiloja.....vaikka kiintoisaa onkin. Mutta miten sinä, asiaan juuri tutustunut henkilö toimit, jos eteen tuleekin tilanne , jossa omat keinot eivät enää riitä, esim , jokin voimakas Katharis-ilmiö, tuo on sitä ilmeisempää, jos kohdehenkilöä vaistoaa hypnotiseeraajan epävarmuuden. Jolloin homma ei pysy hanskassa. Silloin ainoa keino soittaa numeroon 112.


      • hahahhaaaaa
        James Braid kirjoitti:

        Esitätkö nyt että "kotitekoinen hypnoosimaakari" on pystynyt ajamaan sinut tuollaiseen viikkokausia jatkuvaan raivokohtaukseen vetäisemällä skeidapuheiltasi maton helposti alta, eikä kyseessä olisikaan lääkintöviranomaisten hyväksymän ammattipätevyystutkinnon haltija?

        Kultinpalvontasi ja muu esittämäsi puppu on kyllä ollut sen verran fanaattista että kuka tahansa normaaliälyinen maallikkokin pudottaa sinut pilvilinnoistasi aika vaivattomasti, erityisesti kun paljastui että olet opetellut ne "taitosi" joilla pullisteluvaiheessasi (siis ennen nykyistä itkupotkuraivarivaihettasi) uhosit katsomalla parit YouTube-videot. Olitko ajatellut vielä kauan esittäväsi mestarihypnotistia, laskien sen varaan että kukaan AMMATTILAINEN ei tule puhkaisemaan pikku ilmapalloasi?

        En ole läheskään ainoa joka on niin tehnyt, mutta sinua viedään kuin litran mittaa joka kerta kun kirjoittaja ei käytäkään samaa nimimerkkiä kahdesti. Raivarisi ovat niin huvittavia että käytän tahallani, ottaen aikaa milloin pullistelevat otsasuonesi poksahtavat lopullisesti. :-)

        Täytyy myöntää, että puhut puutaheinää tietoisesti tai sitten olet ihan sekaisin.
        Politiikka on menettänyt sinussa suuren lupauksen tai voipi olla , että olet joku polittiikan huseeraja.
        Mutta jatkaa samaan malliin...hhaaaaaa


    • Alan mies......

      On surullisen totta että tavallinen terveyskeskuslääkäri ei tiedä hypnoosista ja sen käyttömahdollisuuksista tuon taivaallista. Lääkärin peruskoulutukseen kuluu yleispsykiatrian jaksolla muutaman tunnin hypnoosiluento, ja siinä kaikki! Ja sekin taitaa muistaakseni olla vapaaehtoinen jakso.
      Onneksi täällä meillä päin tilanne on parempi. Lähetin oman kuntani terveyskeskuksen johtavalle läkärille kirjeen , missä kerroin hypnoosista ja esitin ajatuksen, että tulisin pitämän Tk:n lääkäreille tunnin luennon aiheesta, ja kävinkin. Ja pikkuhiljaa alkoikin tulla asiakkaista lääkärin lähetteellä, ja varsinkin työterveyshuollon kautta.
      Oli oikeastaan tragikoomista kun huomasi tuossakin tilanteessa lääkärien autuaan tietämätömyyden alasta.
      Ja sitten hieman myöhemmin kävin puhumassa asiasta Lohjan A-klinikalla, samoin tuloksin!
      Kannattaa siis itse olla aktiivinen !

    • doradora3

      Kuka tämä "kaikkien tuntema" James Braid on? Suomalaissyntyinen?
      Ei lääkäri eikä psykologi? Kursseilla oppinsa saanut hypnologi?
      Kertokaaa, en todella tiedä, ja kysyn vilpittömässä mielessä.

    • 749mau

      Tämän viestiketjun luettuani olen tullut tulokseen, että hypnoosi on vaarallista, eikä siihen pitäisi ainakaan kovin heppoisin perustein mennä. Mistään ei saa yksiselitteistä asiatietoa hypnoosista. Ei ainakaan tältä sivustolta.

      Tietäisikö joku, mistä saisi faktatietoa hypnoosista? Mitä se on, mitkä sen seuraukset voivat pahimmillaan olla????

      • Käy ihmeessä puhumas

        Saat faktatietoa joltain henkilöltä, joka tekee hypnoosihoitoja. Tältä palstalta et tosiaankaan saa mitään tietoa. Et yleensäkään Suomi24-palstoilta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe