mustapäät pois nenästä!

arrghhh

oli ihan pakko tulla tänne kysyy neuvoo ku tuntuu et vajoon maan alle näitte mustapäitten kaa...eli onko mitää konstia miten mustapäät sais nenästä pois hellävaraisesti ettei jää mitää arpia naamaa? haluisin et nenu ois semmone ihanan tasanen ettei ois mustapäit, oon taistellu näittenkaa jo jonki aikaa ja sittenku puristan niit ni ne tulee siihe aina vaa uudestaa enkä tiiä mitä enää tekisin! itkin tänää mun naaman takii ku alko ärsyttää nii paljon...toivottavasti joku jakso lukee tän ja oon tosi tosi kiitollinen kaikille vastaajille! =)

101

23033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

      Estä ne voitelemalla nenusi hyvin ohuella kerroksella Brevoxyl emulsiovoidetta. Siis säännöllisesti, tarkoitan kuukausia.

      Älä pane sitä varmuuden vuoksi enemmän kerralla, koska se ei hyödytä mitään, vaan iho ärtyy, ainetta voi joutua kosketuksen tai tyynyliinan kautta silmänympärysiholle tms. Myös tyynyliina voi valkaistua, koska aine tosiaan on valkaiseva. (Ei se ihoa valkaise..).

      Tätä kun säännöllisesti teet, ei tule mustapäitä.

      Voisit myös käydä kosmetologilla ihonpuhdistuksessa, mutta se auttaa sen hetken eikä estä mustapäiden muodostumista. He ronkkivat mekaanisesti ihomatoja pois. Tietenkin tyrkyttävät myös tuotteitaan, mutta ei niistä minulle ainakaan mitään hyötyä ole ollut.

    • arrghhh

      kiitos, luin jostain keskustelupalstalta että joku oli tehny niin että puristaa mustapäät pois ja sen jälkeen laittaa desinfiointi ainetta niihi mis ne mustapäät on ollu ja sen jälkeen rasvaa että miltäköhä toi kuulostais? onko kukaan kokeillu?:)

    • iuuipoo

      Ihon kuorintakin tasoittaa ihoa, joten kannattaa kokeilla. Marketista ostat ihka tavallisen kuorinta-aineen. Koita jaksaa...

    • Meiju

      http://www.vitobeauty.fi/index.php?k=219636 Tällä lähtee mustapäät kyl tosi tehokkaasti, eikä tartte pelätä arpia sun muuta! Tuote vaan hellävaraisesti sulattaa mustapäät pois ja estää uusien tulemisen :) Löysin tän tuotteen joskus viime syksynä ja tullut suositeltua aika monelle kaverillekki sen jälkeen kun huomasin kuinka hyvin omat mustapäät lähti. Toki myös kuorinta olis hyvä tehdä ennen tuotteen laittamista jos haluaa enemmän tehoa, mutta ei ole kylläkää välttämätöntä :)

      • Iiina_

        Pakko testata ja laittaa tilaukseen, toivottavasti toimii :)


      • rekisteröitymätön**

        Pitkä lista kaikenlaisia valmistusaineita (ja vielä väärillä latinankielisillä nimilläkin osa...), mutta löytyihän se vaikuttava ainekin - tuotteessa on salisyylihappoa. Salisyylihappoa sisältäviä tuotteita saa halvemmalla vaikka K- kaupasta tai apteekista eikä niissä ole noita muita, mahdollisesti allergisoivia ainesosia


      • ei voi ymmärtää
        rekisteröitymätön** kirjoitti:

        Pitkä lista kaikenlaisia valmistusaineita (ja vielä väärillä latinankielisillä nimilläkin osa...), mutta löytyihän se vaikuttava ainekin - tuotteessa on salisyylihappoa. Salisyylihappoa sisältäviä tuotteita saa halvemmalla vaikka K- kaupasta tai apteekista eikä niissä ole noita muita, mahdollisesti allergisoivia ainesosia

        Tunnetustihan nämä k-kauppojen aineet ovat todella tehokkaita?
        Jotain tasoa nyt sentään kuuluisi vaalia kun on kuitenkin omasta ihosta kyse.


      • Joo joo

        Eipä ole minulta 'sulattanut' mitään. Petyin pahasti tähän ylistettyyn tuotteeseen.


      • obeele

    • Toimivaa

      Varaa aika kosmetologin kasvohoitoon. Pääset pulmastasi helposti ja halvemmalla kuin ostamalla kalliin purkin toisensa perään milloin missäkin suositeltua "varmasti tepsivää" ainetta. Kosmetologi avaa huokoset höyryllä ja nipistelee mustikit popis, samalla saat muutakin hoivaa ihollesi. Koettu juttu.

      • kallista

        Kyllä, mutta melko hintavaa ja vaikutus ei ole pitkäaikainen. Mustapäät tulevat takaisin parissa kuukaudessa.


      • koti+kosmetologi
        kallista kirjoitti:

        Kyllä, mutta melko hintavaa ja vaikutus ei ole pitkäaikainen. Mustapäät tulevat takaisin parissa kuukaudessa.

        Tuo on kyllä ihan totta, itse kannatan kotihoitoa ja silloin tällöin käyntiä kosmetologilla. Itellä ainaki tulleet mustapäät takasin jo parissa viikossa vaikka olisi kosmetologilla käynyt, joten uskon että kotihoidolla saan pidettyä ne paremmin kurissa. Voisi kyllä tota mustapäiden sulattajaa ostaa ja koklata seuraavaksi.


      • .............
        kallista kirjoitti:

        Kyllä, mutta melko hintavaa ja vaikutus ei ole pitkäaikainen. Mustapäät tulevat takaisin parissa kuukaudessa.

        Paljon nopeamminkin, jos on rasvainen iho eikä poista sarveissoluja kunnolla, koska ne (ei pelkkä rasva) tukkivat huokoset. Ja kaiken maailman maitoja ja kasvovesiä käyttämällä ne eivät kyllä iholta lähde.

        Siksi suosittelen mustapääongelmasta kärsiville siihen tarkoitettua lääkettä enkä kosmeettisia hoitoja tai hoitotuotteita. Tottakai niihinkin voi rahansa pistää, muttei kenenkään mustapäät tai muut iho-ongelmat poistu sillä, että purkki on kaunis ja niin helvetin kallis, että on pakko olla hyvä tuote.


    • arrghhh

      kiitos kaikille vastaajille! tänne voi sit kertoo ihan kaikki konstit mitä nyt onkaan olemassa:)

      • Ihateblackheads

        Luin joskus jostain että kun laittaa sitruuna mehua nenälle puhdistukSen jälkeen niin mustapäät lähtee. Myös yves rocherilla on hyvä kasvovesi Pore minimizer (pure system sarja) joka poisti ainakin minulta mustapäät nopeasti. Käytän myös muita pure system sarjan tuotteita ja kaikki toimivat hyvin. (:


    • arrghhh

      aijaa no kiitos vinkistä:)

    • whitepover99

      siis onks mustapäät niiku jotain mutuja?

    • Tilda--

      Mulla on kyllä auttanut bionin tuotteet tosi hyvin, iho on terve ja freshin näkönen. Näpyt on pysynyt poissa.

      • Coconutti

        Samma här :) laadukkaita ja riittosia tuotteita, tykkään tosi paljon


    • Tilda--
    • Erittäin tyytyväinen

      Mä oon käyttäny nyt 5 vuotta mary kayn tuotteita ja nyt oon alkanu käyttää niitten uutta nuorille tarkotettua sarjaa joka on tarkotettu nuorille ( vanhemmat voi myös käyttää). Siinä on ihan paras kasvo naamio ja oon käyttäny sitä nyt kaks kertaa ja mulla on ainaki nenästä ihohuokoset pienentynyt huomattavasti ja mustapäät vähentyny. Se pelkkä maski tais maksaa 24€ ja siis riittää helposti yli puoleks vuodeks. Jos kiinnostaaa nii laita s.postia mun kaverille siltä saat edullisesti. Se on [email protected]

      • Kerralla selvä

        Marykayn mainostaja vauhdissa. Kerran oon kyseistäkin sarjaa ostanut, mut eip tuolla mitään ihmeempiä tuloksia ole saanut aikaiseks omalle iholleni..


      • Niinbbä
        Kerralla selvä kirjoitti:

        Marykayn mainostaja vauhdissa. Kerran oon kyseistäkin sarjaa ostanut, mut eip tuolla mitään ihmeempiä tuloksia ole saanut aikaiseks omalle iholleni..

        Juu, joka puolella keskusteluissa. Ei taida postimyynti enää tuottaa.


    • Vinkkinä

      Ruokavalio ja vedenjuonti auttaa myös ihon hyvinvointiin :) Itsellä toiminut myös hyvin kun aamuin illoin huuhtelen kasvot jääkylmällä vedellä, supistaa ihohuokosia yms..

    • Maryelisabeth

      Bion blackhead controller kyllä toimii.. Tilasin parisen viikkoa sitten ja on tehonnut, myös mun poskipäissä oleviin luunäppyihin eli miliumeihin. Musta ja valkopäät vähentynyt huomattavasti

    • Miirac

      Itse olen käyttänyt bionin inhibiting geliä hormonifinneihin, joita itselläni tulee leukaan ja yläselkään. Tuote on hellävaraisesti kuivattanut näpyt pois, eikä uusia ole tullut tilalle kun säännöllisesti käyttää tuotetta.

    • Maybe help..?

      Mulla ne ainaki väheni ku lopetin niiden näpräämisen.
      Kerran kävin kosmetologilla, mut se koski tosi paljon ku se niitä piikitteli...:( ja oli muuten aika kallis hoito... käytän joka päivä puhdistusgeeliä, kasvovettä, ja kuorinta-ainetta ja joskus kasvoharjaa...

      • inkku_

      • Rebeccccca
        inkku_ kirjoitti:

        Sori väärä linkki, tässä oikea:

        http://luxstyle.fi/5-acne-killer-125.php?ref=half-price4

        Mulla on mustapäitä, jotka ei meinanneet millään lähteä pois. Kallis kosmetologihoito on ainoa, joka on tehonnu. Mutta tilasin tuota acne killeriä ja yllätyksekseni se toimi. Ekan kerran jälkeen ihossa oli jo merkittävä parannus. Tokan naamion laitoin viikon päästä ja nyt on iho kuin vauvan peppu. Naamion pois repiminen kyllä sattuu jonkin verran eli kannattaa laittaa vain ongelma-alueille. Ite tein ekan kerran niin, että laitoin ihan koko naamalle ja myös leukaperiin, ja naamion pois ottaminen sattu ihan hitosti. Kannattaa myös varoa, ettei naamioainetta valu levittäessä kulmakarvoihin, koska naamio vie kuivuttuaan tehokkaasti karvat mennessään... Mutta tuote siis toimii talin, näppyjen ja mustapäiden poistoon hyvin! Voin suositella.


    • happiness-

      mun mielestä kyllä bionin blackhead whitehead controller on ehdottomasti toimivin aine mitä oon testaillut ja käyttänyt mustapäihin.

      • Caarina13

        On kyllä hyvä tuote! Kuten muutkin bionin tuotteet. Green tee mask poistaa myös mustapäitä ja muita näppylöitä hyvin :) Tosi tyytyväinen lopputuloksiin.


    • Sippetys

      Täällä myös yksi bionin mustapääaineeseen kovin tykästynyt. Tilasin tuotteen viime viikolla, ja nyt on jo hyviä tuloksia. Mustapäät on "hälventynyt" todella tehokkaasti, mikä on itelleni aivan ihmeellistä, koska oon yrittänyt hoitaa ongelmaa tosi monilla aineilla; apteekista ja marketista onnistumatta.. Toivottavasti auttaa mahdollisimman pysyvästi! :) Ainetta käytän säännöllisesti heti puhdistuksen jälkeen, noin herneen verran aamuin ja illoin.

    • Tuhlmnbik

      Tuleeko muille suuhun outo paha maku, kun laittaa tuota bionia kasvoille? Vaikka välttelen suun ympärystä, laitan vain otsaan, nenään ja leukaan, suussa alkaa maistua ja huulia kirvelee!

      • siegrieds

        Onhan Bion tuotteissa hieman erikoinen tuoksu, johtuen siitä että perustuu pelkästään luonnollisiin ainesosiin eikä synteettisiin tuoksuihin joita tuppaa olemaan jlisättynä okapuolella. Mutta en mä tota kuvailemaasi makua ymmärrä? Etenkin jos välttelet suunympärystä, hämärää :D Mun mielestä tuoksuu ihanan raikkaille yrteille ja ihossa tuntuu sellanen "kihelömöinti" ja tietää että toimii.


    • NelliMari

      Itse käytän bionin tuotteita, eikä ole ollut mitään valittamista. Laadukkaat ja erittäin toimivat tuotteet. Ainoa tuotesarja jota erittäin herkkä ihoni on kestänyt :) Näpyt on pysynyt poissa, samoin rypyt ja juonteet.

    • Kertokaamulle

      Mistäköhän mahtaisin löytää lähimmän bion kosmetologin? Kiinnostusta olisi päästä bion hoitoon ja keskustelemaan muutenkin ihoni huonosta kunnosta, ja löytää oikeat tuotteet.. :/ Mustapäitä ja rasvasuutta löytyy liikaakin, enkä uskalla tilata tuotteita ennenkun tiedän hoitotavoista yms. Asun Porissa.

    • chatin aloittaja!:)

      ihanaa mun iho voi nykyään paljo paremmin ku joskus ku kirjotin tän tänne:D ei oo yhtää mustapäit enää paitsi toosi harvoin!!:)

    • Jonnatus

      Mun mielestä satakunnan alueella on tosi huonosti bion kosmetologeja :(
      Mälsää, itekin miettinyt samaa.

    • en ymmärrä

      miksi kaiken pitää aina olla joku huippu merkki tuote joka maksaa saman verran kuin meiän auto tai sitte apteekista ostettu. kyllähän nuo marketti tuotteetkin tehoavat esim nivea neutrogena garnier dove ja onhan niitä vaikka mitä
      nii et järkee tuhlata rahojansa johonki apteekin paskaa ja kyllä olen kokeillut apteekin tuotteita enkä huomannut mitään eroa

      • maskulii

        en oo kyllä kuullut että kukaan olisi oikeasti saanut huipputuloksia markettimömmöillä. sellaiset kyllä tullut jätettyä ihan hyllylle suosiolla.


      • Riinanen-
        maskulii kirjoitti:

        en oo kyllä kuullut että kukaan olisi oikeasti saanut huipputuloksia markettimömmöillä. sellaiset kyllä tullut jätettyä ihan hyllylle suosiolla.

        Juu, kokemuksella todettua, että markettikamalla ei saa naamaa muutakun pahempaan kuntoon entisestään. Luoja tietää mitä ne oikeasti edes sisältää.


    • Laatusenratkaisee

      Bionin blackhead contolleri ja salisyyligeeli on auttanut mua ainakin tosi hyvin mustapäihin ja hormonifinneihin. Hinnat mielestäni edullisia, koska on riittosia aineita. Pieni tippa riittää.

    • 1991tyty1991

      Heippa! Joku mainitsi täälä acne killerin naamiot... ->
      http://luxstyle.fi/5-acne-killer-125.php
      Pakko sanoa että toi ei todellakaan sovi kaikille, varsinkin jos on atoopinen iho, tai kuiva iho.... itselläni atooppinen sekaiho, laitoin yhden naamion ja heti sen jälkeen kyllä huomasin että mustapäät olivat kadonneet mutta seuraavana päivänä ihoni oli kuivunut aivan kamalaksi, kesti kaksi viikkoa ennen kuin sain ihoní normaaliksi ja se oli kerta kaikkiaan aivan järkyttävässä kunnossa! En kehdannut liikkua missään eikä naamaan voinut laittaa meikkiä peittämään sitä kamalaa näkyä... kuivuuden jälkeen tuli hirveät näppylät kun koitin saada ihoa kosteutettua ja lopuksi kamala ärtymys ja punoitus... onneksi nyt alkaa helpottaa. Laitoin tonne luxstyleen palautetta tuotteen alle. Ihan asiallisesti kirjoitin että älkää kuivaihoiset ostaKO että tulee tosi pahaa jälkeä... eivät julkaisseet palautettani ja laitoin vielä asiakaspalveluun viestin ja kysyin syytä... eivät kuulemma julkaise MITÄÄN negatiivisia palautteita... todella naurettavaa antaa ostajille kuva että kaikki ostajat ovat olleet tyytyväisiä kun alle ei saa kertoa jos tuote ei ole sopinut jollekkin ihotyypille. Olkaa varovaisia tuon kanssa. En toivoisi kellekkään tällaista kohtaloa :(

      • Snaasi

        Joo tää on oikeesti kauheeta myrkkykamaa :( Tosi ikävä homma..


    • sama kuin edellinen

      Aina kun ihoni parani noiden naamioiden jäkeen niin n. 3 päivää ja taas meni tosi pahaksi. eile kävin sitten lääkärissä ja totesivat että allerginen reaktio tullut siitä naamiosta. sain antibiootti kuurin ja hydrokortisoonia....

    • sanonpavaan

      Juu, kaverilla kävi myös samoin ton luxstylen mustan mömmö naamion kanssa. Täysin epäluotettava sivusto, ja ihme tuotteita. Kyllä jos näpyistä ja ETENKIN aknesta haluaa eroon, niin ei kannata tilata mitä sattuu tuotteita kasvoille, saattaa pahentaa tilannetta totaalisesti. Laadukkaat ja luotettavat ihonhoitosarjat kunniaan, etenkin jos puhutaan aknesta, finneistä ja kasvojen herkästä ihosta.

    • mirjamiina

      blackhead controller on mun lemppari :) mustapäät hävinnyt olemattomiin.
      bionin salisyyligeeliä käytän finneihin, jotka kuivuu tosi nopeesti aineen avulla poies.

    • eoirjfewjåed

      Vielä jatkoa minä joka jouduin antibiooteille tuon naamion takia. Laitoin todella kärkkään viestin luxstylelle ja sanoin että vaadin rahani takaisin vaikka oikeusteitse jos tarve vaatii. Pyysivät nöyrästi tilinumeron ja palauttivat rahani. SENTÄÄN.... korvauskin olisi tietty ollut ihan kiva mutta olen tyytyväinen että sain edes rahani takaisin tuosta paskasta

      • Samiira

        Hyvä kuulla. Luxstyle on roskasivusto, toivottavasti ihmiset tajuavat että ei kannata sieltä tilailla pilipali aineita.. Milloin ei lähetykset tule perille yms..


    • nunnukka6

      Ihan vinkkinä savinaamio kaksi kertaa viikossa, savella on talia imevä ominaisuus. Kosmetologisten hoitojen jälkeen on normaalia että aluksi näpyt voivat pahentua, jos/kun on käytetty syväpuhdistavia aineita. Aineet vaikuttavat iholla myös hoidon jälkeen ja työntävät epäpuhtauksia pois. Se on siis hyvä asia. Mutta hoitoa täytyy jatkaa säännöllisesti myös kotona jos tuloksia haluaa. "en ymmärrä" jos yhtään olet incceihin tutustunut niin ne markettimömmöt sisältää lähinnä vettä, saippuaa ja säilöntäaineita ja ihan varmasti pahentaa vaan tilannetta jos on vähänkään rasvainen/sekaiho. Mutta ei ne kaikkeista kalleimmatkaan välttämättä parhaita ole...ihot on erilaisia ja kokeilemalla se oikea löytyy. Ja sitten kun kuitenkin kotona niitä mustapäitä puristelette niin aina ensin puhdistus ja vaikka saunan jälkeen että huokoset aukeavat kunnolla ja sen jälkeen desinfiointi, koska leviävät todella helposti. -> naamio, voide.

    • toimii !!

      ainakin sen tiedän että kun syö porkkanaa niin se auttaa toki ruskettumisessa sekä ihon puhtaana (siis ei tule epäpuhtauksia) pitämisessä ! :) ei ainakaan niin paljoa pitäisi tulla kaikkia näppylöitä. Ja eikai siinä muutenkaan mitään pahaa ole jos syökin porkkanaa kerran päivässä ! :D

    • testattu

      Ostin ton bionin mustapää-paketin, ja on auttanut jo ainakin vähän. Kokonaan ei oo poissa, mut ei oo niin häiritsevän tummia pilkkuja enää. Käyttänyt oon nyt pari viikkoa.

    • AcneKiller?

      Joku tuolla ylhäällä sanoi että acnekiller oli toiminu mainiosti mutta enemmän tääl on kyl huonoo palautetta.. mulla on rasvainen/sekaiho, ei siis esim kiristä vaikkei pesun jälkeen laittaisikaan rasvaa kasvoille. Osaisko joku sanoa että uskaltaisiko sitä mustaa naamiota siis edes kokeilla, et jos se itselle toimis?

    • minaaaaa24334

      En missään nimes kokeilis!! esim facebookissakin saa lukea noita että kasvot menny todella paljon pahempaan kuntoon ton naamion jälkeen ja 'korjaus' kestänyt kauan!!

    • acne3

      Mikä on tuo "salisyyligeeli", mikä mainittiin ylempänä? En tuolla hakusanalla löydä verkkoapteekista. Voiko joku antaa virallisen kauppanimen?

      • pautsi1

        salicylic-glycolic gel


    • Maijuliis

      bionin tuotteet on toiminut.. enkä palaa enää markettikamoihin. kyllähän mulla pari päivää meni hieman varovasti kun alotin bionin tuotteilla, koska ihon pitää tottua uusiin aineisiin ja etenkin kun tuotteet sisältää niin paljon enemmän auttavia aineita kun kaupan kamat. mutta olen tyytyväinen! mustapäät on enää hyvin haaleita, ja muutenkin iho on tosi terveen näkönen ja tasapainoinen. ei puhkee finnejäkään enää väliajoin, kuten normaalisti. suosittelen.

    • mietinvain

      Mulla on tosi herkkä iho, aiheuttaako bionin tuotteet herkkähipiäisille pahoja reaktioita? Onko kokemuksia? On kuitenkin ns aknenhoito-sarja, joten epäilen ettei mitään pahaa voi aiheuttaa? Mulla vaan tuppaa aina naama lehahtamaan punaiseksi melkein kaikista tuotteista mitä olen testaillut. Sarja kiinnostaa, etenkin kun on ollut kuulemma hyvä mustapäiden poistoon, ne kun mulle ainakin ikuinen riesa..

      • petruska5

        Herkkäihoinen myös täällä, eikä ole tullut mitään reaktioita bion tuotteista. Itse olen käyttänyt bacteriostat cleanseria, intense moisturisea sekä follicle lotionia. Ovat kuulemma suunniteltu nimenomaan herkemmälle iholle. Ja erittäin tyytyväinen olen ollut tuloksiin. :) ei ole enää näppyjä leuassa eikä ohimoilla.


      • ibo^^
        petruska5 kirjoitti:

        Herkkäihoinen myös täällä, eikä ole tullut mitään reaktioita bion tuotteista. Itse olen käyttänyt bacteriostat cleanseria, intense moisturisea sekä follicle lotionia. Ovat kuulemma suunniteltu nimenomaan herkemmälle iholle. Ja erittäin tyytyväinen olen ollut tuloksiin. :) ei ole enää näppyjä leuassa eikä ohimoilla.

        Olen itse koittanut dermalogicaa, kun oli todella paha aknevaihe plus muut epäpuhtaudet naamassa. Kaikki räjähti käsiin, akne pahentui ja kasvot olivat kipeät. En voinut jatkaa kyseisellä tuotesarjalla. Luin netistä vaihtoehtoja, ja kovin moni oli suositellut bionia aknen hoitoon, ja päätin testata. Pari kuukautta siinä meni, ei ole ollut mitään ongelmia, reaktioita tai tulehduksia, vaan aknekystat ovat lähteneet vähitellen parantumaan, samoin mustapäät. Joten sanoisin että nou hätä, on hyvä sarja iholle, jos todella haluaa ihon kuntoon puolin jos toisin. Itselläni tosin kokemus aknenhoidosta, mutta myös mustapäistä mihin tämä topic liittyy.


      • Samaa mieltä
        petruska5 kirjoitti:

        Herkkäihoinen myös täällä, eikä ole tullut mitään reaktioita bion tuotteista. Itse olen käyttänyt bacteriostat cleanseria, intense moisturisea sekä follicle lotionia. Ovat kuulemma suunniteltu nimenomaan herkemmälle iholle. Ja erittäin tyytyväinen olen ollut tuloksiin. :) ei ole enää näppyjä leuassa eikä ohimoilla.

        Jep. Se Acne Control Kit kannattaa ostaa kokeiluun. Herkälle ja kuivalle iholle. Mulla on osittain atooppinen akneiho ja toimii eikä aiheuta ongelmia.


      • edelliseen
        Samaa mieltä kirjoitti:

        Jep. Se Acne Control Kit kannattaa ostaa kokeiluun. Herkälle ja kuivalle iholle. Mulla on osittain atooppinen akneiho ja toimii eikä aiheuta ongelmia.

        Siis Bionin Acne Control Kit.


    • gggggg

      Nivealla on semmosia puhdistuslappuja joilla lähtee ainaki aika paljon mustapäitä...nenä kastellaan ja se lappu laitetaan siihen ja sitte ku se on kuivunu ni otetaa varovasti pois ja mustapäät tarrautuu siihen :) Ei tartte puristella eikä jää jälkiä ja maksaa joku viis euroo :)

    • mustapäistä kärsivä

      Jostain joskus luin, että tomaatin kun murskaa ja laittaa mustapäille ni auttaa kuulemma. Itse kokeilin kerran mutta ei minkäänlaista eroa, että jos pari kertaa vielä kokeilis toimiiko. Mutta jostain toisesta paikasta luin että tomaatti myös joillekkin voi tuoda mustapäitä.

      Itellä on nenä mustanaan mustapäitä, purautunu ihoo. Asun tosi syrjäsessä paikassa missä ei ole mitään. Kosmetologeille tai muihin ei ole varaa.

    • riina

      Noi puhdistuslaput on vaan hetkittäinen apu, ei ne auta vähentämään ja hälventämään mustapäitä pysyvästi... Ja toi tomaatti nyt kuulostaa aika hurjalta?

    • abcdefg111

      Pakko sanoa kaikille, että tämä Acne Killer on ihan hirveää tavaraa, sama periaate lähes mitä muilla huokostarra -tyyppisillä tuotteilla. Tuote "poistaa" mustapäät, mutta ei todellakaan pysyvästi. Huokostarra-tyyppisten tuotteiden käyttö ärsyttää ihoa (vaikka et näkisikään punoitusta tai tuntisi kutinaa, sillä ihon ärsytys voi tapahtua pintaa syvemmällä huomaamatta), lisää tulehdusriskiä ja ei tosiaankaan sovi herkkäihoisille.

      Mustapäät hoidat parhaiten pois salisyylihapolla, (1% tai 2%) joka ei sisällä hajusteita tai mitään muitakaan ihoa ärsyttäviä ainesosia. Sekä bentsyyliperoksiidilla (2,5% tai 5%) joka auttaa ehkäisemään bakteerien leviämistä.

      Älä puristele mustapäitä ellei ole kysymyksessä ns. "itsepäisestä" mustapäästä. Tälläiset saat parhaiten pois kosmetologin palveluilla tai opettelemalla käyttämään komedorautaa hellävaraisesti.

    • abcdefg111

      Ja pakko vielä mainita tästä, kun jotkut puhuivat että marketti ihonhoitotuotteet ovat kamalaa. Tämä väite on täyttä puppua, hinta ei katso laatua ihonhoidossa.

      Kun ostat ihonhoito tuotteita pitää tietää mitä ne pitävät sisällään ja tuotteen takaosassa olevaan inci-luetteloon (ingredients-listaan) katsominen on todella tärkeää. Riippuen mitä tuote sisältää se kertoo onko tuote edes kokeilemisen arvoinen.

      Monen sadan euron seerumitkin tyyreiltä ihonhoito brandeiltä, kuten Lancomelta ovat täynnä ärsyttäviä ainesosia ja en suosittele niitä kenellekkään. Myöskään kaikki apteekki tuotteet eivät ole parhaita mahdollisia.

    • iippuli

      keitä vettä ja kun se höyryää laita kasvot siihen päälle ja vielä pyyhe ettei höyryt karkaa. näin ihohuokoset aukeavat ja pääset puristelemaaan:D

    • silja888

      bionin blackhead controller on multa poistanut tehokkaasti mustapäät.. pari ekaa päivää kasvot vähän kiristeli, ja sen jälkeen rupes poistumaan epäpuhtaudet naamasta. suosittelen :)

    • JojOjO2

      Minä luin et sekoittaa ruokasoodaa veteen ja vanulappua kostuttaa siinä ja sit pyyhkii naamaa ja sen jälkee kasvo vedellä.. Minulle on auttanut jonkin verran höyrystäminen ja puristelu mutta mustapäät ovat Ihoon kuuluvia juttuja ja niitä on vaikea saada pois.. riippuu tietysti ihotyypistä :) ps.Käytän myös kuorinta-aineita

    • Niksiniina

      Erittäin tehokkaaksi keinoksi testasin tuon blackheadwhitehead controllerin josta monet puhuneet, kantsii myös kokeilla ennen sitä juuri tuota "höyrytystä" eli kastelkaa ensin pieni pyyhe kuumassa vedessä ja puristakaa kuivaksi. Tämän jälkeen laittaa lämpimän pyyhkeen kasvoille ja antaa vaikuttaa hetken. Sitten vaan blackheadwhiteheadia mustapäille ja tuote pääsee vaikuttamaan tehokkaammin, avot!

      • stadikka88

        Täällä myös yksi tuotteeseen ERITTÄIN tyytyväinen! Otsassa oli mustapäitä, jotka olivat todella suuria ja kamalan näköisiä. Noin parissa viikossa (suurinpiirtein, käyttö kerran päivässä) tuote on häivyttänyt mustapäät pois kokonaan, ja aion käyttää myös jatkossa jotta ei pääse tilanne yhtä pahaksi. Toimii ja suosittelen ongelmista kärsiville.


    • marc-cu

      Mulle itelle on riittänyt bionilta antibacterial putsari ja moisture complex rasva, ja kerran viikossa vihreetee-naamio.

      Oli paljon finnejä, sekä mustapäitä.. Ja oon saanut ne kuriin noilla kolmella tuotteella. En oo tarvinnut tätä kyseistä mustapäänestettä ite ollenkaan.

    • bellanen1

      bionin blackhead-geeli on auttanut ainakin mulla. ekat pari viikkoa tosin omassa tapauksessa näytti että mitään ei tapahdu, mutta kuukauden käytön jälkeen autto ihmeesti. nyt oon pitänyt taukoa, kun en oo kerinnyt hakemaan uutta, mustapäitä on tullut takas, mutta ei yhtä pahasti kuin ennen.

      • isaiah1

        Mä koen tehokkaammaksi bionin salisyyligeelin, isompi pullo ja kestää pidempään.
        Aamuin-illoin, iho näyttää todella tasaiselta ja kirkkaalta, ja mustapäät ovat hyvin haaleita, ja finnejä ei tule myöskään yhtä usein kuin ennen.


    • jihuu!

      Pakko tulla kertomaan omat kokemukset! Itse käytän säännöllisesti, aamuin illoin Neutrogenan black head eliminating - kasvovettä (en ole varma kirjoitinko tuotteen nimen oikein..) Kyseinen kasvovesi saa nenässäni todella syvällä olevat mustapäät ikäänkuin "nousemaan pinnalle". Kasvoveden lisäksi käytän Nivean mustapäälaastareita noin kerran viikossa. Laastarit toimivat parhaiten juuri kasvoveden käytön jälkeen. Minun mielestäni näiden tuotteiden combo toimii täydellisesti ja mustapäitä lähtee paljon joka kerta! En tiedä kuinka pysyvä näiden tuotteiden vaikutus on, mutta itse olen tyytyväinen jo siihen, että saan pidettyä näillä mustapäät kurissa! Käytän myös Neutrogenan black head eliminating scrub -tuotetta, mutta sen käytöllä en ole huomannut suuria vaikutuksia.

    • Mun tippi :)

      Moikka!

      Mullakin on ongelmii mustapäiden kanssa ja oon koittanu näitä:

      -Nivea refening clear up stripes. Maksaa vaan vähän päälle 5 euroo / paketti, ja yhessä paketissa on 4 nenälle aseteltavaa, 2 otsalle ja 2 leualle aseteltavaa "tarraa" jotka aktivoituvat märällä iholla. niiden annetaan olla noin 10-15 min märällä iholla ja otetaan varovasti pois, ja mustapäitä lähtee sen mukana. Tarra tosiaan kovettuu tuona aikana, ja mustapäät jäävät tarraan kiinni. Omalla kokemuksellani ensimmäinen kerta ei tainnut mennä ihan nappiin, vaikka tein mitä käskettiin. No, aina joka kerta se menee vain paremmin ja mustapäitä lähtee aina vaan enemmän.Tämä suoritetaan kerran viikossa. Voin suositella.

      -Pesen naamani aamuin illoin clearasililla. En se käytössä ennen ^^ huomannut mitään vaikutusta, mutta hyvä kai sitäkin on käyttää, sehän ehkäisee finnien uusiutumista.

      - Kasvojen kuoriminen. Mulla on the body shopin ja jonkun muun (en muista) kuorinta-ainetta. Kuorin kasvoni kerran viikossa, mielummin hellävaraisesti kuin kovakouraisesti, sillä iho saattaa näyttää sen jälkeen runnellulta. Ehdottomasti kuorinnan jälkeen ainakin kosteusvoidetta, se rauhoittaa ihoa.

      Juu eli näillä mennään :) Pahoittelen hieman sekavasta kertomisesta, mutta tässä on pari linkkiä joka saattaa selventää asiaa:

      - Refining clear up stripes: http://dixinn.blogspot.fi/2012/10/nivea-refining-clear-up-strips.html

      Kasvojen kuorinta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11376988

    • Irina55

      Oon ollut tosi tyytyväinen tohon bionin blackhead geeliin :) mun mustapää ongelma ei oo mikään kovin paha, mutta toi täsmähoitogeeli on kyllä auttanut pääsemään eroon siitäkin pienestä määrästä mustapäitä mitä on ollut. PLUS t-alueelle ei oo puhjennut enää edes finnejä. Seuraavaksi kyllä muutkin bion tuotteet kokeiluun *peukku*

    • Adele___

      Mitenköhän toi bionin geeli mahtaa toimia tositosi herkällä iholla? Onko kellään kokemusta?

      • Dalida

        Adele- Jos iho on pelkästään herkkä, voi sopia, mutta jos olet allerginen tietyille kasveille (esim. mykerökukat) sitten ei käy. Mutta en osaa sanoa tehoaako mustapäihin, noista kasviuutteista ei ole tarpeeksi tietoa.

        Muistakaa muuten finnien ja mustapäiden kanssa että putsarin pitää olla hellävarainen (ettei kuivata lisää) ja pitää sisältää jotain ihoa puhdistavaa ainetta (esim. salisyylihappoa). Ei missään nimessä saa sisältää alkoholia.

        Ihon rasvaisuutta ja kiiltelyä voi vähentää savinaamioilla, esim. luontaistuotekaupoista saa luonnonsavea (pitää olla 100%, ei saa sisältää alkoholia tai hajusteita). Sitten on savinaamioita, paras savi niissä on kaoliini. Tuotteita on monia esim. Lumenen turve- ja savinaamio, Acolla on myös savinaamio, jne... Naamio laitetaan kerran viikossa.

        Ja välttäkää aina sormin koskettelua saati puristelua - sieltä niitä pöpöjä tulee sinne huokosiin.

        Rasvainen iho on itseasiassa kuivunut, joten sitä pitää kosteuttaa.

        Yksi apteekista saatava vaihtoehto on Xyliderm. Se on hajusteeton, väritön ja geelimäinen tuote. Geelimäisenä leviää helposti, on siis riittoisaa - varsinkin jos käyttää vain kasvoille ja kaulalle eikä koko kehoon. Puteli (100 ml) maksaa n. 11 euroa.

        Mun mielestä se sopii rasvaiselle iholle hyvin, koska ei ole öljymäinen valkea mönjä joka jää kiiltelemään nassuun vaan kuivuu nopeasti mattapintaiseksi. Käy siis tarvittaessa päivävoiteesta. Itse laitan aina yövoiteeksi, koska käytän päivällä voidetta jossa on UV-suoja - Xylidermissä ei ole pinnoja. Mulla on todella herkkä iho, joten voin suositella tuota Xylidermiä myös muille herkkäihoisille.


    • Vallu-nen

      Mä oon käyttänyt nenään semmosia nivean lappuja, mutta eipä ne auta kun pariksi päiväksi.. Ihon säännöllinen kuorinta myös auttaa, sekä höyryn/saunan jälkeen hellävarainen sormenpäillä puristelu.

    • vallu-nen

      Mä oon käyttänyt nenään semmosia nivean lappuja, mutta eipä ne auta kun pariksi päiväksi.. Ihon säännöllinen kuorinta myös auttaa, sekä höyryn/saunan jälkeen hellävarainen sormenpäillä puristelu.

    • kkookosss

      Kookosöljy! (neitsytpuristettu, luomu) Auttaa muutenkin melkeenpä kaikkeen : D Ei ole yhtään kallista, saa ainakin luontaistuotekaupoista! Kannattaa kokeilla.

    • Tyytyväinen

      Ite käytän nyt Proactiv Solutionia toista viikkoa ja huomannu että varsinkin mustapäihin toimii hyvin! Finnit ovat muuten pahentuneet, mutta se on kuulemma aika normaalia noissa syväpuhdistavissa tuotteissa... Mitä ite lukenu kokemuksia ni kuulemma kuukauden käytön jälkeen alkaa finnitki parantua!

      • kiitosei

        Voi luoja, mulla oli maailman suurin virhe mennä typeränä teeveen töllöttäjänä tilaamaan proactiv tuotteita.. Mutta minkäs voit, kun on niin sinisilmäinen. Siellä ne palkan saaneet lörpöttäjät ammattimeikkaajan meikkaamana kertoo kuinka paha akne saatu tuotteilla kuriin nopeasti.

        Mäkin ajattelin että jos muutkin niin miksen minäkin. Ja sitä virhettä kadun. Koko naama räjähti kirjaimellisesti käsiin. Ikinä ei ollut iho niin huonossa kunnossa. Ja syykin selvisi, tuotteet eivät ole muuta täynnä kuin synteettistä ja allergisoivia ainesosia, ja etenkin jos ihossa on jotain ongelmaa, niin on vikatikki käyttää tämän kaltaisia tuotteita. Normaalilla iholla ne eivät välttämättä reagoi niin voimakkaasti, mutta kukapa sitä tietämään.

        Nyt olen kokemuksesta viisaampi ja haluan varoittaa kaikkia kyseisestä sarjasta: olkaa tarkkana. Ihotautilääkärini sanoi että en ollut ensimmäinen enkä varmasti viimeinen jonka iho ei kestänyt tuotteita.


    • gsgfhh

      Oon kuullu et kuorimalla lähtee en sit tiiä... ite oon käyttäny kuorivaa puhdistusgeeliä mut vielä ei oo ainakaan lähteny (ooon käyttäny jtn viikon)

    • reeaperk

      Runsasta veden juontia sinkkiä, linolihappoa yms. Auttavat varmasti.

    • Luonnoton oikku

      Nuorempana mulla oli kolmisen vuotta erittäin paha akne. Tulehdukseen sain Tetrasykliiniä ja kävin valohoidossa (SUP). Tetrasykliini auttoi kyllä tulehdukseen, mutta itse iho kärsi kovin. Ja arpia kyllä jäi.

      Parikymmentä vuotta olen taistellut musta- ja valkopäiden kanssa, silloin tällöin kun on ollut varaa olen käynyt kosmetologilla - heitäkin on todella eri tasoisia! Pitkästä aikaa löysin kosmetologin, joka ei tyrkyttänyt tuotteitaan tai alkanut antaa ohjeita tyyliin: pese aamuin illoin, kumarra samalla Mekkaan, varo täysikuuta, mansikoita ja juustoja...

      Paras voide mun ihon hyvinvointiin on ollut Gernetic Synchro (tosi kallis!). Nyt on kokeilussa ekaa viikkoa Bionin Bacteriostat Cleanser, joka on kuulema herkälle iholle tarkoitettu. Vielä en tehosta tiedä mitään, mutta ainakaan iho ei kutise ja kitise kuten esimerkiksi Erisanin tuotteilla.

      Olen myös aloittelemassa sinkkitablettien käytön, oikeanlaisen valmisteen löytäminen ei vaan ollut helppoa, koska esim. magnesium ja seleeni sekä ravinnon kuidut ehkäisevät sinkin imeytymistä. Sinkki taitaa olla luettelemistani tuotteista edullisin. No, pari viihteellistä iltaa vuodessa pois, alkoholiton iho voi paremmin ja pystyn kustantamaan mös Synchron :-p

      Olen eläessäni kokeillut monen monta eri sarjaa edullisesta karmaisevan kalliiseen. Lähes kaikki akneihon tai epäpuhtaan ihon tuotteet kuivattavat ihoa, minkä jälkeen ne kuivattavat ihoa ja tämän jälkeen iho onkin kuin - ei voitaikina - vaan paistettu lehtitaikina, jossa tietenkin on kaikenkokoisia holeja, mustapäitä ja töhnää.

      Voimia kaikille kanssakärsijöille!

    • janicell

      Kuulostaa tutulta, itse olen käynyt myös tetrasykliini kuurin läpi - erittäin huonoilla tuloksilla. Ehkä ainoa positiivinen asia oli se, että tulehdus tuntui rauhoittuvan HETKEKSI (pari kolme viikkoa), mutta sepä nyt sitten minun tapauksessani kuurin loputtua tuli pari kertaa pahempana takaisin. Ja olin melko varma, että se oli sitten siinä, joutuisin kattelemaan ikuisesti tulehtunutta aknea peilistä.

      Noh, onneksi tuli kesä ja omassa tapauksessani nimenomaan aurinko tuntui rauhottavan ihoa, ja pahimmat finnit "kuivui" pois.. Sitten erään tutun suosittelemana kävin täällä torniossa hakemassa BiON tuotteita testaukseen, ja omasta mielestäni huomattava muutos tapahtui jo viikossa? Tulehdus lähti pois, se on jo omassa tapauksessani iso juttu. Edelleen pientä näppylää siellä täällä, mutta akneaknea ei ole enää.

      Olin kyllä melko haltioissani tuloksista, mutta harmikseni huomasin että kosmetologilta en saanut niitä tuotteita joita olisin halunnut lisäkäyttöön kotiin. Hetken aikaa yritin etsiä uutta paikkaa, mutta omalla paikkakunnallani oli vain tuo yksi kyseinen myymälä josta sain tuotteita, mutta nykyään on pakko tilata netistä.

      Mutta suosittelen kyllä jokatapauksessa kokeilemaan bionin tuotteita, on todella tehokkaita ja riittää pitkäksi aikaa.. :) ja omasta mielestäni tosi edullisia toimivuuteen nähden.

    • viivih2

      Oon käyttänyt bionilta antibacterial putsaria, ja se on ollut mielestäni tosi hyvää. En ole vielä viitsinyt satsata muihin hoitotuotteisiin, kun kaapit on täynnä _kaikkea_

      Pahana tapana ostella ja testata kaikennäköset kosmetiikat.. :D

      • jebatijeejee

        Ostin parisen päivää sitten kosmetologilta bionin blackhead nesteen, kertoi tuotteen olevan ehdottomasti suosituin tuote hoitolassa ja että asiakkaat ovat olleet todella tyytyväisiä...

        Pakkohan se testiin oli ottaa ja mä ainakin tykkään kun "kihelmöi" iholla, ja oikeesti tuntuu että tekeekin jotain, PLUS omasta mielestäni puhdistaa tosi tehokkaasti.
        Käytän ehkä hiukan liikaa kun läträän koko kasvoille, mutta oon ihan koukussa.


    • Luonnoton oikku

      Bionin Bacteriostat Cleanser on edelleen käytössä ja tuntuu hyvältä. Tälle palstalle palasin kuitenkin Synchron takia: tuli otettua selvää, mitä tuo ihmeaine sisältää.

      Synchron vaikuttavina aineina ovat tulkintani mukaan mehiläisvaha, manteliöljy, mäkikuismauute ja kehäkukkaöljy.

      Kaikki muu on joko säilöntäaineita (parabeenit ja BHT=hapettumisenestoaine), emulgointiaineita (joilla saadaan öljy, vesi ja vahat liukenemaan keskenään), voiteluaineita "solvent" (Decyl Oleate, Butylene Glycol) ja löytyyhän tuolta vanha kunnon auton jäähdytysnesteenä käytetty propyleeniglykoli, jonka tarkoitus on imeä kosteutta itseensä.

      Lisäksi tuotteessa on Pyridoxine HCl, joka on ilmeisesti B6-vitamiinin suola(?) Synchro kyllä toimii. Sen verran hintavasta tuotteesta on kyse, että aion kokeilla oman lotionin tekoa; mehiläisvaha ja manteliöljy on hankittu, vielä pitää hakea vesi kaupasta (vesijohtovesi on kloorattua, kloori saattaa olla vahingollista akneiholle). Tehosekoitin on pesty ja kuivamassa.

      Ohje löytyy täältä videokuvan kanssa:
      http://www.mommypotamus.com/how-to-make-homemade-lotion-with-three/

      • kemian insinööri

        Solventit eivät ole voiteluaineita vaan liuottimia.

        Saattaa olla vaikeaa sekoittaa vahaa, öljyjä ja vesi/alkoholipohjaista uutetta tasaiseksi lotioniksi ilman liuotinta.


      • Luonnoton oikku
        kemian insinööri kirjoitti:

        Solventit eivät ole voiteluaineita vaan liuottimia.

        Saattaa olla vaikeaa sekoittaa vahaa, öljyjä ja vesi/alkoholipohjaista uutetta tasaiseksi lotioniksi ilman liuotinta.

        Juu, suomensin sanan väärin.

        Liuotinta ei tarvita, kun on emulgaattoreita.


    • Luonnoton oikku

      Lotion on valmis. Sulatin 100 g mehiläisvahaa 250 ml:an manteliöljyä. Voiteeseen tuli lisäksi 250 ml kylmää lähdevettä. Mehiläisvaha oli ohuina liuskoina, joten sitä ei tarvinnut raastaa vaan revin sen käsin manteliöljyn joukkoon. Sulattaminen kesti noin 10 minuuttia. Lotionin pyöritys tehosekoittimessa kesti noin puoli tuntia. Jälkien siivous kesti 1,5 tuntia.

      Siitä huolimatta, että olin suunnitellut hankkeen (projekti) etukäteen, tuli välineiden puhdistamisen vaikeus (haasteellisuus) yllätyksenä. Poistin kaikki silmillä nähtävän rasvan talouspaperin, risan tyynyliinan (puuvillakangas) ja puulastan sekä puuveitsen avulla roskikseen. Lotion tai mehiläisvahan ja manteliöljyn yhdistelmä ei liukene astianpesuaineen eikä pyykinpesuaineen avulla.

      Lopputuotetta syntyi yllättävän paljon. Laitoin kaikki samaan muoviastiaan jääkaappiin, ja osan lotionista pieneen purkkiin jääkaappiin. Seuraavan satsin aion tehdä käsin, lastalla sekoittamalla, ilman tehosekoitinta tai monitoimikonetta; uskon pääseväni vähemmällä puhdistamisen vaivalla.

      Ekaa satsia tehdessä ei kannata käyttää kaikkein kalleimpia tuotteita. Toisaalta ei myöskään maksa vaivaa tehdä esim. ruokaöljyn kanssa mitään harjoitusseosta. Alkuvaiheessa tehosekoittimen sisältö näytti ryynimäiseltä, mutta lotionista muodostui kauniin kiiltävää hitaasti sekoittamalla.

      Videolla näkyy, kuinka helppoa voiteen teko on, "lapsikin sen osaa", mutta en kyllä laittaisi lapseni kasvoja kuuman vesihauteen saati kuuman öljyn viereen...

      • 0100

        Vautsi! Olis niin kiva kokeilla oikein itsetehtyä luomukosmetiikkaa, mutta oon kyllä niin peukalo keskellä kämmentä.

        Kuinkahan kauan tuo voide säilyy kokonaisuudessaan??


      • kemian insinööri
        0100 kirjoitti:

        Vautsi! Olis niin kiva kokeilla oikein itsetehtyä luomukosmetiikkaa, mutta oon kyllä niin peukalo keskellä kämmentä.

        Kuinkahan kauan tuo voide säilyy kokonaisuudessaan??

        Ilman säilöntäaineita härskiintyy niinkuin muutkin rasvat.

        Sitten myös toinen asia: kun otatte valmista tuotetta purkista, huomioikaa millä otatte. Jos otatte sormilla, menee valmiiseen tuotteeseen aina jokunen bakteeri, vaikka sormet olisi "puhtaat". Kun tuotteessa ei ole säilöntäaineita, nämä bakteerit lisääntyvät paremmin kuin teollisessa tuotteessa.


    • Luonnoton oikku

      Lotion säilyy jääkaapissa 2-3 kuukautta. Ja kuten kemian insinööri kertoo, kannattaa voidetta ottaa aina puhtaalla lastalla, lusikalla yms.

      Kirjoitin aikaisemmin ohjeen, jossa oli 100g mehiläisvahaa. Tämän jälkeen olen fiilaillut reseptiä ja ainemääriä. Tein voiteen mm. kookosrasvasta, joka on oikein hyvän tuoksuista, mutta hankalaa käsitellä, koska se jähmettyy jo huoneenlämmössä.

      Ehdottomasti parhaat ohjeet netistä löytyvät hakusanoilla "luontoemon kauneussalonki". PDF-tiedostosta on yksityiskohtaiset ja helpot ohjeet. Esimerkiksi tieto, että nesteiden tulisi olla suurin piirtein saman lämpöisiä, helpotti omaa kokkaustani tosi paljon.

      Voiteen säilyvyyttä voi parantaa C- ja/tai E-vitamiinilla, jotka kummatkin ovat hapettumisenestoaineita ja ainakin C-vitamiinia saa apteekista. Jotkut vitamiinit tai eteeriset öljyt voivat juoksettaa (leikata) seoksen, mikä tulee ilmi noista Luontoäidin ohjeista.

      Olen käyttänyt nk. kahden padan menetelmää, joka on Luontoäidin PDF-tiedostossa sivulla 6.

    • Luonnoton oikku

      Piti vielä sanomani, jotta mehiläisvahan ja öljyn sulattamiseen kannattaa käyttää vesihaudetta. Ei sitten rasvat kärähdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      426
      2981
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      101
      2324
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      351
      2036
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1913
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1777
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1217
    7. 158
      1212
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe