Onko tässä kyse avoimen suhteen virittelystä?

Mies33v.

Olemme avioparia, joilla ikää reippaat kolmekymppiä. Yhdessä olemme olleet 12 vuotta. Lapsiakin on muutama tullut. Suhteemme on aina ollut joka osa-alueeltaan hyvin rehellinen ja toimiva. Keskustelemme paljon ja selvitämme ongelmalliset asiat pois.

Olemme kutakuinkin toistemme ensimmäisiä. Olen vaimoni ensimmäinen suhde ja mies, mutta itselläni on ollut yksi lyhyt suhde ennen vaimoani. Innostuimme sitten keskustelemaan historiastamme ja tulevaisuudestamme. Meillä on syvä luotto keskenämme ja haluamme olla yhdessä. Mietimme sitten, että onko elämässä jotain jota ehkä haluaisi kokeilla ettei sitä jäisi sitten myöhemmin harmittelemaan. Itse totesin pienen halun johonkin seikkailuun, mutta omituisesti toivoin sitä enemmän vaimolleni. Sanoin hänelle, että olen hänen ainoa kokemuksensa miehistä ja vaikka se itsessään kuullostaakin romanttiselta ja jalolta, niin jos hän haluaisi, niin en panisi pahakseni jos hän haluaisi kokeilla toista miestä. Olisin valmis ottamaan sen tuoman riskin. Vaimoni oli hyvin hämmentynyt, mutta myönsi että ajatus on tavallaan hirveän houkutteleva, koska kerranhan täällä eletään.

Totesimme, että päinvastoin kuin aikaisemmin, niin emme haluakkaan omistaa toista, koska huomasimme kaikkien ongelmien, rutinoitumisien ja taantumien syntyvän halusta kontrolloida ja hallita toista. Säilyttämällä ja antamalla toiselle vapauden elää myös omaa elämäänsä pitää suhteen tuoreena ja kipinöivämpänä. Tämä vapaus ei tarkoita sitä, että hypittäisiin alvariinsa vieraissa vaan lähinnä sitä, että jos moinen tilaisuus kohdalle joskus sattuisi, niin sen käyttäminen ei tietäisi meidän tarinan loppua. Sen sijaan, että saattaisi ajautua pettämiseen, niin annetaankin tietyin pelisäännöin mahdollisuus seikkailuun. Olemme kuulleet, että se voi tuoda potkuakin parisuhteeseen.

Toivoisin kommentteja kokemuksia omaavilta. Toimiiko vai karahtiko kivikkoon?

9

1100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seksitön nuoruus

      Meidän tarina on jokseenkin samanlainen. Olemme samanikäinen lapseton pari naimisissa 12 v. viime syksynä keskustelimme myös samoista asioista. Olin jo 21v kun aloimme seurustelemaan, seurusteluakin kesti pari kuukautta, ennen kun antauduin seksisuhteeseen, olin silloin vielä neitsyt. Valintani oli oikea ja olen onnellinen, että juuri hän, mies jota yli kaiken rakastan vieläkin vei neitsyyteni.
      Sitä ennen miehelläni oli ollut lukuisia sukupuolisuhteita, mutta ne eivät minua ole häirinneet. Viime syksynä puhuimme siitä, että minulla ei ole kokemusta muista miehistä, olisi nuoruudessa voinut vähän ehkä kokemuksia kartuttaa miesten suhteen. Tähän mieheni ehdotti, että voisin sopivan tilaisuuden tullen asian korjata ja hän antaisi siihen täyden luvan ja hyväksyisi sen. Tämä lyhykäisyydessään keskustelustamme.
      Eipä kulunut kauaakaan kun työnantajani ilmoitti laivaseminaarista, johon puolet työntekijöitä osallistisi kerralla, minä olin ensimmäisessä ryhmässä.
      Seminaari pidettiin ja sitten olikin loppu omaa aikaa.
      Joka tapauksessa illan aikana tapasin minua pari vuotta nuoremman miehen, tanssimme, istuimme, puhuimme, kerroimme perheistämme, hänellä oli vaimo ja kaksi lasta, oli tulossa Norjasta työmatkalta. Ilta oli mennyt niin äkkiä kun huomasimme että kello oli jo yli puolenyön, sanoin lähteväni nukkumaan, hän saatteli minut hyttiovelle, siinä hän näytti,että hänen hyttinsä on vastakkaisella puolella käytävää, voitko tulla katsomaan,astuimme hänen hyttiinsä, istuimme sohvalle vielä juttelemaan, ei aikaakaan kun hän laittoi kätensä kaulalleni ja suuteli minua kiihkeästi, eikä aikaakaan kun olin alastomana hänen allaan ja hän hellästi varovasti työntyi minuun eipä tuo yhdyntä 3 minuuttia kauempaa kestänyt kun tunsin hänen vuotonsa peniksen sykähtelystä. Kävimme pesulla ja vasta siinä tajusin että ei ollut käytetty ehkäisyä, koska en sitä normaalisti tarvitse raskauden ehkäisyyn, mutta tehty mikä tehty. Nyt kerroin hänelle mieheni kanssa puhutut asiat ja että minulla on tähän ihan täysi lupa ja en ole koskaan ollut muiden kuin mieheni kanssa yhdynnässä. Jonkin ajan kuluttua olin taas sängyssä ja mies nuoli himokkaasti minulle ensimmäisen orgasmin ja työntyi sitten hellästi minuun, se oli kiihkeä puolituntinen jonka se kesti, sain ainakin kolme orgasmi kunnes taas tunsin kun hän tuli rajusti minuun.
      Laivan saavuttua satamaan hyvästelimme toisemme tietämättä edes etunimeä enempää.
      Mieheni oli bussipysäkillä minua vastassa, ja ajoimme kotiin, mieheni varmaan aavisti ,että jotain ehkä on tapahtunut kysyessään kuulumisia.
      Kerroin , että nyt se sitten tapahtui, johon hän, että kadutko sanoin että se riippuu sinun suhtautumisestasi asiaan.
      Jos tapahtumat laivalla oli sinulle ok niin ne myös on minulle ok jos haluat kertoa jotain tai olla kertomatta sekin sopii
      Halusin kertoa kaiken ja hän kuunteli kaiken hyväksyen, eniten minua jännitti kertoa se ettei käytetty ehkäisyä, mutta hän totesi, että olihan mies myös aviossa tuskin mitään tauteja sait
      Kaiken tämän puhuttuamme, mieheni tuli otti kaulasta kiinni suuteli ja hyväili minua ja kertoi kuinka ihana vaimo hänellä on, purskahdin itkuun hän kantoi minut sänkyyn jossa rakastelimme kiihkeästi.
      Tämä on meidän tarinamme. Tapahtunut sen kun lisäsi meidän rakkauttamme
      ja kunnioitustamme toistamme kohtaan.
      Lupaa minulla vielä on jäljellä, jos joskus vaikka tapaa jonkun sopivan kenen kanssa asi etenee myönteisestisänkyyn asti.

      • Ärjy eki

        Voi luoja..3 min muna..Kyllä teidän kannattaa erota..tohveli mies sulla..


    • Mies33v.

      Todellisia fiiliksiähän ei voi sanoa ennen kuin se on tapahtunut, mutta juuri tällaista ajattelen. Ilmeisesti kokemus oli positiivinen.Kuinkas sitten toisinpäin? Onko miehelläsi lupaa moiseen?

      • seksitön nuoruus

        Asiahan meillä lähti siitä kun minulla ei ollut seksuaalisia kokemuksia muiden miesten kanssa ennen avioliittoa, ja tavallaan kaduin sitä, toisaalta taas olen onnellinen , että juuri mieheni oli minun ensimmäinen. Olen onnellinenmyös siitä, että minulla on näin ihana, hyvän itsetunnon omaava aviomies joka pystyi hyväksymään ja kehoitti hankkimaan pari kolme kokemusta lisää. Seksiä meillä on kyllä keskenämme molempia tyydyttäen ihan riittävästi, en minäkään sen takia vieraaseen petiin halua, vaan kokemuksena miltä se tuntuu toisen miehen kanssa, ja tässä tapauksessa kokemus oli sekin ,että vierasmies oli ympärileikattu. Miehelläni ei sanomansa mukaan ole tarvetta vieraisiin ja jos tulee niin me siitä varmasti sovimme. Minun tästä tapauksesta on jo yli puolivuotta, tämä tapaus vaan piristi meidän seksi elämäämme, ei tiedä tuleeko vastaava jokus tapahtumaan uudelleen, en ainakaan sellaista tilannetta etsimällä etsi, olen aika nirso tällaisen kuppanin suhteen.


    • Nellie

      Täysin yksilöllistä. Olin aikaisemmin väljähtäneessä parisuhteessa, ja yritin puhua kumppanille avoimen suhteen mahdollisuudesta, koska toisen selän takana pettämistä en hyväksy. Mies ei lämmennyt ajatukselle. Erosimme myöhemmin, ja tällä hetkellä, jälkeenpäin ajatellessa tuntuu vähän siltä, että halu ryhtyä avoimeen suhteeseen liittyi siihen pelkoon, jotka tunsin, kun tavallaan tiesin, että suhde oli tullut tiensä päähän, mutta irti päästäminen oli molemmille kovin vaikeaa. Joillekin tuo voi toki toimia, ja on minusta hyvä, että ihmiset ovat kyllin avoimia puhumaan tuosta vaihtoehdosta ja yrittämään sitä, koska se on kaikille parempi kuin se, että teeskennellään puhtoisen yksiavioista ja kuitenkin kännissä naidaan muita jossain firman pikkujouluissa.

    • älkää edes kokeilko!

      Älkää leikkikö tulella. Tiedän työni kautta lukuisia pareja, jotka tuollaista kokeiltuaan ovat päätyneet eroon. Itse asiassa kaikki tuntemani parit ovat joko eronneet tai ovat nyt syvässä kriisissä.

    • määmy

      Ikinä ei tiedä mitä tapahtuu ku toinen pääsee puolisonsa luvalla vieraisiin. Huonol onnel puoliso ottaa eron, ku on tavannu paremman vaihtoehdon.

      Riittääks luvan antaneella kantti, ku teortiasta tulee fyysinen tapahtuma?

      Ei ihmistä omista, vaikka ei kävisi vieraissa luvalla tai luvatta.

    • puskarunoilija

      Avoimes suhtees on myös omat riskinsä, siinä missä ryhmäseksissä, esim.

      - sukupuolitaudit (tiedän vapaassa suhteessa voi halutessaan käyttää kumia ja kumia voi myös käyttää suhteessa jos toinen ei halua käyttää kumia)

      - raskaus, jos nainen tulee raskaaksi mitä sitten tehdään abortti? ero? Otetaan lapsi omaksi ja siittäjä ei tule tietämään?

      - miehen deitti hankkiutuu tietoisesti raskaaksi ja kieltäytyy abortista. Mies maksaa monta vuotta elatusmaksuja.

      jne

    • Voisin kommentoida asiaa , jos saamme sp yhteyden , jotakin tietoa asiasta on :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe