Miksi mies jättää?

8hf8eh8

Miksi mies jättää yllättäen ja käyttäytyy kuin suhde ei olisi ikinä merkannut mitään?

Takana 4 vuotta yhdessäoloa ja 3 vuotta avoliittoa. Ei suurempia riitoja, kaikki arkipäiväiset kinat sovittu ennen nukkumaanmenoa. Arkista menoa suurimmaksi osaksi, mutta sellaistahan se elämä loppujen lopuksi on. Viikko ennen eroa sanoi seksin jälkeen, että olen hänen kaikkien unelmien täyttymys. Kaksi päivää ennen eroa katsottiin lomamatkoja kesälomaksi. Joka päivä kertoi rakastavansa paitsi eräänä maanantaina, jolloin ilmoitti, että haluaa erota.

Viimeiseen päivään asti jaksoi antaa mun ymmärtää, että kaikki on hyvin. Yhdessä päivässä kertoi päätyneensä eroon. Ei ole kuulemma aiemmin ajatellut, mutta kovin varma oli päätöksestään. Ei näytä, että sattuu vaan elää huoletonta elämää. Voiko toinen tosiaan päästä näin helposti yli hyvästä parisuhteesta? Kertoo, että rakastaa mua ikuisesti, mutta samalla ryhtynyt tapailemaan toista naista.

Olen ihan ymmälläni. Mitä tämä meinaa?

45

9874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4D tähti

      "Miksi mies jättää yllättäen ja käyttäytyy kuin suhde ei olisi ikinä merkannut mitään? "

      "Olen ihan ymmälläni. Mitä tämä meinaa? "

      Ei voi tietää yksityiskohtia, niin ei voi kuin yleistää pari kertaluokkaa.

      Aina on illuusio ja todellisuus. Jos suhteilla ei ole tapana alkaa rehellisyydellä, niin miksi niillä olisi tapana pysyä kasassakaan rehellisyydellä?

      Suhteen ollessa voimissaan, on hyvä uskotella toiselle ja itselleen kaiken olevan hyvin, paljon paremmin kuin ikinä onkaan. Ja kun suhde on kuollut on kaikille parempi tietää sen olleen huono, paljon huonompi kuin se koskaan olikaan. Koska sitä välimallia ei ole olemassa koska se olisi liian häilyvää kaikille osapuolille.

    • no niin,

      "ryhtynyt tapailemaan toista naista"

      Joo, kyllä se on niin, että kun on uusi kuvioissa, niin ei siinä paljoa silloin tarvitse sitä entistä surra.

    • Life is..

      Uusi on ollut jo pidempään kuvioissa. Se selittää kaiken.Mies ei vaan halunnut sitä kertoa sinulle.

      • bhfhjngkm

        SIllä on ollut toinen, mutta ei ole ollut varmaa, sitoutuuko se uusi nainen mieheen tai jättääkö oman miehensä. Mies piti sinua varalla ja oli extraystävällinen siltä varalta, että olisit epäillyt jotain. SItten kun selvisi että toinen nainen on tullut vapaaksi miehelle ja uusi tulevaisuus on mahdollinen, mies jätti sinut.


    • UPEE SEILORI ÅBOST

      sEHÄN ON OMITUISEN PITKÄ AIKA SIEDETTÄVÄKSI SAMAN ÄÄMÄN KANSSA

      yKSI VIIKONLOPPU JO RIITTÄÄ HYVINKIN

      TAIVIIMEISTÄÄN SILLOIN, KUNÄÄMÄ RUPEAASINUTTELEMAAN

      • kapten Gustaffson

        Tuntien tämän legendaarisen seilorin niceasiat hyvin tiedän tiedän hänen hoitelevan nice@ pois mielestään nopeasti ja tehokkasti kunnon työkalullansa (marmorikaulimen kaltainen jöjötin).
        Kielinkanavan slussillakin hänpä kerkesi jo tyhjäämään aisakellonsa postikorttimyyjään sillä aikaa, kun donkeyman buddy-love valikoi täytettyjä kroktiililiskoja......olihan edessämme kolmen viikon trippi raivomyrskyisellä
        Pohjois-Atlantilla


      • Sitä saa mitä tilaa:
        kapten Gustaffson kirjoitti:

        Tuntien tämän legendaarisen seilorin niceasiat hyvin tiedän tiedän hänen hoitelevan nice@ pois mielestään nopeasti ja tehokkasti kunnon työkalullansa (marmorikaulimen kaltainen jöjötin).
        Kielinkanavan slussillakin hänpä kerkesi jo tyhjäämään aisakellonsa postikorttimyyjään sillä aikaa, kun donkeyman buddy-love valikoi täytettyjä kroktiililiskoja......olihan edessämme kolmen viikon trippi raivomyrskyisellä
        Pohjois-Atlantilla

        .

        "Sitä saa mitä tilaa"

        har!1

        .


    • Hyvin todennäköistä, että on joku uusi kuvio suunnitteilla tai meneillään. Toisin kun tuo tuolla yllä sanoi, että kun on uusi kuvioissa iin ei siinä paljoa tarvitse entistä surra. No se voi olla noin, mutta ei kaikilla. Suru voi yllättää paljon myöhemminkin.

    • Voi kai sitä erota vaikka rakastaiski. Jos teidän yhteinen elämä siis se "arkinen meno" ei vain vastannut miehen odotuksia/haaveita. Ehkä hän koki jäävänsä jostakin paitsi suhteen takia.

      Kukapa sen tietää...muu kuin miehesi.

      • ggrqqqq

        mutta eikö se jumalauta satu ku vetää ittensä irti suhteesta, jossa on kokenut rakkautta. arkea se tulee olemaan niitten tulevienkin heilojen kanssa.

        mulla sen verran omaa kokemusta tällaisesta yllätyserosta, että se mies tuli lopulta katumapäälle ja sitä se oli vielä pari vuotta suhteen päättymisenkin jälkeen. piti lopulta katkaista kokonaan välit, joka nyt vähän harmittaa, mutta olin itse päässyt erosta täysin yli.


      • Voi erota ja rakkaudestakin voi erota. Jos se yhdessä oleminen tulisi satuttamaan enemmän mitä eroaminen.


    • Noh, sinä vastasit jo itsellesi, eli miehellä oli toinen nainen. Tuo sun miehesi on sitä tyyppiä, kenellä ei ole oikeita tunteita, on vain sanoja. Munaton ukko, narsisti, tai maanisdepressiivinen tyyppi, jolta puuttuu persoona ja sitäkautta aitous.
      Se halus hyötyä sinusta ja sanoi siksi rakastavansa, mut sitten, kun lakkas tarvitsemasta, totes, että haluaa erota. Te naiset olette niin hölmöjä, että aloitatte narsistin kanssa pitkän suhteen. Eipä tuossa voi kuin itseän syyttää p*skasta valinnastaan.

    • Hän halusi välttää suhteen päättymiseen liittyvän keskustelun esittämällä että kaikki on hyvin loppuun asti. Koska niin oli mukavampi hänelle. Ei kovin huomaavainen kaveri. Miksi niin, joko selkärangan puutetta ja/tai toinen nainen jo kierroksessa. Saletisti oli miettinyt jo aikaisemmin eroa, neljän tunnin suhteesta häippästään noin, ei neljän vuoden.

    • .nainen.

      Olen ollut aikaisemmin vähän samantapaisessa tilanteessa. Mies jätti ja kertoi, että hän ei rakasta minua enää - tunteet ovat kuolleet. Hänestä tuntui, että hän olisi onnellisempi ilman minua. Karseaa kuunneltavaa, mutta minkäs teet. Silloin tuo ero tuli yllätyksenä, mutta myöhemmin tajusin, että eron oireita oli jo ilmassa aiemmin, mutta en vain ollut halunnut niitä nähdä.

      Jos miehellä ei ole ollut sinua kohtaan alun alkaenkaan kovin kummoisia tunteita, niin hänen on helppo erota. Olet ehkä ollut hänelle vain joku nainen, jonka voi korvata kenellä tahansa.

      Hyvä, että ero tuli jo nyt eikä myöhemmin. Aloitat nyt uuden elämän sinkkuna. Karsealta se tuntuu, mutta päivä kerrallaan on mentävä. Ajattele kaikkia miehen huonoja puolia ja huomaa, että mies ei sinua ansainnut. Harrasta paljon ja tee asioita joista pidät. Liiku paljon. Anna kaikkien vihantunteiden tulla ja kärsi ne. Älä pelkää kipua. Joskus se onni vielä koittaa.

      • En ihan samaa mieltä olis tuosta. Tai ethän nyt täsmentänyt niinkään, vaan jossittelit. Eli joko ajattelit menevän noin tai ehkä menevän noin.

        "Jos miehellä ei ole ollut sinua kohtaan alun alkaenkaan kovin kummoisia tunteita, niin hänen on helppo erota."

        Voi olla ollut suuriakin ja vahvoja tunteita. Jopa liian ja pettynys tai joku muu tapahtuma on saanut ne tunteet jäihin. Syystä tai toisesta. Ja eroaminen tuntuu ehkä helpolle. Minusta ei voida aina lähtökohtaisesti olettaa ettei suuria tunteita ole ollut koskaan, jos toinen on helppoa lopulta jättää.


      • Anonyymi

        Mitä, jos ikä on lähes 60 v?

        Ei ole enää aikaa toipua ja rakastua.

        Kertokaa viisaat.


    • ~ciss~

      No, noi on noita miesten sekoomisia. Itkee vielä postiluukusta.

    • Ei voi mitään

      3 vuodessa ehtii kyllästymään jo monta kertaa. Ja jos uusi ja parempi on jo katottuna, niin lopputulos on selvä.

      Toivottavasti et pamahtanut paksuksi?

    • Näin on.

      Riemureikäsi ei enää riittänytkään ?

      Olen ihan ymmälläni. Olisi luullut näin.

    • siinä se syy

      mies kyllästyy useimmiten panemaan samaa reikää joten reikä on vaihdettava.

    • c4tyg

      Kauheaa! Miehesi oli varmaan henkisesti epätasapainossa kun tuollaisen pommin heitti päin naamaa. :/ Uutta kehiin, älä ole yhteydessä jos yrittää takaisin.

      Toisen naisen takia jätti, iljettävää. Ei toisiin mennä rakastuman jos on jo suhteessa, kaverit pysyy kavereina. Juuri tällaiset iljettävät parisuhdetarinat saavat nuoren naisen pysymään sinkkuna ja pitkään!

      • Näin nykyään

        Bah! Ei miehellä ole mitään velvollisuutta pysyä epätyydyttävässä suhteessa.Jos hän on onnellisempi yksin tai toisen ihmisen kanssa niin silloin on luonnollista erota.


    • AMHTKU

      Onneksi ette olleet naimisissa ja vanhempia. Tästä selviät kyllä. Tuollainen tunnevammainen pettäjä on oikealla paikallaan kierrossa. Vietä kiva kesä, ja usko kun sanon, että syksyllä jo hehkutat uutta onneasi, siis jos olet valmis uuteen ihastukseen. Tsemppii!

    • tönölä

      narsistit on keikareita niiltä puuttuu tunteet sen huomaa siitä kun ne ei osaa halata
      tai kehua

      • lottamari<3

        Tässä tuli totuus esille. Noin se juuri on. Naristilla on aina alussa suuria tunteita, hän elää hyvin tunteikkaasti, huomioi, sanoo rakastavansa ja lahjoo, kun on uusi valloitus kyseessä. Sitten, jossain vaiheessa narsistille tulee se varma kyllästyminen, kun lähde on tullut liian tutuksi, eikä hänessä enää ole mitään uutta ja mielenkiintoista ja yllättäviä piirteitä, jotka pitävät narsistin mielenkiintoa yllä. Mitä tavallisempi nainen sen vähemmän aikaa suhde kestää. Mitä mielenkiintoisempi, kauniimpi ja kaikella tapaa vaikeaselkoismpi nainen, sitä kauemmin narsisti jaksaa häntä katsella.

        Se mikä näissä on ikävintä on se, että narsistia ei välttämättä tunnista mitenkään muuten kuin vasta sitten kun naristi on saanut sinut niin syvälle itseensä rakatumaan ja hän itse kyllästynyt ja se kaikki ihanuus päättyykin kuin seinään, kun jalkojen alta viedään matto. Sinulle jää vain ihmetys siitä mitä tapahtui..epäuskoinen olo ja vaille selityksiä jäävä mieli.


      • Anonyymi

        Totta


    • suru1

      Kolmen vuoden parisuhde päättyi mieheeni lyhyesti kerrottuna näin:
      Edellisellä viikolla osti mulle iPhone femman... Edellisenä iltana vakuutti rakkauttaan ...seuraavana iltana kotibileissä katselin vierestä kun flirttaili toista ja seuraavan päivänä jätti ilman mitään puheita selittelyjä sanoi tuossa on ovi ! Mitäpä tästä kommentoisitte? Olin tehnyt väärin ollessani siinä flirttailutilanteessa sivusta seuraajana mustasukkainen ja otin sen asian puheeksi...

      • Se vapauden tarve.

        Vaikka olisi miten kiva parisuhde, niin vapautta siitä että saa itse päättää mitä haluaa tehdä ei vie kukaan. Edes kumppani.

        Niin kummalle kuin kuulostaakin, niin sun olisi pitänyt seurata tyynesti tilannetta ja antaa äijän tehdä mitä huvittaa.

        Päätös ei ole sinun, eikä ongelma ole sinun.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Se vapauden tarve.

        Vaikka olisi miten kiva parisuhde, niin vapautta siitä että saa itse päättää mitä haluaa tehdä ei vie kukaan. Edes kumppani.

        Niin kummalle kuin kuulostaakin, niin sun olisi pitänyt seurata tyynesti tilannetta ja antaa äijän tehdä mitä huvittaa.

        Päätös ei ole sinun, eikä ongelma ole sinun.

        Inhoan rakkadesta puhuatessa termiä kumppani. Sehän voisi olla vaikka simpanssi.


    • bed of roses

      Ehkä ongelmana on että osa naisistakin on täysin munattomia eikä omaa mitään omanarvontuntoa.

      Jos minun mies oikeasti kunnolla flirttailisi toisen kanssa nenän edessä ilman lupaa (luvan kanssahan voi yhdessäkin tehdä vaikka mitä kivaa ;D) niin täräyttäisin nyrkillä nenän poskelle ja voisin sitten maksaa sen 200 euroa kivusta ja särystä siitä hyvästä ettei tarvitse olla enää tekemisissä.

      Vapaus on siitä jännä juttu että sen pitäisi olla molemminpuolista ollakseen "vapautta". Jos vapaus on vain toisella niin silloin se on vallankäyttöä. Jos yhdessä on sovittu että voidaan vähän flirttailla toistenkin kanssa niin ei kai siitä sitten sen enempää.

      Mutta jos tekee kaiken toisen nenän edessä niin sitten se on jo täyttä kyykytystä "näin paljon minä sinua arvostan, minä saan tehdä mitä vaan".

      Aloittajalle toteaisin että sydän paranee kun itsetunto kohenee. Älä anna toisen lapsellisuuden ja egoilun pilata omaa itsetuntoasi naisena. Näyttää siltä että sinua on petetty ja pitkään. Ylimääräinen huomiointi on ollu huonoa omaatuntoa, vähän kuin että on sitonut molemmat autoon ja painaa kaasun pohjaan kohti jyrkännettä ja sitten antaa ruusun just ennen pudotusta.

      Kyllä se silti sattuu. Mutta taisi nyt vika olla kyllä siinä miehessä, olisi asian voinut toisinkin hoitaa, kuten eroamalla ensin ja deittailemalla uutta vasta sitten, mutta miehet eivät valitettavasti useinkaan toimi näin. Uusi pitää olla katsottuna ennen kuin vanhan uskaltaa tiputtaa kyydistä.

    • Teillä naisilla on yksi aika iso ongelma. Te elätte jossain kummallisessa ainutlaatuisuusillusiossa, missä kuvittelette olevanne korvaamattomia. Kerron teille salaisuuden, ette ole. Korvaamaattomia siis. Kunhan vaan joskus ymmärrätte sen itsekin.

      Sitä aikaa odotellessa...

      • Okei... Kyllä meissä miehissä sitä vikaa on. Kyllä mekin ruokitaan teidän mielikuvia...

        "...go find a woman, and you find love..."

        http://www.youtube.com/watch?v=sHQ_aTjXObs

        Ok, I admit. We're an assholes...



      • asiallinen kommentti

        Eikö sulla on nyt mitään karille kajahtanutta romanssia itkettäväksi täällä? Anssi voisi työntää kymppinsä sun jukeboksiin!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • aIbatrossi

      Mitäpä yh-seilori ämmällä tekisi, kun kympillä saa sexysession

    • Eropäätös voi tulla yhdessä päivässä, sen päätös kyllä rakentuu niihin yhteisiin vuosiin ja mitä niissä on koettu.

      Riidat, jotka olette sopineet sinun näkemyksen mukaan ei miehen mielestä välttämättä ole sovittu ja jääneet kaivertamaan mieltään.

      Olitteko suunnitelleet mitään suurempaa tapahtumaa tulevaisuudessa, se saattoi olla miehelle viimeinen pisara, vaikka ei sitä näyttänytkään.

    • kärsimys

      Suomalainen mies todella inhottava; en tiedä onko jossain muussa; mies jotain rakentavampaa, olen melkein jo kaiken nähnyt.

    • tsaaritsa

      koska mies on sika, anteeksi siat,

    • pohjanmmaanpoika

      On naisetkin samanlaisia ettei toi pelkästään miesten synti oo. Oma ex eukko halus erota kahden viikon ahdistuksen takia parin vuoden suhteesta. Oltiin justiin sovittu perheen perustamisesta ja kk asuttu uudessa kodissa jonka remppasin hänelle...

    • jalopelargonia

      Mulla lähti kolmen lapsen isä yli 20 vuoden jälkeen yhtäkkiä ja mitään selittämättä. Taustalla oli sairasta mustasukkaisuutta hänen puoleltaan ja olin kyllä ihan tyytyväinen pitkän aikaa että lähtikin. Myöhemmin tuli sitten kuvaan itelleni se, että miten joku kehtas viedä multa koko nuoruuden, tehdä lapset mun kanssa ja väittää, että mä petän, vaikka petti itse? Se on jo vähän liikaa ja sitä työstän edelleen kaksi vuotta tämän tapahtuneen jälkeen.
      Nyt on sitten piru irti kun aikuiset lapsetkin ottavat näköjään isän puolta, kun hän voi niin hyvin ja äiti huonosti.
      Olen sentään päässyt niin pitkälle jo, etten miestä kaipaa, vaan mietin keinoja, joilla saisin itseni eheytettyä tämän sairaan mustasukkaisen miehen jäljiltä. e on vähän vaikeaa, kun jouduin tyytymään minimielämään ilman ystäviä ja jättämään koulut kesken yms. Nyt sitten lähde 50-vuotiaanahan se on helppoa aloittaa alusta kouluttautuneena ammattiin, joihin yleensä hakevat ne ,jotka eivät muualle pääse. Ja mä kun kun olisin päässyt vaikka minne, jos mies ei olisi aikoinaan estänyt.
      Mutta mitä 5- kymppinen enää välittää mistän uraputkista tai muustakaan.Se viilas mua oikeesti 25 vuotta!

    • Anonyymi

      Miehet, voi miehet , te maanpäälliset säälitykset

    • Anonyymi

      Mies on elänyt suhteen kulissia ajatellen että tekemällä niin siitä tulee totta.

      Sitten hän on joutunut toteamaan että eipäs tullutkaan. Hän teki "kaikein oikein" mutta suhde ei ollut hänen suhteensa vaan kuva sellaisesta suhteesta jossa tehdään asioita joita suhteessa tehdään.

      Olen elänyt tuollaisen suhteen ja ajatellut sen olevan oikein. Pohjimmiltaan en kuitenkaan kokenut suhteen olevan oikea itselleni, ajattelin todellakin että tekemällä "asiat oikein" se suhde toimii ja kukoistaa ja tulee todelliseksi.

      Olin väärässä. Olin väärässä itsestäni, olin väärässä siitä mille pohjalle suhde rakennetaan. Siinä PITÄÄ olla itse mukana, todellisena, kokonaisena, kohdattuna - alusta saakka. Jos ei ole niin se ei tule toimimaan, ei vaikka tekisi kaiken oikein. Siinä näyttelee soveltuvaa roolia, mutta ei olla itse paikalla. Siellä pohjalla on valuvirhe, sauma joka lopulta rakeaa lähdöksi ja erkanemiseksi koska se ihminen ei koskaan ollut suhteessa.

      Omasta roolisuhteestani on nyt liki 20 vuotta. Sain muutama viikko sitten tekstiviestin jossa kerrottiin että suhteen toinen osapuoli on mennyt kihloihin. Toivon koko sydämestäni että hän saa sen mitä ansaitsee, kumppanin joka on mukana omana itsenään, oikeasti, todellisena itsenään. Minä en ollut se, siksi lähdin.

      Nykyään olen lähinnä yksinäinen ja karrella koska joudun kohtaamaan olemisen omana itsenäni, en kehittele enää kaavoja ja meemejä jotka ehkä ovat miellyttäviä ja kantaisivat aikansa jotain suhdekyhäelmää uskottavasti. Minä vain haluan olla todellinen vaikka se olisi kivuliasta ja ei-antoisaa. Se on lopulta - kokemusten summana - ainoa tapa kohdata ehkä oikeasti joku, omana itsenään.

      • Anonyymi

        Eikö tuo tilanne ole oma persoona kysymys ennemmin, ja toistuisi muidenkin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuo tilanne ole oma persoona kysymys ennemmin, ja toistuisi muidenkin kanssa.

        Jos me olemme ratkaistu mysteeri niin voimmekin kuolla pois vaikka samantien.

        Minun ihmiskuvaani mahtuu kuitenkin muutos.


    • Anonyymi

      Kysy mieheltäsi mies!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe