Hei Suomi-leidit. Verrattuna naapurimaan naisiin, on yksi asia joka aina pistää silmään ja mietityttää ja ehkä jopa vähentää suomineitojen naisellisuutta. Hiukset!!! Miksi niiden pitää olla lyhyeksi kynityt ja poikamaiset? Vähän pidemmät ja naisellisemmat eivät ole yhtään sen hankalammat tai työläämmät. Herää kysymys, mistä juttu johtuu? Onko kyseessä joku tasa-arvo juttu vai mistä on kyse. Olen itse nainen jolla on ollut ja tulee aina olemaankin pitkät hiukset, eikä niissä ole mielestäni mitään hankalaa. Päinvastoin, kampaajallakäynnit harvenevat ja ponnari on aina varma "bad hair day" ratkaisu. Ruotsissa ja Virossa vanhoilla mummoillakin on pitkät hiukset. Naisellisuus on pienestä kiinni :-)
Hiuksista kiinni
28
871
Vastaukset
- kannatetaan
Mielummin pitkät kuin lyhyet tän äijän mielestä, iästä riippumatta :)
- ---
Lieneekö ruotsalaisilla keskimäärin parempi hiuslaatu kuin suomalaisilla? Suomalaisethan on tunnettuja siitä, että hiukset on hennot ja ohuet ja pitkinä menevät päätä myöten.
- 5+2
Suomalaiset eivät todellakaan "ole tunnettuja siitä". Tuo on näitä naisten löpinöitä ja suoraan sanottuna täyttää hevonp*skaa. Mistä lie keksitty tekosyyksi. Ärsyttää kun toisilla ihmisillä on tarve haukkua omaa kansaansa tuollaisilla ihan älyttömillä jutuilla ja samalla puolustella omia ratkaisujaan tyhmillä heitoilla. Suomalaisten hiuslaatu ei poikkea mitenkään oleellisesti esim. virolaisten, venäläisten, ruotsalaisten tai vaikka puolalaisten hiuksista. Ei tarvitse kuin katsoa pitkähiuksisia suomalaisia naisia, jotka tosin ovat aika harvassa nykyään yli kaksikymppisten ryhmässä, niin huomaa että ohhoh, näköjään meilläkin tukka kasvaa.
- GEGEGGE
Lyhenee se tukka virolaisilla tänne Suomeen tullessa viimeistään. Asuinalueelleni pesiytyneet virolaiset lähiömammat eivät eroa mitenkään suomalaisesta. Joka päivä itse todistan tätä faktaa.
- ldfmbldnfmblkn
Suomalainen kulttuuri yksinkertaisesti pilaa naiset. Välillä tuntuu, että ainoastaan maahanmuuttajien suomimorsiamet ovat naisellisia pitkine hiuksineen ja seksikkäine vaatteineen. Kurdit ja muut papukaijatukat eivät vissiin anna naistensa valita tyyliään ihan yhtä vapaasti kuin suomalaiset urokset.
- noh785
ehkä sellaiset ikilapsen pitkät hiukset ei välttämättä sovi enää kovin iäkkäille.. paitsi harmaapäisenä mummona pitkät lutrit voi olla hienot. Täysin lyhyetkään ei sovi monille... Eniten minua risoo värit, mitä ihmiset käyttää. Varsinkin punainen...... se on niin kaukana suomalaisten omasta väristä kuin olla ja voi ja myös näyttää siltä.
- njääääää
Ei se tukan väristä riipu, siis ihan sama onko vaalea, ruskea vai punainen. Siitä sävystä se on kiinni, eikä yliampuvat epäluonnolliset värit sovi, kuin harvoille.
- hyvin_jännä
Mielestäni naisellisuus ei kuitenkaan ole hiuksista kiinni. Se kumpuaa jostakin syvemmältä.
- Nasdaq
Musta naisen muodonmuutos on joskus kuin isku nenään. Esmes mun lähipiirissä mirri kävi jättämässä kutrinsa kampaamon lattialle ja kasvoille alkoi paistaa valo.
Mä olin aivan mykistynyt. - 23v3v
se on sääli. syyn kun tietäisi. onko se a) ne ovat tiellä ja vaikea hoitaa b) hiukset ovat katkeillut ja pilalle monista värjäyksistä c) halutaan olla ei-haluttavia d) joku massailmiö e) urheilullisempi tyyli? f) jokin aate tai vamma
- a)b)c)d)e)f)
a) olet tiellä ja vaikea ihminen b) olet vahinko lapsi c) monille naisille sopii lyhyet hiukset ja näyttävät rumemmilta pitkissä hiuksissa d) joo, ylipainoisilla on usein pitkät hiukset, eikös se ole ylipaino = massa e) hoikat ovat urheilullisia f) sinulla on päässä vamma tai sitten olet vain tyhmä.
- lyhyttukkainen:)
Ensinnäkin minulla ollut koko ikäni paksut ja pitkät hiukset.Nyt kun ikää on vähän yki 40 ne ovat lyhyet kauniiksi malliksi leikattu ja kauniin väriset.Hyvässä kunnossa.Mun ihana mieskampaaja sanoi jo aikoja sitten että vähintään 35 vuodesta ylöspäin pitää naisen hiusten lyhentyä.Siinä vaiheessa man vetovoima alkaa vaikuttamaan niin paljon kasvoihin ja pitkä tulla vaan korostaa vaikutusta.Ja onhan se aikas rumaa kun vanhemmalla naisella pitkä tukka.Usein vielä kamalan kuivat ja ohuet.Joten tässä eräs pätevä syy.
- lyhyttukkainen:)
Ei pitäs kiireessä kirjoittaa.Sori kirjotusvirheet
- ojkjgtykirf
Kukin tyylillään - itselläni oli lähes 4-kymppiseksi aina joko ihan lyhyet tai leukaan asti oleva polkkatukka. Samalla kampaajalla olen käynyt reilu 10 vuotta ja hän sitten taas sanoi kasvatusprojektini alussa, että ei se ikää katso, kenelle pitkät hiukset sopivat - vaan kasvojen ja ylipäätään pään muodosta kiinni.
Nyt hiukset ulottuvat 10 cm solisluun alapuolelle ja näytän paljon nuoremmalta kuin hiukset lyhyiksi kynittyinä. Monelta kaverilta on tullut palautetta, että mikset ole aiemmin antanut kasvaa...
Tätini on 80 ja hänellä on yhtä 60-luvun lopun notkahdusta lukuunottamatta ollut pitkät hiukset. Hän on aivan ihanan näköinen hopeaiseksi muuttuneessa nutturassaan :)
No, mikä kenellekin sopii... Huomioitava seikka on myös se, että vaikka kaverille sopii pikimusta tai kuparinpunainen kuontalo, niin ei pidä automaattisesti luulla, että itsellekin sopii. Epäsopiva hiusväri vanhentaa monia tai tekee ihon kaurapuuron väriseksi tai saa silmien värin haalistumaan olemattomiin... Lisäksi pitäisi ymmärtää se, että vaikka vielä 4-kymppisenä oli "blondes have more fun"-meininki ja se kenties pärstään sopikin, 6-kymppinen platinablondi ei ole kovin katu-uskottava...
- Näin se on.
Suomalaiset naiset ovat rohkeita edelläkävijöitä. Virolaiset ja ruotsalaiset miettii ensin, mitä mieltä muut ovat.
Tällä asenteella on sodatkin voitettu ja saavutettu korkea elintaso. - Ei oo tukasta kiinni
Ensiksikin naisellisuus ei ole hiuksista tai niiden pituudesta kiinni. Vaan yksi piirre muun kokonaisuuden joukossa. muutoinhan mies näyttäisi naiselliselta pitkissä hiuksissa, mutta näinhän ei automaattisesti tietenkään ole. Toisekseen ihmetyttää, että mitä se jonkun muun hiusten mitta sun persettä kutittaa?!
Eikö riitä, että oma tukka on hyvin ja miellyttä itseäsi? eikai kaikkien muidenkin tarvitse pitää samanlaista kampausta, kuin sinä, jotta olisi naisellinen?
Suomalaisten naisten naisellisuuden puute moniin muihin maihin verrattuna johtuu enemmänkin siitä, ettei tässä kulttuurissa naisellisuutta opeteta erityisemmin korostamaan. Se näkyy myöskin kauppaketjujen vaatevalikoimassa asti ja naisellisuus ei kovinkaan monelle tule ns. luonnostaan, vaan on sellainen päälle liimattu imago. Eli laitetaan minihametta ja tekotukkaa, meikkiä sun muuta ja silti jotain jää puuttumaan. - vai niin
Jaa, tunnen vanhoja mummoja, suomalaisia joilla on pitkät hiukset sillä iänikuisella nutturalla, sitten tunnen n. itseni ikäisiä venäläisiä naisia, joilla on lyhyet hiukset, mutta ovat toki eriasia kuin virolaiset tai ruotsalaiset. Mielestäni on jokaisen oma asia onko pitkät, lyhyet, puolipitkät vai minkälaiset hiukset. Jospa pitäisit huolen omista asioista, niin saat pitää hiuksesi pitkinä. Tunnen nimittäin erään naisen, jolla oli pitkät ja paksut hiukset, sitten ne lähti pois...Lääkärikään ei löytänyt syytä miksi, kunhan vain lähtivät, kaikki. Joten mieti uudestaan, ennen kuin avaudut ja kehut omilla hiuksillasi. Eikä minun naisellisuutta ole lyhyet hiukset koskaan vähentäneet, päinvastoin olen lapsia tehnyt ja lyhyt tukkaisena imettänyt, jokaista n. vuoden.
- vähän näkökulmaa
Ihan samaa mieltä aloittajan kanssa. Itselleni on myös hyvin vaikeaa käsittää tuo argumentti, että lyhyet olisivat jotenkin helpommat. Minulla ei ainakaan kestä tämän puoleen selkään ylettyvän tukkani pesussa yhtään sen kauempaa kuin poikaystävälläni "poikatukkansa" kanssa. Toki lyhyen tukan saa kuivaksi vähän pyyhkeellä hinkkaamalla, mutta ei minusta 5-10min hurautus hiustenkuivaajalla ole iso juttu, jos ei jaksa odotella tukan kuivumista itsekseen. Lisäksi, pitkät hiukset näyttävät lähes aina hyviltä, tukka on juhlavan näköinen jo pelkästään harjamalla sen selväksi. Ja tietysti pitkään tukkaan saa vaikka mitä upeita viritelmiä, jos on innostusta vaan (itselläni harvoin on).
Ja vielä tuosta hiusten laatuun liittyvästä keskustelusta. Kyllä minäkin saan melko vahvan tukkani menemään päätä pitkin ja näyttämään elottomalta, jos läträän sitä noilla silikonilla kyllästetyillä markettishampoilla. Ei ole todellakaan sama, millä aineilla tukkaansa hoitaa. Kampaamotuotteilla saa ihmeitä aikaan. Kaikki eivät laatutuotteistakaan sovi kaikille, kokeilkaa kärsivällisesti ja pyytäkää kampaajaltanne vinkkejä. Varmasti löytyy tuote, joka saa juuri sinun hiuksesi näyttämään hyviltä. - paksutukkainen.
naisellisuus on paljon muutakin kuin pitkä tukka. suomalaisten tukka on usein ohut, ja ohut hiirenhäntä huonokuntoisena roikkumassa ei aina näytä niin hyvältä...
paremmalta kyllä, kun semmonen aivan kynitty kananpää tietty. tyylitaju nyt vaan ei satu suomalaisilla olemaan kovin hyvää luokkaa, itse tyylitajuisena tämän tiedostan. ja siinä ei ole kyse hiusten pituudesta. - hiusongelmat
Olen samaa mieltä monien kirjoittajien kanssa siitä, että suomalainen hiuslaatu on hirveä. Se on ohut, lasimainen, heikkopigmenttinen. Hiuksissa ei ole mitään rakennetta vaan se nuolee päätä. Kaikista hirvein on sellainen ohut liuhuletti, joka on värjätty jollain voimakkaalla värillä ja hiusten välistä paistaa päälaki. Yök. Ylipäätänsäkin Suomessa käytetään rumia värejä. Hiuksissa ei ole mitään vivahde-eroja, vaan ne näyttävät lähes aina värjätyiltä ja sopivat huonosti kokonaisuuteen.
- Eräs mies
Blääh!!! Mun mielestä nainen voi olla seksikäs ilman tukkaa tai sit lyhyillä/pitkillä hiuksilla. On tässä elämässä tärkeämpiäkin asioita ku jotkut hiukset!!! Ihmettelen miten jotkut jaksaa arvostella toisia. Esim. niistä joilla on pitkät ja paksut hiukset, aika moni ois varmaa ihan ku**essa jos vaik sairauden myötä menettäisivät ne hiuksensa...
OIKEA ASENNE ON SEKSIKÄSTÄ, EI NE HIUKSETt!!! - nainen23
Mä kasvatin vielä vähän aikaa sitten hiuksia, mutta sitten meni yksinkert. hermot niihin! Mun hiukset on ohuet ja jo päivän jälkeen rasvaiset ja sitten kyllä mua ärsyttää se että pidempiin hiuksiin menee enemmän shampoota ja kuivumiseen menee ikuisuus, koska en halua käyttää usein mitään kuivaajia yms. ettei ne kuluta hiuksia. Oon myös kokeillut kaikenlaisia shampoita ja viime aikoina ostin vain ekologisia shampoita. Mun mielestä harvoille naisille sopii ihan lyhyet hiukset, mutta mä päätin sitten leikkauttaa polkkatukan ja oon enemmän kuin tyytyväinen. Täytyy vain hyväksyä se, että mun hiuslaadulla mulla tuskin tulee koskaan olemaan pitkiä hiuksia. Nämä hiukset sopii mulle ainakin paremmin, koska mulla on pyöreämmän malliset kasvot ja sitten tummat silmänaluset ja ne pitkät hiukset veti piirteitä viel enemään väsyneemmän näköiseksi. Ei mun hiusten pituus ole koskaan ollut miesten kohdallakaan este, vaan yksi mies joskus jopa sanoi mulle, että mun ei koskaan kannata kasvattaa pitkiä, kun nää sopii niin hyvin. Kyllä ne pitkät hiuksetkin vaatii tietyn muotoiset kasvot ja vähän paksummat hiukset. Ja sitten vielä en halua aina laittaa hiuksiini kaikenmaailman "tököttejä" niin tää on paras vaihtoehto jos haluaa olla luonnollinen.
- 2+8
Tuota saa aina ihmetellä miksi naiset ottavat tosissaan sen mitä miehet sanovat. "Mies sanoi, että...". Mä olen jauhanut niin paljon p*skaa mm. hiuksista niin monelle naiselle elämäni aikana, ettei mitään rajaa. Totuuden olen kertonut kolmelle naiselle; äidilleni ja kahdelle vakavammalle seurustelukumppanille. Tietysti niitä kananperseitä kehutaan kun naiset niitä ylpeinä esittelevät työpaikoilla, kouluissa ja kaveripiireissä. Olisi sosiaalisesti aika itsetuhoista alkaa kritisoimaan...
- niimpä niin..
itselläni sairauden takia hiukset eivät kasva pituutta..kokeilin kerran tässä kasvattaa hiuksiani pitemmiksi, 4 vuotta aikaa meni ja hiuksiin pituutta tuli sinä aikana noin 10cm ja sitten lakkasivat kasvamasta..
nyt minulla juuri tuollaiset kynityt ja poikamaiset hiukset, mutta olen silti saanut kehuja ulkonäöstäni eli eivät ne hiukset automaattisesti naisellisuuttani ole pienentäneet millään tavoin, pukeudun nätisti ja pidän painoni normaalissa rajoissa jne. - kantajansa kruunu
Kasvaa se kaikille, mutta kuka mies ihailee ohuita luiruja kun saatavilla on myös rönsyileviä kiharoita. Biotiiinillakin hiukset kasvavat vain tiettyyn pituuteen tai jos ollenkaan, ja senkin ansiosta että sattuu olemaan biotiinivaje. Kyse ei ole minusta pituudesta lainkaan, vaan siitä että ne näyttävät ja tuntuvat paksuilta ja pehmeiltä sekä kiiltävät, tuoksusta puhumattakaan.
- lkdalknöklandlön
Ohuet luirut pitkät hiukset koska tahansa mieluummin kuin ohut luiru kananperse. Naiset voisivat vähentää sitä värjäämistä ja kokeilla joskus vähän kalliimpaa shampoota, jos se fleda meinaa oikeasti kaljuuntua ennen aikojaan.
- geenit
lkdalknöklandlön kirjoitti:
Ohuet luirut pitkät hiukset koska tahansa mieluummin kuin ohut luiru kananperse. Naiset voisivat vähentää sitä värjäämistä ja kokeilla joskus vähän kalliimpaa shampoota, jos se fleda meinaa oikeasti kaljuuntua ennen aikojaan.
Oot vähän tyhmä.
- veret kuntoon
Pitäis varmaan jotain ensin tehdä, ennen kuin leikkaa hiukset lyhyeksi. Veriarvot kannattaisi ainakin tarkistaa. Hiukset ovat veren loiste, ja ohuet päätä nuolevat hiukset merkki aliravitsemuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803