Miksi parisuhde afrikkalaisen kanssa on päättynyt ?

understandinggg

Kertokaa kokemuksia. Mikä ei suhteessa toiminut, millaisia olivat kulttuurien väliset erot ja miksi lopulta halusitte erota ?

Minulla:

- Koin, ettei mies välittänyt ajatuksistani, mielipiteistäni tai minusta ylipäätään niin paljoa kuin parisuhteessa toisesta mielestäni pitäisi välittää.

- mies eli melkolailla itselleen, suunnitteli omat aikataulunsa ja asiansa minulta kyselemättä.

- Olin liitossa yksinäinen, miehelle kaverit ja työ olivat erittäin tärkeitä.

- Riitatilanteissa ei saatu aikaan keskustelua vaan syyttelyä.

- Erilaiset rooliodotukset - en koskaan ollut " tarpeeksi ahkera" vaimo ja mies taas ei koskaan ollut tarpeeksi osallistuva isä. Näitä ei keskustelemalla saatu selviksi.

- Mies kävi paljon ulkona ja piti peliä muiden naisten kanssa, valehteli usein myös tarpeettomasti, vaikka totuudenkertominen ei olisi muuttanut mitään.

55

3964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • one two three four

      ihan samat syyt, mies oli Gambialainen, ehkä sullakin aloittajalla. Voin allekirjoittaa joka kohdan mitä aloituksessa kirjoitit.

      • jsjhsgvshh

        Lisätä vois vielä pelkuruuden. Haluttomuus käsitellä asioita silloinkin oli tyrinyt. Ei halunnut ottaa mitään vastuuta teoistaan. Valehtelu ja salailu. Manipulointi. Siinäpä ne tärkeimmät.


      • ei enää ikinä gambia

        Myös meidän liitossamme olivat aivan samanlaiset asiat syynä eroon, mies gambialainen.


    • sinyx

      valitettavasti meillä syyt olivat samanlaisia kun aloittajalla, eka mieheni oli nigerialainen ja toinen gambialainen...tuo pelkuruus on myös totta, ei haluttu käsitellä vaikeita asioita missään muodossa vaan alettiin mielummin rähjätä ja huutaa...

    • käräkkäää

      Mä olen mies ja mulla oli Gambi-vaimo,ongelmat aika samat mitkä eka kirjottajalla.Heti alkupäivistä lähtien sain kuulla kuinka Gambiassa ollaan-Gambiassa tehdään näi ja noin jne...Tämän lisäksi vaimo esitti ehtoja liitossa,että jos hän haluaa ykskaks esim. kotimaahansa ,Eurooppaan yksin käymään,se on hänestä aivan ok...

    • 14+17

      Voi hel...

      Monikulttuuriset liitot tosiaan. Kannattisikohan joskus yrittää edes vähän selvittää millaisesta kulttuurista se mies tai nainen tulee ennen kuin menee naimisiin. Kaikkia ihmisiä ei ole näet kasvatettu pohjoismaisen nanny state-mallin pohjalta tasa-arvon sotureiksi. Toiset kulttuurit ovat erilaisia. Joskus ihminen voi muuttaa asenteitaan helposti ja joskus ei laisinkaan. Tällaiset jutut pitäisi kyllä olla selvillä jo siinä vaiheessa kun aletaan yhtään sen vakavampaan suhteeseen. Muuten tulee näitä "yllätyksiä". Mies haluaakin viettää aikaa kavereidensa kanssa, nainen haluaakin lähettää rahaa suvulleen... Could not see that coming!

      • 2523523

        Ihan totta. Moni tuntuu menevän monikulttuurisiin suhteisiin täysin pimennetyin lyhdyin. Ihmisethän ovat yksilöitä ja samaan aikaan kaikkialla samanlaisia. Kulttuurierojen ajatteleminenkin vivahtaa rasismiin. Sitä että toinen ihminen tulee eri kulttuurista ja erilaisesta yhteiskunnasta ei pidä huomioida, sillä ihmisiähän me kaikki ollaan. Pitää vain uskoa että pohjimmiltaan kaikki ovat oikeastaan samanlaisia kuin minä, pohjoismaalaisia tai ainakin eurooppalaisia. Tämähän se vasta rasismia on.


      • MP
        2523523 kirjoitti:

        Ihan totta. Moni tuntuu menevän monikulttuurisiin suhteisiin täysin pimennetyin lyhdyin. Ihmisethän ovat yksilöitä ja samaan aikaan kaikkialla samanlaisia. Kulttuurierojen ajatteleminenkin vivahtaa rasismiin. Sitä että toinen ihminen tulee eri kulttuurista ja erilaisesta yhteiskunnasta ei pidä huomioida, sillä ihmisiähän me kaikki ollaan. Pitää vain uskoa että pohjimmiltaan kaikki ovat oikeastaan samanlaisia kuin minä, pohjoismaalaisia tai ainakin eurooppalaisia. Tämähän se vasta rasismia on.

        Puhutte asiaa.

        Vaikka itselläni on ystäviä eri maista, uskontokunnista ja roduista.. tai ehkä sen takia jopa, olen kieltäytynyt muutaman ystävän ehdottamista sokko-treffeistä mm ghanalaisen ja tansanialaisen kanssa. Ystäväni ihmetellessä tätä "sopisitte niin hyvin yhteen", totesin vain että " kiitos ajatuksesta, mutta en lähde vartavasten etsimään parisuhdetta, jossa jo pelkkä kasvatustausta saattaa tuottaa mielettömiä ongelmia. Parisuhteet vaativat välillä kovasti työtä vaikka olisit naimisissa naapurin Pekan kanssa, miksi haluaisin lisätä tuota työtä ja taakka vartavasten?".
        Täytyy sanoa, että en lähtisi sokkareille muutenkaan..

        En ole rasisti, katson tätä asiaa vain realistisesti. Minä teen kyllä kompromisseja parisuhteessa, mutta kaikesta en tingi. Yhteinen kieli on myös asia, jota ei voi korvata. Itselläni englanti toki sujuu, mutta esim ko treffiläisillä se olisi ollut ehkä tyydyttävää ja suomi välttävää. Ja joo, voi olla että olisi ihania ihmisiä, en sitä sano. Eivät vain minulle :)


    • one two three four

      ei sitä voi tietää mitä tulee, kun alussa niin kauan kun siitä on miehellle hyötyä, esimerkiksi oleskeluluvan saamiseksi, mies esittää ihanaa ja kivaa ja kunnioittavaa.
      On järkytys huomata mikä hän onkin kun todellinen luonne paljastuu.
      En ole tosiaan rasisti, mies oli rasisti suomalaisia kohtaan, tietäisitte mitä puhui meistä.....tämä tulee ilmi usein vasta kun ollaan jo naimisissa, paljastuu että mies on teeskennellyt olevansa joku muu ennen avioliittoa, oikea naama näytetään liian myöhään ja myös se nyrkki.
      Tämä kuvio on monella sama senkin vuoksi että miehet istuu keskenään ja puhuu ja toiset säestää miten vaimoa koulutetaan ja mitä pitää tehdä ja sanoa,
      siksi monen avioliiton loppunäytökset ovat niin samankaltaisia.

    • Sadbutture

      Aivan samanlaiset syy eroon. Lisäisin vielä, että ei ollut kiinnostunut oikein mistään asioista. Ei harrastuksia tai mielenkiinnon kohteita. Jollei sitten lasketa nettideittailua ja muita naisia. Lapsi oli vaan näyttelyesine. Kotona huusi lapselle, eikä pystynyt ja viitsinyt ollenkaan vastata lapsen tarpeisiin. Saati että olisi lukenut lapselle tai tehnyt tämän kanssa jotain mistä lapsi pitää. Väkivaltainen ei uskaltanut olla, kun tiesi että heti teen ilmoituksen.

      • tyhmä sukulainen

        Erilainen tapaus sukulaisellani, meni naimisiin gambialaisen miehen kanssa lyhyen tuttavuuden jälkeen. Sukulaiseni ei ole koskaan opiskellut englantia, on vain opetellut sanoja ihan jokapäiväiseen elämään liittyen. Keskustelu miehen kanssa ymmärrettävästi hyvin huonoa ja väärinkäsityksiä tulvillaan oli heidän liittonsa.
        Mies pääsi kuitenkin Suomeen avioliiton myötä, mutta liitto ei kestänyt kuin vajaan vuoden, jonka aikana mies oli jo löytänyt uuden naisen ja vaimo jäi yksin.
        Sukulaiseni uskoi, että mies opiskelisi suomea ja sillä keinoin heidän elämänsä helpottuisi, mutta asiat menivät toisin.
        Mies oli kaksikymmentä vuotta nuorempi.


      • HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
        tyhmä sukulainen kirjoitti:

        Erilainen tapaus sukulaisellani, meni naimisiin gambialaisen miehen kanssa lyhyen tuttavuuden jälkeen. Sukulaiseni ei ole koskaan opiskellut englantia, on vain opetellut sanoja ihan jokapäiväiseen elämään liittyen. Keskustelu miehen kanssa ymmärrettävästi hyvin huonoa ja väärinkäsityksiä tulvillaan oli heidän liittonsa.
        Mies pääsi kuitenkin Suomeen avioliiton myötä, mutta liitto ei kestänyt kuin vajaan vuoden, jonka aikana mies oli jo löytänyt uuden naisen ja vaimo jäi yksin.
        Sukulaiseni uskoi, että mies opiskelisi suomea ja sillä keinoin heidän elämänsä helpottuisi, mutta asiat menivät toisin.
        Mies oli kaksikymmentä vuotta nuorempi.

        Kieltämättä aika iso ongelma toi yhteisen kielen puuttuminen :D.


    • ei enää

      tismalleen samat syyt kuin aloittajalla. ei auttanut vaikka mies oli näennäisen älykäs ja suoritti mm. tohtorin tutkinnon. ranskankielisestä Länsi-Afrikasta kotoisin. sai Suomen kansalaisuudenkin ja sitten muutti pois.

    • aloitta ja

      Minullakin Länsi-afrikkalainen exmies. Olen paljon miettinyt sitä, miksi erojen syyt Suomi-Afrikka -liitoissa ovat niin samankaltaisia. Johtuu varmaan siitä, että afrikkalaiset kulttuurit eivät kannusta yksilöllisyyteen, vaan ihmiset kasvatetaan pienestä pitäen melko samaan muottiin, miehiksi ja naisiksi.

      Myös minun ex-miehelläni puuttui juuri jonkun mainitsema kiinnostus asioita kohtaan. Vaikka oli koulutettu ja menestyi hyvin elämässä, ei ollut kovin kiinnostunut tekemään asioita tai varsinkaan keskustelemaan mistään muiden kuin omanmaalaisten kanssa, niin ja netistä poimimiensa naispuolisten "ystävien", joita löytyikin sitten vähän joka maasta. Näitä hän kuulemma tarvitsi yksinäisyyden lievittämiseen, vaikka hänellä olikin perhe. Hän saattoi viettää koko päivän tietokoneella, olematta kiinnostunut muusta ympäröivästä todellisuudesta, saati lapsen tekemisistä.

      Iltaisin löytyi sitten kiinnostusta lähteä baariin:-) Minulle ei pahemmin selitellyt menojaan, ja raivostui toisinaan, jos kysyin. Itse olen ollut tekemisissä myös afrikkalaisnaisten kanssa, ja tiedän, että monet heistä eivät hyväksyisi miehiltään samanlaista kohtelua, kuin mitä me suomalaisnaiset saatamme katsoa montakin vuotta toivoen, että mies muuttuisi. Miehet käyttävätkin tätä faktaa tietoisesti hyväkseen.

    • Yvh

      Minun kokemukseni mukaan myös monet Länsi-afrikkalaiset ovat todella tylsiä.
      Siis alun esittämisen ja liehittelyn jälkeen. Nenä kiinni koneessa, skypessä ja chatissä vaikka yötä päviää. Ei harrastuksia esim. lukeminen, urheilu tai vapaaehtoistyö. Ei sellaista miestä kauaa jaksa - enkä jaksanutkaan vuotta pidempään.

    • nastash

      länsi-afrikkalaiset miehet eivät halua että vaimot ovat tekemisissä toistensa kanssa koska voi lipsahtaa jotain sopimatonta mutta yhtä juonittelua se on ja olen kuullut että länsi-afrikkalainen mies on sanonut että vaimot eivät kysele tekemisiä tai menoja, ja suomalaisen naisen on myös hyväksyttävä se...tuskinpa moni länsi-afrikkalainen nainen sitä hyväksyy...itselläni ex gambi joka etsii varmaan jo seuraavaa uhria...

    • dodeham

      Kummaa meininkiä ja kummallista yleistystä. Ihan kuin kaikki olisivat samasta muotista. Itse olen tavannut hyvin erillaisia miehiä Länsi-Afrikasta, eikä todellakaan voi sanoa, että kaikki olisivat tuollaisia.

      En kyllä silti yhtään ihmettele, että yleistetään, kun ihmiset eivät osaa edes kommunikoida englanniksi ja ei oteta selvää miehen taustoista kotimaassa.

      Enemmän tämä kertoo naisten tyhmyydestä ja siitä että Suomen miesten taso on niin alhaalla, että afrikkalainen pelimies pärjää täällä.

      • niin se vaan menee

        En oikein ymmärtänyt..
        Miten afrikkalaisen miehen pärjääminen täällä kertoo suomalaisen mihen alhaisesta tasosta? Eiköhän ne suomi-tytöt etsi sitä kumppania, ja yksinkertaisuuttaan sitten kelpuuttavat nämä afrikkalaismiehet. Ei tarvitse edes osata kieltä, ja mikäs sen mukavampaa. Saa ihan itse keksiä ajatuksia miehen päähän ja sanoja hänen huulilleen. Se on vähän kun leikki, joka sitten ajan oloon paljastuu olevan mitä vakavinta - ainakin suomitytön vielä elättäessä haaveitaan, vaikka afrikkalaiselle on alusta asti selvää että otetaan hyöty pois.


      • Näin se
        niin se vaan menee kirjoitti:

        En oikein ymmärtänyt..
        Miten afrikkalaisen miehen pärjääminen täällä kertoo suomalaisen mihen alhaisesta tasosta? Eiköhän ne suomi-tytöt etsi sitä kumppania, ja yksinkertaisuuttaan sitten kelpuuttavat nämä afrikkalaismiehet. Ei tarvitse edes osata kieltä, ja mikäs sen mukavampaa. Saa ihan itse keksiä ajatuksia miehen päähän ja sanoja hänen huulilleen. Se on vähän kun leikki, joka sitten ajan oloon paljastuu olevan mitä vakavinta - ainakin suomitytön vielä elättäessä haaveitaan, vaikka afrikkalaiselle on alusta asti selvää että otetaan hyöty pois.

        Ikävä kyllä menee,eletään jossain ihme mielikuvitusmaailmassa ja sitten herätään kun on viety rahat ja petetty.


    • dodeham

      Tarkennetaan sitten. Hyviä suomalaisia miehiä on niin vähän, että on tyydyttävä joko juoppoon tai pelimieheen. Tai sitten suomalaiset hyvät miehet ovat niin ujoja, että niitä ei vaan löydä...

      Ennen naimisiinmenoa, kun deittailin suomalaisia, niistä 99% veti viikonloppukännit joka viikko. Mun mielestä se ei ole kovin normaalia. Onneksi kuitenkin löysin sellaisen puolison, jota ei tarvi baareista etsiä.

      • Elikkä

        Olet deittaillut sataa miestä,ne suomalaismiehet joita minä tunnen ei todellakaan kännää joka viikonloppu..
        Mutta tietysti jos miehiä baareista etsii niin mitä muuta voi odottaa.


      • dodeham
        Elikkä kirjoitti:

        Olet deittaillut sataa miestä,ne suomalaismiehet joita minä tunnen ei todellakaan kännää joka viikonloppu..
        Mutta tietysti jos miehiä baareista etsii niin mitä muuta voi odottaa.

        Missä tapaa suomalaisia miehiä, jos ei baareissa ja klubeissa? Tai kyllähän niitä tapaa, mutta useasti on se ongelma, että he ovat niin ujoja, että kontaktia on vaikea saada.

        En nyt hae itselleni miestä, koska minulla on jo. Ystäväpiirissäni on monta kaunista ja hyvin toimeentulevaa naista iältään 27-37, jotka eivät vaan löydä kumppania suomalaisista miehistä. Harrastavat, käyvät klubeilla ja on nettirprofiilia, mutta silti on vaikea löytää kunnollista suomimiestä.

        En myöskään tunne kovinkaan montaa onnellista suomi-suomi- pariskuntaa. Tai monesti on kulissit kunnossa, mutta kun tutustuu paremmin, löytyy kaikkea ikävää... pettämistä, väkivaltaa, juopottelua ym. Jos lukee suomi24 puskottomuus osiota, niin kyllä sieltä aika uskomattomia tarinoita löytyy suomalaisista.

        p.s. Mistä sait sen sata miestä? Sanoin 99% miehistä, miesten määrä en ole maininnut. Niitä oli ehkä n. 20 ennen kuin löysin aviomieheni. Miehiin tutustuin lähinnä netissä, mutta myös klubeissa ja baareissa. Monet olivat tosi urheilullisia, mutta kun tuli viikonloppu, halusivat kännäämään.


      • 325235
        dodeham kirjoitti:

        Missä tapaa suomalaisia miehiä, jos ei baareissa ja klubeissa? Tai kyllähän niitä tapaa, mutta useasti on se ongelma, että he ovat niin ujoja, että kontaktia on vaikea saada.

        En nyt hae itselleni miestä, koska minulla on jo. Ystäväpiirissäni on monta kaunista ja hyvin toimeentulevaa naista iältään 27-37, jotka eivät vaan löydä kumppania suomalaisista miehistä. Harrastavat, käyvät klubeilla ja on nettirprofiilia, mutta silti on vaikea löytää kunnollista suomimiestä.

        En myöskään tunne kovinkaan montaa onnellista suomi-suomi- pariskuntaa. Tai monesti on kulissit kunnossa, mutta kun tutustuu paremmin, löytyy kaikkea ikävää... pettämistä, väkivaltaa, juopottelua ym. Jos lukee suomi24 puskottomuus osiota, niin kyllä sieltä aika uskomattomia tarinoita löytyy suomalaisista.

        p.s. Mistä sait sen sata miestä? Sanoin 99% miehistä, miesten määrä en ole maininnut. Niitä oli ehkä n. 20 ennen kuin löysin aviomieheni. Miehiin tutustuin lähinnä netissä, mutta myös klubeissa ja baareissa. Monet olivat tosi urheilullisia, mutta kun tuli viikonloppu, halusivat kännäämään.

        "Ystäväpiirissäni on monta kaunista ja hyvin toimeentulevaa naista iältään 27-37, jotka eivät vaan löydä kumppania suomalaisista miehistä. "

        Tästä ei voi päätellä mitään suomalaisten miesten tasosta yleisesti. Tuossa iässä on tietenkin totta se, että ne parhaat ovat jo varattuja. Nykyisin olen ollut huomaavinani myös sellaisen ilmiön, että vaatimuslistat ovat huikeat. Varsinkin koulutetuilla, hyvin toimeen tulevilla "sex and the city -sinkuilla". Jos yksikin kohta ei natsaa, niin forget it! Vain täydellinen on riittävän hyvä. Näin karrikoiden. Kun sitten ei täydellisen sopivaa kumppania löydy, niin vikahan on automaattisesti tarjonnassa. Ehkä kannattaisi vilkaista myös peiliin.

        "En myöskään tunne kovinkaan montaa onnellista suomi-suomi- pariskuntaa."

        Mitä haluat sanoa tällä? Että suomalainen ei sovi suomalaiselle? Että suomalainen ei ylipäänsä ole hyvää parisuhdemateriaalia? Omasta puolestani voin sanoa, että tunnen hyvinkin monta onnellista suomi-suomi -pariskuntaa.

        "Jos lukee suomi24 puskottomuus osiota, niin kyllä sieltä aika uskomattomia tarinoita löytyy suomalaisista."

        Ja tämä poikkeaa maailman muista kansoista miten?

        "Miehiin tutustuin lähinnä netissä, mutta myös klubeissa ja baareissa. Monet olivat tosi urheilullisia, mutta kun tuli viikonloppu, halusivat kännäämään. "

        Niin, Suomessa on tämä viikonloppukännäily varsin yleistä. Niin naisten kuin miestenkin osalta. Mutta jos haluaa raittiin kumppanin, niin niitä todistetusti löytyy. Pitää vain etsiä nimenomaan raitista kumppania. Miksi ollenkaan deittailit viikonloppuisin kännääviä, jos et sellaista voi sulattaa? On ihan turha valittaa törmäävänsä alkoholin käyttäjiin, jos etsii seuraa klubeilta ja baareista. Ja jos tapaa ihmisen netissä, häneltä on syytä tiedustella alkoholinkäyttöä, jos se on kynnyskysymys. Herkullisempaa tietysti on jälkikäteen haukkua koko kansakunta kuin myöntää, että ehkä ei itse toiminut ihan järkevimmällä mahdollisella tavalla.


      • dodeham
        325235 kirjoitti:

        "Ystäväpiirissäni on monta kaunista ja hyvin toimeentulevaa naista iältään 27-37, jotka eivät vaan löydä kumppania suomalaisista miehistä. "

        Tästä ei voi päätellä mitään suomalaisten miesten tasosta yleisesti. Tuossa iässä on tietenkin totta se, että ne parhaat ovat jo varattuja. Nykyisin olen ollut huomaavinani myös sellaisen ilmiön, että vaatimuslistat ovat huikeat. Varsinkin koulutetuilla, hyvin toimeen tulevilla "sex and the city -sinkuilla". Jos yksikin kohta ei natsaa, niin forget it! Vain täydellinen on riittävän hyvä. Näin karrikoiden. Kun sitten ei täydellisen sopivaa kumppania löydy, niin vikahan on automaattisesti tarjonnassa. Ehkä kannattaisi vilkaista myös peiliin.

        "En myöskään tunne kovinkaan montaa onnellista suomi-suomi- pariskuntaa."

        Mitä haluat sanoa tällä? Että suomalainen ei sovi suomalaiselle? Että suomalainen ei ylipäänsä ole hyvää parisuhdemateriaalia? Omasta puolestani voin sanoa, että tunnen hyvinkin monta onnellista suomi-suomi -pariskuntaa.

        "Jos lukee suomi24 puskottomuus osiota, niin kyllä sieltä aika uskomattomia tarinoita löytyy suomalaisista."

        Ja tämä poikkeaa maailman muista kansoista miten?

        "Miehiin tutustuin lähinnä netissä, mutta myös klubeissa ja baareissa. Monet olivat tosi urheilullisia, mutta kun tuli viikonloppu, halusivat kännäämään. "

        Niin, Suomessa on tämä viikonloppukännäily varsin yleistä. Niin naisten kuin miestenkin osalta. Mutta jos haluaa raittiin kumppanin, niin niitä todistetusti löytyy. Pitää vain etsiä nimenomaan raitista kumppania. Miksi ollenkaan deittailit viikonloppuisin kännääviä, jos et sellaista voi sulattaa? On ihan turha valittaa törmäävänsä alkoholin käyttäjiin, jos etsii seuraa klubeilta ja baareista. Ja jos tapaa ihmisen netissä, häneltä on syytä tiedustella alkoholinkäyttöä, jos se on kynnyskysymys. Herkullisempaa tietysti on jälkikäteen haukkua koko kansakunta kuin myöntää, että ehkä ei itse toiminut ihan järkevimmällä mahdollisella tavalla.

        "Herkullisempaa tietysti on jälkikäteen haukkua koko kansakunta kuin myöntää, että ehkä ei itse toiminut ihan järkevimmällä mahdollisella tavalla. "

        Näin juuri. Siksi kirjoitinkin, koska täällä yleistetään kokonaisen mantereen (isompi kuin Eurooppa) miehet samanlaisiksi.


      • ÄlkääKaljaaLatratko
        325235 kirjoitti:

        "Ystäväpiirissäni on monta kaunista ja hyvin toimeentulevaa naista iältään 27-37, jotka eivät vaan löydä kumppania suomalaisista miehistä. "

        Tästä ei voi päätellä mitään suomalaisten miesten tasosta yleisesti. Tuossa iässä on tietenkin totta se, että ne parhaat ovat jo varattuja. Nykyisin olen ollut huomaavinani myös sellaisen ilmiön, että vaatimuslistat ovat huikeat. Varsinkin koulutetuilla, hyvin toimeen tulevilla "sex and the city -sinkuilla". Jos yksikin kohta ei natsaa, niin forget it! Vain täydellinen on riittävän hyvä. Näin karrikoiden. Kun sitten ei täydellisen sopivaa kumppania löydy, niin vikahan on automaattisesti tarjonnassa. Ehkä kannattaisi vilkaista myös peiliin.

        "En myöskään tunne kovinkaan montaa onnellista suomi-suomi- pariskuntaa."

        Mitä haluat sanoa tällä? Että suomalainen ei sovi suomalaiselle? Että suomalainen ei ylipäänsä ole hyvää parisuhdemateriaalia? Omasta puolestani voin sanoa, että tunnen hyvinkin monta onnellista suomi-suomi -pariskuntaa.

        "Jos lukee suomi24 puskottomuus osiota, niin kyllä sieltä aika uskomattomia tarinoita löytyy suomalaisista."

        Ja tämä poikkeaa maailman muista kansoista miten?

        "Miehiin tutustuin lähinnä netissä, mutta myös klubeissa ja baareissa. Monet olivat tosi urheilullisia, mutta kun tuli viikonloppu, halusivat kännäämään. "

        Niin, Suomessa on tämä viikonloppukännäily varsin yleistä. Niin naisten kuin miestenkin osalta. Mutta jos haluaa raittiin kumppanin, niin niitä todistetusti löytyy. Pitää vain etsiä nimenomaan raitista kumppania. Miksi ollenkaan deittailit viikonloppuisin kännääviä, jos et sellaista voi sulattaa? On ihan turha valittaa törmäävänsä alkoholin käyttäjiin, jos etsii seuraa klubeilta ja baareista. Ja jos tapaa ihmisen netissä, häneltä on syytä tiedustella alkoholinkäyttöä, jos se on kynnyskysymys. Herkullisempaa tietysti on jälkikäteen haukkua koko kansakunta kuin myöntää, että ehkä ei itse toiminut ihan järkevimmällä mahdollisella tavalla.

        "Niin, Suomessa on tämä viikonloppukännäily varsin yleistä. Niin naisten kuin miestenkin osalta. Mutta jos haluaa raittiin kumppanin, niin niitä todistetusti löytyy. Pitää vain etsiä nimenomaan raitista kumppania."

        Niitä ei löydä mikäli etsii seuraa viikonloppuisin ravintoloista. Niissä kun - yllätys yllätys - pyörii enimmäkseen viikonloppuisin kännäävää väkeä. Viinasta kiinnostumattomia voi olla tanssimassa tai jonkun bändin keikalla mutta muuten raittiit joutuu hakemaan muualta.


    • dsgfdhhfg

      Itse olisin päinvastoin kiinnostunut siitä, miksi liitot päättyvät niin samanlaisten syiden takia, eli toisinsanoen, miksi nämä miehet ovat käytökseltään ja tavoiltaan melko samanlaisia ? Vaikka kuinka sanotaan, että ei voi yleistää, silti tuntuu, että jokaisen suomi-afrikka -liitosta eronneen tarina on enemmän tai vähemmän samanlainen ja vertailtaessa huomataan miesten olleen hyvin paljon toistensa kaltaisia. Voihan olla, että me naisetkin näyttäydymme heille samanlaisina.

      Yleensä suomalaiset miehet ovat hyvin yksilöllisiä, ja erojen syytkin mitä erilaisimpia, mutta Afrikka -liitoissa toistuu aina sama: pettäminen, valehtelu, epäkunnioitus, lisäksi miehet saamattomuus ja mielenkiinnottomuus asioita kohtaan. Erotarinat ovat kuin kopioita toisistaan.

      • dodeham

        Ainoastaan ne tarinat, missä selvästi puoliso on ollut pelkkä hyväksikäytön väline. Tämä on hyvin normaalia, kun kuitenkin tullaan köyhästä maasta, oli se sitten Afrikan valtio, Etelä-Amerikan valtio tai Aasiassa oleva valtio. Jonkunlainen järki aina täytyy pitää päässä kun kiinnostuksen kohde on kotoisin selkeästi köyhemmästä maasta. Ja hyvähän se on pitää muutenkin.

        Kulttuurista on turha lähteä etsimään yhteistä nimittäjää, koska kulttuurien kirjo on hyvin laaja Afrikassa. Raha on yhteinen nimittäjä. Harva eronnut haluaa myöntää, että on tullut vain hyväksikäytetyksi rahan takia. Halutaan uskoa, että mies kyllä rakasti ihan tosissaan, mutta lähti vaan pettämään ympäriinsä, koska kuuluu kulttuuriin. Mieluiten leimataan koko mantere pettureiksi ja haetaan syyllistä kulttuurista. Tämä tuntuu antavan jonkilaista tyydytystä petetyille naisille.

        Jotta näistä katkerista tunteista pääsisi lopullisesti eroon, kannattaisi olla itselleen rehellinen.

        p.s. Suomalaisista eroista löytyy helposti yhteinen syy: väkivalta ja alkoholi.


      • fsdsfdsfsdfdf
        dodeham kirjoitti:

        Ainoastaan ne tarinat, missä selvästi puoliso on ollut pelkkä hyväksikäytön väline. Tämä on hyvin normaalia, kun kuitenkin tullaan köyhästä maasta, oli se sitten Afrikan valtio, Etelä-Amerikan valtio tai Aasiassa oleva valtio. Jonkunlainen järki aina täytyy pitää päässä kun kiinnostuksen kohde on kotoisin selkeästi köyhemmästä maasta. Ja hyvähän se on pitää muutenkin.

        Kulttuurista on turha lähteä etsimään yhteistä nimittäjää, koska kulttuurien kirjo on hyvin laaja Afrikassa. Raha on yhteinen nimittäjä. Harva eronnut haluaa myöntää, että on tullut vain hyväksikäytetyksi rahan takia. Halutaan uskoa, että mies kyllä rakasti ihan tosissaan, mutta lähti vaan pettämään ympäriinsä, koska kuuluu kulttuuriin. Mieluiten leimataan koko mantere pettureiksi ja haetaan syyllistä kulttuurista. Tämä tuntuu antavan jonkilaista tyydytystä petetyille naisille.

        Jotta näistä katkerista tunteista pääsisi lopullisesti eroon, kannattaisi olla itselleen rehellinen.

        p.s. Suomalaisista eroista löytyy helposti yhteinen syy: väkivalta ja alkoholi.

        Viimeiseen virkkeeseen asti meni hyvin. Suomi ei ole sen väkivaltaisempi tai juopompi kansa kuin muutkaan, joten selityksesi on lapsellinen. Aivan yhtä hyvin voi provota, että eron syynä on useimmiten akan rupsahtaminen, seksin loppuminen, nalkutuksen moninkertaistuminen ja muut muutokset, jotka seuraavat monta naista lasten syntymisen jälkeen, jolloin mies vaihtaa nuorempaan. Tämä selitys on sitä paitsi lähempänä totuutta.


      • dodeham
        fsdsfdsfsdfdf kirjoitti:

        Viimeiseen virkkeeseen asti meni hyvin. Suomi ei ole sen väkivaltaisempi tai juopompi kansa kuin muutkaan, joten selityksesi on lapsellinen. Aivan yhtä hyvin voi provota, että eron syynä on useimmiten akan rupsahtaminen, seksin loppuminen, nalkutuksen moninkertaistuminen ja muut muutokset, jotka seuraavat monta naista lasten syntymisen jälkeen, jolloin mies vaihtaa nuorempaan. Tämä selitys on sitä paitsi lähempänä totuutta.

        Tilastojen mukaan Suomessa eron syynä usein alkoholi ja uskottomuus. Väkivalta taas on vieläkin melko tabu aihe Suomessa, joten voisi olettaa sen olevan suurempi syy, kuin tilastoissa lukee. Jos et usko lue täältä:

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/106261-syy-suomalaisten-avioeroon-kayvat-vieraissa-ja-juovat-viinaa

        En minä valitettavasti näitä päästä keksi.


      • ÄlkääKaljaaLatratko
        fsdsfdsfsdfdf kirjoitti:

        Viimeiseen virkkeeseen asti meni hyvin. Suomi ei ole sen väkivaltaisempi tai juopompi kansa kuin muutkaan, joten selityksesi on lapsellinen. Aivan yhtä hyvin voi provota, että eron syynä on useimmiten akan rupsahtaminen, seksin loppuminen, nalkutuksen moninkertaistuminen ja muut muutokset, jotka seuraavat monta naista lasten syntymisen jälkeen, jolloin mies vaihtaa nuorempaan. Tämä selitys on sitä paitsi lähempänä totuutta.

        Moni suomalainen juo niin paljon että se näkyy eikä pystyssä pysytä. Sivistyneemmissä maissa kaduilla ei näy lauantai-iltaisin edes ravintoloiden sulkeutumisaikaan hoipertelevia ördejä. Tulin juuri kotiin kahden vuoden työkeikalta keskieurooppalaisesta maasta, jossa viina oli halpaa ja marihuanaa sai jos käveli lähimpään coffeeshoppiin. Eka lauantai-iltayö Suomessa toi silmiini monin verroin enemmän umpijurrisia kuin mitä näin koko työkeikan kuluessa ulkomailla.


    • niin se on

      Afrikkalaiset miehet tulkitaan suomalaisesta viitekehyksestä käsin, joten tietenkin heidän yksilöllisyys jää silloin huomaamatta. Tämä on varmaan myös syynä siihen, että useat suomi-afrikka-parisuhteet muodostuvat liian vaativiksi ja jo muutaman vuoden yhdessäolon jälkeen erotaan.
      Suomalainen nainen haluaa uskollisen, yhden naisen puolison mutta afrikkalainen mies ei ole siihen tottunut eikä edes ymmärrä miksi pitäisi olla uskollinen.
      Itse en koskaan menisi afrikkalaisen kanssa yhteen, koska tiedän etten olisi riittävän vahva mm. taistelemaan ympäristön ennakkoluuloja vastaan. Elämä on liian lyhyt siihen, että haaskaa aikaa täysin toivottomiin ihmissuhteisiin.

      • dodeham

        Mihin Afrikan maahan perustat tämän "tietämyksesi" ?


    • 1+11

      Harkitsen eroa ghanalaisesta miehestäni, mutta yksikään aloittajan listaamista syistä ei toteudu suhteessamme. Mieheni ei voisi kuvitellakaan pettävänsä, rakastaa minua, huolehtii, tekee kotitöitä. En vaan itse taida rakastaa häntä...

      • eroa ja nauti elämäs

        Alkuhuuman mentyä onkin ihan järkevää mietiä haluaako todellakin elää mustan miehen kumppanina Suomessa. Vaikeaa se on, ja uskon ettei pelkällä rakkaudella jakseta. Ja jos ei rakkautta ole niin on varmaan parempi erota. Käsitykseni mukaan mustat eivät ole kovinkaan hanakoita entisessä puolisossa roikkumisessa.


      • enkeksitähänmitään
        eroa ja nauti elämäs kirjoitti:

        Alkuhuuman mentyä onkin ihan järkevää mietiä haluaako todellakin elää mustan miehen kumppanina Suomessa. Vaikeaa se on, ja uskon ettei pelkällä rakkaudella jakseta. Ja jos ei rakkautta ole niin on varmaan parempi erota. Käsitykseni mukaan mustat eivät ole kovinkaan hanakoita entisessä puolisossa roikkumisessa.

        Entäpä afrikkalaisen valkoihoisen puoliso?


      • Valkoihoinen
        enkeksitähänmitään kirjoitti:

        Entäpä afrikkalaisen valkoihoisen puoliso?

        Afrikkalainen?


      • enkeksitähänmitään
        Valkoihoinen kirjoitti:

        Afrikkalainen?

        Kyllä vain. Oletko unohtanut historian tunneilta, että suurin osa Afrikan maista ovat entisiä siirtomaita? Puolisoni esi-isät tulivat maahan Hollannista. Toki ihonsa on hieman omaani tummempi, mutta syytän aurinkoa, en geenejä.


      • Vähä niinku
        enkeksitähänmitään kirjoitti:

        Kyllä vain. Oletko unohtanut historian tunneilta, että suurin osa Afrikan maista ovat entisiä siirtomaita? Puolisoni esi-isät tulivat maahan Hollannista. Toki ihonsa on hieman omaani tummempi, mutta syytän aurinkoa, en geenejä.

        Mustaihoinen alkuperäis-suomalainen.


      • enkeksitähänmitään
        Vähä niinku kirjoitti:

        Mustaihoinen alkuperäis-suomalainen.

        Ei, koska heillä ei ole esi-isiä täällä, vasta 1-2 sukupolvea.

        Afrikassa sen sijaan asuu jo useamman sukupolven verran vaaleaihoisia, juuriltaan eurooppalaisia.


      • 4+16
        enkeksitähänmitään kirjoitti:

        Ei, koska heillä ei ole esi-isiä täällä, vasta 1-2 sukupolvea.

        Afrikassa sen sijaan asuu jo useamman sukupolven verran vaaleaihoisia, juuriltaan eurooppalaisia.

        Ja esim. Etelä-Afrikassa valkoihoiset eurooppalaiset ovat asuneet kauemmin kuin Bantut, jotka siis nykyään muodostavat valtaosan maan tummaihoisesta väestöstä tapettuaan alkuperäiset Khoisanit (ovat muuten kapoideja, joka on eri rotua kuin negridi bantut) lähes sukupuuttoon bantuinvaasion aikana. Historia on jännä juttu.


    • Liian erilaiset

      Itse mietin että afrikkalaisiin miehiin on tosi helppo tutustua, ja tämä varmaan johtaa monesti suhteisiin (salaisiin myös). Ensimmäinen kokemus afrikan miehestä oli ent. kotikaupungissa kun menin väsyneenä kaverin asunnolle. Näytinkö humalaiselta, en tiedä, mutta afrikkalainen kaveri tuli juttelemaan ja melkein saman tien vetäisi porttikongiin ja alkoi kähmimään. Tajusi etten olekaan humalassa ja lähti nopeasti pois.

      Paria vuotta myöhemmin afrikkalainen mies pysäytti minut kadulla. Olin varautunut auttamaan eksynyttä tms., mies oli pyörällä. Sanoikin sitten että haluaa ystävyyttä, totesin siihen että on aika ihmeellinen tapa etsiä ystäviä, pysäytellä vaaleita naisia ja ehdotella "kaveruutta". Sanoin että olen varattu, kaveri selitteli että ei hän SIINÄ mielessä vaan ihan ystävinä. Kyllä juu... Varmaan aviomieskin uskoisi tämän kun kuulisi tarinan.

      Vain vähän aikaa jälkimmäisen tapauksen jälkeen kävelin kaupassa ja siellä oli afrikkalainen mies joka jututti kaupan myyjää (joka oli asettelemassa maitoja). Kovin oli varmaan hyvä suustaan kun suostui kaupan tyttö antamaan puhelinnumeronsa. Vasta äskettäin tämä sama kaveri oli liikkunut eestiläisen tytön kanssa, mihinköhän sen oli hävittänyt.

      Johtopäätökseni on, että afrikkalaiset miehet ovat aktiivisia ja saattavat pysäyttää missä tahansa paikassa. Uskon että naisia saa tällä tavoin. Itse koin kadulla pysäyttämisen todella loukkaavaksi, varsinkin kun hänen täytyi nähdä että olin kiireellä menossa ja kehtasi pysäyttää puhumaan pas*aa.

      En kunnioita kyseisestä maanosasta tulevia miehiä. En ihmettele myöskään parisuhdeongelmia, ovat nimittäin aika innokkaita tekemään tuttavuutta naisiin ja jopa aggressiivisia.

      • Raaka Watson

        Vanha konfutselainen menetelmä: kun kaikilta pyytää niin yhdeltä saa.


    • ääääääääääääääkkkk

      Totta, afrikkalaiset iskevät naisia vaikka hautajaisista. On nähty. Ja nämä iskuyrityksiä tekevät eivät todellakaan ole naimattomia ja kokemattomia miehiä.

    • kjbjkg
    • 24fdfsd

      Mä voisin kertoo ihan samanlaiset syyt avioerooni suomalaisesta miehestä, paitsi ettei käynyt paljon ulkona. Olen siis suomalainen. Joten samat ongelmat parisuhteissa luultavasti on, oli se sitten monikulttuurinen tai ei....

    • Wild Child

      Remember when we were in Africa?

    • AbK

      Aika laaja käsite tuo "afrikka". Tässä keskusteluketjussa puhutaan ilmeisesti mustista afrikkalaisista mieheistä. Sekin suhteellisen laaja käsite.
      Mitenkäs Eurooppalaiset miehet? :D Miksi parisuhde eurooppalaisen kanssa on päättynyt? Tuskin monikaan lukee esim.suomalaista miestä samaan joukkoon monenkaan euroopan maan kanssa. :D :D :D

    • 18+11

      Noh,

      Jos Eurooppaan verrataan niin kyllä Afrikan maat ovat, pois lukien Pohjoisen arabimaat, sekä Etiopia, Madagascar - huomattavasti homogeenisempiä.

    • Jahdatunvaimo

      Onhan niitä joka junaan. Vaan ei suomettaretkaan anna kovin ruusuista kuvaa itsestään, housut jo pois jalasta kun nähdään joku kaunis tumma ihoinen adonis. Itseään siinä tyrkytellään vaikka mies sanoo olevansa jo naimisissa ja ei ole kiinnostunut, jahti vain jatkuu.

    • Anonyymi

      4 vuotta nyt naimisissa Gambialaisen naisen kanssa. Itse olen n. 40v ja hän 30v . Asuttiin yhdessä gambiassakin noin 4kk yhdessä tutustumis aikana jolloin kaikki näytti hyvätä. Suomeen muuton jälkeen asiat muuttuivat paljon, niinkuin aloittaja sanoi samat ongelmat täällä vaikka nainen kyseessä. Keskusteluissa tulee vain riita/syyttelyä.. keskittyminen puhelimiin ym paljon tärkeämpää..hankala tilanne ja eroa harkitsen myös koska vuoden ajan olen jo koittanut erilaisin keinoin keskustella ym saada asioita muuttumaan normaaliksi ,mutta tuloksetta

      • Anonyymi

        Ja yksinäisyys on myös vahvasti läsnä ,vaikka parisuhteessa ei mielestäni sitä pitäisi olla


    • Anonyymi

      Ihmettelen syvästi näitä vaaleita naisia, jotka eivät huomaa että heitä käytetään vain hyväksi. Uskotaan kaikki höpönlöpö mitä mustamies kertoo! Sitten itketään kun pettää ja valehtelee. Se markkina-arvo on sitten jo mennyt, eikä monikaan suomalainen mies tuollaista naista kelpuuta enää itselleen. Paitsi valehtelevaa naista, joka pimittää tämän tiedon.

    • Anonyymi

      Maailmaan mahtuu kaikenlaisia ihmisiä ja kaikilla on oikeus ihmisyyteen. Suurin osa suomalaisista naisista ei kuitenkaan lähde suhteeseen mustan miehen kanssa. Kertoohan suhde naiseta jotakin.

    • Anonyymi

      Ap:n kertomat syyt suhteen päättymiseen ovat täysin samanlaiset , kuin itselläni suhteessa suomalaisen miehen kanssa. Eli ei värillä ole väliä, paitsi on totta, että että afrikkalaiset huitovat niihin niin rakkaisiin puhelimiinsa enemmän ja tosiasiassa ovat paljon rasistisempia itse kuin me täällä kuvitellaan. Yleensä on kuitenkin suhde oman maan siskon kanssa

      • Anonyymi

        Joka keittää , kokkaa, silittää yms. Ovat tottuneet kilpailuasetelmaan, joten palvelu pelaa.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe