Miksi naiset on kyvyttömiä

Niin?

Puhumaan minä-muodossa? Aina pitää lauseeseen mahtua koko perhe tai mies jos sellanen vaan on. Me sitä me tätä... Ikään kuin keskustelukumppanit vaikka facessa tai tällaisella palstalla olisivat kiinnostuneita mitä ukko ja kersatkin on tehneet

24

223

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No äidit ainakin ovat aina poikkeuksetta ylpeitä pojistaan, kaikki eivät aina tosin ymmärrä kuinka vaikeaa kasvattaminen on.

      http://tinyurl.com/3nupypf

      • Ihan kuin Hullu-Anselmi nuorena.


    • sinkkunainen-

      Ehkä voisit kysyä sitä facebookissa heiltä -siinä seinällä, että miksi puhut aina me muodossa etkä minä. Jne. Minusta se on ihan sallittua joskus "herättää" vähän ihmisiä suhdekuplistaan. :) Ei voi olla aina me ja me.. puhukoon vaan omasta puolestaan.

      • ap.

        Hyvä idea niin teen. Herneet voi mennä nenuun mutta ei se mitään.


    • Vähän sitä vikaa meissä on. Mä aikoinaan tulin tälle palstalle mielessä just, että nyt kirjoittelen täällä ihan ittenäni, enkä kenenkään äitinä tai kumppanina. Olin sitä ennen kirjoitellut vuosia raskaus- , vauva- ja taaperopalstoilla eli just päinvastoin.. Noh, kyllä se toimi jonkin aikaa, mutta jossain vaiheessa alkoi lipsua. Etenkin kun tutustui oikeasti joihinkin ihmisiin, ns. privapuolella. Alkoi sit tuntua teennäiseltä. Mutta yritän petrata asiassa.Ihmisen olis hyvä oppia ajattelemaan itseään yksilönä :)

      Oikeassa elämässä menee saman suuntaisesti. Kun esim. töissä tutustuu paremmin ihmisiin, niin sitä alkaa väkisin puhumaan tekemisistään monikossa. Typerää oikeastaan..

      • sxth

        No ei ollenkaan. Se on naisen tapa luoda turvallinen etäisyys ja arvot ympärilleen. Ihan samaa olen joskus tehnyt :) Ei siitä kaikki hermostu. Lähinnä vaan sellaiset, jotka ovat jääneet sinkuiksi, tai muuten erillainen perhemalli.


      • sxth
        sxth kirjoitti:

        No ei ollenkaan. Se on naisen tapa luoda turvallinen etäisyys ja arvot ympärilleen. Ihan samaa olen joskus tehnyt :) Ei siitä kaikki hermostu. Lähinnä vaan sellaiset, jotka ovat jääneet sinkuiksi, tai muuten erillainen perhemalli.

        ..korjaus: siis ovat valinneet sinkkuuden tai lapsettomuuden.


      • Mulla taas on niin päin, että aina meinaa tulla minä minä minä. Nimenomaan omalla suullani täälläkin jauhan juttua, eikä näihin mielipide asioihin pidä sekottaa perhettä tai kumppania sen enempää. Heillä on sitten omat mielipiteensä, joita voi tiedustella heiltä itseltään ken voi.

        Mutta kyllä minäkin usein mainitsen meillä jutellessani. Vaikka oisin asunut ja elänyt yksinkin. Se tulee jotenkin spontaanisti joskus sen enempää miettimättä asian luomaa mielikuvaa tai ärsykettä. Ihan niin kun toi muru lipsahtaa joskus vaan itse asiasta intoillessani, sen enmpää ärsykettä tai mielikuvaa miettimättä. Toki tahallaankin joskus viljelen tiettyjä sanoja.

        Silleenhän se pitäis puhua kun luontevalle tuntuu. Vaikkei se miellyttäis kuulijakuntaa.


      • sxth kirjoitti:

        ..korjaus: siis ovat valinneet sinkkuuden tai lapsettomuuden.

        Korjaus tähänkin, valittu lapsettomuus ehkä ei niinkään aiheuta ärsykettä kuulijoissa, jotka puhuu lapsistaan, vaan heissä joille se ei ole oma valinta. Ja joille se lapsettomuus tai yhtä hyvin sinkkuus on pakonsanelemia, ei vaihtoehtoja siinä kohtaa.

        Mä en muutenkaan ymmärrä miksi ottaa niin henkilökohtaisesti muiden puheita joka käänteessä. Ihmiset nyt lähtökohtaisesti aina puhuu omasta näkökulmastaan miettimättä ensin koko maailmaa ja kaikkien kipeitä kohtia. Olishan se kamalan vaikeaa puhua mitää, jos aina pitäisi miettiä kehen nyt sattuu kun suuni avaan. Ihmiset alkaisi pelkäämään puhumista, kun aina pitäisi ensin analysoida joka sana jonka aikoo sanoa. Lopulta oltais tuppisuita ja kaikki itseen käpertyneitä mimosoja.

        Ite ainakin lähinnä krotona joskus ääntäni, kun huomaan ettei toiselle ole mennyt okulaariin lainkaan mikään muu kuin yksi kanta asiasta tai ajatuksen juoksu on silminnähden jäykkää ja muita vähättelevää.


      • teevadit kirjoitti:

        Korjaus tähänkin, valittu lapsettomuus ehkä ei niinkään aiheuta ärsykettä kuulijoissa, jotka puhuu lapsistaan, vaan heissä joille se ei ole oma valinta. Ja joille se lapsettomuus tai yhtä hyvin sinkkuus on pakonsanelemia, ei vaihtoehtoja siinä kohtaa.

        Mä en muutenkaan ymmärrä miksi ottaa niin henkilökohtaisesti muiden puheita joka käänteessä. Ihmiset nyt lähtökohtaisesti aina puhuu omasta näkökulmastaan miettimättä ensin koko maailmaa ja kaikkien kipeitä kohtia. Olishan se kamalan vaikeaa puhua mitää, jos aina pitäisi miettiä kehen nyt sattuu kun suuni avaan. Ihmiset alkaisi pelkäämään puhumista, kun aina pitäisi ensin analysoida joka sana jonka aikoo sanoa. Lopulta oltais tuppisuita ja kaikki itseen käpertyneitä mimosoja.

        Ite ainakin lähinnä krotona joskus ääntäni, kun huomaan ettei toiselle ole mennyt okulaariin lainkaan mikään muu kuin yksi kanta asiasta tai ajatuksen juoksu on silminnähden jäykkää ja muita vähättelevää.

        Niin kun osaisi vielä oikeinkirjotuksen niin olishan se helppoo. Korotan piti kylläkii lukee tossa yhdessä kohtaa... krotona voisi tietysti ajaa saman asian.


      • teevadit kirjoitti:

        Korjaus tähänkin, valittu lapsettomuus ehkä ei niinkään aiheuta ärsykettä kuulijoissa, jotka puhuu lapsistaan, vaan heissä joille se ei ole oma valinta. Ja joille se lapsettomuus tai yhtä hyvin sinkkuus on pakonsanelemia, ei vaihtoehtoja siinä kohtaa.

        Mä en muutenkaan ymmärrä miksi ottaa niin henkilökohtaisesti muiden puheita joka käänteessä. Ihmiset nyt lähtökohtaisesti aina puhuu omasta näkökulmastaan miettimättä ensin koko maailmaa ja kaikkien kipeitä kohtia. Olishan se kamalan vaikeaa puhua mitää, jos aina pitäisi miettiä kehen nyt sattuu kun suuni avaan. Ihmiset alkaisi pelkäämään puhumista, kun aina pitäisi ensin analysoida joka sana jonka aikoo sanoa. Lopulta oltais tuppisuita ja kaikki itseen käpertyneitä mimosoja.

        Ite ainakin lähinnä krotona joskus ääntäni, kun huomaan ettei toiselle ole mennyt okulaariin lainkaan mikään muu kuin yksi kanta asiasta tai ajatuksen juoksu on silminnähden jäykkää ja muita vähättelevää.

        Kuulijoissaan, jotka puhuu lapsistaan. Hehe, tossa meni väärin ajatus. Eihän ne lapsettomat puhu lapsistaan..tarkoitin tietysti että lapsettomuuden valinneet tuskin suuttuu ihmisille niin helposti, jotka puhuvat heille lapsistaan kun ne joille tilanne on kaikkea muuta kun oma valinta.

        Toki vela ihmisiäkin voi ärsyttää lapsien ympärillä kovasti pyöriminen. Ihan kuten sinkkujakin voi ärsyttää muiden parisuhteista puhuminen, joko siksi ettei itellä ole paria tai siksi ettei parisuhteet voisi vähempää kiinnostaa edes puheenaiheena.


      • sxth
        teevadit kirjoitti:

        Kuulijoissaan, jotka puhuu lapsistaan. Hehe, tossa meni väärin ajatus. Eihän ne lapsettomat puhu lapsistaan..tarkoitin tietysti että lapsettomuuden valinneet tuskin suuttuu ihmisille niin helposti, jotka puhuvat heille lapsistaan kun ne joille tilanne on kaikkea muuta kun oma valinta.

        Toki vela ihmisiäkin voi ärsyttää lapsien ympärillä kovasti pyöriminen. Ihan kuten sinkkujakin voi ärsyttää muiden parisuhteista puhuminen, joko siksi ettei itellä ole paria tai siksi ettei parisuhteet voisi vähempää kiinnostaa edes puheenaiheena.

        Juu. Munkin piti korjata sanomisiani. Pienten lasten äidit on tietty aina vähän sellaisia. Ne elämän ympyrät on siinä ja pysyvät aikansa sellaisina.

        Joskus kun joku vanhempi ihminen puhuu koko ajan me-muodossa, ajattelen ettei ole kovin itsenäinen / on kovin ihastunut puoliskoonsa :)


      • sxth kirjoitti:

        Juu. Munkin piti korjata sanomisiani. Pienten lasten äidit on tietty aina vähän sellaisia. Ne elämän ympyrät on siinä ja pysyvät aikansa sellaisina.

        Joskus kun joku vanhempi ihminen puhuu koko ajan me-muodossa, ajattelen ettei ole kovin itsenäinen / on kovin ihastunut puoliskoonsa :)

        Joo de jöör jaa. :-)


      • teevadit kirjoitti:

        Mulla taas on niin päin, että aina meinaa tulla minä minä minä. Nimenomaan omalla suullani täälläkin jauhan juttua, eikä näihin mielipide asioihin pidä sekottaa perhettä tai kumppania sen enempää. Heillä on sitten omat mielipiteensä, joita voi tiedustella heiltä itseltään ken voi.

        Mutta kyllä minäkin usein mainitsen meillä jutellessani. Vaikka oisin asunut ja elänyt yksinkin. Se tulee jotenkin spontaanisti joskus sen enempää miettimättä asian luomaa mielikuvaa tai ärsykettä. Ihan niin kun toi muru lipsahtaa joskus vaan itse asiasta intoillessani, sen enmpää ärsykettä tai mielikuvaa miettimättä. Toki tahallaankin joskus viljelen tiettyjä sanoja.

        Silleenhän se pitäis puhua kun luontevalle tuntuu. Vaikkei se miellyttäis kuulijakuntaa.

        En tarkoittanut muiden mielipiteitä, eli mun mielipiteet on kyllä ihan omia, enkä aina edes tiedä kumppanin mielipidettä niihin, saati että vaikka tietäisin, se tuskin olisi sama kuin itellä :P

        Mutta menemiset ja tekemiset on muuttuneet niin paljon sellaisiksi, että joka paikkaan tulee mentyä vieläkin, vaikka lapset on jo isompia, porukalla, eikä niitä omia tekemisiä ja menoja juuri paljonkaan ole. Sekin on asia, jossa yritän skarpata tässä vähän. On ihan työn alla tämäkin asia. Koska onhan mulla omakin elämä. Lähinnä se kyllä nyt sijoittuu töihin tai työjuttuihin. Mutta sitä pitäis kyllä vähän laajentaa jo tässä vaiheessaelämää . Ei pelkästään siksi, että vois sanoa; minä tein, minä menin jne. Vaan ihan siksi että oikeasti tekee myös jälleen itsenäisesti ja yksin asioita. Mulle yksinoleminen ja tekiminen oli aikoinaan äärimmäisen tärkeitä asioita. Ja on ne vieläkin .Siksi kaipuu siihen.

        Muiden miellyttämiset ei kiinnosta ollenkaan tässä asiassa. Mutta itsen miellyttämien kyllä :)


    • Graavi yleistys ja tiettyyn naisryhmään kohdistuva. Ei kuulu omiin tapoihin, sillä olen ennen kaikkea yksilö.

      • heip, sie oot tehny paluun.
        hyvää synttäripäivää siul.


    • On totta mutta ei tietenkään kaikkien kohdalla. Emo ja pesue on yhtä ja tiedostamatta varmaan tulee se me-muoto sinnekin missä ihan yksi yksilö riittäisi.. Eipä silti, on poikain iltaankin saatu vastauksia, että joo ME tullaan = tyttöystävä myös.

    • silminnäkijämies

      Teefati--siis Jazuli selittäätäysin potaskaa

      Miehella onkyky itsenäisen ajatteluun

      Äämillä taason ns,kollektiivinen äly elii feminismisjajokaisenäämänajatusriippuu muiden äämien johjdonmukaisisuudesta

      Siis äämyksilöon samaa mieltä femakkoyhdistyksen johdon mukaan

      • MINÄhän en potaskaa puhu millonkaan! Miehen itsenäisen ajattelun kyky on järki seisoo no nyt järki on taas lötkönä, taas järki seisoo ja nyt se taas on lötkönä. Näin karrikoidusti tietysti, onhan niitä miehissäkin joilla oikeasti on kyky itsenäiseen ajatteluun.

        Äämillä ja äämillä, puhu peräpeililles. Pyh..


      • teevadit kirjoitti:

        MINÄhän en potaskaa puhu millonkaan! Miehen itsenäisen ajattelun kyky on järki seisoo no nyt järki on taas lötkönä, taas järki seisoo ja nyt se taas on lötkönä. Näin karrikoidusti tietysti, onhan niitä miehissäkin joilla oikeasti on kyky itsenäiseen ajatteluun.

        Äämillä ja äämillä, puhu peräpeililles. Pyh..

        Toisin sanoen lötköstä seisomaan ja takaisin lötköön, sitä on miehen kyky järkeillä. Hyvin yksoikoista.


      • ÄO seilori
        teevadit kirjoitti:

        Toisin sanoen lötköstä seisomaan ja takaisin lötköön, sitä on miehen kyky järkeillä. Hyvin yksoikoista.

        Aivan niin, Jazuli

        Äämilläei seiso kokaanmuut, kuin nännit nöpöttävät mesesseksissa
        ja männit nöpöttävät


        Vaan eitoimiitsenäinen järki

        femakkoje sloganeita vain toistelevat


    • 4D tähti

      Kai yksilö sitten ajattelee niin kuin puhuu ja elää kuten ajattelee eli elää meidän elämää eikä omaa elämäänsä. Ehkä naiset yksilöinä kuolee saadessaan lapsen tai jopa miehen.

      Miksi on naisten kohdalla yleensä liian vaikea kysymys. Oleellisempia ovat vaikka kantapään kautta saadut vastaukset kysymyksiin mitä, miten ja milloin

      • Mksi? Minäpä vastaan omalta kohdaltani. Oli aikoinaan äärimmäisen onnellista ja helpottavaa alkaa elää muiden (=lapsien) hyväksi kuin aina sitä iänikuista omaanapaa. Elämä muuttui paljon simppelimmäksi ja elämälle tuli tarkoitus. Sellaiseen elämään kyllästyy, kun yli 30v.elää koko ajan minä-todellisuutta; minun mielipiteeni, minun tarpeeni, minun ruokani, minun uneni, minun työni, minun kuvani, minun reissuni, minun bilettämiseni, minun kaverini, minun mieltymykseni, minun lempivärini, minun herkkuruokani, minun harrastukseni, minun elämänkatsomukseni jne. jne.

        Tietyssä elämänvaiheessa tuo lasten tarpeista huolehtiminen vähenee, mutta sitten alkaa vanhuksista huolehtiminen.. Eikä se tunnu pahalta ollenkaan :) Tämä "kuolleena" oleminen..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      142
      1825
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1427
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1242
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1237
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1105
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      1017
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      953
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      40
      860
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      195
      844
    10. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      828
    Aihe