No, eihän meillä "siviilit" tunnusta väriä.
Perinteisimme ( minun ja vaimoni ) kuuluu vappumarssien katselu.
Pääpaino on kuitenkin tuttavien tapaamisella.
Marssi on harvoja, pienellä paikkakunnallamme väkeä kokoavia tapahtumia.
Taitaa olla aikuisikäni ensimmäinen vappupäivä ilman vähäisintäkään janon tunnetta kurkussa.
Tehdashaalareiden kokoontumispaikka näkyy parvekkeellemme.
Punakumoojat luopuivat joukkovoimansa näytöstä jo vuosia sitten.
Kenen joukossa seisot? Kenen lippua kannat?
75
223
Vastaukset
- L*
Mitäpä tässä marssimaan, kun menneet periaatteen ihmiset ovat marssineet puolestani?
Nyt voin keskittyä ihan itsekkääseen lenkkeilyyn, jos sattuu siltä paikalta panemaan.
Mitäpä muutakaan mennyttä muistamaan, kun nyt on niin hyvin.
Tyyriitten tylleröitten joukossa seison. Itsetyytyväisten pulleroiden, joiden aatemaailmasta en tiedä. Taitaako sitä ollakaan?Edellisten sukupolvien takamuksella laskeminen alkaa tavallisille tallaajille hiljalleen kostautumaan.
"Kun nyt on niin hyvin" niin kannattaisko siitä hyvyydestä hieman huolehtia.
Markkinavoimat ja Wahlroosit huolehtivat omista eduistaan.- L*
laiska-lasse kirjoitti:
Edellisten sukupolvien takamuksella laskeminen alkaa tavallisille tallaajille hiljalleen kostautumaan.
Markkinavoimat ja Wahlroosit huolehtivat omista eduistaan.Mitä muuten ovat punakumoojat? Punkun lipittäjiäkö?
Minun pappani oli kunnon punainen, jonka muistoa kunnioitan.
Hänen aikanaan oli ihmisillä, ajattelevilla, periaatteita.
Siinä oli ihminen, joka marssi, ei marissut. - bessie*
laiska-lasse kirjoitti:
Edellisten sukupolvien takamuksella laskeminen alkaa tavallisille tallaajille hiljalleen kostautumaan.
Markkinavoimat ja Wahlroosit huolehtivat omista eduistaan.Ehdottomasti kannattaisi siitä hyvyydstä hieman huolehtia.
Sellaista paloa ja intoa kuin parempien olojen ja ehtojen hankkimisessa aikoinaan oli, tuskin tulemme näkemään. Nythän vain puolustetaan, jos sitäkään.
Ehkä se taistelun aikakin vielä tulee, kunhan ensin joko suorastaan tyrkyttäen annamme suostumuksemme, tai ainakin katselemme passiivisina, kun hyvinvointivaltion viimeisetkin rippeet hävitetään. L* kirjoitti:
Mitä muuten ovat punakumoojat? Punkun lipittäjiäkö?
Minun pappani oli kunnon punainen, jonka muistoa kunnioitan.
Hänen aikanaan oli ihmisillä, ajattelevilla, periaatteita.
Siinä oli ihminen, joka marssi, ei marissut.M. Sariolan luokittelua romaanissa "Isänmaan Parturit"
Tehdashaalarit = demarit
Punakumoojat = kommarit
Kontukansan puolue = maalaisliitto
Kokoomusta en muista.bessie* kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaisi siitä hyvyydstä hieman huolehtia.
Sellaista paloa ja intoa kuin parempien olojen ja ehtojen hankkimisessa aikoinaan oli, tuskin tulemme näkemään. Nythän vain puolustetaan, jos sitäkään.
Ehkä se taistelun aikakin vielä tulee, kunhan ensin joko suorastaan tyrkyttäen annamme suostumuksemme, tai ainakin katselemme passiivisina, kun hyvinvointivaltion viimeisetkin rippeet hävitetään.Pelkään laillasi viimeisen virkkeesi toteutumista.
Kyse on vain siitä miten pitkälle pudotaan.
Vappu on yksi päivä muiden joukossa, en seiso kenenkään joukoissa, en heiluttele lippua, en marssi kulkueissa, en katso kulkueiden marssia.
Tänäänkin teen pihatöitä, saattaa siinä jano tulla, vichyvesi auttaa.Ensimmäisinä ok-vuosina istutin työkaverin vaimolta saamani, kukkivat tomaatin taimet vappupäivänä kasvariin.
6 - 7:n vuoden jälkeen varhainen lumentulo lopetti tuottoisan harrastuksen.
Katto romahti koska en ehtinyt irroittamaan kattolaseja.laiska-lasse kirjoitti:
Ensimmäisinä ok-vuosina istutin työkaverin vaimolta saamani, kukkivat tomaatin taimet vappupäivänä kasvariin.
6 - 7:n vuoden jälkeen varhainen lumentulo lopetti tuottoisan harrastuksen.
Katto romahti koska en ehtinyt irroittamaan kattolaseja.Pari kasvihuonetta on meilläkin ollut, on niissäkin huolehtimista.
Muoviset eivät montaa kesää kestä, lasiset saattavat hajota.
Kestäisiköhän pleksi kuinka hyvin.
Nyt mulla on pensastomaatin taimia, ne pitää johonkin lämpimään paikkaan laittaa kesän ajaksi.
Pieni kasvihuone olisi taas mukava olla.Tai sitten sellainen iso, jossa olisi tilaa istuskella vaikka sadesäällä, lukea ja nauttia vaikka vichyä.
Paljon kukkia ja jotain muutakin kasvamassa.
- Yhteishyvä.
Mä voin tunnustaa että olen vasemmistolainen.
Aina ollut, mutta tulin kaapista vasta muutama vuosi sitten.Kekkosen kuoltua ja punakumoojien hillumisen himmennyttyä siirryin puoluekentässä vasemmalle liittymällä vaimoni siivellä tehdashaalareiden joukkoihin eläkeläisalennuksella.
- Yhteishyvä.
laiska-lasse kirjoitti:
Kekkosen kuoltua ja punakumoojien hillumisen himmennyttyä siirryin puoluekentässä vasemmalle liittymällä vaimoni siivellä tehdashaalareiden joukkoihin eläkeläisalennuksella.
Viisas oli päätöksesi.
Ei mene kauaa, niin moni muukin huomaa että veljeys, siskous ja solidarismi on voimaa. - oma-napa
Yhteishyvä. kirjoitti:
Viisas oli päätöksesi.
Ei mene kauaa, niin moni muukin huomaa että veljeys, siskous ja solidarismi on voimaa.Nykyihmisille ei muut merkitse mitään.
Vain oma yksilöllisyys, ja 'minulle kaikki ja heti'-periaate.
Mitä nuorempi, sen itsekkäämpi.
- näin se menee,,,,,
Nyt seisotaan perussuomalaisten joukossa, myös keskusta saa suomalaiset taakseen, kokoomus ja SDP putoavat koeasti jälkijunaan,,
kokoomuksen ja SDP:n virheet liian suuria suomen kansan nieltäväksi!- Heh, heh
Pirrejuupas kirjoitti:
Onkohan persujen joukossa yhtään marssikuntoista puoleenpäiväänkään mennessä...
Hah, hah! ;)
Kiitti hyvistä nauruista Pirre! - wappendaalia!
Heh, heh kirjoitti:
Hah, hah! ;)
Kiitti hyvistä nauruista Pirre!Samoin. Pirrellä on taito sanoa, ei aikoa.
Eikä vain aukoa suutaan sanomatta sadoilla sanoilla mitään. - raitis minäkin
Pirrejuupas kirjoitti:
Kuules Pirre, meissä löytyy jopa ihan raittiitakin perussuomalaisia.
Joten kuntoa kyllä löytyy. - "ROSVOT KIINNI" sano
Pirrejuupas kirjoitti:
Vennamo aikoinaan !
Pirrejuupaksenki naama venähtää pitkäksi seuraavissa vaaleissa,
kun p e r u s s u o m a l a i s e t ja k e s k u s t a tulee suomen suurimmiksi puolueiksi,
kansalaiset on kyllästyneet h u i j au k s e e n jota kokoomus ja SDP: harrastaa,
ny se on loppu,,
ME tulemme ja muutamme suomen polittisen suunnan
o i k e u d e n m u k a i s e m p a a n suuntaa, - että näin tulee
"ROSVOT KIINNI" sano kirjoitti:
Vennamo aikoinaan !
kun p e r u s s u o m a l a i s e t ja k e s k u s t a tulee suomen suurimmiksi puolueiksi,
kansalaiset on kyllästyneet h u i j au k s e e n jota kokoomus ja SDP: harrastaa,
ny se on loppu,,
o i k e u d e n m u k a i s e m p a a n suuntaa,käymään.
KOKOOMUS on suomen huonoin puolue, samoin SDP on ollu pettymys, kun salaa suomelta tärkeää tietoa kreikan sopimuksesta,,,,,
TURHA medoan on mainostaa ja v o u h o t t a a perättömillä mainoksillaan kokoomuksen puolesta,, EI menen kehenkään täydestä,,,
totuus on karmaiseva.
kokoomus ja SDP jää kirpun kokoseksi puolueeksi seuraavisa vaaleissa !
suomi kyllästyny huijareihin,,,, - kukin tyylillään
Pirrejuupas kirjoitti:
Sanoisin, että tuo lausumasi oli rasistinen, vaikken persuja kannattakkaan, mutten heitä kaikkia noin leimaisi.
- ++++
että näin tulee kirjoitti:
käymään.
KOKOOMUS on suomen huonoin puolue, samoin SDP on ollu pettymys, kun salaa suomelta tärkeää tietoa kreikan sopimuksesta,,,,,
TURHA medoan on mainostaa ja v o u h o t t a a perättömillä mainoksillaan kokoomuksen puolesta,, EI menen kehenkään täydestä,,,
totuus on karmaiseva.
kokoomus ja SDP jää kirpun kokoseksi puolueeksi seuraavisa vaaleissa !
suomi kyllästyny huijareihin,,,,Ja jos ja jos ja jos.
Josko agitoitaisiin vasta, kun on vaalien aika.
Vappu on aatteiden, ei kuvitelmien aikaa. - jytky tulee,,,
kukin tyylillään kirjoitti:
Sanoisin, että tuo lausumasi oli rasistinen, vaikken persuja kannattakkaan, mutten heitä kaikkia noin leimaisi.
Tukevasti seison perussuomalaisten joukossa, niin tekee 88 % muustaki kansasta,
me tulemme taas, sanoo perussuomalinen ! - +
jytky tulee,,, kirjoitti:
Tukevasti seison perussuomalaisten joukossa, niin tekee 88 % muustaki kansasta,
me tulemme taas, sanoo perussuomalinen !Ja mitkä olivatkaan viimeiset kannatusluvut?
- Pirre*
"ROSVOT KIINNI" sano kirjoitti:
Vennamo aikoinaan !
ny se on loppu,,
o i k e u d e n m u k a i s e m p a a n suuntaa,Joo, muuttakaa vain, - mutta voisitko kertoa ihan kongreettisn esimerkein, että mitä se Suomen oikeudenmukaisempi poliittinen suunta sanatarkasti merkitseisi?
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Joo, muuttakaa vain, - mutta voisitko kertoa ihan kongreettisn esimerkein, että mitä se Suomen oikeudenmukaisempi poliittinen suunta sanatarkasti merkitseisi?
..tarkoitan teidän persujen mielestä, kun te tuota "oikeudenmukaisuutta"nne aina toitotatte...
- Aivan VARMASTI !
Pirrejuupas kirjoitti:
Kyllä heistäkin löytyisi sellaisia jotka osaa kirjoittaa oman allekirjoituksen jos näin olisi:
"Suomen sikaeliitissä voi saada 438000 euroa "nimenkirjoituspalkkiona" työsopimukseen."
Wahlroos sanoo: "Puhu nyt 27-vuotiaalle kohtuullisuudesta. Ei se toimi!"
Suomi-kartanossa lammaslauma katsoo televisiosta Miljonääriäitejä ja määkii almuja Menestyjiltä. Valistuneimmat katsovat uutisista, kun Syyriassa verikoirat raatelevat äitejä ja lapsia hengiltä.
Pianhan tuo on myös totta Suomi-kartanossakin. - Vastuuta pakoilevat!
+ kirjoitti:
Ja mitkä olivatkaan viimeiset kannatusluvut?
Perussuomalaiset ovat menettäneet kannatustaan. Eivät ottaneet hallituspaikkaa ,vaikka tarjottiin.
Ei pure sellainen toiminta äänestäjiin .
Jaa, miulla ei ole koskaan ollut erityisiä perinteitä vapun vietossa. Työtä on tehty jos työpäivä on ollut. Jos ei ole ollut, olen retkeillyt harrastusten parissa luonnossa. Sitä varmaan tänäänkin, koska tämä päivä kuten luultavasti kaikki seuraavatkin kokemani vapunpäivät osuu eläkeviikolle.
Tuo juopottelu tuntuu olevan ainut kansallinen vapunviettotapa nykyisin.- Kellarin siivous
on (naimisiin mentyäni ) ollut vapunpäiväni ohjelmana.
- Maan alle vapuksi
Kellarin siivous kirjoitti:
on (naimisiin mentyäni ) ollut vapunpäiväni ohjelmana.
Onko toi kellarin siivous meinaan niinku vapaaehtoista touhua?
- Pirre*
Maan alle vapuksi kirjoitti:
Onko toi kellarin siivous meinaan niinku vapaaehtoista touhua?
Entivanhaan otettiin perunat itämään vappuna, josko hänkin...
Täällä on vuosia marssinu vain kennelit..., niin se maailma muuttuu..
- Pirre*
p.s. bandirolleja en ole kyllä nähnyt heidän kantavat, eli en tiedä minkä aatteen puolesta he marssivat...
En kenenkään. Vappu on mulle yks pyhä siinä kuin muutkin.
- *
Pyhä?
- *
yohuuhkaja kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhäpäivä
... löydät sieltä Vapunkin..."Muut lakisääteiset juhlapäivät", luin, en pyhäpäivä.
* kirjoitti:
"Muut lakisääteiset juhlapäivät", luin, en pyhäpäivä.
Luepa vielä kerran ääneen, ja ajattele samalla myös.
Huomaat mitä siinä lukee.- *
yohuuhkaja kirjoitti:
Luepa vielä kerran ääneen, ja ajattele samalla myös.
Huomaat mitä siinä lukee.Ei nyt jaksa, kun aamukahvikin on juomatta.
Morgen,morgen, nur nicht heute.... :)) * kirjoitti:
Ei nyt jaksa, kun aamukahvikin on juomatta.
Morgen,morgen, nur nicht heute.... :))No mie siulle luen kun et jaksa:
Sisällysluettelo
1. luettelo Suomen pyhäpäivistä
1.1. kirkolliset juhlapäivät
1.2. sunnuntait
1.3. muut lakisääteiset juhlapäivät
1.4. yleisesti vapaapäivinä vietettävät aattopäivät
jne...
Ja ei kun uudestaan lukemaan siitä... ajatuksella, tällä kertaa...* kirjoitti:
Pyhä?
Arkipyhiksi sanotaan juhlapäiviä, jotka yleensä sijoittuvat muulle viikonpäivälle kuin sunnuntaiksi.
Kopsattu wikipediasta jonka yöhuuhkaja linkitti sulle.- bessie*
Nittaminax kirjoitti:
Arkipyhiksi sanotaan juhlapäiviä, jotka yleensä sijoittuvat muulle viikonpäivälle kuin sunnuntaiksi.
Kopsattu wikipediasta jonka yöhuuhkaja linkitti sulle.Ja noita arkipyhiä on tänä vuonna maksimimäärä, jipii.
Yhdeksän arkipyhää tarkoittaa minulle noin tonnia lisää bruttopalkkaan, kun olen töissä ilmeisesti loputkin (juhannus, itsenäisyyspäivä, tapani), tietysti yhdeksää ylimääräistä vapaapäivää, joiden pitämisen ajankohdasta voin aika pitkälle itse päättää. bessie* kirjoitti:
Ja noita arkipyhiä on tänä vuonna maksimimäärä, jipii.
Yhdeksän arkipyhää tarkoittaa minulle noin tonnia lisää bruttopalkkaan, kun olen töissä ilmeisesti loputkin (juhannus, itsenäisyyspäivä, tapani), tietysti yhdeksää ylimääräistä vapaapäivää, joiden pitämisen ajankohdasta voin aika pitkälle itse päättää.Sinun onnesi!
Vappuja en onnistunut juhlimaan töissä.
Muut arkipyhät kuitenkin, paperitehtaan remonteissa.
Työttömänä ollessani kirosin jokaisen ylimääräisen pyhäpäivän.
Sain päivärahat vain työpäiviltä.- bessie*
laiska-lasse kirjoitti:
Sinun onnesi!
Vappuja en onnistunut juhlimaan töissä.
Muut arkipyhät kuitenkin, paperitehtaan remonteissa.
Työttömänä ollessani kirosin jokaisen ylimääräisen pyhäpäivän.
Sain päivärahat vain työpäiviltä.Paperitehtaiden seisokeissa pääsee ihan eri tienesteihin kuin minä. Jossain olen joskus 300 % korotetulle tuntiliksalle päässyt, mutta en muistaakseni ikinä 400 prosenttisille. Nykyään vain normaali 100 % korotettu pyhätunneista ja vapaata tunti tunnista, ei enempää.
Mutta hyvä raha minulle on normaali, n. 140 euron ylimääräinen tavallisesta la-su tehdystä työstä, onhan niitä viikonloppujakin ihan viikoittain :).
Rahan takia en silti viikonloppu- ja arkipyhätöitä tee, vaan minulla sattuu olemaan käyttöä arkivapaille, ja työkaveri taas on mielellään viikonloput vapaana.
- meeriamanda
Eipä mitään Vappu ns. aatteellisesti minulle merkitse. Aiemmin oli työpäivä siinä kuin muutkin.
- meeriamanda
laiska-lasse kirjoitti:
Agraariympäristössä se oli mahdollista.
Tai jossakin päivystysluontoisessa tehtävässä.Aiemmin nuorempana...aina ravintolassa ja se oli useilla kattauksilla vappuna... sitten hoiva-alalla, joten harvoja vappuja olen ollut vapaalla. Inhoan tilanteita joissa on massoittain ihmisiä vaeltamassa... ei kai mihinkään.
Olihan siellä tuttuja.
Katsojissa ja kulkueessa.
Simiin pistävää oli kulkueen pituuden kasvu muutaman vuoden takaiseen verrattuna.Kun muut ovat tuolla vappumarsseilla, ilmeisesti nekin jotka normaalisti samassa metsässä kulkevat kun minä niin sain todella upean hetken.
Seisoin metsässä polun vieressä ja oravat kolmekappaletta kiersivät ympärilläni niin että jalkojen välistäkin vilinä kävi.
Onneksi eivät lahjetta pitkin lähteneet kulkemaan, koska en ole varma olisinko kyennyt sen hetken paikoillani olemaan.
Ehkä kuitenkin nekin tottuvat samoihin ihmisiin kun läpi talven olen siellä kulkenut.- demeter
Nostalgia on ilmeisesti asettunut pysyvästi minuun. Muistelen taas sitä ilmapiiriä, mikä oli lapsuuteni vapuissa. Kevään riemun ja tietyn yhteishengen ohella läsnä oli selkeä vastakkainasettelu, oma perheeni oli tietysti voimantunnossa, joidenkin tuttujen juhlinta oli hillitympää, kun juhlinnan aihe oli vain kevään tulo..))
Kun kysyttiin, kenen joukoissa seisot, niin on helppo vastata: heikompien, eli kaltaisteni. Heitä löytyy joka puolueesta ja myös niitten ulkopuolelta.Myös nostalgiaa.
Huolimatta siitä, että isäni oli iikolli eikä sodan jälkeisessä Suomessa hänelle ollut puoluetta, steputimme kilometrin päähän katsomaan marsseja.
Punakumoojat tulivat nelijonossa noin 5km:n päästä ja tehdashaalarit saapuivat saman aikaisesti muutaman sadan metrin päässä sijaitsevalta taloltaan.
Myös keskenkasvuiset kumoojat kävelivät saman matkan.
Kopla piipersi sulassa sovussa puolisen kilometriä yhteiseen juhlaansa.
Ensimmäinen jäätelöni oli paikallisen kioskin oma valmiste.
Ruokalusikallinen vetistä höttöä voipaperin päälle ja täytteetön vohveli lusikaksi.
Pian sen hötön sai vohvelilaatalle.
Ajoitus 40-luvun loppupuolelle.
Vappu on meidän Beltane. kevään vastaanotto, kokkotulet, hedelmällisyysriitit ja karnevaalit. Just tasan 6kk. ennen Samhainia eli Halloweenia. Sitten kun pappien oli jollain tavalla saatava kansan ilonpito säädyllisemmäksi päivä pyhitettiin Valburgikselle, täysin unholaan painuneelle englantilaiselle nunnalle ja lähetyssaarnaajalle, nimen omaksuimme, tapojamme emme me Pohjolan kansa muuttaneet.
Oikeestaan Vapulla ja Kesäk. ekalla ei ole mitään yhteyttä toisiinsa. 1 pvä kesäkuuta juhlitaan työläisten ja opiskelijoiden päivänä, mutta nää on todella uusia keksintöjä. Vappu on aivan väärä nimi kesäk 1 päivän marsseille ja valkolakeille.Niin vielä, kysymykseen vastaten: kannan Jumalattaren lippua ja seison hänen joukoissaan.
- ?
Kesäkuu??
- ...
Vappumarsseilla kävin jo 1970-luvulla. Silloin oli isot kulkueet. Nyt on homma jotenkin lässähtänyt. Ei ole enää sellaista menoa kuin ennen. Silloin sentään jaksettiin toivoa parempaa tulevaisuutta, mutta nyt on apatia vallannut monien mielet.
- ...
Nostalgiaa. Esitettiin tänään televisiossa.
http://www.youtube.com/watch?v=4gxl7KM6mms - tule sinäki meitä
on suomessa eniten !
Kenen joukoissa seisot ??? = Tietenki perussuomalaisten, se on
JYTKYN paikka taas !Nooo, persut ovat kai viimeinen vanhanajan työväenpuolue joka elää pelkästään herravihasta. Ja sekin kutistuu prosentin viikkovauhtia.
- bessie*
yohuuhkaja kirjoitti:
Nooo, persut ovat kai viimeinen vanhanajan työväenpuolue joka elää pelkästään herravihasta. Ja sekin kutistuu prosentin viikkovauhtia.
Perussuomalaisetko "vanhanajan työväenpuolue"!? Entäs tuo PELKÄSTÄÄN herravihasta eläminen?
bessie* kirjoitti:
Perussuomalaisetko "vanhanajan työväenpuolue"!? Entäs tuo PELKÄSTÄÄN herravihasta eläminen?
Seuraapa niitä, demarimpia kuin demarit, vain vailla omaa byrokraattien eliittiä...
- se on JYTKYN paikka
yohuuhkajalle tulee suuri pettymys seuraavissa vaaleissa kun perusuomalaisita tulee yllättäin suomen suuri puolue, meitä on eniten kansasta !
- meeriamanda
Kyllä sä elät unemien harhoissa. Ei ikinä!
Tänään tuli seistyä mullassa ja sahanpurussa,laittelin kukkapenkin kuntoo.
Saa sitten rinkeplummat ja kuivakukat kasvamaan.
Koko ikäni olen haalareissa ollu tienaamassa joten kylläkai mä oon ajatuksiltani sen sorretun puolella.
Puoluetta oikein jäsenkirjan kanssa en oo koskaan kannattanu,en riekkunu parrikaareilla olen vaan toiminut kun olen luullut sen ajan olevan.- JYTKY voittaa !!!
Timo Soini kokoaa joukonsa, porvareille tulee surullinen yllätys, JYTKY voittaa komeasti kaikki,
EU on senluokan suuri f i a s k o siitä ei selvitä kuin perussuomalaisten uudensuuntaisen politiikan voimin
suomi uuteen nousuun,
keskustan Paavo Väyrysen johtamana tulee myös uusi suunta suomen politiikkaan !
Jytky tulee kuin j y r ä ja voittaa suomen suurimpana puolueena !- */
Oletko antipersu?
Siten ainakin viestisi, ne kaikki, vaikuttavat.
Eivät suuret sanat suuta halkaise, sanoo sanontakin.
- Opi perusasiat
Mielestäni pilkkaat vähän vääriä asioita. Siinä mielessä,että silloiset politiikasta kiinnostuneet nuoret (heitä oli todella paljon, suuret ikäluokat jne.) pysyivät ainakin pahemmista asioista syrjässä. Silloin ei juominen nuorison piirissä saati huumeiden käyttäminen ollut lainkaan sellaista kuin nyt.
Me kokoustimme ja diskuteerasimme ahkerasti ja aatteen palosta. Miksi ei saisi olla aatteita? Puna-aate (siis se silloinen Suomessa) ei ollut yhtä vahingollinen kuin vaikkapa persujen eriittäin jyrkkä linja nyt. En muista, että täällä olisi muunmaalaisia syrjitty, päinvastoin. Tosin ei tänne niin vapaasti tultukaan. Siitä pitivät mm. Kekkonen ja Eila Kännö huolen.
Nuoruuteen kuuluu innostus. Joskus muinoin vanhemmatkin ihmiset innostuivat jostakin. Nyt me ilmeisesti emme innostu mistään muusta kuin toistemme parjaamisesta. Siihen nähden poliittinen toimintakin olisi poikaa.
Kun nyt niin pilkkaat puna-aatetta, muistapa kuitenkin,että monet sosiaaliset uudistukset ovat vasemmiston aikaansaannoksia ja nimenomaan palvelleet ja palvelevat eniten nitä, joilla ei mitään ole. Tasosta voimme olla eri mieltä, mutta sekin on silti ei oota parempi. Haukku ei haavaa tee. Oikeistolaiset eivät mm. sosiaali-etuuksia etuita olisi suoneet. Eivät edelleenkään. Esimerkiksi työttömyysetuusjärjestelmämme on peräisin 1960-luvulta. Aikaisempien kirjoitustesi perusteella olet sinäkin väittänyt nauttineesi niitä etuuksia.
Kannattaa edelleenkin tietää, kenen joukoissa seisoo ja mitä lippua heiluttaa, ettei tule purreeksi omaa nilkkaansa loppupeleissä. Yhteisten asioiden hoitamisessa kaikkien eduksi ei minusta edelleenkään ole mitään pilkattavaa. Eikä niissä, jotka vielä vappuna haluavat ja jaksavat marssia. Siihen tarvitaan kanttia paljon enemmän kuin sohvaperunalta konsaan. Vaikka meistä ei olekaan ehkä muuhun johtoon kuin siihen, joka roikkkuu katosta.Nooooo jaa...
Muistelen itse ensimmäistä pääkaupunkiseudulla viettämääni vappua. Asuin maalta tulleena alivuokralaiskämpässä just Hakaniemen torin tuntumassa ja vuokraisäntäpariskunta oli tulipalokommunisteja. Uhosivat jo aikoja ennen miten nyt marssitaan lahtarit vappuna kumoon. Ja kun vappu koitti, makasivat sammuneina lattialla kai johonkin iltakuuteen jolloin jommankumman piti sitten jaksaa alas kadulle metsästämään pimeää pulloa että jaksaisi kuunnella päänsä jyskytystä. Sitä räimettä ja rellestystä riitti kämpässä ja koko naapurustossa päivästä toiseen.
Muutin siitä heti kun löysin toisen asunnon eli parin kuukauden päästä, se kämppä olikin sitten todella paljon rauhallisempi vuokrayksiö lähiöstä. Siinä olinkin kunnes omistaja myi se pois, miulla ei siihen aikaan ollut varaa edes ajatella sen ostamista, muuten olisin varmaan sen tehnyt...
Ahdas ja puutteellinen?
Olisi ehkä kannattanut lukaista välikommenttini.
En löydä hengentuotteistani pilkkaa!
Oma vakaumukseni on sen verran vahvalla pohjalla, että, tilenteiden muututtua, olen vaihtanut muodollista sijaintiani puoluekentässä ankkuroitumatta sokeasti mihinkään.
Päivän politiikka ratkaisee.
Vahva vakaumukseni sallii myös minkä tahansa värisen rätin heiluttamisen kepin päässä sekä jodlaamisen "riistäjät ruoskaansa selkäämme soittaa" ja seuraavaan hengenvetoon vaikkapa "hoosiannan".
Puolueiden keulakuvat eivät ole koskaan hurmanneet minua. Ihmisiä inhimillisine heikkouksineen.
Nykyinen demarijäsenyyteni ei velvoita minua ihastelemaan ko. puolueen keulahahmoja tai heidään ratkaisujaan jos ne ovat minun omia, perusteltuja mielipiteitäni vastaan.
Sokeasta puolueuskollisuudesta en ole havainnut seuranneen mitään hyvää!
Olen pahoillani tallattuani aroille liikavarpaillesi!- Opi perusasiat
laiska-lasse kirjoitti:
> perusasioille! Hänelle oli tarkoitettu.
Kaikella kunnioituksella: kovin arat liikavarpaat tuntuu sinullakin olevan. Tämähän on keskustelupalsta, eikö totta? Ivaa tai pilkkaa, vitsisi tai vitsikkyytesi ei ole niin puhtoista kuin nyt koetat väittää. Selittely on aina selittelyä: enhän minä sitä vaan tätä.... Minusta on typerää tuomita aikansa lapsia sen varjolla, että nyt on nyt. Etkä sinä ole ainoa, joka on muuttunut ajan lisäksi. Mielipiteen ilmaisu on kuitenkin vapaata tiettyjen sääntöjen puitteissa. Jos/kun sinua ärsyttää se,etten sinua silittele: siitä vaan. Sitäkin on sananvapaus.
- se on JYTKYN pikka
PERUS-SUOMALISTEN eturivissä seison, siinä suomen tuleva suurin puolue,
seuraavissa vaaleissa katuu kaikki muuta,
on ainoa mahdollisuus olla perussuomalaisten suurin puolue, siin suomen uusi politinen suunta parempaan tulevaisuuteen.- bessie*
Mihinkäs päin se perussuomalaisten suunta nyt olikaan?
Tulevaisuuteen, ja mieluummin parempaan, kaikki muutkin puolueet pyrkivät meitä luotsaamaan.
SE EI TOIMI on kai lähinnä umpikuja.
- se onJYTKYN paikka !
Timo Soini johdolla suomi uuteen nousuun, se on ainoa mahdollisuus parempaan tulevaisuuteen suomessa !
Kokoomuksen johdolla olemme ikuisesti vaikeuksissa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei143050Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221342- 891222
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2571086Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511055Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63975Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253871- 41842
- 84821
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48778