Onko täällä muita jotka ei käytä rintaliivejä ja minkä ikäisiä ja kokoisia? Itsellä on B-kupin rinnat ja rintaliivit on yhtä tuskaa. En tosin voisi paljaaltaan olla, joten toppia aina pidän. Olen monesti erehtynyt ostamaan rintaliivejä ja käynyt liivikaupassa, mutta kaikki liivit tuntuu puristavilta, enkä tykkää tiukoista vaatteista.
Muita rintaliivittömiä?
95
5843
Vastaukset
Hei liivitön94.
Itse en myöskään käytä rintaliivejä, niiden terveydellinen vaikutus tekee niin paljon hallaa rinnoilleni, että en niitä halua käyttää.
Tyhmänä nuorena niitä käytin, ja sain pysyviä arpia ja rinnat litistyivät epämääräisiksi. On hirvittävää nähdä, miten aikuisille naisille myydään esimerkiksi Tokmannin vaateosastolla pikkuhepeneitä naisille, aivan kuin olisimme jotain seksiobjekteja. Olen puhdas kristitty, ja olen opettanut 15-vuotiaalle tyttärellenikin olla käyttämättä rintaliivejä. Luonnonmukaisuus on kaunista ja hyvä asia!
Terveisin Kaisa- Kaikkea löytyy
Jopas oli outo kannanotto "terveydenhoitajalta". Alan ammattilainen kyllä tietäisi että rinnat tarvitsevat tukea elleivät ole niin pienet että kannattelevat painonsa vauriotta. Painavat ja isot rinnat venyttävät kudoksia ja rinnoista tulee roikkurinnat.
"Tyhmänä nuorena niitä käytin, ja sain pysyviä arpia ja rinnat litistyivät epämääräisiksi."
Olet siis tiemättömyyttäsi käyttänyt aivan liian pieniä rintaliivejä jotka ovat aiheuttaneet vaurioita. Ainakin nykyisin on saatavissa hyviä neuvoja oikean koon valintaan ja liivimyyjä ovat valmiina auttamaan ettei valitse väärää kokoa.
"On hirvittävää nähdä, miten aikuisille naisille myydään esimerkiksi Tokmannin vaateosastolla pikkuhepeneitä naisille, aivan kuin olisimme jotain seksiobjekteja. Olen puhdas kristitty, ja olen opettanut 15-vuotiaalle tyttärellenikin olla käyttämättä rintaliivejä."
Nämä virkkeet selittävät pitkälle missäpäin Suomea asustat ja myös uskonnollisen taustasi. Toivottavasti tyttäresi ymmärtää toimia järkevämmin kuin äitinsä. Kaikkea löytyy kirjoitti:
Jopas oli outo kannanotto "terveydenhoitajalta". Alan ammattilainen kyllä tietäisi että rinnat tarvitsevat tukea elleivät ole niin pienet että kannattelevat painonsa vauriotta. Painavat ja isot rinnat venyttävät kudoksia ja rinnoista tulee roikkurinnat.
"Tyhmänä nuorena niitä käytin, ja sain pysyviä arpia ja rinnat litistyivät epämääräisiksi."
Olet siis tiemättömyyttäsi käyttänyt aivan liian pieniä rintaliivejä jotka ovat aiheuttaneet vaurioita. Ainakin nykyisin on saatavissa hyviä neuvoja oikean koon valintaan ja liivimyyjä ovat valmiina auttamaan ettei valitse väärää kokoa.
"On hirvittävää nähdä, miten aikuisille naisille myydään esimerkiksi Tokmannin vaateosastolla pikkuhepeneitä naisille, aivan kuin olisimme jotain seksiobjekteja. Olen puhdas kristitty, ja olen opettanut 15-vuotiaalle tyttärellenikin olla käyttämättä rintaliivejä."
Nämä virkkeet selittävät pitkälle missäpäin Suomea asustat ja myös uskonnollisen taustasi. Toivottavasti tyttäresi ymmärtää toimia järkevämmin kuin äitinsä.Hei "Kaikkea löytyy".
Valitettavasti ammattilaisena juuri tiedän, mikä on parasta. Roikkurinnoissa ei ole mikään vikana, ihmiset kiinnittävät liikaa huomiota ulkonäköönsä. Jumala on luonut meidät sellaisiksi kuin olemme. Kudosten venyminen ei ole huono asia, se on paras tapa ehkäistä rintasyöpää. Lisäksi rinnat eivät luonnostaan kasva niin suuriksi ja painaviksi, etteikö ne kestäisi.
Liivimyyjät ovat valetta, he etsivät vain kuluttajia höynäytettäviksi ja kasvattaakseen yrittäjien tulosta.
Rinnat vapaaksi ja menoksi, kohti tervettä elämää.
Terveisin Kaisa- Olga Korbut
kaisa-terveydenhoitaja kirjoitti:
Hei "Kaikkea löytyy".
Valitettavasti ammattilaisena juuri tiedän, mikä on parasta. Roikkurinnoissa ei ole mikään vikana, ihmiset kiinnittävät liikaa huomiota ulkonäköönsä. Jumala on luonut meidät sellaisiksi kuin olemme. Kudosten venyminen ei ole huono asia, se on paras tapa ehkäistä rintasyöpää. Lisäksi rinnat eivät luonnostaan kasva niin suuriksi ja painaviksi, etteikö ne kestäisi.
Liivimyyjät ovat valetta, he etsivät vain kuluttajia höynäytettäviksi ja kasvattaakseen yrittäjien tulosta.
Rinnat vapaaksi ja menoksi, kohti tervettä elämää.
Terveisin KaisaMikä niistä jumalista näin on tehnyt? Miten kudosten venyminen ehkäisee rintasyöpää - onko asiasta epidemiologista dataa ja onko kausaalisuus selvitetty? Heitäpä Kaisa pikkuisen referenssiä, kiitos!
- liivitön
Kaikkea löytyy kirjoitti:
Nämä virkkeet selittävät pitkälle missäpäin Suomea asustat ja myös uskonnollisen taustasi. Toivottavasti tyttäresi ymmärtää toimia järkevämmin kuin äitinsä.Tuo rintaliivien "tarve" voi olla myytti, jota valmistajat toki haluavat ylläpitää. Ranskalaisessa 15 vuoden seurantatutkimuksessa todettiin, että liivittömyys voi olla parempi vaihtoehto :
http://www.stara.fi/2013/04/15/tutkimus-paljasti-rintaliivit-ovat-tarpeettomia/
France Info uutisoi raportista, jonka mukaan naisten olisi parempi elää kokonaan ilman rintaliivejä, sillä kohuväitteen mukaan rintaliivit eivät todellisuudessa tarjoa rinnoille etuja verrattuna ilman rintaliivejä elämiseen.
[...]
Tulokset paljastivat, että ilman rintaliivejä eläneiden naisten rintoihin kehittyi enemmän lihaksia tukemaan rintoja esimerkiksi liikunnan aikana. Rintaliivien kanssa lihaksia ei kehittynyt. Joidenkin tutkimuksessa mukana olevien naisten mukaan myös hengittäminen on helpompaa ilman rintaliivejä. - Käännösvirhe?
liivitön kirjoitti:
Tuo rintaliivien "tarve" voi olla myytti, jota valmistajat toki haluavat ylläpitää. Ranskalaisessa 15 vuoden seurantatutkimuksessa todettiin, että liivittömyys voi olla parempi vaihtoehto :
France Info uutisoi raportista, jonka mukaan naisten olisi parempi elää kokonaan ilman rintaliivejä, sillä kohuväitteen mukaan rintaliivit eivät todellisuudessa tarjoa rinnoille etuja verrattuna ilman rintaliivejä elämiseen.
[...]
Tulokset paljastivat, että ilman rintaliivejä eläneiden naisten rintoihin kehittyi enemmän lihaksia tukemaan rintoja esimerkiksi liikunnan aikana. Rintaliivien kanssa lihaksia ei kehittynyt. Joidenkin tutkimuksessa mukana olevien naisten mukaan myös hengittäminen on helpompaa ilman rintaliivejä.Hassua mutta en ole ikinä kuullut että rasvakudokseen kehittyisi lihaksia. Mutta sen kyllä uskoisin että kysessä olisi passiivisen sidekudoksen syntyminen rasittumisen (roikkumisen) myötä.
- Askapuhetta
liivitön kirjoitti:
Tuo rintaliivien "tarve" voi olla myytti, jota valmistajat toki haluavat ylläpitää. Ranskalaisessa 15 vuoden seurantatutkimuksessa todettiin, että liivittömyys voi olla parempi vaihtoehto :
[...]
Tulokset paljastivat, että ilman rintaliivejä eläneiden naisten rintoihin kehittyi enemmän lihaksia tukemaan rintoja esimerkiksi liikunnan aikana. Rintaliivien kanssa lihaksia ei kehittynyt. Joidenkin tutkimuksessa mukana olevien naisten mukaan myös hengittäminen on helpompaa ilman rintaliivejä.Höpö höpö. Eiköhän katsasdus Afrikan heimonaisten rintoihin kerro karua kieltään siitä, missä jo kolmikymppisen naisen rinnat menee ilman tukea. Itse olen aina käyttänyt liivejä ja rintani ovat kookkaat (DD), mutteivat roiku lainkaan. En ikinä luopuisi liiveistä, enkä paljon liikuntaa harrastavana edes pystyisi. Ajatuskin ihmetyttää. Jollain A-kuppilaisilla on tietysti aivan sama mennä ilman, jos siltä tuntuu.
- liian isot tissit ?
Ite olen -96 ja on C-kupin tissiliivitkin hieman pienehköt, niin niitä on hieman pakko käyttää :o
- Taivahan talikynttil
Tuossa ylempänähän terveydenhoitaja todistaa että sinun ei ole pakko käyttää rintaliivejä Jumalakin on sitä vastaan.
- Marko**
Onko sulla poikaystävää..? :)
- Make!
Marko** kirjoitti:
Onko sulla poikaystävää..? :)
Kuule make, ole vaa omas naises kans... Kottiis jäit, ilettävä tiirailija
- Liivitön95
Make! kirjoitti:
Kuule make, ole vaa omas naises kans... Kottiis jäit, ilettävä tiirailija
Siis en ole viestiketjun aloittaja mutta vastaan silti... Juu, on poikaystävä ja hän rakastaa sitä etten käytä rintaliivejä. Sanoo näyttävän todella kauniilta kun rinnat saavat olla vapaina paidan alla. Olen muutenkin luonnonkaunis neitonen, mä en esim. meikkaa ikinä muuten kuin kasvovoidetta käytän :) Ja ne rinnat PYSYVÄT ihan terhakkana ilman liivejä. Ainakin mulla on pysynyt. Nautin siitä vapauden tunteesta minkä koen ollessani ilman liivejä. Tää on mun oma päätös. Eikä ole kukaan pervo äijä tullut ehdottelemaan mitään enkä ole huomannut tuijottelua.
- fgfgjghghjghj
Liivitön95 kirjoitti:
Siis en ole viestiketjun aloittaja mutta vastaan silti... Juu, on poikaystävä ja hän rakastaa sitä etten käytä rintaliivejä. Sanoo näyttävän todella kauniilta kun rinnat saavat olla vapaina paidan alla. Olen muutenkin luonnonkaunis neitonen, mä en esim. meikkaa ikinä muuten kuin kasvovoidetta käytän :) Ja ne rinnat PYSYVÄT ihan terhakkana ilman liivejä. Ainakin mulla on pysynyt. Nautin siitä vapauden tunteesta minkä koen ollessani ilman liivejä. Tää on mun oma päätös. Eikä ole kukaan pervo äijä tullut ehdottelemaan mitään enkä ole huomannut tuijottelua.
Siis haloo, kyllähän NUOREN TYTÖN rintakudos pysyy terhakkana. Kymmenen vuotta eteen päin jos jatkaa samaa liivitöntä kantaa nii roikkupussit tulee. Silloin ei näytä enää kauniilta vapaana liikuskelevat tissit paidan alla. Valitettava fatka.
- olet mun ystävä ritu
Moi C-kupin tissi on pikkutissi Käytä Rintaliiviä joka pitää rinnat pystys. Esim Triumph Doreen Glassig. Olet sit varmaan kaunis. Jos on vatsaa sit TRIUMP pitkä malli Mulla toimii.
- uskova 17-v
Juuh kirjoitetaan nyt tännekin elikkäs en käytä rintaliivejä, rinnat ovat aika pienet kokoluokkaa 70C. Siskotkaan 14-v ja 19-v eivät pidä liivejä. Mutta en todellakaan ajattele noin kuin tuo "hoitaja" kirjoittaa. Miten rintaliivit muka liittyvät uskomiseen?
- justine
Rintaliivien käyttämättömyys pidemmän päälle aiheuttaa selkeitä esteettisiä haittoja. Tuskinpa niitä rintaliivejä koskaan olisi keksittykään jos ihan turhia kapistuksia olisivat. Toisaalta samoin myös vääränlaisten liivien käyttö voi aiheuttaa mm. rintojen veltostumista ja muita ongelmia, joten on tärkeää käyttää sopivia liivejä. Veltostuneet rinnat eivät enää palaa entiseen malliinsa luonnollisesti, joten tämän ongelman ennakkotorjunta on enemmän kuin kannattavaa.
Mikäli liivit tuntuvat kovin epämukavilta, on käytössä joko sinulle sopimaton malli tai vielä todennäköisemmin väärä koko. Todella monet naiset käyttävät tietämättään väärän kokoisia liivejä ja oikean koon selvittäminen kannattaakin antaa kokeneen alusvaatealan ammattilaisen käsiin.
Jos ei kaariliivien käyttö innosta, niin kokeile hankkia vaikka mukavat urheiluliivit, jotka antavat rinnoille niiden tarvitseman tuen. Itsekin viihdyn arkena useimmiten urheiluliiveissä ja jos urheiluliiveissä on tarpeeksi paksu kangas niin ei vaatteidenkaan läpi sitten niin näy mitään mitä ei saisi näkyä...- uskova 17-v
Moi, tarkoittaako esteettinen haitta rintojen roikkumista? Missä iässä sen sitten pitäisi alkaa näkyä? Mielestäni pienirintainen pärjää ihan hyvin ilman liivejäkin. Mutta en siis todellakaan mitenkään vastusta liivejä. Niitä vaan ei tule käytettyä.
Ja tiedän että moni nainen ostaa liian pientä kuppikokoa ja liian isoa ympärystä. - sekäettä
uskova 17-v kirjoitti:
Moi, tarkoittaako esteettinen haitta rintojen roikkumista? Missä iässä sen sitten pitäisi alkaa näkyä? Mielestäni pienirintainen pärjää ihan hyvin ilman liivejäkin. Mutta en siis todellakaan mitenkään vastusta liivejä. Niitä vaan ei tule käytettyä.
Ja tiedän että moni nainen ostaa liian pientä kuppikokoa ja liian isoa ympärystä.Minäkään en käytä kotioloissa rintaliivejä koska rintani on kokoa C ja ryhdikkäät. Ulos lähtiessä puen rintaliivit koska kävellessä ym. ne tukevat rintoja enkä pidä siitä että nännit nöpöttää selvästi puseron päälle erottuen.
Suuremmilla rinnoilla on myös vaara syntyä raskausarpia vain roikkumisestakin jos niitä ei tueta rintaliiveillä.
- exit havainnoitsija
En ole havainnut rintaliivittömiä naisia, mutta yksittäisiä liivittömiä tyttöjä joskus on näkynyt. Kerran oli äitinsä käsipuolessa kehitysvammainen ehkä 17-vuotias tyttö jonka kohtuullisen suuret rinnat heiluivat ihan villinä ja täysin vapaina t-paidan alla.
- miehet tykkää jee!
Rintaliivittömyys on ollut muotia jo jonkin aikaa maailmalla julkkisten parissa.
Tässä tuorein esimerkki. Lisää kuvia löytyy netistä hakusanalla "without bra".
Hyvältä näyttää :))) http://www.iltalehti.fi/viihde/2012101916225774_vi.shtml- Free bras
Ruotsissa takavuosina (70-80-luvut) oli enemmänkin muotia, kulkea ilman.
- jep, vartalot esille
Free bras kirjoitti:
Ruotsissa oli hyvä meininki 1970-1980 -luvuilla, Volvo ja Saab voimiensa tunnossa ja muutenkin kansakunnalla "kaikki onnistui". Voi kun tulisi tänne Suomeenkin vielä joskus muotiin kauniille neitosille kulkea ilman rintaliivejä.
- Joskus vahinko
Tuossa oli mahdollisesti osittain vahinkokin. Kotona tavallisessa valaistuksessa pusero näytti hyvältä eikä rinnat erottuneet läpi. Mutta sitten kun salamavalo valaisi tehokkaasti suoraan neuloksen läpi, rinnat näkyikin liikaa. Itselleni on käynyt sama vahinko, onneksi lievemmässä määrin ja alla oli sentään rintaliivit. Mutta en olisi halunnut niidenkään näkyvän liian selvästi läpi puserokankaasta.
- oma valinta tämäkin
Joskus vahinko kirjoitti:
Tuossa oli mahdollisesti osittain vahinkokin. Kotona tavallisessa valaistuksessa pusero näytti hyvältä eikä rinnat erottuneet läpi. Mutta sitten kun salamavalo valaisi tehokkaasti suoraan neuloksen läpi, rinnat näkyikin liikaa. Itselleni on käynyt sama vahinko, onneksi lievemmässä määrin ja alla oli sentään rintaliivit. Mutta en olisi halunnut niidenkään näkyvän liian selvästi läpi puserokankaasta.
Tuossa linkissä tuskin on rintojen näkymisen syynä liivien unohtuminen. Eiköhän se ole ollut ihan tietoinen valinta. Ei julkkikset ikinä lähde ulos noin vaan. Jopa aivan resuinen ulkonäkö on saatu aikaan tarkalla harkinnalla. Julkkisnaisilla on jonkin aikaa ollut "muotia" esiintyä ilman rintaliivejä. Ei siis yläosattomissa, vaan niin ettei ole rintaliivejä paidan tai mekon alla. Mä ainakin tykkään katsella näitä ilman rintaliivejä julkisesti esiintyviä nuoria naisia. Ja muotinäytöksissäkin lähes aina mallitytöt ovat ilman rintaliivejä. Tissit hytkyvät villisti asun alla kun kävelevät vauhdikkaasti estradille. Suomessa aika harvinaista olla ilman liivejä, mutta muualla se on sitten sitäkin yleisempää. Eikä herätä paheksuntaa ainakaan Keski-Euroopassa. Yhdysvalloissakin teini-ikäiset - parikymppiset neidot ovat usein ilman rintaliivejä. Normaalimeininkiä.
- loot at my eyes
oma valinta tämäkin kirjoitti:
Tuossa linkissä tuskin on rintojen näkymisen syynä liivien unohtuminen. Eiköhän se ole ollut ihan tietoinen valinta. Ei julkkikset ikinä lähde ulos noin vaan. Jopa aivan resuinen ulkonäkö on saatu aikaan tarkalla harkinnalla. Julkkisnaisilla on jonkin aikaa ollut "muotia" esiintyä ilman rintaliivejä. Ei siis yläosattomissa, vaan niin ettei ole rintaliivejä paidan tai mekon alla. Mä ainakin tykkään katsella näitä ilman rintaliivejä julkisesti esiintyviä nuoria naisia. Ja muotinäytöksissäkin lähes aina mallitytöt ovat ilman rintaliivejä. Tissit hytkyvät villisti asun alla kun kävelevät vauhdikkaasti estradille. Suomessa aika harvinaista olla ilman liivejä, mutta muualla se on sitten sitäkin yleisempää. Eikä herätä paheksuntaa ainakaan Keski-Euroopassa. Yhdysvalloissakin teini-ikäiset - parikymppiset neidot ovat usein ilman rintaliivejä. Normaalimeininkiä.
Yhdysvalloissa muutamassa opiskelukaupungissa käyneenä olen huomannut etteivät esim. college-opiskelijoiden keskuudessa rintaliivittömät naiset ole mitään yksittäistapauksia. Tottakai suurin osa käyttää liivejä mutta liivittömät eivät ole siellä erikoistapauksia tai harvinaisuuksia. Kansallinen "no bra day" on sitten vielä asia erikseen. Silloin on jopa yläosattomia kävelykulkueita.
- tarkennusta viestiin
loot at my eyes kirjoitti:
Yhdysvalloissa muutamassa opiskelukaupungissa käyneenä olen huomannut etteivät esim. college-opiskelijoiden keskuudessa rintaliivittömät naiset ole mitään yksittäistapauksia. Tottakai suurin osa käyttää liivejä mutta liivittömät eivät ole siellä erikoistapauksia tai harvinaisuuksia. Kansallinen "no bra day" on sitten vielä asia erikseen. Silloin on jopa yläosattomia kävelykulkueita.
Siis on jonkin verran rintaliivittömiä naisia, muttei kuitenkaan kovin paljon.
- kaunistakaunista
Free bras kirjoitti:
Ei tosiaankaan vain Ruotsissa, kyllä Suomessakin tuona aikakautena useankin naisen tai tytön kesäiseen varustukseen kuuluivat pitkät housut/shortsit ja toppi tai t-paita ilman rintaliivejä, ja jos saan sanoa, näky oli erittäin kaunis.
- luomuneitonen :)
24-vuotias hippityyppinen luonnonkaunis neitonen ilmoittautuu :) Pärjään hyvin ilman rintaliivejä. Onhan minulla 75C-liivit "varalta". Jotenkin sitä vaan aina tulee mieluummin oltua ihan vaan paitasillaan. Taidan olla harvinaisuus Suomessa ;)
- 0y5get
Kiehtovaa
- tyytyväinen mies
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288513115893.html?ref=hs-tf-promo5
Rintaliivittömyys on ollut jo jonkin aikaa julkkisnaisten uusinta muotia. Suomeenkin tämä ilmiö saataneen jo vuonna 2023. Onneksi sillä välin ulkomailla homma toimii. - hyvältä näyttää joo!
pitää kai muuttaa ulkomaille kun ei Suomessa tuommoista näe edes kesällä :(
- käyttäen 75E-liivejä
Joskus roolipeleissä on oltu niin autenttisia asustuksen osalta ettei alusasuina sallittu rintaliivejä (juu meillä on vähän hullua porukkaa ;) niin silloin tuli kokeiltua rintaliivittömyyttä. Nuoria miehiä kovasti miellytti naispuolisten osallistujien tissien hölskyminen ja nännien näkyminen. Välitauoilla kuuluikin kehuvia kommentteja... Varsinkin porukkaan kuulunut hoikka mutta silti todella isorintainen ja muutenkin luonnonkaunis neito sai paljon ihailua osakseen. Ehkä kuitenkin aika harvinaista lähteä arkielämässä ilman liivejä kaupungille? Kenties nuoret joskus kokeilevat?
- vuosikertaa -85
27-v hoikka ja koko 70B. Liivejä ei tuu käytettyä koska rinnat ovat pienet ja kiinteät.
- liivitön95
Nyt on hyvä aika kokeilla liivittömyyttä kun joka tapauksessa vaatetta on päällä niin paljon että näyttää Michelin-ukolta. Ei siis erotu onko liivit vai ei. Talvi, ihana tekosyy.
- uusi kokeilija -93
Joululomaa pukkaa joten nyt kokeilen olla ilman liivejä. Katsotaan kuinka käy...
- ......
Onnee vaan selkävaivojenne kanssa, kun tissti roikkuu polvissa.
Jeesus teitin kanssa. - uusi kokeilija -93
Kymmenisen päivää olen ollut ilman liivejä ja kuinka hyvältä se onkaan tuntunut! Eipä ole ilmaantunut selkävaivoja. Rinnatkin tuntuvat jotenkin terveemmiltä ja olen hoikistunut puoli kiloa :) Rintani eivät mitenkään "hölsky" koska ovat aika kiinteät joten kuntosalillakin kävin pelkän alustopin ja urheilupaidan voimin (toki housut ja kengät myös jalassa, tiedoksi viisastelijoille...). En enää ihmettele miksi jotkut Lindsey Lohanit ja kumppanit menevät ilman liivejä... Todella ihana ja ilmava olo :)
- Liivitön95
Ihan mielenkiinnosta kaivon viestiketjun esille ja kas, täällähän on paljon kommentteja tullut parin kuukauden aikana. Poikaystäväni on tehnyt tietämättäni "käännytystyötä" kaveriensa parissa ja eräs ystävättäreni oman poikaystävänsä pyynnöstä on joululoman aikana ollut ilman rintaliivejä :) Hän näytti todella kauniilta kun hiljattain näimme. Ei tietoakaan rintojen roikkumisesta tai liiallisesta "hytkymisestä".
- uusi kokeilija -93
Yli kaksi viikkoa ilman liivejä ja elämä hymyilee, suosittelen muillekin rohkeasti.
- 4+9
Ihan sama.
Pääsääntöisesti ilman liivejä, mutta jos pitää liikkua ripeästi tai urheilla niin laitan päälle koska hölskyminen sattuu.
Figuuri ei vaadi, b75 nyt on niin pieni kuppikoko että ei vaikuta. "Pitkät päällä" tietty, mutta ei ne villapaidan alta näy. Monesti unohdan laittaa duuniin liivit ja elelen sitten t-paita kauluspaita -setillä eikä kukaan noteeraa mitään erikoista... oikeastaan sääli ;) näin pienillä tisseillä sitä jopa arvostaisi jotain kommenttia... - kokeilen toisinaan
Tuntuu ulkomailla koko ajan yleistyvän ilman rintaliivejä oleminen... Ainakin sen perusteella mitä itse olen nähnyt ja tietysti nää iltapäivälehtien kuvat kertovat myös samanlaista kehitystä. Minusta on mukavaa että välillä mennään niiden kauheiden push-up -liivien jälkeen takaisin luonnolliseen suuntaan. Olikos muuten joskus 1970-luvulla ja vielä 1980-luvun puoliväliin asti jopa muotia olla ilman rintaliivejä?
- 70-luku oli ja meni
Suomessa ei tuu koskaan yleistymään ilman rintaliivejä oleminen koska täällä kaikki pistetään samaan muottiin ja varsinkin naiset on pahimpia toistensa selkään puukottajia, heti jos joku esim. kulkee ilman rintaliivejä eli erottuu muista, niin aletaan selän takana haukkua lutkaksi tai muuta mukavaa. Miehet kyllä varmaan tykkäävät jos varsinkin nuoret naiset olisivat ilman rintaliivejä, olipa sitten tissit kooltaan isot tai pienet...
- luomu parasta
Olet ihan oikeassa, tuollainen kaunis muoti oli tuohon aikaan vallalla, jotain paljon luonnollisempaa kuin tuo push-up villitys jossa ne rintsikat pursuavat kaula-aukoista esiin.
- neitosten bongari :)
Toivoisin että nuoret naiset jättäisivät rintaliivit rohkeasti kotiin, kun lähtevät lämpimänä kesäpäivänä kaupungille. Siitä saisivat miehet ihanaa silmäniloa.
- Sexy lady gangnam style
En käytä ikinä rintaliivejä ja olen 13v. Kotona olen alasti ja koulussa on tuskaa kun ei saa olla alasti. Alasti olo on vapauttavaa.
- toinenkin bongari ;)
http://chivethebrigade.files.wordpress.com/2012/05/girls-920-4.jpg
- näytti niin hyvältä!
Kävin viime kesänä Italiassa ja huomasin monien parikymppisten naisten olevan ilman rintaliivejä. Kerrassaan huumavan kaunista kun rinnat liikkuvat vapaasti....
- uusi kokeilija -93
8 viikkoa olen ollut ilman liivejä. Pakko myöntää että taisin jäädä koukkuun :)
- uusi kokeilija -93
...rintojen koko onkin tainnut vielä jäädä kertomatta, sanotaan nyt sekin eli 75B
- Hieman suhteellista
uusi kokeilija -93 kirjoitti:
...rintojen koko onkin tainnut vielä jäädä kertomatta, sanotaan nyt sekin eli 75B
Tuossa koossa rintaliivittömyys on helposti toteutettavissa. Oma kuppikokoni on pieni C ja olen kotioloissa aina ilman rintaliivejä, joskus muulloinkin. Esimerkiksi kesämekossa rintaliivit tuntuu hiostavalta, yleisimmin käyttämässäni mekossa on smokkirypytetty yläosa eikä tulee mieleenkään laittaa rintsikoita.
Mutta jos kuppikoko on D tai isompi, rintsikoita tarvitaan. - kokeilen toisinaan
Hieman suhteellista kirjoitti:
Tuossa koossa rintaliivittömyys on helposti toteutettavissa. Oma kuppikokoni on pieni C ja olen kotioloissa aina ilman rintaliivejä, joskus muulloinkin. Esimerkiksi kesämekossa rintaliivit tuntuu hiostavalta, yleisimmin käyttämässäni mekossa on smokkirypytetty yläosa eikä tulee mieleenkään laittaa rintsikoita.
Mutta jos kuppikoko on D tai isompi, rintsikoita tarvitaan.Kyllä pienellä ympärysmitalla oleva D ja jopa E voi joskus olla ilman liivejä, esim. jos on 65E tai 70D. Mutta ei ehkä mitenkään kuukausitolkulla kerrallaan yhteen menoon vaan vain silloin tällöin. Täällä nimittäin on tuo 70D ja hyvin onnistuu :)
Se on kanssa jännä miten liivit tosiaan hiostavat joskus inhottavasti. On ihanaa kun voi kesällä kauniissa vilpoisassa kesämekossa nauttia olostaan vapaana rintaliiveistä. Oikein jos villiksi heittäytyy niin ei pue ollenkaan pikkuhousuja... sitten vaan pitää olla tarkkana ettei käy vahinkoja ;) ...esim. vilautuksia tai vastaavia...
- twenties something
Itselläni on ollut ajatuksia kokeilla rintaliivittömyyttä koska en tykkää liiveistä, hyvin ne istuvat ja koko on oikea, ei ole siitä kyse mutta jokin vaan ärsyttää ja on paljon parempi olo luomutyttönä, no kotona olen aina ollutkin ilman rintaliivejä. Kun nyt noinkin moni on näköjään sanaisen arkkunsa avannut ja kertonut olevansa ilman rintaliivejä, jotkut jopa töissä, niin yritän kerätä rohkeutta ja kokeilla sitä omalle kohdalle tässä kevättalven aikana viimeinkin. Toivottakaa tsemppiä.
- twenties something
Vastaillaan tänne (itselleni), kokeilin sitten olla ilman liivejä "julkisesti". Eihän sitä varmaan kukaan erottanut paksun talvitakin alta mutta silti hieman jännitti. Oikein mukava kokemus kuitenkin! Otan uusiksi pelkällä paidalla (!) kun sää lämpenee.
- englanninkielellä...
- osaan englantia :)
Kannattaa lukea, on todella hyvä linkki!!!
- osaan englantia :)
http://www.all-natural.com/bras.html
Tästä linkistä löytyy väite, jonka mukaan rintasyövän todennäköisyys on
75%, jos pidät rintaliivejä 24 tuntia vuorokaudessa
14%, jos pidät rintaliivejä yli 12 tuntia vuorokaudessa ja nukut ilman liivejä
0,658%, jos pidät rintaliivejä alle 12 tuntia vuorokaudessa
0,595%, jos pidät rintaliivejä erittäin harvoin tai et koskaan
Niinpä voisikin sanoa että jos käytät liivejä, pidä niitä koulupäivän tai työpäivän ajan, mutta ole kotona ja vapaa-ajalla ilman liivejä. Eli käytä liivejä selvästi alle 12 tuntia päivässä, niin syöpäriski tältä osin vähenee. Näin edistät terveyttäsi.
Tottakai stressi, prosessoitu ruoka, tupakointi, alkoholi, pahantuulisuus, yksinäisyys, liikunnan ja ulkoilman puute, kemikaaleille altistus (hiusten värjäys, voimakkaat puhdistusaineet, home, jne..) ovat myös riskitekijöitä. - nimim. perhonen
Ainakin vapaa-ajalla kannattaa olla luomuna = ilman rintaliivejä. Vaihtelu virkistää.
- tarkkailujäsen
Sieltä se vaan on taas kesä tulossa, kokeilevia neitosia näköpiiriinsä odotellen ;)
- wwgh
ei rintsikoilla saa nukkua!! kyllä nyt kaikkien se pitäs tietää!!
- tissifanaatikko
Jaa mutta kun ei kaikki tiedä ja itse asiassa aika moni teini nukkuu liivien kanssa ja pitää niitä muutenkin 24h/vrk. Sitpä onki kiva 25-vuotiaana kun tissit väsähtää...
- miikkalil
kävin puketissa lomal ja siel oli miehillekin rintaliivejä paitakaupas .tuli ostettu muutamat ja ihan sopivat ja tuntuu oikein mukavalta .Miksi ei voi rintsikoita edes topattuja niin kuin nämäkin pitää .rinnat kaipaa tukea .
- Etuilija
Ryntäät vaan tiskille !
- katsellaan porukalla
http://www.dailymotion.com/en/relevance/search/braless/1#video=xy5rmy
-> set age gate OFF - tyttö 17v
Onko muka kauniit, jos paidan alta näkyy sivulle levahtaneet tissit ja nännit vaahtokarkkeina? Itse en pidä erikoisen kauniina. Ehkä jos koko ajan olisi kylmä tai olisin muuten kiihottunut, jolloin rinnat ja nännit olisivat napakat ja kauniit.
Vai mitä muka pojat tykkäävät rinnoista lepotilassa?- pervo Jontte :)
Mä ainakin tykkään luonnollisista rinnoista ja kiihotun niistä, ja rintaliivit on helvetin hankalat avata joten makuuhuoneen puolella on helpompaa jos tarvii riisua tytöltä pelkästään paita ja sit pääsee heti käsiks rintoihin eikä tarvi räplätä liivien hakasia.
- Tane af Lorvan kunta
Nyt kauniit naiset rohkeasti rintaliivit pois ja luomulla miehiä hurmaamaan!
- vanhuss
olen 60v mummo enkä ole ikinä käyttänyt rintaliivejä :O
- Nossa Bova
Jostain syystä esim. James Bond -elokuvissa kauniit naiset ovat ilman rintaliivejä. Näin ainakin vanhemmissa, ns. hyvän ajan (esim. Roger Mooren) Bondeissa :)))))
- lisää naiskauneutta!
Juu olen huomannut saman että varsinkin Roger Mooren tähdittämissä Bondeissa "missit" kulkevat ilman liivejä. Kyllähän se näyttää tosi hyvältä!
- less is more
Mä olen 20v nainen ja mulla on kohtuu isot rinnat (DD/E) ja mua oikeasti sattuu kävellä reippaaseen tahtiin, jos olen ilman rintaliivejä. Juoksemisesta tai hyppimisestä on turha edes haaveilla ilman tukevia ja napakan kokoisia liivejä. Ilman liivejä nukkuminen myös sattuu, kun rinnat valuvat mihin suuntaan haluavat. Sopivien, tarpeeksi tukevien bikinien löytäminen on vaikeaa, enkä myöskään saa sopivia rintaliivejä normaaleista marketeista/vaatekaupoista.
Kyllä mä ihan mielelläni nukkuisin ilman liivejä, mutta en vaan voi. Ja kotona tykkäisin joskus oleilla ilman liivejä, mieskin varmaan tykkäisi. Ihan mielelläni vaihtaisin nämä paria kokoa pienempiin, jos vaan voisin.
Niin että olkaa onnellisia, jos teillä on sellaiset rinnat, joiden kanssa voi elää ongelmitta vaikka ihan ilman liivejäkin. Mä olen oikeasti kateellinen teille. - hetero erectus
Kas kummaa, mun naisystävä (75G - 80F) pystyy olemaan ihan helposti ilman liivejä ja kun tulee kotiin niin ihan ekana ottaa liivit pois. Ja nukkuu ilman liivejä.
- less is more
Naisystäväsi on sitten onnekas isorintainen nainen siinä mielessä ja minä en.
Me ihmiset ollaan erilaisia, jokainen on yksilö. Rinnoissakin löytyy erilaista muotoa ja koostumusta, jotka varmasti koon lisäksi vaikuttavat suuresti. Joku saattaa olla herkempi tuntemaan kipua kuin toinen. Iho voi olla toisella venyvämpi ja toisella vähemmän venyvä tai jotain vastaavaa. Osittain joku juttu voi johtua ihan vaan tottumisestakin.
Mäkin nukuin ilman liivejä kunnes totesin, että nukkumisesta ei vaan tuu mitään, kun kokoajan jompi kumpi tai molemmat rinnat on jotenkin huonosti ja sattuu ja ei pysty olemaan mitenkään päin. Nykyään joskus kokeilen, mutta muutaman tunnin päästä on pakko nousta ja laittaa liivit päälle, että voi jatkaa unia ilman "au, taas sattuu" -herätyksiä. Kun muutenkin on huonot unenlahjat, niin ylimääräisiä unta haittaavia juttuja ei kyllä kaipaa siihen lisäksi. - Kyllä voit
less is more kirjoitti:
Naisystäväsi on sitten onnekas isorintainen nainen siinä mielessä ja minä en.
Me ihmiset ollaan erilaisia, jokainen on yksilö. Rinnoissakin löytyy erilaista muotoa ja koostumusta, jotka varmasti koon lisäksi vaikuttavat suuresti. Joku saattaa olla herkempi tuntemaan kipua kuin toinen. Iho voi olla toisella venyvämpi ja toisella vähemmän venyvä tai jotain vastaavaa. Osittain joku juttu voi johtua ihan vaan tottumisestakin.
Mäkin nukuin ilman liivejä kunnes totesin, että nukkumisesta ei vaan tuu mitään, kun kokoajan jompi kumpi tai molemmat rinnat on jotenkin huonosti ja sattuu ja ei pysty olemaan mitenkään päin. Nykyään joskus kokeilen, mutta muutaman tunnin päästä on pakko nousta ja laittaa liivit päälle, että voi jatkaa unia ilman "au, taas sattuu" -herätyksiä. Kun muutenkin on huonot unenlahjat, niin ylimääräisiä unta haittaavia juttuja ei kyllä kaipaa siihen lisäksi.Jos isot rinnat aiheuttaa ongelmia ja mitat täyttää kriteerit, rinnat voidaan pienentää julkisella puolella alle satasella.
- helppoa julkisuutta
- seurusteleva boeka
Ehkä jotku 15-25 vuotiaat nuoret naiset on tosi hyvännäkösii ilman rintaliivejä jos niillä on kiinteet tai terhakat rinnat, mut sitte jos rinnat on tosi isot tyyliin 95K nii ei ehkä kantsi lähtee ostarille hengaamaan ilman liivei. Mut ihan bueno homma jos tosiaan näyttää hyvältä ja kyllähän sillä saa poikien päät kääntyyn kun tissit heiluu :)
- komppaan ylläolevaa
Liivittömyys on hyvännäköistä silloin kun sitä harrastavat terhakkarintaiset neidot.
- muoti ja kauneus
kiva ketju :)))
- paljasterskapoika
Mites nimimerkit "uskova-17v" ja muut, vieläkö olette ilman rintaliivejä?
Missäs teitä voisi nähdä? Kas kun minusta rintaliivittömät ovat hotteja. - kannattaa miettiä...
Päivitelläänpä tänne alas tuo viesti niin on helpompi löytää...
Tulokset paljastivat, että ilman rintaliivejä eläneiden naisten rintoihin kehittyi enemmän lihaksia tukemaan rintoja esimerkiksi liikunnan aikana. Rintaliivien kanssa lihaksia ei kehittynyt. Joidenkin tutkimuksessa mukana olevien naisten mukaan myös hengittäminen on helpompaa ilman rintaliivejä. - ainahan voi kokeilla
Moni vaan vierastaa rintojen vapaata liikettä (hytkymistä ja heilahtelua) sekä sitä että nännit saattavat näkyä paidan läpi hyvin selvästi. Muuten varmaan on tervettä olla ilman rintaliivejä. Ainakin se tuntuu mukavalta ja luontevalta ja on kevyt olo :)
- Riippuu rakenteesta
Omat rintani ovat lähes kokonaan rintarauhasta ja siksi eivät hylly liikkuessakaan. Aika usein tulee vapaa-aikana ja varsinkin kesällä oltua ilman rintaliivejä (välttyy hikoilultakin). Tuo nännien näkyminen kohoumana vaatteiden läpi ei tietenkään ole aina paikallaan. Kerran olen päässyt lipsahtamaan jopa lehtikuvaan siten että nännit nöpötti selvästi näkyvillä ja silloin harmitti miksi en ollut pukenut rintsikoita.
- kerttuli65
Moikka! allekirjoitan kyllä tuon käpikuultavuuden tekstiileissä. Mielestäni nykyisin on ongelmallista löytää vaaleita t-paitoja, jotka eivät kuulla läpi.. kerran oli töissä päällä ja huomasin vasta vessan kirkkaissa valoissa, että kuultaa nännit läpi. todellakin noloa. ja alla oli kevyet kaarituettomat lappurintisikat, en ole koskaan liikenteessä ilman rintaliivejä..
- Seppämies
En ymmärrä pienirintaisia naisia, jotka käyttävät kesällä topattuja rintaliivejä. Paljon kauniimpaa ja helteellä myös mukavampaa on olla ilman. Vaimoa (B75) piti oikein ympäripuhua, että hän jättäisi pois geelirintsikkansa. Hän todella luuli, että miehet pitävät siitä, että naisen rinnat näyttävät ehkä c-kuppisilta toppausten kanssa. Todellisuudessa paljon viehättävämmältä näyttävät kauniit pienemmät rinnat, paidan tai mekon läpi piirtyessään.
Opiskelukaverinani oli aikanaan melko pienirintainen hoikka tyttö, jolla en koskaan nähnyt rintsikoita. Onnekseen hänellä oli pitkät nännit, jotka tekivät kauniit kohoumat t-paidan etumukseen. Hän sai miehiltä paljon enemmän huomiota, kuin isompirintaiset rintsikan käyttäjät.
Viime kesänä laulaja Chisu käveli minua vastaan Aurajoen rannassa. Hänellä ei ollut rintsikoita ja hän käveli uljaasti "pitkät päällä". Oli todella kaunis näky.- Huh mikä ukko
Kaltaisiasi on aika vähän ja kaikki miehiä. Suurin osa ihmisistä pitää tökerönä että nännit pullottaa puseron läpi. Ilmeisesti vaimosi on suostunut vaatimuksiisi "pitkin hampain" ettei syntyisi riitoja kanssasi, itse en suostuisi tuollaiseen mieheni taholta, varsinkin jos tietäisin hänen ihastelevan kaikenmaailman Cisuja.
- kerttuli65
Joo ja riippuu missä tilanteessa ilman niitä rintsikoita nänneineen heiluu.. iltalenkki jokivarressa nyt ihan jees jos siltä tuntee eikä ukkojen katseet haittaa, mutta toimistolla melkoinen -no go
- Ei sielläkään
Voi olla että se iltalenkki keskeytyy pusikkoon kun joku vinksahtanut tulee vastaan ja näkee pomppivat nännit.
- olen oma itseni
16 vuotias ja varmaan 75C mutta en voi pitää mitään rintakehää puristavia vaatteita lievän autismin takia. Käyn monesti kävelemässä ulkona koska se tuntuu hyvältä. Vaateina verkkarihousut, t-paita, lippis ja lenkkarit. Kukaan ei ole tuijottanut tai mitään kurjaa sanonut. En usko että asialla on niin paljon merkitystä kuin mitä jotkut antavat ymmärtää. Ei haittaa jos rinnat vähän pääsevät heilahtelemaan.
- kerttuli65
Urheillessa/reippaasti kävellessä mielestäni mukavampaa, kun eivät heilahtele. Mielestäni ei myöskään asialla merktitystä, pääasia että itsellään on hyvä olla. Ja lenkkipolku tosiaan eri juttu kuin toimisto ;)
- nainen 38
Itse olen lähes aina kulkenut ilman liivejä. Vain raskaana ollessa ja imettäessä tuli liivejä käytettyä kun kasvoivat pari kuppikokoa.
Eikä minua ole haitannut vaikka tuulen vireessä alkaa mekossa nännit näkymään, luonnollistahan tuon luulisi olevan - leidi medium
Oikeesti, mitä väliä jos nänni paidan alla näpöttää? Ketä kiinnostaa...
- Kiinnostaa...
...eräitä miehiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202243Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3031216- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642