rinnat ja painoindeksi???

epäreilua!!!

olen huomattavan isorintainen nainen. Painoindeksini on 30,9 eli mukamas huomattava ylipaino. Olen myös hyvin lyhyt. On väärin että painoindeksissä ei oteta huomioon rintojen kokoa. Olen syytön isoihin rintoihin. Niitä kun ei saa pienemmiksi millään. En mielestäni ole muualta huomattavan ylipainoinen kuin vain rinnoista. Jos olisin a-kuppi, niin -10 kiloa lähtisi heti rintamuksesta. VÄÄRYYS! Mielstäni painoindeksiä kun lasketaan, pitäisi kysyä myös kuppikokoa, ja vähentää ne kilot pois, ja vasta sitten antaa tuomio, onko lihava vai ei!!! eikös ole näin, isorintaiset (E-F kuppi)????

35

3336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuorinainen19v

      Jos painoindeksi on noin suuri niin kyllä ainakin minusta tuntuu että siihen joku muukin vaikuttaa kun hieman normaalia isommat rinnat (jotka nekin voi johtua juuri tuosta huomattavasta ylipainosta).. Esim. itselleni on hankala löytää sopivia D:n rintaliivejä kun kaikki tuntuvat olevan liian pieniä ja painoindeksini on 23 ja olen kyllä omasta mielestäni aika pyöreä tosi lyhyeksi naiseksi.

      Sitäpaitsi jos olet tyytyväinen itseesi etkä koe tarvetta laihduttaa mitä helvettiä edes teet tällä palstalla tarinoimassa kuppikoostasi?

    • hmm.

      Ei voi olla totta, että rintasi painaisivat 5 kg kappale. Ajattele nyt vähän, joku luuton juhlakinkku painaa sen verran.

      Minun painoindeksini on 24.5 ja kuppikoko 75E ja kyllä mielestäni olen pyöreähkö, ihan niin kuin painoindeksi sanoo (normaalipainon ylärajalla).

    • vaaleanpunaset lasit

      Katsot itseäsi vaaleanpunaisten lasien läpi peilistä. Painoindeksisi on merkittävästi ylipainoinen. Rintojen koon vaikutusta voit miettii, kun BMI on 25. Otat nyt itsestäsi kokovartalokuvan, niin näet totuuden. Peilistä ei osaa katsoo itse totuudenmukaisesti.

      • suht koht

        Painoindeksi mulla 25,4 ja kuppikoko 85C ja olen lievästi ylipainoinen. Se ylipainoisuus näkyy parhaiten mahan kohdalla. Aina kun itse alan laihdutuskuurille, niin rinnat alkavat ekaksi pienentyä, mikä on omasta mielestäni harmi.


    • Hal-oo

      ota mittanauhalla mittoja, ja kato niistä..

    • Minä 75F

      Painoindeksini on 25,6 ja rintsikkakoko 75F. Mun rintani eivät ainakaan paina viittä kiloa kappaleelta.

    • bmi sucks

      Turha tuijottaa painoindeksiä se on vaan suuntaa antava..ei siinä huomioda rotevuuttakaan, lihaksia ym
      peili on paras kaveri ja mittoja voi ottaa..

    • b 80

      Kuppikokoonhan vaikuttaa myös luuston paksuus rintakehässä. Kuppikokohan on rinnanpäällys miinus rinnanalus. Jos normaalipainoisella naisella on vaikka hyvin kapoiset luut ja rinnanalta mitta vain 75cm ja päältä jo 95cm, on hän heti D kuppi. Mutta jos samanpituisella ja painoisella oiskin jo 80cm rinnan alta leveiden luiden vuoksi ja samainen 95cm rinnan päältä, hän ois vain B kuppi. Muuten tokihan myös paino vaikuttaa usein rintojen kokoon myöskin jonkin verran. Itselläni ainakin tosin rintaliivien koko vaihtui vain c kupista b kuppiin laihtuessani ylipainosta normaalipainoon. Eli ei paljoo muuttunut. Itse väittäsin, et rintojen koko vaikuttaa painoon vasta sitten, kun sulla on selkeesti ylimääräistä rasvaa myös rinnanalusmitan päällä, tai erikoisen isot rintarauhaset. Siispä, jos rinnanalus mitassa ei enää yhtään ylimääräistä rasvaa, se on se rintaliivikoko, mikä sulle hoikkana ominainen.Onko semmoiset erikoisen suuret rintarauhaset mahdollista? En tiedä. Rintojen kokoohan vaikuttaa juurikin rintarauraset ja rasva.

    • ..

      Jos tosiaan rinnat painavat 10 kg, niin silloin on kyseessä sairaus ja tällaisessa tapauksessa lääkäri kirjoittaa lähetteen rinnanpienennysleikkaukseen.

      • VakavaAsia

        Rinnat todella painavat älyttömästi. Ja ne painaa niskaa ja rintarankaa lyttyyn. Itse olin suht normaalipainoinen, mutta minulla oli valtaisat rinnat. Nuorena ihan normaalit b-kupin kunnes lasten saaminen jotenkin vaikutti, että rasva alkoi kerääntyä rintoihin ja rintarauhaskudoskin tuntu lisääntyvän lisääntymistään. Samalla kun ikä alkoi painaa, G-voimat veti rintoja kohti maata.

        Hakeuduin julkiselle puolelle leikkaukseen, jossa todettiin leikkaustarve. Vaikka minulle jäi B-kupin rinnat, niin kolme kiloa lääkäri punnitsi poistaneensa kudosta. Se tekee kuusi voipakettia pois etumuksesta!

        Elämänlaatu parani valtavasti kun saatoin ostaa vaatteita ja rintaliivejä, jotka ei olleet jätti suuria. Näytin valtavan laihalta leikkauksen jälkeen. Ja olo keveni, vaikken siis laihtunut laihduttamalla yhtään.


    • dsvsdv

      Pistä kuva nettiiin ja linkki tänne niin arvioidaan asiaa :D

    • isot rinnat

      Itselläni on 80H ja painon sekä raskauksien myötä se on kasvanut tuohon. Ennen raskauksia se oli 80F kuppi. Selkävaivoja on ollut jo teini-iästä saakka ja varmaan saisin rintojen pienennysleikkauksen niiden takia. Mutta asiahan on niin että rintaleikkaukseen pitää pudottaa myös painoa, koska se ei ole kiireellinen leikkaus eikä edes välttämätön.

    • leikkuritäti

      Eiköhän tuo alotus ollukki joko vitsi tai sitte kyseessä ei oo penaalin terävin kynä...
      Rinnanpienennysleikkauksessa mukana olleena voin varmuudella sanoa, että kun kudosta on poistettu 1kg/rinta, on poistettu jo toooodella paljon.

      Isot rinnat nimimerkille sanosin että jos leikkauksen haluat, pysy tiukkana ja käy säännöllisin väliajoin kertomassa tilanteestas. Jos painoindeksi huiteloo 40 kieppeillä, leikkausta ei tosiaan tehä ihan jo sun sun oman turvallisuudenki takia.

      • AP BNNNNNN

        NO EIHÄN PIENENNYSLEIKKAUKSESSA KOKO RINTAA AMPUTOIDA!!! JA PALJON ON RINTAKUDOSTA MYÖS NIIDEN KIINNITYSKUDOKSISSA, KAINALOSSA, RINTAKEHÄSSÄ YLÄPUOLELLA, JNE. LEIKKAUKSESSA AINAKIN PUOLET JÄTETÄÄN JÄLJELLE, TAI ENEMMÄN!


    • Maalaisjärjellä

      Ota mitalla vyötärön ympärys, ja jos se on yli 80cm, se on liikaa. Tämä sopii niin pitkille kuin pätkille, ei mitään selittelyä jää!

    • Herätystä!

      Kymmenen kilon daisarit :D Tsiisus! Aloittaja on lahjakas ainakin kieltämisen ja itsepetoksen saralla.

      • Eivittumikäääliö

        😂😂😂😂


    • jeejeejj

      niinpä, painoindeksi on niin yksilöllinen. lääkärit olivat sitä mieltä että olin liian laiha, kun olin mitoissa 55kg ja 161 cm, eli painoindeksin mukaan ihannepainossa. ja ihmiset juurikin veikkaan että painan n. 45-50 kiloa, mutta ei.. :D ja itselläni ei edes ole rintoja! omassa tapauksessa se paino on pepussa, haha. ihmisillä kun kertyy se rasva eri paikkoihin! tosin oma peppuni vaatii myös leveän lantionluuston, joka sekin painaa. rinnat kun ovat suureksi osaksi pelkkää rasvakudosta, joillain lihotessa se rasva menee vaan tisseihin. painoindeksissä 30,9 luultavasti on myös extraa muuallakin. vyötärönmittahan se tärkein on, mittauta se! ja mieti elämäntapojasi.
      esim kun treenaan, painoni on todella korkea lihasten takia.. kaikki on niin yksilöllistä!
      vain sinä tiedät, eikö.

      • 9+13

        Ei voi pitää paikkansa tuo,että lääkäri pitäisi liian laihana 161 cm pitkää ja 55 kg painoista. Tuosta kymmenen kiloa pois niin sitten olisi uskottava juttu. 55 kg tuon pituisella on normipaino.
        Suurin osa naisista tuppaa näkemään itsensä hoikempana mitä oikeasti ovat. Ihmiset ympärillä voivat veikkailla ihan mitä vaan,ne arvaukset ovat tahallaan tai tahattomasti kaunisteltuja.


      • jeeejjeej.
        9+13 kirjoitti:

        Ei voi pitää paikkansa tuo,että lääkäri pitäisi liian laihana 161 cm pitkää ja 55 kg painoista. Tuosta kymmenen kiloa pois niin sitten olisi uskottava juttu. 55 kg tuon pituisella on normipaino.
        Suurin osa naisista tuppaa näkemään itsensä hoikempana mitä oikeasti ovat. Ihmiset ympärillä voivat veikkailla ihan mitä vaan,ne arvaukset ovat tahallaan tai tahattomasti kaunisteltuja.

        niin, no arvaa vaan tajuanko itekkään ett miten se voi olla mahdollista? :D itse siis pidän itseäni pulleana. sitä on moni ihmetellyt että miten painoni on niin iso, en itsekään tiedä että miksi. mutta ainakin lääkäri veikkasi painokseni 45 kiloa ja kun ei uskonut pyysi vaa alle. ja kaveri ihmetteli "miten voi olla mahdollista että painat 55 kiloa, kun mulla on saman mittanen kaveri joka painaa saman verran ja on saman pituinen, mutta sä näytät LAIHALTA ja oot niin pieni, kun taas se mun kaveri näyttää paljon isommalta?!" ja toinen järkyttyi kun kysyi painoani, ja sanoin että 57 kiloa "mitä, miten voi olla mahdollista??" kysyin sitten että onko vai niin pieni paino, niin hän sanoi että "ei, kun iso :o" niin. että kai ihmiset sitten on yksilöitä, itse tosin aina löydän pudotettavaa kyllä mutta lääkärit sun muut sanoo laihaksi?! juuri tän takia pää onkin sekaisin:D


    • ap , paino 81 kg-10

      tässä mittani: rinnanympärys: 110 tai 114 cm(mitanauha loppui kesken).
      vyötärö, maha sisään vedettynä (niin kuin neuvotaan mittaamaan): 83 cm
      lanne: 100cm
      takapuoli: noin 112 cm maha sisäänvedettynä.
      Paino 81 kg-rintojen paino 10-15 kiloa=70, tai 65kg

      • cccvvv

        Miesten painoindeksiä ja naisten painoindeksiä ei voi verrata toisiinsa ollenkaan. Toisella ei ole tissejä, toisella on, söipä tai ei.liikkuipa tai ei. Rinnat kasvaa pakosta nuorelle, vaikka hän olisi laiha anoreksikko.


      • Päiväuni

        Kultapieni, minkälaisella mittanauhalla sinä mittailet? Ihan noissa normaaleissa kaupassa myytävissäkin mittanauhoissa on pituutta vähintään 150 cm.
        Vyötäröä ei mitata mahaa sisään vedettynä. Vaikka et itse uskoisi olevasi ylipainoinen, niin laskepa BMI:si vaikka ilman niitä 10 kilon rintojasi, BMI:n mukaan olisit edelleen ylipainoinen, johon viittaa myös vyötärönympäryksesi, sillä yli 80 cm vyötärö naisilla on jo terveysriski.


    • bbbbbvvvv

      nimenOMAAN vyötärönympärys mitataan oikeaoppisesti vatsa sisäänvedettynä. Näin on lääkärit sanoneet kun kysytty.

      • cccvvvvbnbn

        Dolly Partonin rinnat painaa ainakin 10 kiloa. Beth, Dog Bountyhunterin vaimo ennen pienennysleikkausta varmasti 20 kiloa. Siinä sulle faktaa.


      • Päiväuni

    • läskipulla50

      Mulla otettiin rinta mammografia ja toden totta , rintani olivat pelkkää rasvaa, niin ainakin hoitaja sanoi. Muutama huitule oli rintarauhasta. Ikä 50 v. Olen lihavakin ja olisi syytä laihduttaa muutenkin . Kuppi koko 95 D -100 E. Et tälläistä se vaan on ikävä kyllä. Ja kun ihminen lihoo , lihoo myös rinnat. Mulla tosin ollut teinistä asti isot daisarit. Ja inhottanut nuo rinnat koko elämäni.

    • Juupasjoopas

      Jeh, varsinainen dolly parton vai? Luulen, että lasket palturia. Jos todella olet laiha, niin sitten vyötärösi olisi 80 cm tai alle?

    • totuus.

      olet läski, hyväksy se tai laihduta.

    • läskipulla50

      Olen läskipulla 50, enkä aloitttaja, joka kirjoitti ton et rinnat ovat rasvaa HALOO

    • tädyke

      Minä mietin painoindeksin totuutta myös sillä rintani ovat todella painavat. Vaikea niitä on punnita mutta koko on 75 I tai J riippuen liivien merkistä. Pituuteni on 156,5 ja paino sahaa kuukaudessa 58-70 kg välillä kuukautisista riippuen. Vyötärölläni on ylimääräistä. Painoa olen pudottanut vuodessa 75 kg alaspäin, rinnat ovat vähän pienentyneet mutta ovat yhä suuret verrattuna muuhun kokooni.

      • tädyke

        Siis 75 kiloa oli lähtöpaino ; )


      • 9+18
        tädyke kirjoitti:

        Siis 75 kiloa oli lähtöpaino ; )

        Vau, aika kovasti jojottelet kuukautisten vuoksi, jos painosi heittelee kuukauden aikana 12kg. Olisiko kenties oikea luku 58-60kg tai 68-70kg?


    • tädyke

      Eli jälkimmäinen, lukivirhe. 2kg heittelyä kuussa.

      Koska rinnan alta ympärys on 75 cm ei kysymyksessä ole ns. lihavat finnat vaan vartalolleni ominaiset siis hirveän suuret -olleet aina. E-J aikuisiän- 18-40 v. Eli siltä pohjalta minua askarruttaa painoindeksin käyttökelpoisuus omalla kohdallani. Tuntuu että rintojen takia pitäisi vähentää lukemaan summassa pari kg. Nykyisellä indeksillä pitäisi laihduttaa n. 8 kiloa päästäkseen normaalipainon ylärajalle ja se ei kyllä voi pitää paikkansa. minulle menee koko 40 vaatteet (paidoissa väljät mallit rintojen takia) ja koko 38 olisi normaali ja siihen riittää erinomaisesti 5 kilonkin pudotus -vähemmänkin.

      • tädyke

        Itseasiassa voisi vähentää indeksilukemasta jopa 4 kg. Aikanaan kun minulla oli ihan lautavatsa niin minun olisi pitänyt laihduttaa yli 2 kg ollakseni normaalipainon ylärajassa. Muualta olen aina ollut sopusuhtainen. Vatsaan kertyy välillä enemmän.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1916
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1176
    Aihe