mikäpäs on palstalaisten teoria siihen, että miksi jotkut kiltit ja erittäinkin nössömäiset miehet kelpaa naisille (Tarkoitan tälä sitä oletusta, että naiset haluaa vain ns. "pahoja poikia")
Siis näkyyhän niitä, eikä edes kovin harvoin, pariskuntia, joissa nainen päättää ja määrää kaikesta, suunnilleen miehen alusvaatteiden väristä lähtien, ja miehen ainoa tehtävä tuntuu olevan todeta, että "kyllä kulta, minulle on ihan sama, päätä sinä".
(Tällaisen miehen tunnistaa julkisella paikalla yleensä lammasmaisesta ja (vaimon) hyväksyntää hakevasta ilmeestä ja olemuksesta)
Miksi jotkut "kiltit miehet" kelpaa
24
393
Vastaukset
Ehkä ne riehuu unissaan.
teevadit kirjoitti:
Tai patoaa kaiken sisälleen ja joku päivä sanoo pää poks.
Eli ovat eräänlaisia henkisiä majavia (majavoita, majaveja?).
DorkaM kirjoitti:
Eli ovat eräänlaisia henkisiä majavia (majavoita, majaveja?).
Niin, hammasta purren sisuttelee, kunnes ei enää jaksa. Vaan se sisu räjähtää ja ilmenee pahansisuisuutena sitten vaikkapa?
Tiedän miehiä, jotka on kuunnelleen naisensa natkutusta vuosikausia, kunnes mitta on tullut täyteen. On alettu ryyppäämään, menemään vieraisiin, hakeutumaan kotoa pois, hakkaamaan naista, päädytty mielenterveyspotilaaksi tai tehty jopa itsemurha.
Eräskin ihminen menetti vaimonsa sairauden vuoksi. Ja hänellä oli vaikea suhde tämän naisen kanssa ollut jo vuosia. Nyt hän ei enää halua yhtäkään naista vaivoikseen. Haluaa kuulemma olla ilman naista, koska sai aikoinaan natkuttamisesta tarpeekseen. Eli yksinään oleminen on sitten myös yksi vaihtoehto, kun tarpeeksi on naisista saanut.teevadit kirjoitti:
Niin, hammasta purren sisuttelee, kunnes ei enää jaksa. Vaan se sisu räjähtää ja ilmenee pahansisuisuutena sitten vaikkapa?
Tiedän miehiä, jotka on kuunnelleen naisensa natkutusta vuosikausia, kunnes mitta on tullut täyteen. On alettu ryyppäämään, menemään vieraisiin, hakeutumaan kotoa pois, hakkaamaan naista, päädytty mielenterveyspotilaaksi tai tehty jopa itsemurha.
Eräskin ihminen menetti vaimonsa sairauden vuoksi. Ja hänellä oli vaikea suhde tämän naisen kanssa ollut jo vuosia. Nyt hän ei enää halua yhtäkään naista vaivoikseen. Haluaa kuulemma olla ilman naista, koska sai aikoinaan natkuttamisesta tarpeekseen. Eli yksinään oleminen on sitten myös yksi vaihtoehto, kun tarpeeksi on naisista saanut.Siis vaimo kuoli sairauteen. Kirjotin epäselvästi. :-)
No jos nainen haluaa olla dominoivampi, sille käy oikein hyvin ns. komenneltava mies. Siksi, sillä eihän nainen saisi komennella ja toimia mielensä valtaisesti, jos mies ei olisi tossutettava. Mies pistäisi hanttiin.
- palstalainen
Onko ne kilttien miesten naiset hoteinta hottia?
- jhdfse
Niin, hyvin usein tuossa on kyse siitä, että nainen on nuorempana jakanut itseään pahoille pojille ja yrittänyt ns. kesyttää sellaista itselleen. Se ei tietenkään ole toiminut ja naista on vain käytetty seksiin.
Sitten nainen vanhetessaan huomaa ettei oma ulkonäkö enää ole sitä luokkaa että pahat pojat tulisivat iskemään, tai sitten hän vain on saanut tarpeekseen niistä panosonneista. Niinpä hän valkkaa itselleen yhden kiltin miehen.
Sitten on tietysti olemassa niitä harvinaisen älykkäitä naisia, jotka oikeasti tykkäävät enemmän kilteistä miehistä. (kilttihän siis ei tarkoita nössöä jees-miestä)
Kun sanotaan että naiset palvovat pahoja poikia, niin se on nimenomaan yleistys jolla tarkoitetaan suurinta osaa naisista.
Toki joukkoon mahtuu niitä järkeviä poikkeuksiakin. Sellaisia on vain hyvin vaikea löytää.- balaban
Muistetaan nyt, että miesten kielellä kiltti tarkoittaa juuri nössöä jees-miestä.
Mitä se paha poika miesten kielellä tarkoittaa tarkalleen? Alkoholisoitunutta, kapakasta kapakkaan juoksevaa naisten miestä, joka kierrättää naisia ja törsää turhuuksiin, rikollista jengihuligaania vai mitä?
Paha poika ei ole mies joka uskaltaa sanoa mielipiteensä ja pitää päänsä suusanallisesti asian ilmaisten. Hän ei tarvi nyrkkiä avuksi, muttei myöskään kokonaista apinalaumaa taakseen hihkumaan.
Silti mies voi olla kiltti eli minusta asiallinen ja sopuisa, vaikka onkin luonteeltaan vahva ja päättäväinen. Ei joka tuulen riepoteltava heittopussi.teevadit kirjoitti:
Mitä se paha poika miesten kielellä tarkoittaa tarkalleen? Alkoholisoitunutta, kapakasta kapakkaan juoksevaa naisten miestä, joka kierrättää naisia ja törsää turhuuksiin, rikollista jengihuligaania vai mitä?
Paha poika ei ole mies joka uskaltaa sanoa mielipiteensä ja pitää päänsä suusanallisesti asian ilmaisten. Hän ei tarvi nyrkkiä avuksi, muttei myöskään kokonaista apinalaumaa taakseen hihkumaan.
Silti mies voi olla kiltti eli minusta asiallinen ja sopuisa, vaikka onkin luonteeltaan vahva ja päättäväinen. Ei joka tuulen riepoteltava heittopussi.Sitten taas liian kiltti mies on minusta mies, joka menee heittopussina mihin vaan kun joku käskee. Ei ole omaa mielipidettä eikä päättäväisyyttä, ei rohkeutta seistä itsenäisesti päätöstensä takana. Hän on pompoteltava ja liian hyväuskoinen kaikkia kohtaan.
- -----
teevadit kirjoitti:
Silti mies voi olla kiltti eli minusta asiallinen ja sopuisa, vaikka onkin luonteeltaan vahva ja päättäväinen. Ei joka tuulen riepoteltava heittopussi.Paha poika tarkoittaa suuhun nussivaa panoeinoa, joita naiset rakastavat.
- pitkään parisuhteess
Minusta kotiasiat eivät välttämättä ole kovin tärkeitä miehelle. Miestä ei yleensä kiinnosta verhojen väri, mitä astiasarjaa kerätään tai että mitä ruokaa tarjotaan vieraille. Siksi voi tulla sellainen harhavaikutelma, että mies on tossun alla. Hemmetti, mieshän on ONNELLINEN, kun hänen ei tarvitse miettiä jotain keittiöverhojen väriä, kun on onneksi se vaimo, joka mielellään pitää kodin kauniina ja siistinä.
Tällaisissa ihan tavallisissa perheissä mies innostuu yleensä vasta sitten, kun pitäisi hommata "kotialttari" (lue: kaasugrilli), auto, lapselle skootteri tms. teknisempää. Silloin ei ole vaimon mielipiteillä kovasti arvoa, koska mies haluaa päättää siitä itse. - saa.tanan naiset
vit.tu teitäkin. Mä alan vit.tumaiseksi mieheksi ja en ole kenellekkään kiltti enään.
- sillitrooli
Ei tuollaisia pariskuntia kyllä paljoa ole. Naiset nokkivat toisiansa niin paljon, että vaikka nainen itse sinänsä viihtyisikin tuollaisessa suhteessa, niin kanssasisarien mielipiteet tekevät naisen tyytymättömäksi, ja hän alkaa vaatia että mies olisi riitaisampi. Kehityskulku loppuu useimmiten varmaankin siihen, että nainen jättää miehen ja ottaa jonkun "ihanan jännän" nyrkillä hakkaavan nakkikiskatappelijan tai pampulla hakkaavan vanginvartijan.
Sen sijaan sellaisia pariskuntia on jonkun verran, joissa mies on joku liikemies, professori, taiteilija, julkkis, pappi tai joku muu korkeastatuksinen mies, ja nainen määrää sitten perheensisäiset asiat täysin. Mies keskittyy omaan duuniiinsa, ja naiselle riittää miehen "pahapojuudeksi" se, että miehellä on korkea status työssään. - Naisasialooseri.
Koska eivät ole AT-miehiä. ATM ei ole synonyymi kiltille miehelle eikä paha poika ole synonyymi YT-miehelle. Ei minunkaan rekisterini ihan valkoinen ole ja eräs nainenkin sanoi, että olit jo nuorena pahis.
- feikkaamista vaan
Oma teoriani on se, että mies on osannut tutustumisvaiheessa antaa itsestään "pahan pojan" vaikutelman ja sitten vähitellen muuttanut itseään kiltimmäksi siten että nainen on saanut vielä tuntea "kesyttäneensä" miehen.
Siis feikkaamista. Voihan joukossa olla myös joitain sellaisia tapauksia, jossa nainen on onnistunut lannistamaan kiltiksi aidosti "pahan pojan". - Oikea vastaus tässä
Ne ei ole nössöjä kaveripiirissään ja muiden silmissä? Kai naisia kiinnostaa se millainen asema miehellä on toisten (miesten) parissa. Ammattiurheilijat saa jopa ITKEÄ JULKISESTI koska ovat kuitenkin miehistä niitä ihailluimpia...
- vähän dominoiva ;)
Mä pidän just nössöistä miehistä :) Suhteessahan aina toinen päättää asioista enemmän kuin toinen, miksi sen pitää olla mies? Mulle sopii se et minä määrään, teen aloitteet yms. ja miehiä löytyy joille tuollainen sopii hyvin, eivät pelkää et miehuus menis vaikka nainen määrää. Sitä paitsi mua kiihottaa kun mies pitää pitää alusvaatteita jotka mä oon sille valinnut. Eikä tuo sellaista ole että en ottaisi toista huomioon ollenkaan, paremminkin päinvastoin, nykyinen sanoi että ei ole koskaan saanut niin paljon huomiota ja hyväksyntää suhteessa omana itsenään. Et ehkä ne lammasmaisesti vaimoaan myötäilevät miehet ovat löytäneet itselleen just sen oikean naisen.
- nöösi_poika
Itse mietin miten tuollainen suhde saa edes alkunsa?
Nainen iskee ja ottaa miehen?
Miten nössö mies on edes pystynyt saamaan sitä naista??? - ...................
Siinäpä teille on pohdittavaa. :D Kiltti ja mitään aikaansaamaton eivät ole edelleenkään synonyymeja.
- Kunnollinen mies
Koska nämä "kiltit miehet" ovat narsisteja.
He uskottelevat naisillle olevansa kilttejä ja kunnollisia mutta sitten myöhemmin he alkavat lyömään ja alistamaan naista.
En ymmärrä miksi naisille kelpaa narsisti mutta ei kunnollinen mies, joka ei lyö ei petä eikä ryyppää.- Dr Jung
"kunnollinen mies, joka ei lyö ei petä eikä ryyppää."
Tämä on hauska. Mitä puoleensavetävää tuossa on? Naisten mielestä varmaan 80 % miehistä on tuollaisia, ja ryyppäämättömyyteen suhtaudutaan suomalaisessa kulttuurissa vähän nihkeästi yleensäkin. Ainakin absolutismiin, mitä se ei tietenkään tarkoita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683159
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753057Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682922On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632594Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442112- 601667
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181639Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241632- 351625
- 591566