Mitä jaakaapista löytyy?

Tässä kun on kauhisteltu tovit Buddyn siivoja, niin huomasin tänään kauhukseni että kylmäkaapin inventaariossa löytyi reilusti vanhentuneita seuraavasti:

- Anansrenkaita ja murskaa
- Herkkusieniä
- Sitruunaoliivisäilykepurkki
- Omenahilloa (ennätys -02)
- Kalasäilykkeitä (en ollut edes avannut)
- Hanhenmaksaa (puolen desin purkkeja. Yhtä olin maistanut)
- Hernekeittoa
- Paprikasäilykettä


Kaikki oli siinä ennen 2010 purkitettuja. Nyt niistä on päästy eroon ja tilaa taas uusille :)

50

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä on jotain savumakkaraa, sellasta meetvurstin kaltaista kestomakkaraa
      mikä täyttää koko jääkaapin hurmaavalla tuoksullaan,
      se ei kylläkään ole vanhentunutta, yks kukkakaalin jämä alkaa vaikuttamaan jo edesmenneeltä mut ei vain vielä ole päätynyt bioskaan asti,

      mur

      • Höpsis, soo viä lähelläkään vainaata, eihän se ees kuki viä :)


      • Toljake kirjoitti:

        Höpsis, soo viä lähelläkään vainaata, eihän se ees kuki viä :)

        Sellainen kaali saattaa hieman tuoksahtaa ennen kukintaa :'D


      • sxthsens kirjoitti:

        Sellainen kaali saattaa hieman tuoksahtaa ennen kukintaa :'D

        Minulta löytyi myös kasaan nysvähtynyt paprika. Kolme yli-ikäistä joghurttia ja erillaisia vanhentuneita salaatikastikkeita lajitelma. Tuo edellinen oli vain säilykkeet. :\


      • sxthsens kirjoitti:

        Sellainen kaali saattaa hieman tuoksahtaa ennen kukintaa :'D

        kyllähän se saattaisi jo haistakkin, mut kun se savustetun makkaran haju peittää kaiken muun..

        mun mielestä se kuitenkin on jo täysin epäkelpo syötäväksi
        ei vain ole saatu aikaiseksi laittaa sitä pois,
        ehkä huomenna..

        mur


      • sxthsens kirjoitti:

        Minulta löytyi myös kasaan nysvähtynyt paprika. Kolme yli-ikäistä joghurttia ja erillaisia vanhentuneita salaatikastikkeita lajitelma. Tuo edellinen oli vain säilykkeet. :\

        ai niin, meidän jääkaapissa on myös purkki pestokastiketta, joka oli siellä jo silloin kun minä eka kertoja täällä vierailin, en tiedä sen säilyvyydestä ja kuinka kauan se siellä on ollut, enkä ole jaksanut/muistanut/viitsinyt sen päiväystä tarkistaa..
        mihinkään ruokaan sitä ei kuitenkaan ole käytetty..

        no, se ei kuitenkaan haise

        mur


      • murriperkele kirjoitti:

        kyllähän se saattaisi jo haistakkin, mut kun se savustetun makkaran haju peittää kaiken muun..

        mun mielestä se kuitenkin on jo täysin epäkelpo syötäväksi
        ei vain ole saatu aikaiseksi laittaa sitä pois,
        ehkä huomenna..

        mur

        Elä hupsi, kaalithan säilyy ikuisuuksia vaik ne näyttäis&tuoksuis viime vuosisadalta :)

        Niin, keksit syyn miks sitä kyseistä kyrää sinne kaappiin hommattiin :)


      • Toljake kirjoitti:

        Elä hupsi, kaalithan säilyy ikuisuuksia vaik ne näyttäis&tuoksuis viime vuosisadalta :)

        Niin, keksit syyn miks sitä kyseistä kyrää sinne kaappiin hommattiin :)

        nii, sitähän hankittiin leffailtaan dipattavaksi sipsien sijasta,
        lopuista piti sit tehä jottain ruuantapaista
        mut niin se vain jäi kaaliparka ässehtymään ilman armeliasta loppua ja hautajaisia..

        mur


      • murriperkele kirjoitti:

        ai niin, meidän jääkaapissa on myös purkki pestokastiketta, joka oli siellä jo silloin kun minä eka kertoja täällä vierailin, en tiedä sen säilyvyydestä ja kuinka kauan se siellä on ollut, enkä ole jaksanut/muistanut/viitsinyt sen päiväystä tarkistaa..
        mihinkään ruokaan sitä ei kuitenkaan ole käytetty..

        no, se ei kuitenkaan haise

        mur

        Pestosoosihan vaan paranee vanhetessaan ja vihreä väri senkus syvenee. :-)


      • teevadit kirjoitti:

        Pestosoosihan vaan paranee vanhetessaan ja vihreä väri senkus syvenee. :-)

        Ai niin. Oli siel yksi guacamole ja hirvenlihasäilyke myös. Mietinkin, et miksi mun lista oli niin lyhyt, vai oliko ananasta vaan eri muodoissa :)


      • :D
        murriperkele kirjoitti:

        nii, sitähän hankittiin leffailtaan dipattavaksi sipsien sijasta,
        lopuista piti sit tehä jottain ruuantapaista
        mut niin se vain jäi kaaliparka ässehtymään ilman armeliasta loppua ja hautajaisia..

        mur

        Alleviivaa nyt vielä jotenkin, että teillä _varmasti_ on yhteinen jääkaappi, koska sinä _sanot_ niin :D


      • :D kirjoitti:

        Alleviivaa nyt vielä jotenkin, että teillä _varmasti_ on yhteinen jääkaappi, koska sinä _sanot_ niin :D

        no _alleviivaisin_ kyllä mut kun tällä foorumilla ei siihen pysty..

        on se taas niin kauhiaa,

        mur


    • Ruokaa. :-)

      • :D No ei!

        Siitähän se lähti. Miks mulla on ruokaa jääkaapissa, vaikkei siellä ole mitään? :)


      • sxthsens kirjoitti:

        :D No ei!

        Siitähän se lähti. Miks mulla on ruokaa jääkaapissa, vaikkei siellä ole mitään? :)

        No hämäyksen vuoksi? :-) On olevinaan ruokaa, kun on rivi erilaisia purnukoita kaappi puolillaan.


      • teevadit kirjoitti:

        No hämäyksen vuoksi? :-) On olevinaan ruokaa, kun on rivi erilaisia purnukoita kaappi puolillaan.

        Niin ne varmaan oli. Ruokaa ei saa heittää pois, mut onneksi parasta - ennen päiväykset pakotti siihen :)


    • Osittaisen faasimuutoksen läpikäynyt tuorekurkku. Heitin pois.

      • Nuo tuorekurkut vaan lysähtää joskus kasaan. Ja salaatista ei ole kuin ruukku ja ruskeita muoviin kuivuneita repaileta tähteellä. Nyt yritän elää paremmin :)


    • puskalisko

      buddy muuten heittäytyi humoristiseksi tuossa alkuviikolla. Hän nimittäin keksaisi väittää, että minun asunnossani on mukamas yhtä siivotonta kuin hänenkin! Ai niin, minähän marisin siitä jo.

      Mutta sitä en maininnut, että otin muuten kuvat. Hähä.

      • Ahaa :) Sulla on tärkeät TODISTEET!


    • Jääkaappi tulee siivottua kaikesta vanhentuneesta noin kerran viikossa. Pakasteesta löytyy joskus useamman vuoden vanhoja lihoja ja marjoja....

      • Aika ihailtava tapa. Samaan olen pyrkinyt, mut jotenkin sinne takanurkaan oli vaan pikkuhiljaa kertynyt historian havinoita :)


    • Yybee.

      Munaa on kaikki paikat täynnä.

    • Mutta eihän säilykepurkkeja tarvitse pitää avaamattomina jääkaapissa ?
      Minun omenahilloni onkin sitten tuoretta; vuodelta 2009 :)

      • Mun omenahillo oli äidin tekemään. Sitä oli ikävä heittää pois. Ei se ollut edes homeessa. Ihan ok kunnossa, mut suuhun en olisi enää laittanut :\


    • Jääkaapin oven hyllyihin on ilmestynyt lukematon määrä erilaisia salaattikastike pulloja, ne ovat niitä hetken mielijohteita, joithin ei saisi sortua.

      Tein inventaarion, yht. 12 kpl , eli montaa sorttia ja osa täysin "iskemättömiä" vielä.

      • tulee mieli...

        sun peräaukkosi.

        miltä se näytää, haiskahtaa!!!

        kerro se meille!


      • tulee mieli... kirjoitti:

        sun peräaukkosi.

        miltä se näytää, haiskahtaa!!!

        kerro se meille!

        Salaattikastikkeet oli mullakin niitä petollisia. Osa ei ollut vanhoja vielä, mut tiesin etten käyttäisi, niin laitoin menemään. Nyt meinaan olla tarkkana ja ostan vaan niitä mitä syön varmasti.


    • Ei oo mitää vanhaa jääkaapissa. Joskus voi joku tuote lipsahtaa niin, että ei oo keretty sitä syömään ja pääsee muutaman päivän vanhaksi. Kerran viikossa teen kuitenkin jääkaappi-inventaarin ja heitän ylivanhat pois... niitä ei kyllä yleensä ole.

      Mun äidillä on sellainen jääkaappi jonka syövereistä löytyy varmaan viime vuosituhannelta olevia purnukoita(ei voi heittää mitää pois ku se on kuulemma vielä iha hyvää piimäkakkukuhu) ja minä en sellaista voi sietää.

      • Täytekakku viime äitienpäiviltä, mut kyl sitä voi ehkä ottaa? :D.D


    • Ei oo mitää vanhaa jääkaapissa. Joskus voi joku tuote lipsahtaa niin, että ei oo keretty sitä syömään ja pääsee muutaman päivän vanhaksi. Kerran viikossa teen kuitenkin jääkaappi-inventaarin ja heitän ylivanhat pois... niitä ei kyllä yleensä ole.

      Mun äidillä on sellainen jääkaappi jonka syövereistä löytyy varmaan viime vuosituhannelta olevia purnukoita(ei voi heittää mitää pois ku se on kuulemma vielä iha hyvää piimäkakkukuhu) ja minä en sellaista voi sietää.

    • Näin on.

      No kaikkee löytyy mitä ei pitäis löytyä.

      Täytyis pystyä parempaan :(

    • Ei mitään yliääräistä. Siis oikeastaan ei mitään siis. Siinä on jotain perin outoa, jos yksinasuvan jääkaappi pursuaa sapuskaa.

      • Ahaa. Sun äiti ei ole joko elossa, tai et harrasta muuta ruokaa kuin varmasti syöt.


    • määmy

      Turhan kallis on jääkaappini sisältö..

    • Jääkaapissa on valon lisäksi maitolitra, zeroa, appelsiinitäysmehua nakkipaketti, suolalihaa, oivariinia, sinappia ja lihaliemikuutioita. Viime mainitut näyttäs olevan 2009 päiväyksellä.

      Tyhjän näköinen on. Viileäkaapissa sentään vielä vihanneksia ja hedelmiä ja itäneitä vihertäviä perunoita.

      • sinä oot aivan varmasti mies :D


      • LaRito kirjoitti:

        sinä oot aivan varmasti mies :D

        Juu. Ylivuotiset lihaliemikuutiotko varmisti asian? :)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Juu. Ylivuotiset lihaliemikuutiotko varmisti asian? :)

        ..ja toinen todiste: öinen inventaario! :)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Juu. Ylivuotiset lihaliemikuutiotko varmisti asian? :)

        itseasiassa tuo vilisee miesmäistä tekstiä mutta nakkipaketin ja sinapin kohdalla ei tarvinnu enää epäröidä, perunat hyvä plussa. toisekseen miksei oivariini voi olla vaikka voi tai margariini, ennenki törmänny tähän ilmiöön miesten suusta :)


      • LaRito kirjoitti:

        itseasiassa tuo vilisee miesmäistä tekstiä mutta nakkipaketin ja sinapin kohdalla ei tarvinnu enää epäröidä, perunat hyvä plussa. toisekseen miksei oivariini voi olla vaikka voi tai margariini, ennenki törmänny tähän ilmiöön miesten suusta :)

        Minkäänlaista hoivaviettiä ei kuitenkaan heränny? Typical man on aika kuitenkin aika avuton tyyppi äidistä vierotuttuaan :P


      • bravo.bravi
        sxthsens kirjoitti:

        ..ja toinen todiste: öinen inventaario! :)

        Ehtii päivällä sitten muuta :)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Minkäänlaista hoivaviettiä ei kuitenkaan heränny? Typical man on aika kuitenkin aika avuton tyyppi äidistä vierotuttuaan :P

        ootko sinä ketku kerinny tännekki jo vastata, ja minä kun luulin olevani nopea ;)

        joka tapauksessa en nyt niin tiiä siitä kuulusta hoivavietistä ku itellä ihan yhtä toivoton tilanne, nytki pelkkä juusto ja vesipullo :D termospullossa oleva ruoka kerkes muhia varmasti vähintään vuoden ennen ku annoin sen poisheitettäväksi ja koko termarin kaupan päälle, ois kait senki voinu säilyttää ihan vaan muodon vuoksi ja siksi että ees näyttäis hieman inhimillisemmältä ruokavarastolta :P


    • zisel

      Lasagnea ainakin. Tuli niin hyvää että tekis kokoaika mieli hakea sitä lisää :D

      • No se ei pääse sitten jääkaappin ainakaan asumaan :)


      • zisel
        sxthsens kirjoitti:

        No se ei pääse sitten jääkaappin ainakaan asumaan :)

        Juuei. On siellä suolakurkkujakin 2 purkkia. Nyt ei ole mitään kammottavia löytöjä jääkaapissa kun tosiaan vähän aikaa sitten muutin. Jos tätä samaa kysyy joskus vaikka puolenvuoden päästä niin tilanne voi olla jo ihan toinen :-/


    • Nasdaq

      Jääkaapistani löytyi yksi autotalli. Tätä pitää ihan ihmetellä ääneen. Muuten en ala inventoimaan monoliittiämme, sillä mikään ei paljasta niin hyvin kuin alastomuus, kirjahylly ja jääkaappi ihmismielen sisältöä.


      (Naurua Garagesta)

      • Puutarha kukoistaa? :) On niitä samettimattojakin joskus löytynyt


    • No tuota...

      ruokaa sieltä löytyy

    • Mä viskasin pois pari tomaattia, jotka oli jääneet ihan sinne taakse homehtuu.
      Ja pari leivänkänttyy.
      Koiralle annan vanhentuneet tai muuten ne jotka on vaarassa vanhentua.
      Olen tarkkaa siinä että vanhaa ei syödä, katson aina ne päivämäärät varsinkin käyttöpäivän, viimeinen myyntipäivä saa mennä parilla päivällä yli.
      Kuivakaappia en siivonnut ja sen aika koittaa kohta uskoisin että sieltä löytyy vanhoja pusseja, tiedän jo että löytyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1980
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1527
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1350
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1275
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1121
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1057
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1032
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1027
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      861
    Aihe