miten kertoa miehelle raskaudesta kun ehkäisy on pettänyt?

pelokas nainen

Hei olen 19-vuotias kohta 20-vuotias nainen.. olen seurustellut yli vuoden mieheni kanssa ja olisin valmis äidiksi mutta en halua sitä koska mieheni sanoo ettei tahdo isäksi.. sanoi jättävänsä miut jos tulisin vahingossa raskaaksi enkä suostuisi tekemään aborttia. me molemmat olemme vakituisessa työssä... no nyt on ehkäisy pettänyt ja olen tullut raskaaksi. en tiedä mitten kertoa miehelleni koska tiedän hänen jättävän minut.. minulla on entisiä abortteja takana esim raiskauksen jäliltä ja tämä on ollut minulle onnenkantamoinen että olen vielä jopa tullut raskaaksi!

14

3968

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa..

musta sun pitää kertoo suoraan että hänestä tulee isä.. mun ukko oli kans et ei halua lapsia vielä, meillä kans ehkäsy petti ja tulin raskaaksi.. mua kans pelotti, mut sanoin suoraan.. muutaman päivän mökötti.. mut ku eka ultraan tuli mukaan, se oli onnesta soikea ja itki, ku näki lapsensa.. nyt tyttö 6kk ja sen isä rakastaa aivan mielettömästi ja hoitaa tosi paljon.. eli se muuttu töysin ku sai eka kertaa lapsensa syliin synnytyksen jälkeen.. se kertoo joka päivä tytölle kuinka se rakastaa.. eka en uskonu millää että se sopeutu ajatukseen..

mun vinkki kerro suoraan.. siinä käy hyvin tai huonosti..,

• tiituska

Kerrot vaan reilusti kuinka asiat on. :)
      Eihän sitä koskaan tiedä, josko tämä onkin viimeinen mahdollisuutesi saada lapsi?
      Koskaan ei tiedä, mitä elämä tuo tullessaan :(
      Joten ole onnellinen ja nauti raskaudestasi ja lapsestasi :)

• pelokas nainen

Niin minun pitäisi mutta en tiedä milloin on sopiva hetki kertoa. en viitsisi oikein vain ns. töksäyttää asiaa hänelle.. Ja yksi paha on myös se etten ole pystynyt kertomaan hänelle entisistä aborteistani koska asiat ovat minulle vieläkin todella arkoja asioita.. ei ole päivääkään ettenkö miettisi että minulla voisi olla kaksoset nyt kohta 3 vuoden ikäisiä.. pystymme mieheni kanssa puhumaan kaikesta muusta avoimesti ja olemme puhuneetkin mutta nämä raskausasiat ja abortit on mulle ollut aina todella herkkä paikka.. ja pelottaa että tuleeko minulle sama kohtalo kuin äidilleni hänen synnyttäessään minut.. Äiti menehtyi synnytyksessä.. Ensin meinasin tulla liian aikaisin maailmaan.. Äidilläni oli myös kuulemma useampia keskenmenoja minun ja isosiskoni välillä.. Se että minut on raiskattu siitä olen kertonut miehelleni koska tietyt asiat tuovat sen mieleen ja paljon kammoja on siitä jäänyt.. mutta en ole kertonut siitä että tulin myös samalla raskaaksi siinä heti kun mies minulta neitsyyden vei..

• kannattaa..

oisi kiva tietää oletko jo kertonut miehellesi raskaudesta?? :)
      miten hän otti asian??

jos et ole vielä kertonut asiasta.. tee testi ja näytä sitä, ja sano että on sulla ollut vähän huono olo että teit varmuuden vuoksi.. se joko hyväksyy asian tai sitte ei.. mutta pian sun kannattaa sille kertoa.. se on vaikeampaa mitä pitempään sitä salaat..

• Pelokas nainen

Juuri kun sain kerrottua miehelleni minulle todettin sappikivet ja sappikivet ovat tuottaneet minulle keskenmenon.. Sikiö tuli kohdunsisällä pois.. Eli kohtukin tuli ulos alapäästäni.. Miehenikin oli kerennyt jo tottua asiaan vaikka ensin yrittikin että tekisib abortin mutta en suostunut. Sanoin vain hänelle että jos et tätä hyväksy minä kasaan tavarat ja lähden ja sen jälkeen on turha yrittää tulla takasi perheeseen jos mieli muuttuu. Ainoa asia miten hän olisi siinä vaiheessa voinut perheeeen osallistua olisi ollut elatusmaksut.. Suru on ollut valtava koko ajan.. Oloa pahentaa vielä se kun paraskaverini on raskaanaa jo aika pitkällä ja hän vain höpöttää koko ajan siitä rasjaudesta.. Mutta onnellinen olen silti hänen puolestaan

• Juuhpuuh

No enpäs olekaan ikinä kuullun, että kohtu voisi poistua kehosta itsekseen.. Olisko nyt satuilusta kyse kuitenkin..

Olet siis sitä mieltä, että kohtusi on nyt poissa mutta haluat edelleen lapsen? Missä se uusi lapsi nyt sitten kasvaisi, virtsarakossako? Kohdunvuokrauskin on Suomessa laitonta..

Päteviä lääkäreitä, jos olivat sitä mieltä, että ilman kohtua et EHKÄ saa enää lapsia..

• Kysymys

olisiko tässä nyt sittenkin kysymys kohdun laskeumasta, vai siitä että myös kohtu on poistettu kirurgisesti???

Vähän epäselväksi tuon viestin perusteella

• 6+6

Ihan ensiksi pitää korjata, kukaan ensisynnyttäjä ei ole valmiksi äidiksi. Samalla periaatteella kukaan mies ei ole valmis isäksi. Siihen rooliin vain kasvetaan kiinni, jotkut 9 kuukauden aikana, joillakin vähän pidempään.

Jos aiot pitää lapsen, sinulla ei ole kun yksi vaihtoehto mikä on kertoa toiselle. Mielellään mahdollisimman aikaisin ja jos sinusta tuntuu, että haluat pitää lapsen niin sanot suoraan. Muuten pahimmassa tapauksessa sinua painostetaan aborttiin, mikä ei ole missään nimessä oikein.

• Lapsien puolesta

Kukaan täysjärkinen ei murhaa lapsiaan!

1

• kaikensekestää

itse tulin vahingossa raskaaksi ja miehelleni kerroin asiasta heti samana päivänä ku sain itse tietää, ensimmäisenä tuli että "tiedät etten halua lasta" päätin kuitenkin pitää pääni asiassa että pidän lapsen halusi mieheni tai ei, aina oli olemassa takaportti että olisin jättänyt lapsen isyyden selvittämättä.. ensimmäiset 12 viikkoa mies hoki koko ajan että tehä abortti,minä en viatonta lasta lähtenyt tappamaan..enkä pystyis edelleenkään tekemään yhtään aborttia..

ensimmäiseen ultraan otin matkaan ja mies tajus asian että nyt se tulee. rakenneultrassa oli matkassa pikkuisen petty ku ei tullutkaan sitä tyttöä,mutta tärkein kuitenkin oli että on terve. :)

Saatiin toukokuussa pieni pojan pallero, joka on nyt mieheni silmäterä :) tuntuu hullulta että vuosi takaperin tämä samainen ihminen ei ees halunnut lasta osaksi elämäänsä,mutta pojan synnyttyä se on kaikki :)

Itse koin tätä ennen yhden keskenmenon samaisen miehen kans meillä olisi nyt 3 vuotias muksu ja sitä ennen olen pariin kertaan saanu aiemmin kun pillerit petti eli ihan hyvin voit tulla vielä raskaaksi :) ei vaan vielä ollut aika,että saisit lapsen..mut sitten ku aika on oikea nii se kyl menee hyvin loppuun asti :)

• Käsittämätöntä

Miten monta kertaa pillerit voi pettää samalla ihmisellä??

• ootnolo

Tyhyyymä naine. eka sanot että kohtu tuli ulos ja sitte toivot lasta? Tyhmäki tietää ettei lasta voi saada ellei oo kohtua. Ja kohtu ei vittu noin vaan tule ulos alapäästäs. Su aivos o iha sukkana! Ymmärrä ees omaae elämäääs enne ko tuut tänne valittamaa siit että kohtus tuli ulos alapäästäs. sul on joku vikana. ei millään pahalla nutta ei kukaan täysjärkinen selitä tuollaista nettiin.

• Älykääpiöt

Meinaatko että jos on kohdunlaskeuma niin se koko kohtu ropsahtaa jotenkii mystisesti irti ropasta?! Eiköhän se ole kuitenkin vaan työnnetty takas paikalleen.. Kyllä kohtu voi työntyä ulos alapäästä! Jos et usko niin katsoppa netistä kohdunlaskeuma. Että älä sinä urpo tule huutelee ketää tyhmäks ennenku otat ite asioista selvää!

• Vastuun pakoilijat

Ap. viesti on vanha, mutta muille samaa pohtiville:

Mikään ehkäisyväline ei ole 100% varma, varmin tapa poikaystävälläsi on välttyä ei-toivotuilta lapsilta pidättäytymällä kokonaan seksistä. Hänen pitäisi kyllä ottaa vastuunsa, eri asia, jos olisit valehdellut käyttäväsi esim. pillereitä, etkä käyttäisikään. Abortti ei ole mikään pikkujuttu ja te ette ole edes olleet kovin kauan yhdessä ja mitään varmuutta suhteenne jatkuvuudesta ei muutoinkaan ole. Mitä jos teet abortin ja mies jättää sinut kuitenkin vaikka kuukauden päästä?

Totuus tulee kuitenkin ilmi, joten kertoisin mahd. pian. Onko sen sopivampi hetki kertoa viikon, kahden, kolmen tai neljän päästä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4353
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      1996
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      61
      1657
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1353
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      913
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      889
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe