Evoluutio on vain teoria

aasienharrastelija

Evoluutio on vain teoria. Se ei ole fakta tai luonnontieteellinen laki.

Luonnonvalinta perustuu kehäpäätelmään. Sopeutuvimmat ovat niitä jotka selviytyvät ja ne jotka selviytyvät katsotaan olevan sopeutuvimpia.

Evoluutio on epätiedettä, koska se ei ole testattavissa tai falsifioitavissa. Se esittää väitteitä tapahtumista, joita ei ole havaittu eikä niitä pystytä koskaan toistamaan.

Tämän vuoksi tiedemiehet epäilevätkin suurenevissa määrin evoluution todenperäisyyttä.

19

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Painovoimakin on vain teoria.

      • asdfasdfasdfe_O

        Niin, painovoima-teoria on teoria, jolla pyritään ymmärtämään luonnossa olevaa painovoimalakia tai mekanismia.

        Vaikka painovoima-teoria osoitettaisiin valheelliseksi niin ei se poista painovoimaa minnekään. Painovoima-teoria on vain ihmisten vajavainen yritys käsittää painovoimaa.

        Samaten on evonkin kanssa. Selväähän selvempi on että kun ihmisille annetaan vapaat kädet tehdä mitä lystää, niin myös tällaisia negatiivisia evo juttuja pääsee syntymään. Aivan kuten alun perinkin koko syntiinlankeemuksessa.


      • asdfasdfasdfe_O kirjoitti:

        Niin, painovoima-teoria on teoria, jolla pyritään ymmärtämään luonnossa olevaa painovoimalakia tai mekanismia.

        Vaikka painovoima-teoria osoitettaisiin valheelliseksi niin ei se poista painovoimaa minnekään. Painovoima-teoria on vain ihmisten vajavainen yritys käsittää painovoimaa.

        Samaten on evonkin kanssa. Selväähän selvempi on että kun ihmisille annetaan vapaat kädet tehdä mitä lystää, niin myös tällaisia negatiivisia evo juttuja pääsee syntymään. Aivan kuten alun perinkin koko syntiinlankeemuksessa.

        "Samaten on evonkin kanssa."

        Mukavaa että alat vihdoinkin ymmärtämään. Evoluutioteoriakin tosiaan on tieteellinen selitys luonnossa havaittavalle ilmiölle (luonnonlaille) nimeltä evoluutio. Ja kuten kaikki teoriat, evoluutioteoriakin tosiaan edustaa korkeinta tieteellistä ymmärrystä asiasta.


      • asdfasdfasdfe_O
        salainen__agentti kirjoitti:

        "Samaten on evonkin kanssa."

        Mukavaa että alat vihdoinkin ymmärtämään. Evoluutioteoriakin tosiaan on tieteellinen selitys luonnossa havaittavalle ilmiölle (luonnonlaille) nimeltä evoluutio. Ja kuten kaikki teoriat, evoluutioteoriakin tosiaan edustaa korkeinta tieteellistä ymmärrystä asiasta.

        "Mukavaa että alat vihdoinkin ymmärtämään. Evoluutioteoriakin tosiaan on tieteellinen selitys luonnossa havaittavalle ilmiölle (luonnonlaille) nimeltä evoluutio. Ja kuten kaikki teoriat, evoluutioteoriakin tosiaan edustaa korkeinta tieteellistä ymmärrystä asiasta. "

        Niin, evoluutio vastaa tosiaankin tiedän ateistien(ja joidenkin muka-uskovaisten evojen) käsitystä asiasta. Se, että onko se totta vai ei, onkin sitten mielenkiintoinen juttu, koska luonnossa evoluution johtavia mekanismeja ei ole havaittu, ja luomisella voidaan selittää evoluution "todisteet" yhtä hyvin ellei jopa paremmin.


      • mdma
        asdfasdfasdfe_O kirjoitti:

        "Mukavaa että alat vihdoinkin ymmärtämään. Evoluutioteoriakin tosiaan on tieteellinen selitys luonnossa havaittavalle ilmiölle (luonnonlaille) nimeltä evoluutio. Ja kuten kaikki teoriat, evoluutioteoriakin tosiaan edustaa korkeinta tieteellistä ymmärrystä asiasta. "

        Niin, evoluutio vastaa tosiaankin tiedän ateistien(ja joidenkin muka-uskovaisten evojen) käsitystä asiasta. Se, että onko se totta vai ei, onkin sitten mielenkiintoinen juttu, koska luonnossa evoluution johtavia mekanismeja ei ole havaittu, ja luomisella voidaan selittää evoluution "todisteet" yhtä hyvin ellei jopa paremmin.

        "evoluution johtavia mekanismeja ei ole havaittu"

        Väitän ettet edes tiedä mitä nuo mekanismit ovat.

        " luomisella voidaan selittää evoluution "todisteet""

        Miksi kirahvin kurkunpäähermo tekee tarpeettoman pitkän lenkin?

        " yhtä hyvin ellei jopa paremmin."

        Älä valehtele, ethän sinä tuota hermojuttuakaan osaa luomisen pohjalta selittää.


      • totuus voittaa
        salainen__agentti kirjoitti:

        "Samaten on evonkin kanssa."

        Mukavaa että alat vihdoinkin ymmärtämään. Evoluutioteoriakin tosiaan on tieteellinen selitys luonnossa havaittavalle ilmiölle (luonnonlaille) nimeltä evoluutio. Ja kuten kaikki teoriat, evoluutioteoriakin tosiaan edustaa korkeinta tieteellistä ymmärrystä asiasta.

        >Ja kuten kaikki teoriat, evoluutioteoriakin tosiaan edustaa korkeinta tieteellistä ymmärrystä asiasta.

        Joo, ja sen korkeimman tieteen, eli evouskon paras konkreettinen ilmentymä oli Piltdownin mies, suoraan evouskovien puuhaverstaalta.

        Korkeinta evouskovien ymmärrystä asiasta jopa 40v ;)

        Heitänpä korkean kreationistisen sivistyneen veikkaukseni, että seuraavaksi kaatuu apinan ja ihmisen välinen sukulaisuus.
        Perustelen asiaa uusilla tutkimuksilla sekä DNA:n erittäin monimutkaisilla rakenteilla ja Y- kromosomitukimuksilla, jotka ovat pistäneet evouskovien niskat punoittamaan.


      • mdma
        totuus voittaa kirjoitti:

        >Ja kuten kaikki teoriat, evoluutioteoriakin tosiaan edustaa korkeinta tieteellistä ymmärrystä asiasta.

        Joo, ja sen korkeimman tieteen, eli evouskon paras konkreettinen ilmentymä oli Piltdownin mies, suoraan evouskovien puuhaverstaalta.

        Korkeinta evouskovien ymmärrystä asiasta jopa 40v ;)

        Heitänpä korkean kreationistisen sivistyneen veikkaukseni, että seuraavaksi kaatuu apinan ja ihmisen välinen sukulaisuus.
        Perustelen asiaa uusilla tutkimuksilla sekä DNA:n erittäin monimutkaisilla rakenteilla ja Y- kromosomitukimuksilla, jotka ovat pistäneet evouskovien niskat punoittamaan.

        "Perustelen asiaa uusilla tutkimuksilla"

        Joitka ovat antaneet millaisia tuloksia?

        "DNA:n erittäin monimutkaisilla rakenteilla"

        Joka vaikuttaa tähän asiaan millä tavalla?

        " Y- kromosomitukimuksilla"

        Joka ei muuttanut vallitsevaa käsitystä mitenkään, joten mikä oli pointtisi?


    • asdfasdfasdfe_O

      Täsmälleen olen tästä kanssasi samaa mieltä! Aamen.

    • EL

      Jatka vain aasien harrastamista! Se on kehityksellesi aivan sopivaa!

      • Eläinsuojelija

        "Jatka vain aasien harrastamista!"

        Ei helteessä! Kyllä aasejakin pitää kohdella asiallisesti.


      • EL
        Eläinsuojelija kirjoitti:

        "Jatka vain aasien harrastamista!"

        Ei helteessä! Kyllä aasejakin pitää kohdella asiallisesti.

        En suinkaan tarkoittanut, että aaseja pitäisi kohdella epäasiallisesti. Aasin tasoinen seurustelu on joillekin vaan niin luonteenomaista ;DDD


    • tieteenharrastaja

      Sivullisille selvennystä:

      "Evoluutio on vain teoria." Teoria on nimitys varmimmin todistetulle tieteelliselle päättelylle.

      "Luonnonvalinta perustuu kehäpäätelmään" Väite perustuu valehteluun.

      "Evoluutio on epätiedettä, koska se ei ole testattavissa tai falsifioitavissa." Evoluution voi havaita sekä laboratoriossa että luonnossa. Sen falsifioivia havaintoja voi määritellä monenlaisia; miitä ei vain ole havaittu.

      "Tämän vuoksi tiedemiehet epäilevätkin suurenevissa määrin evoluution todenperäisyyttä." Väite perustuu valheeseen.

      • >"Evoluutio on vain teoria." Teoria on nimitys varmimmin todistetulle tieteelliselle päättelylle.

        Mikä on kerrottu kretuille sata kertaa, mutta koska kuolasuiset saarnaajat niin käskevät, palstakretut käyttäytyvät aivan kuin olisivat lukutaidottomia idiootteja. Toivottavasti eivät ole, mutta pahalta näyttää.


    • täh?

      Usko tarkoittaa 1) tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, 2) luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, 3) uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista[1].

      Teoria tarkoittaa ensiksi yhtenäistä tietojen järjestelmää, toiseksi tieteellistä selitystä tai selitysjärjestelmää ja kolmanneksi oletusta, otaksumaa, hypoteesia.[1]

      kumaa ei ainakaan voi pitää faktana?

    • Evoluutio on luonnossa tapahtunut ja edelleen hamaan maailmanloppuun saakka tapahtuva prosessi.

      Taitaa olla liikaa vaadittu että kretut yrittäisivät oppia mitä eroa on evoluutiolla ja evoluutioteorialla.

      • asdfasdfasdfe_O

        "Evoluutio on luonnossa tapahtunut ja edelleen hamaan maailmanloppuun saakka tapahtuva prosessi.
        "

        Ei oo tapahtunut eikä tule tapahtumaankaan, ooppas sinä tästä ihan huoleti ;)


      • mdma
        asdfasdfasdfe_O kirjoitti:

        "Evoluutio on luonnossa tapahtunut ja edelleen hamaan maailmanloppuun saakka tapahtuva prosessi.
        "

        Ei oo tapahtunut eikä tule tapahtumaankaan, ooppas sinä tästä ihan huoleti ;)

        "Ei oo tapahtunut eikä tule tapahtumaankaan"

        Jos et ole täydellinen klooni isästäsi niin tuo lauseesi on puhdas vale.


    • jep jep

      Painovoimakin on vain teoria (vieläpä huonommin selitetty/todistettu kuin evoluutio teoria)
      Bakteerit ovat vain teoria
      Atomit on vain teoria
      sähkökin on van teoria

      Tieteen maailmassa ei KOSKAAN, IKINÄ, MILLOINKAAN, päädytä MISSÄÄN ASIASSA "FAKTAAN",

      Kun tieteessä puhutaan "teoriasta" se on paras mahdollinen selitys tämän hetkisille havainnoille

    • 2 base

      Matematiikkakin on vain teoriaa.
      Jos sovitaan, että 1 1=10, niin silloin se pitää paikkansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe