Kuinka alistaa toinen

Parisugeeläjä

Tiedän jo valmiiksi, että monet pitävät kysymystä outona, jopa sairaana. Mutta millaisia vinkkejä löytyisi toisen ns. alistamiseen suhteessa. Siis niin että on tavallaan tossun päällä. Olen itse siis mies - ja haluan olla se selvä johtaja suhteessa.

Olenkin nyt löytänyt sopivan naisen, jolla on huono itsetunto. Ja olen voittanut hänen rakkautensa kehumalla häntä maasta taivaisiin. Hän ei voisi elää ilman minua - näin hän on sanonut ja sen huomaa. Nyt olen kuitenkin huolestunut, kuinka hänen itsetuntonsa on alkanut parantua. Tätä menoa hän ehkä huomaa, että ei välttämättä tarvitsekaan minua. Pitäisiköhän nyt siis alkaa salakalavasti, vainvihkaa, heikentää hänen itsetuntoaan. Siis totta kai niin, ettei hän itse huomaa tämän olevan tarkoituksellista.

Nykyinen tilanne olisi optimi; nainen kokkaa, pesee pyykit, siivoaa ja hieroo. Seksiin suostuu milloin vain, vaikka ei ehkä itse haluaisi. Vietän elämäni parasta aikaa tämän naisen kanssa. Lisäksi hän on vielä oikein viehättävä. Mutta tosiaan hänellä on huono itsetunto ja masennusta johtuen edellisistä väkivaltaisista suhteista. Hän ei ole tavannut niin sanotusti kunnollista miestä ennen minua.

Mutta vinkkejä sis, kuinka pitää nainen tossun alla.

72

6349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juntti mikä juntti

No et sinäkään kunnolliselta vaikuta! Urpo.

• niin se menee

omasta mielestään ehkä ;)

omaa huonon itsetunnon itse, kun tarvitsee alistettavan

• Oksetusreaktio

Kaukana kunnollisesta sinä olet. Oikea ressukka, et kestä vahvaa naista, taitaa oma itsetuntosi olla aika nollissa kun pitää saada alistaa toinen.

Kaiken lisäksi olet laiska, et ajattele naista yhtään "Seksiin suostuu milloin vain, vaikka ei ehkä itse haluaisi." Haloo idiootti, olet ihan totaalinen sika!

Hyi hitto, mikä kuvotus..

• Dominainen

Voi söpöliini, alistappa minutkin.. Asiaan. Mies ansaitsee perheen päänä olemisen ja sen "johtajuuden" parhaiten siten että hankkii naiselle syyn kunnioittaa itseään. Ikävä kyllä muruseni, sulle se voi olla vaikeaa, katsos kun siinä pitäs kyetä ajatteluun. Ja voi, siinä kun taas tarvittaisiin ne aivot ja sydäntäkin. Mä niin haluaisin tulla opettamaan sulle miten sitä kunnioitusta ansaitaan. :D

Paras olisi vaan unohtaa koko juttu. Jos naisellasi on jo itsetunto alkanut kasvamaan niin et sä raukka pärjää sen kanssa enää. Voi voi :)

• nyt tiedät

Parisuhteessa ei kuulu olla perheen päätä, asiat päätetään yhdessä.

• terv.aloittaja

Arvasin, että tulee tällaisia vastauksia. Tiedän, että toimin väärin, mutta olen rakastavakin. Viestistäni saa ehkä väärän kuvan.

Ja totta, oma itsetuntoni on myös nollissa. Ja en kykenisi olemaan vahvan naisen kanssa. Siksi olenkin valinnut heikomman naisen.

• Älkää ruokkiko trollia.

• King Corvax

Paranna omaa itsetuntoasi ja ymmärrä, että sinä et tarvitse häntä. Peukku pois suusta.

Hieronnan, kokkaukset, pyykit ja siivouksen saa halvemmallakin. Seksiä täytyy onnistua hankkimaan ja tietenkin ilmaiseksi (eli kohtelemalla naisia kuten nyksääsi on kohdeltu mutta ilman sitä fyysistä väkivaltaa), siinä en turvautuisi ammattilaisten apuun.

Hän ei ole tavannut kunnollista miestä? Kyllä on! Hän ei vain viehäty kunnollisista miehistä. Jostain syystä olet poikkeus, ehkä juuri johtajuutesi vuoksi.

Jos aiot pysyä suhteessa vaikket sitä tarvitse niin muista tärkeimpänä: Älä anna naisen tulla raskaaksi, käytä kumia tai katkaise piuhat! Masentunut ihminen ei sovi äidiksi ja raskauden myötä harteillesi lankeava johtajuus jota sinä et halua! Se on johtajuutta josta et saa mitään hyvää itsellesi ja joudut tekemään enemmän hommia kotonakin ja seksikin vähenee.

Pidä johtajuus ja pidä nainen vuoristoradalla, eli olet välillä kiltti ja ihana ja välillä arvaamaton ja jäädytät hänet. Mutta tärkeämpi kysymys on, miksi sinun tarvitsisi miettiä näitä asioita ja olla niin kovin menettämispelkoinen turvaton pieni poika? Kieltämättä sinun parisuhteesi kuulostaa hyvin poikkeavalta ja edukkaalta miehen näkökulmasta.

• naisparka

Kyllä sinä King annat outoja ohjeita. Aloittajalla ei ole kaikki kunnossa. Esim. pidä nainen vuoristoradalla, ole välillä kiltti, välillä arvaamaton ja jäädytät hänet. Aivan kauheaa toisen ihmisen mielen järkyttämistä. Tällä tavalla aloittaja tuhoaisi naisen lopullisesti.

Aloitus on kuitenkin varmasti provo. Se tässä lohduttaa. Mutta surullinen tosiasia on, että aloittajan kuvaamia parisuhteita on olemassa. Parisuhteen alistava osapuoli ei useinkaan toimi niin tietoisesti kuin mitä aloittaja kuvaa, mutta käyttäytyminen on toisen ihmisen psyykelle sairastuttavaa.

• King Corvax
        naisparka kirjoitti:

Kyllä sinä King annat outoja ohjeita. Aloittajalla ei ole kaikki kunnossa. Esim. pidä nainen vuoristoradalla, ole välillä kiltti, välillä arvaamaton ja jäädytät hänet. Aivan kauheaa toisen ihmisen mielen järkyttämistä. Tällä tavalla aloittaja tuhoaisi naisen lopullisesti.

Aloitus on kuitenkin varmasti provo. Se tässä lohduttaa. Mutta surullinen tosiasia on, että aloittajan kuvaamia parisuhteita on olemassa. Parisuhteen alistava osapuoli ei useinkaan toimi niin tietoisesti kuin mitä aloittaja kuvaa, mutta käyttäytyminen on toisen ihmisen psyykelle sairastuttavaa.

Ei naisen vuoristoradallapitäminen ole tuhoamista tai edes järkyttämistä. Se on vain se mikä naisiin aina toimii ja pitää jännitystä ja romantiikkaa yllä. Ennalta arvattavan kiltti mies ei vaan sytytä.

Mutta totta on että aloittajalla ei ole kaikki kunnossa. Mies pitää olla eikä hiiri, joka on riippuvainen naisesta.

Minusta on hyvä, että näistä asioista keskustellaan ja että joku mies uskaltaa ainakin kokeilla manipulaatiotekniikoita parisuhteessaan. Eihän sitä tiedä vaikka löytyisi hyvä tasapaino. Naisethan manipuloivat miehiä parisuhteissa ihan päivittäin. Siitä vain ei puhuta eikä sitä pidetä pahana, koska naiset eivät yleensä edes tee sitä tietoisesti vaan se on kuin toinen luonto. Jos kysytään niin nainen sanoo että "no minä en ainakaan.." mutta kyllä vaan jos mies asiaa analysoisi. Heh.. on hurskaampaa kun manipultointikeinot ja henkinen alistaminen on tullut äidinmaidossa. Jos on kiltti ja opettelee niitä jälkeenpäin, niin se on kamalaa. Miksi?

• Ides of March
        naisparka kirjoitti:

Miehen pitää pystyä asettumaan suhteessa tavallaan naisen yläpuolelle, ansaita naisen kunnioitus. Se ei ole helppoa, jos ei ole fiksu ja sosiaalisesti taitava.

Ongelma on myös se, että naiset eivät pitkässä juoksussa palkitse useinkaan siitä, että heitä kohdellaan hyvin. Muistetaan ns. tohvelisankarit. Naiset kokeilevat usein ("testaavat") kuinka paljon scheissea mies on valmis kuuntelemaan ja kestämään. Siinä kohtaa aloittajan täytyy säilyttää pallinsa ja osoittaa, ilman väkivaltaa, että häntä ei heilutella henkisesti.

• Ides of March
        King Corvax kirjoitti:

Ei naisen vuoristoradallapitäminen ole tuhoamista tai edes järkyttämistä. Se on vain se mikä naisiin aina toimii ja pitää jännitystä ja romantiikkaa yllä. Ennalta arvattavan kiltti mies ei vaan sytytä.

Mutta totta on että aloittajalla ei ole kaikki kunnossa. Mies pitää olla eikä hiiri, joka on riippuvainen naisesta.

Minusta on hyvä, että näistä asioista keskustellaan ja että joku mies uskaltaa ainakin kokeilla manipulaatiotekniikoita parisuhteessaan. Eihän sitä tiedä vaikka löytyisi hyvä tasapaino. Naisethan manipuloivat miehiä parisuhteissa ihan päivittäin. Siitä vain ei puhuta eikä sitä pidetä pahana, koska naiset eivät yleensä edes tee sitä tietoisesti vaan se on kuin toinen luonto. Jos kysytään niin nainen sanoo että "no minä en ainakaan.." mutta kyllä vaan jos mies asiaa analysoisi. Heh.. on hurskaampaa kun manipultointikeinot ja henkinen alistaminen on tullut äidinmaidossa. Jos on kiltti ja opettelee niitä jälkeenpäin, niin se on kamalaa. Miksi?

"Naisethan manipuloivat miehiä parisuhteissa ihan päivittäin. Siitä vain ei puhuta eikä sitä pidetä pahana, koska naiset eivät yleensä edes tee sitä tietoisesti vaan se on kuin toinen luonto. "

Juuri näin. Eikä monikaan nainen sitä kokonaan lopeta jollain keskustelulla. Sekä naisen että miehen käytöksessä on paljon vaistonvaraisia juttuja mukana, vaikka kuinka 2000-luvulla eletään.

• minävin

Vanha sananlasku. "Mies on perheen pää mutta nainen on kaula jok asen pään kääntää".
      Siis lempeästi yhdessä.

• naisparka

Jos tarkoitat juuri sitä, mitä kirjoitat, olet pelottava. Sinä tarvitset apua. Psyykesi ei ole kunnossa.

Aivan kauhistuttaa naisystäväsi kohtalo. Hän on siis kärsinyt jo aikaisemmissa miessuhteissaan ilmeisesti fyysisestä väkivallasta ja varmaan myös henkisestä. Nyt sitten hän on joutunut suhteeseen sinun kanssasi ja sinä harjoitat mitä pahinta henkistä väkivaltaa. Naisen pitäisi juosta ja lujaa. Voi vain rukoilla, että nainen jotenkin ymmärtää kuvion ja lähtee. Mutta hän on hankalassa tilanteessa. Hän kokee siis nyt pelastuneensa sinun luoksesi pahasta maailmasta. Ja onkin joutunut todella ovelaan ansaan. Minua puistattaa. Voi tosiaan vain rukoilla, että hän tajuaa tai joku hänet tunteva tajuaa suhteen laadun ja saa naisen lopettamaan suhteen.

Ole hyvä ja hae apua ongelmiisi.

Toivottavasti tämä aloitus on provo.

• solmioinen

Vinkkejä löytyy mm. Kinky-Club yms. BDSM-sivuilta.

Pääsin juuri piikkarin alta pois.

• alotaittaja

Aloittaja taas täällä. Ei, tämä ei ole provo. Olen tosissani, joskin luin tuon tekstini uudestaan ja kuulostaahan se kieltämättä kauhealta.

Mutta siis minulla on juuri menettämisen pelko itselläni. Ja olen järkeillyt, että pelko on turhaa, jos naiseni on ikäänkuin tossun alla. Tällöin hän pitää minua tärkeimpänä osana elämäänsä - osana, joka auttoi hänet pois vaikeista suhteista, eikä todellakaan luopuisi minusta. Jos tämä nainen on suhteessa ns. alistettu, ei hän etsi parempaa, vaan hänen päämääränsä on kyetä pitämään suhde kasassa.

Tottakai välillä sattuu itseänikin, kun naiseni tekee puolestani melkein mitä vain, vaikkei tarvitsisi. Hän on itse jo heti suhteen alusta lähtien ottanut alistuneen osapuolen, luultavasti entisistä suhteista johtuen. Mutta olen varma, että jos tekisin suhteesta tasapuolisen, häntä alkaisi kiinnostaa mahdollisuus parempaan.

• juntti mikä juntti

Naisesi ansaitsee parempaa. Oikeesti miksi kiusaat toista viatonta joka on jo muutenkin kärsinyt tarpeeksi?! Jos todellakin rakastaisit häntä, haluaisit hänellä kaiken olevan hyvin etkä turhaan aiheuttaisi mielipahaa. Pelaa vaikka The Sims 3:sta tai muuta vastaavaa simulaatiopeliä, jos haluat aiheuttaa draamaa ja saada siitä jotain kiksejä. Ihme tyyppi olet edelleen.

• King Corvax

Ei sinun välttämättä tarvitse kuin lakata olemasta kiltti etkä aina huomioi häntä.

Suurempi ongelma tässä on tuo sinun menettämisenpelkosi. Olisi hyvä kun olisit muutaman vuoden kasvamassa omillasi ja opettelisit irtosuhteisiin ja tekemään asioita joita sinä itse haluat.

Tuo parisuhteessa pelkurointisi vaan estää sun kehittymistä sekä ammatillisesti että muussa henkisessä kasvussa. Hukkaat itsesi pelon syövereihin. Käytät hirveästi energiaa asian miettimiseen ja vellovaan tunteeseen, joka siitä tulee. Ei ole hyvä : / .... Jopa normaali parisuhde riittää sammuttamaan miehen (miksei naisenkin) ambitiot elämässä.

• näin

Vanha sananlasku sanoo hiekan puristamisesta nyrkissä seuraavaa:

Mitä lujempaa puristat, sitä enemmän hiekkaa valuu pois. Mitä hellemmin pidät, sitä paremmin hiekka nyrkissä pysyy.

Alistamalla et koskaan saa elämän kestävää suhdetta. Jossain vaiheessa, kun asiat menevät liian pitkälle, alistettu saa koottua itsensä ja jättää sinut. Näin käy väistämättä.

En ole koskaan tavannut ketään naista, joka olisi jäänyt ikiajoiksi alistavan miehen kanssa. Saati, että hän olisi ollut onnellinen.

Pidä häntä hyvänä ja arvosta häntä, niin sinulla saattaa olla mahdollisuus pitää nainen loppuelämäsi.

• älä pilaa onneasi

Etkö huomaa, että nainen on rakastunut sinuun. Saat parhaiten pidettyä hänet, kun kohtelet
        häntä niin kuin haluat hänen kohtelevan itseäsi. Kunnioittavasti ja arvostavasti kaiken hänen kokemansa jälkeen. Jos arvostat, kunnioitat ja rakastat häntä hän tuskin parempaa miestä löytää mistään eikä lähteminen tule mieleenkään.

Elämä on lyhyt. Tuhlaat teidän yhteisiä onnen hetkiä miettimillä, miten pääsisit niistä eroon.
        Kumpikaan ei ole kuvailemassasi alistussuhteessa onnellisia. Ihmisellä on yksi elämä elettävänään kannattaa miettiä, miten sen käyttää.

Jos kuitenkin haluat jatkaa tuolla valitsemallasi tiellä, käy lukaisemassa narsismiin liittyviä keskusteluja ja jutttuja netistä. Sieltä löytyy sulle tietoa narsismista ja jos tunnistat oireet itsessäsi hakeudu hoitoon.

Rakkautta ja arvostusta ei saada se ansaitaan.

• suhde ei ole peliä

Tuo on tyypillinen tapa jolla väkivaltainen mies pitää naista suhteessa, ymmärtämättä että juuri tuo käytös aiheuttaa naiselle pahan olon suhteessa, mikä lopulta yleensä johtaa suhteen loppumiseen. Toistat samaa kaavaa mitä hänen aikaisemmat miehensä, etkä ole yhtään sen parempi. Et kunnioita naisesi tarpeita ollenkaan. Varsinkin seksistä puhut kuin siitä nauttiminen olisi sinun yksinoikeutesi suhteessa, ja vain sinun tarpeesi on syytä ottaa huomioon. Eikö seksin pitäisi olla jotain josta kumpikin nauttii, läheisyyttä, jotain, jonka jaatte yhdessä?

Raiskaat hänet joka kerta kun otat mitä haluat välittämättä siitä haluaako hän vai ei.

Toivottavasti hän löytää joskus omat rajansa ja voimaa selvitä elämästä. Sinä voisit olla osa sitä jos muutat käytöstäsi. Terapia molemmille olisi hyvä asia, tässä vaiheessa voisitte vielä selvitä yhdessä. Mitä kauemmin väkivalta jatkuu, sitä huonommat ennusteet sinulla on kestävään parisuhteeseen hänen kanssaan.

• Anonyymi
        näin kirjoitti:

Vanha sananlasku sanoo hiekan puristamisesta nyrkissä seuraavaa:

Mitä lujempaa puristat, sitä enemmän hiekkaa valuu pois. Mitä hellemmin pidät, sitä paremmin hiekka nyrkissä pysyy.

Alistamalla et koskaan saa elämän kestävää suhdetta. Jossain vaiheessa, kun asiat menevät liian pitkälle, alistettu saa koottua itsensä ja jättää sinut. Näin käy väistämättä.

En ole koskaan tavannut ketään naista, joka olisi jäänyt ikiajoiksi alistavan miehen kanssa. Saati, että hän olisi ollut onnellinen.

Pidä häntä hyvänä ja arvosta häntä, niin sinulla saattaa olla mahdollisuus pitää nainen loppuelämäsi.

Aloittaja vastailee itselleen, on vankila kamaa!

• Yöäk !

Hakeudu hoitoon, kääpiö.

• mee ny jo kotios...

Tässäpä meillä aitiopaikka useammankin miehen ajatuksenjuoksuun, ja AP:n tunne-elämähän valaistuu meille kun luemme hänen muita vastauksiaan.

Naiset: ottakaa tämä vakavasti, näitä nimittäin riittää. Kun ensimmäisiä merkkejä vastaavanlaisesta ajatuksenjuoksusta ilmenee suhteen alussa, ottakaa ne tosissanne. Tiedän, rakastunut työntää ne mielellään sivuun ja ohittaa "pikku lipsahduksina". Ei kannata.

Kuten huomaamme, rakkaudella ei ole osaa ei arpaa kyseisen ihmisen pääkopassa saatikka sydämmessä, vaan kaiken takana on ajatus omasta edusta, sen maksimoinnista toisen hyvinvoinnin ja oman tahdon kustannuksella. Toisen heikkoa asemaa ollaan valmiita käyttämään häikäilemättömästi hyväksi, toisen huonoja kokemuksia tätä itseään vastaan, ja tällä kyseisestä naisparasta tullaan tekemään selvää jälkeä.

Onneksi, AP ei vaikuta miltään ajatusten Tonavalta (ja on kaukana mistään kunnon miehestä), että ehkä nainen huomaa jätkän umpityhmäksi idiootiksi ja lähtee. Toivoa aina voi.

• 68-v

Jos tuo olisi totta niin olisit pikaisen terapian tarpeessa!

Leikitään nyt, että olisit tosissasi.

Voisitko nauttia sisimmässäsi heikon itsetunnon tyrannin roolista joka pelkää totuuden paljastumista?
      Toimisit päin vastoin!
      Tukisit, kannustaisit, kehittäisit, antaisit tunnustusta onnistumisisita koska kaikessa yrittämisessä ja tekemisessä on jotain hyvää!

Huolehtisit kumppanisi hyvinvoinnista ja viihtyvyydestä!
      Antaist vastuuta!
      Auttaisit arjessa!

Yli 42:n vuoden kokemuksella voin sanoa sen kannattaneen.
      Ja jopa varsin nopeasti.
      Olen nauttinut näistä vuosista itsenäisen ja terveesti omanarvontuntoisen vaimoni arvostamana ja hellimänä pelätyn tyrannin asemesta.

Totta puhuen. Vaimoni ei saa olla mikään kynnysmatto.
      Säpinää pitää löytyä vielä vanhoilla päivilläänkin.

• Herra 50v

Aloittajalle, kuka uskoo teikäläistä tällä palstalla?
      Sulla taitaa olla piuhat sekaisin? Hyi helvetti!

• Olet.....

läheisriippuvainen

• hyisua

Mä en voi uskoa tota alotusta todeksi. Voiko olla noin kauheita ihmisiä olemassa?! Nytku hänen itsetunto on alkanu kohentumaan, se pitää lytistää ja äkkiä. Mulla on sulle yks hyvä vinkki! EROA! Se nainen ei sua ansaitse ja toivottavasti löytää jonkun oikeasti kunnollisen ja rakastavan kumppanin itselleen. Itsekun et sanonu kertaakaan välittäväsi hänestä muutakun hyötyjen vuoksi.

• Smash!

Hmm.. mielenkiintoinen kysymys johon ei ihan lyhyesti täällä voi vastata.
        Suosittelisin, että lainaa psykopatiaa käsitteleviä kirjoja ja lue netistä.
        Saat vinkkejä miten psykopaatti käyttäytyy, ota niistä opiksesi eli tee just niin kun kirjoissa sanotaan!
        Tajuatko?
        Itsetunnon murtaminen käy parhaiten sen kautta, että eristät uhrisi. En tarkoita mitään vangitsemista ym. vaan pikkuhiljaa, hienovaraisesti alat murtaa häntä.
        Jos naisella on oikeasti huono itsetunto, sen ei pitäis vaikeaa olla. Jos taas kyseessä on ns. vahva nainen, vaihda!
        Nynneröitä löytyy pilvin pimein! Esim. sellaset joita on hakattu edellisissä suhteissa, on oivallisia uhreja!!

Lykke till!

• ei voi käsittää
        Smash! kirjoitti:

Saat vinkkejä miten psykopaatti käyttäytyy, ota niistä opiksesi eli tee just niin kun kirjoissa sanotaan!
        Tajuatko?
        Itsetunnon murtaminen käy parhaiten sen kautta, että eristät uhrisi. En tarkoita mitään vangitsemista ym. vaan pikkuhiljaa, hienovaraisesti alat murtaa häntä.
        Jos naisella on oikeasti huono itsetunto, sen ei pitäis vaikeaa olla. Jos taas kyseessä on ns. vahva nainen, vaihda!
        Nynneröitä löytyy pilvin pimein! Esim. sellaset joita on hakattu edellisissä suhteissa, on oivallisia uhreja!!

Lykke till!

Mistä näitä idiootteja oikein sikiää?? Tutkittu juttuhan on, että psykopaateilla on joku aivojen osa ns. vaurioitunut ja tästä syystä heiltä puuttuu empatiakyky kokonaan. Toivottavasti aloittajan nainen avaa silmänsä ja juoksee vastakkaiseen suuntaan ja lujaa!

• hullulla halvat ...
        Smash! kirjoitti:

Tajuatko?

Lykke till!

Hullulla on halvat huvit.

Tai tässä tapauksessa sairaat huvit.

Jokainen taplaa tyylillään, en vaan ymmärrä, mitä iloa on toisen elämän pilaamisessa.

• kuka tulessa palaa

Sä kuulostat aivan yhdeltä hullulta keneen oli ilo tutustua joskus. Tarina niin sairas.
      Ihmettelen mitä iloa joku saa siitä että rikkoo toisen itsetunnon? Tekee raunioksi ihmisen ja ehkä koko hänen loppuelämänsä. Oletko onnnellinen sen jälkeen?

• kalterit kolahtaa

Onko sulla nyt voittaja olo? Varokaa miestä jolla rottweiler, väkivaltainen. (sääli koiraa) Niin sairasta ihmistä ei maa päällään montaa kanna. noin 45v. Tykkää tiirailla ja tarkkailla ihmisiä, kulkea ja roikkua perässä. Tarkkailee naapureitaan jne jne jne. Naiset lyökää kova kovaa vasten, monet perhesurmat välttyisi kun moisia hulluja ei olisi. Luu kurkkuun! Me ei teitä pelätä.

• nalkkiinjäit!
        kalterit kolahtaa kirjoitti:

Onko sulla nyt voittaja olo? Varokaa miestä jolla rottweiler, väkivaltainen. (sääli koiraa) Niin sairasta ihmistä ei maa päällään montaa kanna. noin 45v. Tykkää tiirailla ja tarkkailla ihmisiä, kulkea ja roikkua perässä. Tarkkailee naapureitaan jne jne jne. Naiset lyökää kova kovaa vasten, monet perhesurmat välttyisi kun moisia hulluja ei olisi. Luu kurkkuun! Me ei teitä pelätä.

Ja mikäs se aloittajan nimimerkki olikaan, A. P ?

• katoamaailmasta

Hyi helvetti miten inhottava tyyppi

• Anonyymi
        katoamaailmasta kirjoitti:

Hyi helvetti miten inhottava tyyppi

Sanoo toinen ap, joka tekee seksuaalisia ja tosi sairaita sekstistisiä aloituksia ja vastailee itselleen, erittäin vaarallinen muuntautuva liero!

• kaikkea hyvää

Alistaminen on sairasta.
      Mieti, miksi sinulla on tarve siihen ja irrottaudu siitä ajoissa.
      Alistaminen johtaa naisesi menettämiseen joko sekä henkisesti
      että fyysisesti tai sekä että.

Ainoastaan molemminpuolisella kunnioituksella suhde voi koskaan
      täyttää hyvän suhteen kriteerit. Muu on pelkkä kulissipaskaa ja sitähän
      riittää, vaikka sekin voi olla ihan hyvää vielä. Itse hankkiudun eroon alistajista
      ja hyvä jos tällaiset piirteet tulevat esille ajoissa, ja suhde tällaisen henkilön kanssa olisi kuolemaakin huonompi vaihtoehto. Mieti mikä aiheuttaa sinulle tarpeen alistaa naistasi ja etsi sitten ryhmiä tms. joiden avulla voit keskustella
      asiasta ja hankkiutua tavastasi eroon. Muuten tulet menettämään naisesi rakkauden ja kunnioituksen ja todennäköisesti ajamaan hänet entisiä suhteita huonompaan jamaan. Henkkoht. olen sitä mieltä, että on alistajilla on usein jotain omia itsetunto-ongelmia, joita sitten alistamisella kompensoidaan. Ylipäätään vähättely tai toisen epäkunnioitus eivät kuulu parisuhteeseen, vaikka niitä usein esiintyykin. Opettele kunnioittamaan ja arvostamaan naisystävääsi, niin tulette olemaan onnellisempia.

• Nars

Alkuperäinen kirjoittaja on nainen joka yrittää vaivihkaa saada selville narsistimiehen aivoituksia: hakee varmuutta omille epäilyilleen millä keinoin miehensä yrittää häntä manipuloida. Mielenkiintoinen viesti toisaalta

• kiohfdretfhoio

Toisen alistaminen on henkistä väkivaltaa. Tehkää rikosilmoitus kun aloittajan kohtaatte.

• oli ap kuka vaan

Alistamisen perusongelma on se, että toisella ei olisi oikeutta olla eri mieltä tai tehdä eriäviä päätöksiä. Että nämä oikeudet voisi naisilta viedä. No se ei minun mielestäni käy päinsä. En voisi sellaisessa suhteessa elää, eikä se mielestäni olisi elämisen arvoista elämää. Tosiasia on se, että tasa-arvo toteutuu hyvin harvoissa kulttuureissa. Ei se estä sitä, että sen pitäisi toteutua paljon useammin. Tämä huolimatta siitä, että taloudellinen tai sosiaalinen tasa-arvo ei toteudu. Toisin sanoen kysymys on siitä, että suhteessa ei toisen vaikutusmahdollisuuksia voi viedä.

Alistaminen korostaa miehen ylivertaista asemaa. Mielestäni missään ei ole tieteellistä näyttöä miesten ylivertaisuudesta yleensä ja en näe, miksi tällaista pitäisi pitäisi pönkittää. Miehet ja naiset ovat erilaisia ja tarkoitus ei ole, että naisista pitäisi tehdä miehiä tai päinvastoin. Miehet ja naiset saattavat olla jopa todistetusti keskimäärin parempia eri osa-alueilla, mutta toisen sukupuolen 'paremmuudesta' tai 'ylivertaisuudesta' ei mielestäni ole mitään näyttöä. Toisin sanoen tämän pitäisi näkyä parisuhteessakin ihan normaalina 'erikoistumisena' esim. eri tyyppisiin töihin. Mutta en näe, että kummallakaan sukupuolella pitäisi olla oikeutta alistaa/ jyrätä esim. päätöksenteossa. Varsinkin kun kumpikaan osapuoli tuskin välttyy siinä edes virheiltä.
      Alistamista huomattavasti huonompi vaihtoehto on alistava parisuhde.
      Siksi se ei ole vaihtoehto.

• 12+12

Siinäpä narsisti. Onnea vaan ihmisparan tuhoamisellesi. Toivottovasti joku tekee samoin sinulle!

• ääliö älä lyö ööliä läik

Eiköhän nainen pysy varmimmin kanssasi, kun hänellä on siinä hyvä olla. Kenelläkään alistetulla ei tietenkään ole oikeasti hyvä olo. Keskity kohottamaan omaa itsetuntoasi terveillä tavoilla ja ole naiselle hyvä. Siinä on kestävä tie. Tuolla tiellä vain tuhosta a) itseäsi, b) parisuhteesi ja c) naisen elämän. Teeskennelty rakkaus ei ole rakkautta lainkaan.

• khjetrfg

Hahah, vähän tuommoisen miehen kanssa minä kerran olin vaikka tää aihe nyt jonkin sortin vitsi onkin. Kammottavaa tajuta sellaisia asioita eron jälkeen, durrr.

• 15

Sinulla ei ole oikeutta alistaa ketään. Ei ihminen voi omistaa ihmistä. Jos nyt ajatellaan, että onnistuisit saamaan naisesi tossun alle ja menisitte naimisiin ja eläisitte vaikka 2 vuotta yhdessä niin, että nainen tekee kaikki taloustyöt, harrastaa seksiä silloin kuin sinä haluat. Mitä sinä sitten teet? Jos nainen tekee kaikki työt, sinä joko makaat sohvalla olut tölkki kädessä (usko minua, jos sille tielle menet, niin useimmat sinne jäävät, kuten esimerkiksi isäni jota voin vihalla kutsua työttömäksi alkoholistiksi) tai hurvittelet oman mielesi mukaan. Vaikka et kumminkaan olisi väkivaltainen ja kertoisit naisellesi rakastavasi häntä päivittäin, ei teillä voi olla hauskaa yhdessä, kun nainen tekee koko ajan kotitöitä (niitä nimittäin riittää vaikei olisi lapsiakaan ja varsinkin silloin jos on) Naisen elämästä tulee niin rutiinista, kuten eläintenkin ja hänen päässään raksuttaa vain tee tätä, tee tota ja ssinä saat naisen joka vihaa sinua, mutta ei uskalla/kehtaa/viitsi jättää sinua koska sinä "rakastat" häntä, vaikka kohtelet häntä kuin orjaa. Olen vasta 15 vuotias ja minä en todellakaan tiedä mitään pari suhteista, mutta tuo sinun haiskahtaa kyllä pahalle. Kaiken, mitä kirjoitin on omasta elämästäni, jossa kukaan ei ole onnellinen, ei edes isäni....

• normaali parisuhde

Hyvä että joku ymmärsi jotain.
        Sekä miehen että naisen pitää hyväksyä se tosiasia, että
        kummallakin on oikeus valita kumppaninsa.
        Jos ei jostain syystä haluamiset tässä asiassa jossain tilanteessa
        kohtaa, niin molempien pitää KUNNIOITTAA toisen päätöstä ja toimia
        sen mukaisesti. Itsekin olen tällaiseen tilanteeseen joutunut ja hyväksynyr
        tilanteen. Toisen alistaminen tai varsinkin seksuaalinen kontrollointi siinä mielessä, että pyritään estämään normaali kanssakäyminen valitun kumppanin kanssa on seksuaalista väkivaltaa. Näin se on monessa yhteydessä todettu ja toivon, ettei siitä tule yhteiskunnassa edes lievänä ilmiönä hyväksyttävää. Jokaisella ihmisellä on oikeus parisuhteeseen ja normaaliin seksuaaliseen kanssakäymiseen valitsemansa kumppanin kanssa ilman kenenkään väliintuloa!

• korkeamminkoulutettu

Hyvä Smash!!

Kirjoitit sujuvasti, oletko ajatellut julkaista/ julkaissut jotain tekstejäsi?

Vika vaan on siinä, että suomalaiset viina-aivot ei tajua sarkasmia!!!!!
      Näkee tässäkin palstalla, porukat ulvoo räkä roiskuen!
      Ei näille kannata kirjottaa, suosittelen tosiaan että julkaise jotain! Sulla on mahtava sarkasmi, ja se menee täällä hukkaan.

• BUAHAHAHAHAHA

Provo se on heikkokin provo.

"kunnollinen mies"

• Aptässä234

AP täällä. Aika vähän vastauksia itse kysymykseeni. On vain haukkuja lähinnä. Mutta koitan nyt uhkailla välistä aina jättämisellä. Hyvin tuntuu menevän läpi. Elän ns. tulella. Ajattelin, että ekan kerran kun hän sanoo "no erotaan sit" tai jotakin vastaavaa, niin pahoittelen, että ei sittenkään, en ollut tosissani. En ajatellut loppuun asti. Voihan se olla, että tiemme tässä eroavatkin. Kyllähän se sattuisi - ja paljon. Mutta kyllä varmasti pärjäisin ilman häntäkin. Olen nyt takonut sen faktan itselleni päähän. Sillä pärjää kyllä jo pitkälle.

• juntti mikä juntti

No otapa itseäsi niskasta kiinni ja eroa jo! Huh huh...

• Nainen 23v

Mieheni ei koskaan ole uhkaillut erolla, se olisi ollut jo typerää ja täysin toimimatonta. Todennäköisesti saisi minut vain varpailleni ja pikkuhiljaa defenssinä loisi suojamuurin jonka voimin lopulta lähtisin (edellisessä suhteessani kävin näin).

Sen sijaan mies kohtelee minua arvostavasti ja välittää, mutta ei ole itsestäänselvyys. Itsetuntoni (ja myös itsenäisyyteni) on noussut valtavasti ja tämä on mieheni ansiota, sillä hän on kohdellut minua hyvin ja vaikka itsetuntoni nousun myötä olen saanut aloitteita muilta miehiltä, olen ikuisesti kiitollinen nykyiselle miehelleni siitä, että hän auttoi minut uuteen elämään eikä minulla ole käynyt mielessänikään lähteä muualle.

Mies joka on minulle hyvä, ansaitsee sen että olen hänelle hyvä. Silloin voin harrastaa seksiä häntä miellyttääkseni (ei ole kyse siitä etten saisi kieltäytyä, en vain halua aiheuttaa pettymystä) ja teen kaikki kotityöt. Mies auttaa jos töissä on kiirettä ja joskus oma-aloitteisestikin, mutta minä haluan nimen omaan olla mieliksi.

Älä nyt pilaa suhdettanne vain koska sinulla on huono itsetunto. Jos alistusleikit kiinnostavat niin ota ne puheeksi naisen kanssa, yllättävän moni nainen pitää niistä.

• 40luku

Paljolti samaa ja se on kantanut kymmeniä vuosia.
        Olen saanut vanhanaikasen, kiltille tytölle kuuluvan kasvatuksen jossa naisen kaikki aloitteellisuus oli pahasta ja miehen oli päätettävä kaikesta.

Seurustelumme siirryttyä 60 luvun loppupuolella "vakavalle asteelle" olin seksuaalisesti täysin kokematon.
        Seksisuhteessamme olin passiivinen. En vältellyt sitä mutta en tenyt aloitteitakaan vaan mukauduin siihen mitä tuleman piti. Nautin akteista milloin vähemmän, joskus enemmänkin.

Muutaman vuoden jälkeen mieheni näytti minulle kuvia joissa sidotaan köysillä naisia. En kieltäynyt kokeilusta koska luotin puolisooni.
        Olo avuttomaksi sidottuna oli yllättävän vapauttavaa. Ei lainkaan vastuuta tapahtuvasta. Tunne myös vapautti minut nauttimaan akteista uudella tavalla.
        Tavanomaisten yhdyntöjen ohessa harrastimme tuota leikkiä vaihtelevin välein.

Muutos tuli yli 50v jouduttuani lopettamaan hormonin käytön.
        Ensin käytimme liukuainetta mutta sitten sekään ei enää sopinut. Silloin vaihdoimme rooleja. Olin elänyt niin pitkään alisteisessa roolissa, että siirtyminen hallitsevaan osaan oli helppoa.
        Sidon ja alistelen miestäni ja siinä samalla toteutan omia halujani mutta kyllä tämä on etupäässä mieheni tarpeiden tyydyttämistä.
        Nämä menneet vuodet ovat olleet niin hyvä, että saan tyydytystä pystyessäni tuottamaan puolisolleni nautintoa.
        Olen saanut vastuuta ja vapautta ajatellen sekä ajan-, että rahankäyttöä.

Jäätyäni 52 vuotisena sairaseläkkeelle on mieheni hoitanut suurimman osan talouden töistä vaikka minulla ei olekaan sellaisia terveydellisä esteitä.

Mieheni on aina kannustanut minua hankkeissani. Kotivuosien jälkeen työelämässä. Sittemmin politiikassa jossa viimeinen henkoseni oli viime eduskuntavaalit joissa kiersin yhden ehdokkaan kampanjaryhmän mukana ympäri vaalialuetta.

• Eitätätaas
        40luku kirjoitti:

Paljolti samaa ja se on kantanut kymmeniä vuosia.
        Olen saanut vanhanaikasen, kiltille tytölle kuuluvan kasvatuksen jossa naisen kaikki aloitteellisuus oli pahasta ja miehen oli päätettävä kaikesta.

Seurustelumme siirryttyä 60 luvun loppupuolella "vakavalle asteelle" olin seksuaalisesti täysin kokematon.
        Seksisuhteessamme olin passiivinen. En vältellyt sitä mutta en tenyt aloitteitakaan vaan mukauduin siihen mitä tuleman piti. Nautin akteista milloin vähemmän, joskus enemmänkin.

Muutaman vuoden jälkeen mieheni näytti minulle kuvia joissa sidotaan köysillä naisia. En kieltäynyt kokeilusta koska luotin puolisooni.
        Olo avuttomaksi sidottuna oli yllättävän vapauttavaa. Ei lainkaan vastuuta tapahtuvasta. Tunne myös vapautti minut nauttimaan akteista uudella tavalla.
        Tavanomaisten yhdyntöjen ohessa harrastimme tuota leikkiä vaihtelevin välein.

Muutos tuli yli 50v jouduttuani lopettamaan hormonin käytön.
        Ensin käytimme liukuainetta mutta sitten sekään ei enää sopinut. Silloin vaihdoimme rooleja. Olin elänyt niin pitkään alisteisessa roolissa, että siirtyminen hallitsevaan osaan oli helppoa.
        Sidon ja alistelen miestäni ja siinä samalla toteutan omia halujani mutta kyllä tämä on etupäässä mieheni tarpeiden tyydyttämistä.
        Nämä menneet vuodet ovat olleet niin hyvä, että saan tyydytystä pystyessäni tuottamaan puolisolleni nautintoa.
        Olen saanut vastuuta ja vapautta ajatellen sekä ajan-, että rahankäyttöä.

Jäätyäni 52 vuotisena sairaseläkkeelle on mieheni hoitanut suurimman osan talouden töistä vaikka minulla ei olekaan sellaisia terveydellisä esteitä.

Mieheni on aina kannustanut minua hankkeissani. Kotivuosien jälkeen työelämässä. Sittemmin politiikassa jossa viimeinen henkoseni oli viime eduskuntavaalit joissa kiersin yhden ehdokkaan kampanjaryhmän mukana ympäri vaalialuetta.

Miksi kirjoitat vaimosi puolesta? Niin läpinäkyvää.

• 40luku
        Eitätätaas kirjoitti:

Miksi kirjoitat vaimosi puolesta? Niin läpinäkyvää.

Kun olet ansiokkaasti tutkinut näiden palstojen hengentuotteita niin lienet myös analysoinut niiden sisältöä?
        Mikä on faktaa? Mikä fiktiota?
        Milloin rajat ovat selkeät? Milloin epämääräiset?
        Milloin on kyse fantasioinnista? Milloin harkitusta härnäämisestä?
        Olen melkein kateellinen palstojen hallinnastasi!

• kgkfkfkfk

Käytä nyt vaikka naistas sitten kynnysmattona.

• Nakki3

Miksi se haluaisi susta eroon, jos suhteessa on hyvä olla? Nuo kivat teot, mitä nainen tekee sulle, ovat rakkauden tekoja. Hän haluaa tehdä sut onnelliseksi koska rakastaa sua. Vaali sitä :)

Jos taas alistat, saat kumppaniksi masentuneen nyhväkkeen. Ei kannata.

• Anonyymi

Mies haluaa leikkiä sillä vaaralla et rikkoo naisen ja tulee sitten
        10 tai 20 vuoden päästä puukotetuksi kun sille kiltille ja alistetetulle naiselle riittää.
        Ei kainnata .

• hjuio

Toivon mukaan kukaan nainen ei alistu ap:n kaltaisen ihmisen kynnysmatoksi.
      Ymmärrän kyllä että monissa perheissä miehen koulutus on sen verran korkeampi, että pystyy hoitamaan asioita paremmin, mutta hyvin paljon on jo niin, että nainen on se kodin päähenkilö, joka osaa ja hoitaa kaiken.
      Joten eipäs alisteta enää yhtään naista, sillä naiset pärjäävät kyllä ilman miestäkin, se miehinen vehje, kun siellä kolmantena jalkana ei osaa oikein yhtään mitään elämässä, pelkkä poikien leikkikalu. Jos ei ole muuta annettavaa perheen elämään, se ai ainakaan minulle riitä. Vähiten sitä kaipaa, jos kaikki muu on rempallaan.

• Anonyymi

muhun saa ottaa yhteyttä tollanen mies ♡. Itse kaipaan just tota..

• Anonyymi

Kiitos tästå aloituksesta. Tämä oli juuri se mitä tarvitsin.

• Anonyymi

Sun pitää jo itse pärjätä .Minä oon antanu sulle kaiken.

• Anonyymi

Sotke raha-asiat tai älä kerro totuutta oman elämän taustalta, niin toinen on kusessa jos kerkeette perustaa perheenkin ja mennä naimisiin.

• Anonyymi

Tästä aloituksesta tuli oksettava olo 🤮🤢

• Anonyymi

Mene hoitoon pöpipää tai vedä vaikka lopulliset överit

• Anonyymi

Kunnon miehekäs asenne!

• Anonyymi

Sairas asenne jossa lähinnä oma heikko liha määrää.

• Anonyymi

Olet sairas, hanki apua

• Anonyymi

Narsisti alistaja miestä ei tarvitse kukaan suhteeseen …
      Toivottavasti nainen tajuaa lähteä eikä suostu tuohon .

• Anonyymi

Olenkohan omituinen?
      Vaimollani oli heikko itsetunto. Heti tutumisvaiheen alkupuolella ilmeni, että viihdymme yhdessä ja kaikki elämän perusarvot ovat saman suuntaiset.
      Hänen käsityksensä sukupuolirooleista oli tyypillinen 40-lukulainen.
      Kannustin häntä kaikissa hankkeissa. Kun hän kotivuosien jälkeen meni markettiin ja pian häntä ehdottiin työpaikkansa luottamushenkilöksi niin tuin häntä varauksetta evästäen, että ole rehellinen itsellesi!
      Kehoitin myös hankkimaan kaiken mahdollisen tehtävän hoitamiseen liittyvän koululutuksen.
      Sama koski myös kunnallispolitiikkaa. Ehdokkuus, lautakuntien jäsenyyksiä. käräjäoikeuden lautamiehenä jne.
      Yksi alustus PAN:n liittopäivillä.
      K-ryhmän mestarimyyjäkilpailun kussijaksolla useita kertoja ja kerran valtakunnallisessa finaalissa kolmas.
      Koko avioliiton ajan meillä on kaikki ollut yhteistä. Tietenkin asunnot ja lisäksi kahden pankin käyttelytilit ehdolla rva TAI hra.
      Koskaan emme ole vahtineet toisen taloudellisia päätöksiä. Vähänkään mittavammista olemme tietenkin keskustelleet.
      Pidämme molemmat matkustelusta. Ollessani töiden vuoksi estyneenä olen tilanteen tullen kannustanut vaimoani tyttöjen matkoilla (=sinkku tyttäremme kanssa).
      Koskaan emme ole vaatineet toisiltamme mitään emmekä tehneet omapäisiä ratkaisuja.

Mutta alistamiseen. Seksiä olemme värittäneet alkuun satunnaisilla master-leikeillä ja viimeiset parikymmentä vuotta vaimon dominairstailuilla.

• Anonyymi

Vanha aloitus.Mun mies ei alussakaan kehunut vaan oli rauhallinen ja hiljainen.
      Nyt yli 20v jälkeen voin kertoa että on kamalan itsekäs.
      Vauvojen kanssa kun tullut synnytysairaalasta kotiin niin ei mitään kysy,ei huomaa vauvaakaan,on vain kiire omiin juttuihinsa.
      Ei kerro eikä puhu omista asioistaan.Harrastaa ja menee,viikonloput poissa kotoa.
      Jos sanon asiasta oon paha akka.
      Ei tee kotitöitä ei pihatöitä ei remonttia.
      Tylyttää,haukkuu ti on hiljaa ja etäinen.
      Ei ole koskaan mihinkään syyllinen,aina syy muissa.
      Pitää itseään oikeutettuna tekemään kaikenlaista ja muilla on velvollisuuksia. Oikeudet kuuluu hänelle.
      Alkuajan auhallisuus olikin ihan muuta.
      Sössinyt suhteensa lapsiin juonimlla,huutamalla,valehtelemalla,poissa olemalla kun lapt olisivat tarvinneet.
      Tuosta syystä lapset eivät halua olla tekemisissä isänsä ksnssaan,sanoo ettei haittaa,pääseepähän helpommalla
      Mikään ei hetkauta,ei lasten sairastelut,ei lasten ongelmat.
      Ei vaan jaksa.

• Anonyymi

Vaikka olisi trollialoitus niin juuri tuolla tavalla toimivasta sonnasta pääsin hiljattain eroon. Vuoden katselin herra narsistia ja se riitti. Edellisen vaimonsa oli koulinut hiljaiseksi hiireksi, joka palveli viimeisen päälle. Minä lähdin liitosta, koska tämä narsu rikkoi fyysiset rajat ja solvasi vailla omaatuntoa. Hän oli alkoholismissaan keskivaiheilla: ärtynyt, äkkipikainen, katkera ja vaikea itsetunnoton ihminen, joka ei suostunut sovittelemaan tai edes puhumaan tekemästään perheväkivallasta. Narsismi oli joko hänen persoonassaan tai alkoholismin aiheuttamaa. Aivan sama, kumpaa näin jälkikäteen ajatellen. Asenne oli se, että hän on maailman napa, jonka tarpeita toiset tyydyttävät. Toisten tarpeilla ei ollut mitään väliä hänelle. Nainen oli tossun alla ja esine. Hyi olkoon.

• Anonyymi

Miksi pitää nainen tossun alla??????????

• Anonyymi

Lclckddkckxkx K

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe