Olen ollut yhdessä 30-vuotiaan poikaystäväni kanssa onnellisesti kolmisen vuotta, mutta koko suhteen ajan onneamme on varjostanut poikaystävän hankala veli. Hän on erittäin vahva persoonallisuus (narsistinen persoonallisuushäiriö todettu), ja ainakin näin sivustakatsojan silmin hän käyttää usein poikaystävääni häikäilemättömästi hyväkseen. Hän osaa kuitenkin olla halutessaan todella hurmaava, ja täyttää poikaystäväni pään täyteen "me veljet teemme aina toistemme vuoksi mitä vain" -puhetta, joka valitettavasti toimii ainoastaan niin päin että poikaystäväni tekee mitä vain miellyttääkseen veljeään :/ Jos poikaystäväni puolestaan tarvitsee apua tai palveluksen, ei hän usein edes raaski vaivata veljeään, koska tietää että apu on hirveän valituksen takana ja koitoksen jälkeen muistuttelee veli viikkoja, ellei kuukausia tästä suunnattomasta palveluksesta jonka hän on "hyväsydämisesti" tehnyt.
Monet kerrat tämä hankala veli on syyttänyt poikaystävääni itse aiheuttamistaan ongelmistaan, tehnyt hänelle tosi paskamaisia temppuja, hylännyt vaikeina hetkinä ja jopa jokapäiväinen puhetapa häntä kohtaan sisältää alentuvia nimityksiä (jotka ovat mukamas huumorilla sanottuja).
Veli tulee ainakin kerran viikossa kotiimme ja olettaa saavansa passauttaa poikaystävääni tarkoilemaan hänen lempioluttansa niin monta pulloa kuin napa vetää, jättäen vain sotkut jälkeensä. Kun he päättävät yhdessä ajaa autolla jonnekin, ei kukaan edes kysy kuka on kuski, kenen autolla ja kuka maksaa bensat, sillä se on aina poikaystäväni. Hän ottaa lojaalisti kaiken paskan niskaansa ja myötäilee veljeänsä.
Heillä on monia yhteisiä vihamiehiä, jotka veli on tappeluillaan aiheuttanut, ja joista on tullut myös poikaystäväni vihollisia, kun veli on pakottanut tämän "puolelleen", vaikkei riidoilla ole alunperin ollut mitään tekemistä poikaystäväni kanssa.
Jos heillä joskus harvoin on riita, poikaystäväni on koko elämänsä ajan ollut se, joka pyytää anteeksi, oli vika kenen hyvänsä. Hän sanoo, että niin täytyy tehdä, koska muuten riita ei ikinä loppuisi, ja koska veli on hänen veriveljensä, eikä voi mitään narsistiselle persoonallisuushäiriölleen.
Kaikesta huolimatta he ovat hyvin tärkeitä ihmisiä toisilleen. Veljekset soittelevat toisilleen monia kertoja päivässä ja näkevät toisensa noin pari kolme kertaa viikossa, eli ovat hyvin läheisiä. Näyttää siltä, että poikaystäväni on oppinut pienestä pitäen sietämään tätä epäreilua käytöstä veljeltään, mutta minua se häiritsee.
Mitä minun pitäisi tehdä? Voinko jotenkin auttaa tilannetta vai pitäisikö vain antaa olla ja katsella vierestä? Sattuu kun joku kohtelee rakasta ihmistä tällä tavoin :(
Ps. Tekstistä saa ehkä sellaisen kuvan, että seurustelen jonkun toivottoman nyhverön kanssa, mutta hän käyttäytyy näin vain ja ainoastaan veljeään kohti! Muita ihmisiä vastaan hän osaa kyllä pitää puolensa.
Poikaystävän hankala veli
Sivustakatsoja
0
361
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381401
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402