Nyt se on tehty. Petetty aviomestä ja sitä elämäni miestä juuri! Sitä miestä jota olen aina luvannut rakastaa ja rakastan edelleen enemmän kuin ketään. Takana on seitsemän vuoden yhteiselo ja lapsi ja yhteinen koti koirineen ja asuntolainoineen. Aina tämä mies on ollut se elämi mies kuten mainitsin, mutta mikä ihme sai pettämään ja unohtamaan vuosien yhteiselon? Kaikki alkoi noin vuosi sitten kun siirryin työhön jossa vastuu, työmäärä ja työreissut lisääntyivät. Miehellä aina ollut työ joka vaati ainakin kaksi reissupäivää viikossa, mutta voin kertoa ja tiedän ihan 100% ettei niillä reissuilla mitään vastaavaa ole tapahtunut. Jossain vaiheessa syksyllä 2011 työstressin (molempien), taloudellisen tilanteen, yhteisen ajan puuttumisen ja tasapaksun arjen vuoksi suhde alkoi muuttumaan niin "arkiseksi" kuin voi. Yhteistä vapaa-aikaa ei juuri muutamaa hassua tuntia lukuunottamatta vuorokaudessa ollut, nekin muutama tunti oli kireätunnelmaista. Rakkautta on aina ollut molemmin puolin, mutta yhteistä aikaa ei. Sitä otettiin lapsista ja arjesta yhteisen (ja kavereiden) illanviettojen merkeissä jotka yleensä päättyivät jonkilaiseen riitaan ja käytiimpä nyt keväällä parin viikon reissullakin ulkomailla kavereiden kanssa jolloin kaikki oli hyvin.. Jokatapauksessa viime syksynä tutuistuin erääseen työkaveriin työreissulla (vastakkaista sukupuolta, naimisissa onnellisesti ja lapsia myös) jonka kanssa oli mukava jutella. Vaikkei mistään henkilökohtaisista asioista edes juteltu, lähinnä työhommista, niin koin jotain kemiaa hänen kanssaan. Mies oli huomaavainen, kohtelias muita kohtaan, kuunteli minun asioita, huomioi pienillä asioilla vaikka oven avaamisella jne., eli herrasmies. Mukavan näköinenkin,en sano että komeampi kuin mieheni mutta kuitenkin, näimme työreissuilla 1,5 kk välein noin puolen vuoden ajan, ei siis montaa kertaa. Ainaoli mukavia juttutuokioita ja tuntui että jutteli ja oli juuri itsensä kaltaisen ihmisen kanssa, en tiedä ihastuinko tähän mieheen, en varmaan, mutta hänen seurassaan oli jotenkin hyvä olla samaan aikaan kun kotona oli yhtä kähinää joka asiasta, hetkittäisiä hyviä päiviä / hetkiä lukuunottamatta. Vajaa viikko sitten kaikki sai sinetin. Itse pettäminen tämän ihmisen kanssa juurikin taas työreissulla tapahtui. Vahvan humalatilan saattelemana, vaikkei se puolustus olekaan. Selvinpäin tosin en moista olisi tehnyt. Miten saatoin puolisoni, lapseni ja perheeni sysätä ajatuksista sivuun ja saatoin tehdä kuten tein? Työreissun jälkeen, seuraavana päivänä, kaikki vielä paljastui miehelleni. Rakastan häntä siis yli kaiken ja en koskaan voisi kuvitella eläväni ilman häntä, mutta mikä sai minut tekemään tämän? Itselleni en voi anteeksi antaa, mieheni on täysin sekaisin tilanteesta enkä tiedä miten avioliitollemme nyt käy. Mieheni yrittää asiaa ymmärtää, mutta ei siihen pysty. Mikä sai minut näin käyttäytymään, alkoholi ei voi olla perustelu vaikka se minusta äärettömän estottoman aina tekeekin. Toivoisin yli kaiken että mieheni antaaa minulle anteeksi, onhan meillä ihanat lapset ja perhe, vaikkakin vajaan vuoteen ihanaa parisuhdetta ei ole ollutkaan. Silti se ei ole perustelu sille mitä tein. Muuta vastaavassa tilanteessa ollet, olitte sitten pettäjä tai petetty, kertokaa voiko tästä selvitä ja jos voi niin kuinka?
Miten pettäjä selviää??
22
4177
Vastaukset
- Desperate housewife
Ehkä otsikko oli väärin kirjoitettu. Haluan siis että minä ja mieheni selviämme tästä. Hän tuntee (syystäkin) olevansa täysin petetty ja nöyryytetty rakastamansa naisen puolesta. Mies jonka kanssa häntä petin on myös naimissa oleva perheenisä ja uskon sen mitä häntä tunnen olleen aiemmin uskollinen vaimolleen. Mikä kumma sai meidät tekemään näin. Mikä siinä voi olla että alkoholi ja miehen miellyttävä käyttäytyminen minua kohtaan saa minut pettämään aviomiestäni ja lasten isää?? en kiellä sitä ettei mielöuttävän miehen huomio tunnu hyvältä silloin kun sitä ei kotona ole aikoihin saanut erinäisistä syistä johtuen, mutta taustalla on monen vuoden ihana liitto, hyvä seksielämä (vaikkei sitä kunnolla ole vajaaseen vuoteen ollutkaan).
- ghdfagds
"en kiellä sitä ettei mielöuttävän miehen huomio tunnu hyvältä silloin kun sitä ei kotona ole aikoihin saanut erinäisistä syistä johtuen, mutta taustalla on monen vuoden ihana liitto, hyvä seksielämä (vaikkei sitä kunnolla ole vajaaseen vuoteen ollutkaan). "
Hmmmmm. Hyvä seksielämä, vaikka sitä kunnolla ole vajaaseen vuoteen ollutkaan. Rakkautta hyvin paljon, vaikket ole saanut mieheltäsi EDES huomiota aikoihin. Tuossa on käynyt niin, että joskus olet rakastanut miestäsi (ja joskus hän sinua), nyt ette enää rakasta. Sitä vain on kovin vaikea ensin myöntää. Vai mitä tarkoitat rakkaudella? Mielestäni se on juurikin tuota aikaa, jota tuossa jo peräänkuulutettiinkin.
- IHan mies vain...
Jaa nytkö pitäs sinua sääliä??
Alkoholi poistaa estoja sun muuta.
Ja älä ainakaan ala vierittää tätä asiaa miehen syyksi niinkun jotkut naiset sen tekee. En yleistä eivät varmaan kaikki.
Sinun selviämisellä ei taida olla niin väliä mutta mitenkäs miehes ja yhteiset lapset?
Mitäpä jos laittaisitte yhtenä iltana lapset hoitoon ja juttelisitte ihan kaksistaan miehen kanssa suhteestanne?
PS: käytä kappalejakoa ensi kerralla on nimittäin aika raskasta lukea kun on yhdessä pötkössä kaikki.. - AnnMARIa1
jäitä hattuun nyt. Rauhoitu, mene miehesi kanssa terapiaan, vaihda pois reissutöistä. Jokainen rakastuu elämässään myös muihin kuin siihen "valittuun kumppaniin". Iloitse uusista tunteistasi mutta käännä ne puolisoosi. Moni ottaisi hänet varmasti mieluusti!
- rabbies<
älä panikoi, et voi kääntää kelloa taaksepäin, pyrkikää keskustelemaa miehes kans, ilmaise rakkaus niinkuin sen tunnet ei ylilyöntejä, te selviätte tuosta jos rakkautta on riittävästi ja jos pysytte molemmat nyt aikuisina, vaatii aikaa ja kerkustelua mutta selviätte perheenä jos rakastatte ja miehesi ei katkeroidu, kyselet miksi? suhteenne tarvitsin jonkin kicksin, vähempikin olis riittänyt, kyllä eläma teitä kantaa
- särkynyt luottamus
Kauheaa mitä tuo alko saa ihmisessä aikaan. VaIkka sanotaankin , että totuuden kuulea aina humalaisen ja lasten suusta.
Noh, asiaan. halusit humalapäissäsäi kokeilla, ja sen teit.Kerroit että, "vaikkakin vuoteen ei ihanaa parisuhdetta ole ollutkaan." Senvuoksi varmaan.
TApahtumasta pitää nyt päästä eteenpäin. MIehesi loukkaantumisen ymmärtää täysin mutta jos hän rakastaa sinua niin kaikki kääntyy vielä hyväksi. Teidän pitää puhua asiasta, käytkää vaikka avioliittoneuvojalla, siellä saatte selvitettyä mikä teidän liitossa on vialla.
Joku jo mainitsi etttä vaihda työ.Olen samaa mieltä sillä miehesi ei tule enää koskaan luottamaan kun lähdet noille reisuille.
Ole rehellinen - Vanha mutta kokenut
Miksi petit, siksi että halusit. Niiin yksinkertaista se valitettavasti on. Eikä kukan varmaan sitä alkoholia väkisin suuhusi kaatanut eikä sinua väkisin sänkyyn raahannut.
Mutta tehty mitä tehty, nyt sinun on hyväksyttävä tapahtunut jota et muuksi voi muuttaa ja yritettävä hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet. Et olet ensimmäinen etkä viimeinen joka lankeaa sukupuolivietin kiusaukseen.
Hyväksy se että miehesi ei voi vielä pitkään aikaan tajuta miksi menit pettämään varsinkin kun itsekin yrität etsiä selitystä.
Kaikista tärkeintä on nyt että vakuutat miehellesi että todella rakastat häntä ja kadut mitä teit (äläkä yritä puolustella tekoasi) ja ennenkaikkea että pidätte lapset tilanteen ulkopuolella niiin hyvin kuin se vain onnistuu.
En tiedä tietääkö petoksen toisen osapuolen vaimo tapahtuneesta. Ehkä miehesi kannalta olisi parempi jos näin on. Jos ei muuta niin on helpompi uskoa että tapahtunut ei tule toistumaan.
On varmaan hyvä jos käytte ammattiauttajan puheilla. Yritä olla rehellinen äläkä puolustele tekoasi. Keskustelujen aikana ehtii kyllä tulla esille se että suhteenne ei ole ollut parhaimmillaan viime aikoina. Kuitenkin jos olet ensimmäisena tuomassa sitä esille voi miehesi saada käsityksen että kynnys pettämiseen on kovin matala ja luottamus siihen että et tekisi sitä uudestaan suhteenne tilapäisen notkahduksen aikana poissa.
Ei elämä kuitenkaan tähän pääty. Joskus on vain parasta yrittää olla selittämättä sitä mitä ei pysty selittämään ja yrittää antaa läheisyyttä ja lohtua ilman sanoja.
Kaikkea hyvää! - ensimmäisen voisi ..
Jokainen voi langeta kerran, mutta toista kertaa ei voi enää selitellä. Yhden kerran voi miehesi kenties antaa anteeksi, mutta ei toista kertaa. Miehesi ei unohda tekoasi ja mikäli jatkaa liittoanne tulet kuulemaan siitä vielä vuosienkin jälkeen.
Miehesi ei luota sinuun enään ei vaan pysty. Aika korjaa tuota luottamusta suuntaan tai toiseen.
Täydet pisteet kun kerroit heti tapahtuman jälkeen vai saiko miehesi tietää asiasta joltain ulkopuoliselta? Ellet itse kertonut voit vain toivoa, että miehesi haluaa vielä sinut.
Omalla miehelläni oli salasuhde, joka paljastui ja suhteen paljastumisen jälkeen lupasi jättää tämän naisen. Miten kävi.. Ei pystynyt sain sen selville ja nyt ei mieheni tästä enää selviä. Sanoin silloin suorin sanoi, jos suhde tähän toiseen jatkuu niin meidän perhettä ei enää ole, joten se siitä. Kerran yritin antaa anteeksi, mutta en enää toista kertaa.- kerta riitti
samoin tein minäkin, kerran annoin anteeksi mutta ei ikinä toista kertaa se on tyhmien osa
- romahdus
Hei ap! Miten teille kävi, nyt kun tapahtuneesta on vuosi? On kuin olisin lukenut omaa tarinaani. Minulla ei vain ollut mitään fyysistä työkaverini kanssa, mutta mies ei taida sitä uskoa. Pelkkiä juttutuokioita ja muutaman yön vietin työkaverini luona nukkuen, kun kotiin ei ollut asiaa... Olen ihan rikki, koska mieheni haluaa eron. En tiedä miten meidän käy... Miten teidän kävi tapahtuneen jälkeen?
- dora*
Kerrohan onko sinulla "romahdus" miehesi kanssa usein juttutuokioita? Miksi työkaverin kanssa juttutuokiot venyivät yön läpi? Miksi kotiin ei ollut asiaa?
- dfgnj
dora* kirjoitti:
Kerrohan onko sinulla "romahdus" miehesi kanssa usein juttutuokioita? Miksi työkaverin kanssa juttutuokiot venyivät yön läpi? Miksi kotiin ei ollut asiaa?
Niin Romahdus "Miksi kotiin ei ollut asiaa? "
- dora*
Rakkaus, rakastaminen on nimenomaan yhteistä aikaa ja asioita, tekemistä, ajatusten vaihtoa ja ihan vain leppoisaa olemista. Mielestäni huijaat itseäsi, kun jokatoisessa lauseessa sanot rakastavasi miestäsi. Jotain outoa on myös tyytyväisyydessäsi seksielämäänne, vaikkei sitä ole kunnolla ollut vuoteen..
Sinun kannattaisi nyt miettiä liittonne läpikotaisesti. Aloita vaikka miehen työmatkoista, työstressistä. Jatka omasta työstressistä. Lapsesta, koirasta, kodista. Toiveistasi ja siitä mistä voisitte saada yhteistä rauhallista aikaa. Kaikkea ei voi saada, jostain on tingittävä. Mielestäni syrjähyppysi oli mitä ilmeisin "STOP-merkki" suhteessanne. Teidän täytyy pysähtyä miettimään miten saisitte toisillenne aikaa. - Vanha mutta kokenut
Hei romahdus,
Mitä tarkoitat kun sanot "kun kotiin ei ollut asiaa"?
Eihän miehesi silloin edes tiennyt seikkailustaisi ainakaan sen perusteella mitä kerroit aiemmassa tarinassasi.
Ethän vain ole säästeliäs totuuden suhteen, se ei ainakaan auta selvittämään välejä mieheesi. - petetty6
panemalla oon pettämisestä selvinnyt. kun muija petti mua, sain luvan panna muita, sanoin muijalle että säkin teet näin joten nyt on mun vuoro. kostan kaiken 10 kertaa pahemmin, eka panin 10 naista, oli nuoria, nättejä, vanhempia ja rumia. sit sitä pettäjää nussin ja kerroin että olin toisia pannut ilman kumia ja se oli surullinen mutta ymmärsi. sitten jatkettiin elämäämme onnellisena elämämme loppuun asti.. sori ei se vaan mee niin. Nainen ois halunnut naimisiin kanssani ja ite vain mietin sitä papin sanaa, uskollisuutta ja rakkautta niin myötä ja vastamäissä.. muutama yö oltiin yhessä ja seksin aikana rupesin itkemään kun todellakin rakastin sitä naista. ei auttanut muut panot, nainen kysyi mikä mulla on, ei se ymmärtäny mua enää ollenkaan. ei se tiennyt että pettämisen takia aloin itkeä. sitten kävin pesemään kikkelini kunnolla heti seksin jälkeen ja morkkista tuli kun en oman tulevan vaimon kanssa kumia käyttänyt, kun ei tiiä monenko kanssa se oli täl viikol ollut,..... ja sit aloin itkemään taas ja itkin joku pari tuntia ja sit muija tulee kattoo ku oon ihan maassa itkemässä hysteerisenä. ei se ollut mua ennen nähnyt itkevän vaikka 3 vuotta yhdessä oltiin, eihän miehet itke eihän... kello oli jo lähellä aamua ja nainen meni nukkuun, ite jäin valvoo sohvalle ja miettimään ja muutama kyynel siinä sit tuli taas. naisel oli oma asunto kyllä, joten aamulla kun lähti, en sitä muutamaan viikkoon sit nähnyt.
sit aloin ryyppäämään. en syönyt mitään pahemmin, vain viinaa join ja jotain pientä söin. laihduin 10 kiloa kuukaudessa vaikka olin vain kännissä, kävin baareissa enempi ja joku otti multa poskeen vessassa ja olin ihan luvan kanssa saanu muitten kanssa olla. no sit taas yritin sen alkuperäsen pettäjän kanssa olla. ja sit aloinkin huutamaan sille keskellä yötä. huusin ihan kunnolla ja haukuin huoraks ja jakikseks ja semmoseks. pari sellaista yötä kesti ja sit se katos kokonaan elämästäni, otti kamat ja lähti.
nyt oon 3 vuotta ollut sinkkuna ja jotenkin vain ei tunteita enää tuu ketään kohtaan. mul tuli yks äpärä lapsikin tässä mut en oo sen elämässä mukana eikä tartte elareita maksaa enkä maksaiskaan. en enää suunnittele edes tuntia pidemmälle, välil on naiskaverini faces sanonu et tuu tänne, sit kysyn saako pesää, jos saa ni sit meen vaikka matkaa ois 100km. sit oon sen naisen luona ja panen sitä ja jos jään yöks, ni lähden aamulla, jos en oo yötä, lähden takas himaan. mitään tunteita ei enää tuu mulle ja se on parempi niin, minä en pettäjää vaimoksi ota, en edes tyttöystäväksi. ainoa asia mitä häpeän on se etten huutanut tarpeeksi sille alkuperäiselle pettäjälle, enkä enää voi sitä tehdä koska se ei halua mua enää nähdä.
varmaa miehelles tulee samanlainen reaktio, naisena kysyt sit iteltäs että kestätkö huutoa jota saat tulevaisuudessa? ainoo hyvä asia tässä on nyt se ettei tartte murehtia pettääkö joku kun ei oo ketään kuka pettäis enää.- petetty 6
itsekin yritin sitä pettämistä ymmärtää, nainen sai huomiota ja rakkautta, en vain jaksanut mennä baariin sinä iltana kun nainen petti, enkä kyl mee baariin muutenkaan kun seurustelen, nainen halus tyttöjeniltaa siellä viettää. nainen käytti tekosyytä, se vain tapahtu. sit kun ite nussin muita ni huomasin että ei se vaan tapahdu vaan ihan itestä se lähtee. ennen ku oli ees suutelua ni mielessä pyöri että tää on sallittua nyt, vaik olin selvinpäin tai humalassa ni kyllä moraalisti kysyin iteltäni että onko tämä oikein? ja oikein se oli kun lupakin oli. ITE EN ANNA LUPAA NUSSIA MUITA, en koskaan anna tyttöystäväni nussia muita, mutta minkäs teen, kaikki naiset pettää ja siihen on vain totuttava. ennen ku nainen petti mua ni mua kyllä yritettiin myös ja silloin vain sanoin että ei kiitos, olen varattu, kyllä ne naiset sen ymmärtää. samaa säkin oisit sille työkaverilles voinu sanoa. ei kiitos olen varattu....
nyt sanon kyllä kiitos, olen sinkku ... saatan käydä tallinnas huorissa täs kuus, mut mitä sitte, oon sinkku.
- 1234.
Pariterapiaan. Alkoholi vaikutti asiaan, se miehenkin pitäisi tajuta. Älä kauhistele asiaa, se pahentaa tilannetta. Anteeksi pyyntö riittää ja pahoittelussa on rajansa. Ongelma oli alkoholinkäytön määrässä (korjaa se ongelma) ja miehesi käytöksessä (kähinää) joka ajoi pois. Ajan puutteessa myös, siis yhteisen. Mies ei saisi hysterisoida liikaa asialla eikä liioitella sitä... Varsinkin kun sinä rakastat häntä paljon.
Menkää pariterapeutille ja voit yksinkin sieltä kysyä neuvoja.- niin ja
Tuo "sekaisin" oleminen miehellä ei ole hyvä juttu, se kertoo ettei oikein saa ajatuksesta kiinni, ellei joku muu auta. Ehkä pariterapeutti saa asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Ja yksityiskohdat puolustukseksesi. Sinä et niitä saa miehen päähän, kun hän ei luota nyt.
Miehen tutut kuitenkin ehdottavat eroa kuorossa? Ei hyvä. - fgdd3
Alkoholi EI ole lieventävä asianhaara, anteeksi voi pyydellä mutta miehellä Ei ole velvollisuutta sitä edes kuunnella, keskustella tai mennä mihinkään terapiaan sen takia että akka on pyllistänyt työkaverillensa. Ainoa mitä mies voi tehdä tilanteessa on erota, toivottavasti on sen älynnyt tehdä.
- pettäjä 6
eka askel on saada se mies pois elämästäs jonka kanssa oot pettänyt. jos ei muuten onnistu ni loparit.. sit ehkä paikkakunnan vaihto kun se sun miehes ei halua nähä sitä miestä jonka kanssa petit, tää johtuu siitä että jos näkee niin saattaa tulla pahaa jälkeä.... ite alotin kaikki alusta, myin auton , telkkarin, kaikki missä oli muistoja siitä naisesta. nyt on uudet huonekalut ja vaatteet .. aika paljon maksaa kyllä pettämissotkujen selvittäminen. varmaa 3000€ ainakin menny kaikkeen turhaan.
- pettäjä 6
mies kyllä kostaa tekosi sulle .. sun täytyy miettiä kestätkö? se saattaa olla että miehes panee mutsias, siskoas, läheisintä kaverias, huoraa, .. voi olla että yhteisellä sängyllänne tekee niin, mutta se on varmaa, että kyllä miehes kostaa. itellä ei mikään auttanut.. minä en pettäjää vaimoksi ota. ja päätös pysy.. ja kyllä laitan avioehtoon pykälän että jos pettää ni se on 5000€ että siinä sit vaa löytämään semmonen vaimo joka avioehtoni hyväksyy. varmaan jään yksin, mut ei se mitään, kunhan saa pillua eikä kukaan petä mua enää ni se on hyvä. menetin hiuksetkin pettämisestä aiheutuvan stressin vuoksi, ei ne hiukset takasin enää tuu.
- poumkijj
Petit koska halusit hyvää seksiä ja huomiointia. Ja teidän suhde aviomiehesi kanssa oli väljähtynyt. Selviätte mutta terapiaan, mars.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537830- 614390
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404013Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233922Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko323287Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383228- 482963
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422741- 492484