Mitkä luistimet?

Hölömö..

Eli tiedustelisin mitkä luistimet voisivat itselleni olla sopivat.

Mitään hajua ei ole esim. renkaiden koosta mikä olisi hyvä, tai mistään muustakaan!

Olen joskus lapsena rullistellut, ja nyt olisi taas kiva aloittaa kesän tullessa!

Eli luistelen lähinnä vajaan 10km lenkkejä, usein varmasti koiran kanssa. Täytyisi olla helposti hallittavat mieluummin kuin sellaiset joilla mennään kovaa kyytiä.

Hintaa saa olla max n.200e.

Ps. Omaan leveän lestin, katsonko suoraan miesten luistimia vai löytyykö naisille? Kuinkas koko, onko suoraan kengän koko?

11

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mma

      Suosittelisin k2 luistimia, 80 mm pyörillä. Kuulostat minulta, tosin koiran sijaan ovat lapset mukana. Jos et lähde maratonporukoiden mukaan reissuun, riittää tuo 80mm hyvin ja K2 luistimiin saa varaosia helposti.
      Itselleni sopii ohuiden sukkien kanssa arkikengän kokoiset luistimet mutta puoli numeroa suuremmat paksummalla sukalla tuntuvat tosi leveiltä jalkaan.

      Luistelua muistellessa saa kyllä yksistä luistimista luisteltua pyörät ja jarrupalat vaihtoon ja sen jälkeen voi harkita isompipyöräisiä.

    • ei ymmärrä

      Onko ihmiset oikeasti ihan tyhmiä. Kerran näin rullaluistelijan ja lastenrattaat.

      Itse luistellut joka kesä 15 vuoden ajan. Enkä edelleenkään usko että koira/lastenrattaat ovat täydellisessä hallinnassa luistellessa.
      Jos isokoirakin vetää jarrutusmatkasi kasvaa varmaankin kolminkertaiseksi.

      Luistimet kannattaa ostaa Saksasta esim. http://www.rollsport.de
      Tulee halvemmaksi. Postikulut noin 10€ kotiovelle toimitettuna, vajaa viikko menee.

    • HölömöTaas

      Kiitoksia. Kuinka osaan tuolta sivustolta katsoa sopivimmat?
      Saksaa kun en osaa, eikä muutenkaan mitään hajua mihin kannattaisi katse kiinnittää. :(

      Ps. Lastenrattaista en tiedä, mutta koira on kyllä hallinnassa. Samalla lailla kuin pyöräillessä, mikä on muuten monta kertaa hankalampaa.. ;)
      Usein käytän itse koiralla kuonopantaa, mutta hihnan toinen pää on tavallisessa pannassa tai valjaissa, eli kuonopanta on juuri ns. "hätätilanteita" varten. Ei ole kyllä koskaan tarvinnut käyttää.

    • Hölömö...

      Ainiin, ja kuinkas tuo lesti.
      Itse omaan leveän lestin, eli kannattaako niitä naisten malleja sitten tilata, vai mieluummin miesten?
      Toki voin käydä sovittelemassa kaupoissa, mutta tosiaan halvemmalla näyttää tuolta verkkokaupasta saavan.

    • ((((10))))

      Tilasin tässä keväällä tuolta yllämainitusta liikkeestä miesten K2 Mach 90 luistimet. Maksoivat kotiovelle tuotuna 189,50 josta rahdin osuus oli 16,50. Samat luistimet olisivat olleet Stadiumissa 199, mutta ei ollut sopivaa kokoa ohjelmassa. Tuskin niitä tuon kympin säästön takia kannattaa Saksasta tilata jos läheltä löytyy liike missä pääsee kokeilemaan.

    • rolllrolllrolll

      Moi, mitkä ovat teidän kokemukset rollsportin toimitusajasta suomeen?

    • luistimista

      Jo edellä mainituista K2:n luistimista on myös mulla hyviä kokemuksia. Pyörien koko kannattaa olla aika pieni jos haluat helposti hallittavat luistimet, joissa vauhti ei ole ratkaisevin. 200 eurolla saa kyllä ihan hyvät luistimet. Jos meinaat enemmän luistella niin kovin paljon alle 200 euron luistimia ei kannata edes ostaa, jotta on sit hyvät jalassa. Koira ei välttämättä ole mikään paras yhdistelmä luistinten kanssa, varsinkin jos koira on iso ja sattuu tulemaan liikenteessä jokin tilanne niin luistelija on äkkiä matkustaja, oli sitten mitkä luistimet tahansa.

    • Kuu,kuu kukkanen

      Miten usein näitä rullaluistimia pitää huoltaa eli vaihtaa renkaat ja niin edelleen. Itse olen nyt erittäin kiinnostunut aloittamaan rullaluistelulla kuntoilun mutta opiskelijoilla ei sitä rahaa pahemmin ole niin osien vaihto voi estää koko harrastuksen.

      Satasellahan saa rullaluistimia jo mutta ne ovat ilmeisesti siis ihan täyttä skeidaa eli niitä ei varmaan kannata ostella?

    • MCMLXII

      Luistimet eivät sinänsä hirveästi huoltoa vaadi, jos pysyy puhtaalla kuivalla asfaltilla ja säilyttää niitä sisällä kuivassa. Renkaita kannattaa kierrättää, kun kulumista alkaa ilmetä. Käytännössä noin150km välein eniten kulunut eturengas vaihdetaan vähemmälle kulutukselle jäävän kolmosen ja takarengas kakkosen kanssa. Tarvittaessa nämä voi myös kääntää.

      Yksillä renkailla rullailee varmaankin 1000km ja laakereilla selvästi pidempään. Kaikki riippuu toki alustasta, renkaista ja luistelutekniikasta. Laakereita voi putsata tarpeen vaatiessa, mutta se on melko työlästä ja ikävää hommaa. Uusi sarja maksaa pari-kolme kymppiä. Ensimmäisenä kesänä ei todennäköisesti luistinten lisäksi tule muita pakollisia kustannuksia kuin suojat ja mahdollisesti sauvat, mikäli niitä haluaa käyttää.

      Satasen luistimia en ehkä ostaisi, mutta tässä vaiheessa kesää varusteita alkaa jo saamaan alennuksella, jolloin 150 eurolla saa jo kelpo luistimet.

      • Kiitos. Eiköhän nuo rullaluistimet sitten tule hankittua jos vaan löydän kunnolliset siltä 150-200 euron väliltä Joensuusta.

        Jos sen 1000km saa sen parin kestämään ilman osien vaihtoa niin ihan tyytyväinen olen siihen.


    • Harmi vaan että säät eivät ole kyllä tänä kesänä olleet yhtään suotuisat täälläpäin. Jatkuvasti sataa tai on muuten vain synkkää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe