Ruåtsalaista bluesia & soulia

Paappa

Enpä ois ihan heti uskonut millaista musiikkia sain, kun viitisen vuotta sitten pelkän levynkannen perusteella ostin kirpparilta cd-levyn. Esittäjä on Sven Zetterberg & Chicago Express, ja levyn nimi on The Blue Soulution.

Ruåtsalaista bluesia? Ei helvetti, ajattelin tuolloin. Ja miten väärässä olin, tunnustan.
AIVAN USKOMATONTA bluesia ja vähän souliakin! Mies on aivan taivaallinen huuliharpisti, kuunnelkaa vaikka biisejä Sloppy Drunk, Back Track ja Morocco.

Ja muutenkin bändi jammaa aivan mahtavasti. Levyjä porukka lienee tehnyt kymmenkunta, tarkkaa lukua en ole selvittänyt. Kokeilemisen arvoista kuunneltavaa.

Hyvä suomenkielinen linkki: http://www.rytmi.com/rytmi401/401bluessven.html

19

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erkkivisa

      Evert Taubekin on kovempi ku pullapoika Zetterberg. Ja hinurihan se on kuitenkin.

      • paappa

        , sanoi koira kun muniaan nuoli.


    • Milla

      Suosittelen myös ruottalaista kokoonpanoa Knock Out Greg & blue weather, ihan loistava bändi vaikka ruottista tuleekin...(pakko myöntää että kyllä neki jotain osaa) Vetivät ihan älyttömät jamit Puisto Bluseissa toissakesänä ja sen jälkeen niiden levy on soinu soittimessa uudestaan ja taas uudestaan...=)

      • Paappa

        Milla, kiitos sulle vinkistä. Yritän etsiä vaikka netistä mainitsemaasi musaa. Jos löydän ja pääsen sitä kuulemaan, annan sulle palautteeni ko. bändistä sitten myöhemmin.

        Hyvää kesän jatkoa, olet ihana ihminen.


      • Paappa
        Paappa kirjoitti:

        Milla, kiitos sulle vinkistä. Yritän etsiä vaikka netistä mainitsemaasi musaa. Jos löydän ja pääsen sitä kuulemaan, annan sulle palautteeni ko. bändistä sitten myöhemmin.

        Hyvää kesän jatkoa, olet ihana ihminen.

        Tässä linkki, missä voi kuunnella kolme biisiä ilmaiseksi: http://knockoutgreg.blues.ru/

        Biisit on ihan ok, ehkä viimeinen on niistä eniten mun mieleen. Mulle kyllä kolahtaa enempi bluesvoittoinen musa, jota mm. Sven Zetterberg & Chicago Express pääasiassa soittaa. Soittaa se myöskin soulia, mutta sekin toimii.

        Silti, kiitos vinkistä, ruåtsalaisuudesta huolimatta varsin positiivinen tuttavuus.

        Olet Milla entistä ihanampi ihminen!


      • Milla
        Paappa kirjoitti:

        Tässä linkki, missä voi kuunnella kolme biisiä ilmaiseksi: http://knockoutgreg.blues.ru/

        Biisit on ihan ok, ehkä viimeinen on niistä eniten mun mieleen. Mulle kyllä kolahtaa enempi bluesvoittoinen musa, jota mm. Sven Zetterberg & Chicago Express pääasiassa soittaa. Soittaa se myöskin soulia, mutta sekin toimii.

        Silti, kiitos vinkistä, ruåtsalaisuudesta huolimatta varsin positiivinen tuttavuus.

        Olet Milla entistä ihanampi ihminen!

        Sähän paappa olet kova äijä imartelemaan ...=) Joo itellä on niin pieni kone ettei soita biisejä etten tiedä mitkä kolme biisiä siellä netissä oli... Knock out Greg & blue weather:n tuotanto on kumminki puhtaasta bluesista soulahtavaan ja muihinki rytmimusiikin elkeisiin sekoittuvaa... Mutta kiva kuulla, että jotku muutki diggaa vielä tänä päivänä muutaki kuin listapoppia..=)

        Aurinkoista kesän jatkoa sullekki paappa


      • Paappa
        Milla kirjoitti:

        Sähän paappa olet kova äijä imartelemaan ...=) Joo itellä on niin pieni kone ettei soita biisejä etten tiedä mitkä kolme biisiä siellä netissä oli... Knock out Greg & blue weather:n tuotanto on kumminki puhtaasta bluesista soulahtavaan ja muihinki rytmimusiikin elkeisiin sekoittuvaa... Mutta kiva kuulla, että jotku muutki diggaa vielä tänä päivänä muutaki kuin listapoppia..=)

        Aurinkoista kesän jatkoa sullekki paappa

        Tässäpä nää viisut, jotka löytyi koneelta:

        Baby Baby Blues (mp3)
        Rich Woman (mp3)
        Tell It Like It Is (mp3)

        Tarkempi osoitehan on http://knockoutgreg.blues.ru/ ja siellä Audio & Video -linkki.

        No, paappa-ikäiset on vaan onnessaan, kun pääsevät kehumaan nuoria plikkoja.
        Mua ei tuo tämän päivän hippihoppihumppa oikein jaksa innostaa.


      • Milla
        Paappa kirjoitti:

        Tässäpä nää viisut, jotka löytyi koneelta:

        Baby Baby Blues (mp3)
        Rich Woman (mp3)
        Tell It Like It Is (mp3)

        Tarkempi osoitehan on http://knockoutgreg.blues.ru/ ja siellä Audio & Video -linkki.

        No, paappa-ikäiset on vaan onnessaan, kun pääsevät kehumaan nuoria plikkoja.
        Mua ei tuo tämän päivän hippihoppihumppa oikein jaksa innostaa.

        Kaks viimisintä on mun omistamalla lätyllä.. Esim Rich woman on ihan hulvattoman hauska biisi kun alkaa kuuntelemaan sanoja.... jaa jaa mistäköhän lie paappa kuvittelee, että minkä ikänen mää olen... =)


      • Paappa
        Milla kirjoitti:

        Kaks viimisintä on mun omistamalla lätyllä.. Esim Rich woman on ihan hulvattoman hauska biisi kun alkaa kuuntelemaan sanoja.... jaa jaa mistäköhän lie paappa kuvittelee, että minkä ikänen mää olen... =)

        kuvittelen sun iän? Tuoksusta. On niin raikasta tekstiä... eh-eh. Typerästi lohkaisin, seniili kun oon.
        Ei, tuli vaan sellainen fiilis, jotta nuori plikkahan siellä kirjoittaa. Ja nuoriahan on kaikki mua nuoremmat, eli alle 180 vuotiaat =)

        Yritäpäs kaivaa sitä Zetterbergiäkin listoilles, se on tosin vähän toisenlaista muziikkia kuin mainitsemasi lätty.

        Kohta paappa lähtee taas pellolle töihin, vaikka kaupunkilaiskulkuri oonkin. Farmariystävä nääs tarvi kiireapua, ja mä hölmö lupasin, vaikken kunnolla erota ees kissaa ja koiraa toisistaan. Auts!

        -seniiliys ei (välttämättä) tartu eikä periydy-


      • Milla
        Paappa kirjoitti:

        kuvittelen sun iän? Tuoksusta. On niin raikasta tekstiä... eh-eh. Typerästi lohkaisin, seniili kun oon.
        Ei, tuli vaan sellainen fiilis, jotta nuori plikkahan siellä kirjoittaa. Ja nuoriahan on kaikki mua nuoremmat, eli alle 180 vuotiaat =)

        Yritäpäs kaivaa sitä Zetterbergiäkin listoilles, se on tosin vähän toisenlaista muziikkia kuin mainitsemasi lätty.

        Kohta paappa lähtee taas pellolle töihin, vaikka kaupunkilaiskulkuri oonkin. Farmariystävä nääs tarvi kiireapua, ja mä hölmö lupasin, vaikken kunnolla erota ees kissaa ja koiraa toisistaan. Auts!

        -seniiliys ei (välttämättä) tartu eikä periydy-

        Se on joskus teillä kaupunkilaislomafarmareilla ihimeen hyvä toi vainu nokassa, vaikka luuliskin pakokaasun (japsimobiilien,...) saastuttaneen herkimmät vainut... Noin äkkiseltään laskettuna oon sua 156 vuotta nuorempi...=) Kyllä tuohon sun ikkään onki jo pitäny löytää kuumimmat blues hemmot... Mä otan neuvosta vaarin tai tässä tapauksessa paapan ja koitan löytää Zetterbergiä käsiini... =D


      • Paappa
        Milla kirjoitti:

        Se on joskus teillä kaupunkilaislomafarmareilla ihimeen hyvä toi vainu nokassa, vaikka luuliskin pakokaasun (japsimobiilien,...) saastuttaneen herkimmät vainut... Noin äkkiseltään laskettuna oon sua 156 vuotta nuorempi...=) Kyllä tuohon sun ikkään onki jo pitäny löytää kuumimmat blues hemmot... Mä otan neuvosta vaarin tai tässä tapauksessa paapan ja koitan löytää Zetterbergiä käsiini... =D

        Jos osasin oikein laskea, olet 24vee. Luku on sama kuin minullakin, mutta numerot toisessa järjestyksessä. Ihan totta, kyl miä tiiän sun uskoneen sen 180vee-jutun, mut itseasias totuus on tuo ylärivijutska.

        Sainpas huijattuu sinnuu... ja lopun perin, eihän se pieni ikäero (156 vuotta) estä immeisiä chattaamasta, varsinkaan, kun aihe on yhteinen ja hyväksi havaittu.

        -blues on edelleen pop-


      • Milla
        Paappa kirjoitti:

        Jos osasin oikein laskea, olet 24vee. Luku on sama kuin minullakin, mutta numerot toisessa järjestyksessä. Ihan totta, kyl miä tiiän sun uskoneen sen 180vee-jutun, mut itseasias totuus on tuo ylärivijutska.

        Sainpas huijattuu sinnuu... ja lopun perin, eihän se pieni ikäero (156 vuotta) estä immeisiä chattaamasta, varsinkaan, kun aihe on yhteinen ja hyväksi havaittu.

        -blues on edelleen pop-

        Jep jep, tosikko luonteena uskoin paappa ikääsi ja olen nyt täysin äimistynyt ja häkeltyny ko tyttärille tuolla tavalla täällä virtuaalimaailmassa valehdellaan, ihan päin ruutua! =)

        Ikä jutunki pystyisin vielä anteeksi antamaan, mutta toi paapan lopetus blues on pop onkin jo kova pala nieltäväksi tyttärelle, joka inhoaa poppipaskaa sydän juuriaan myöten ja rakastaa blues meininkiä...; )


      • Paappa
        Milla kirjoitti:

        Jep jep, tosikko luonteena uskoin paappa ikääsi ja olen nyt täysin äimistynyt ja häkeltyny ko tyttärille tuolla tavalla täällä virtuaalimaailmassa valehdellaan, ihan päin ruutua! =)

        Ikä jutunki pystyisin vielä anteeksi antamaan, mutta toi paapan lopetus blues on pop onkin jo kova pala nieltäväksi tyttärelle, joka inhoaa poppipaskaa sydän juuriaan myöten ja rakastaa blues meininkiä...; )

        kuin unelma: inhoaa poppia ja rakastaa bluesia. Nyt kun vielä kerrot olevas sinkku, et saa musta sen siunaamaa rauhaa, tää on lupaus!

        Ja vielä kun totean, että meiän ikäerokin on supistunut pitkän matkaa toista sataa vuotta, niin luulempa poikamiespäivieni olevan luetut. Että alahan kaivaa hääpukua naftaliinista, isäs saa taluttaa sut bluesin sävelten siivittämänä E-duurissa alttarille.

        Miltäs tää kuulostaa?

        Miä muuten kirjoitin, että blues on pop, enkä blues on poppia! Siinä on vissi ero, nuorikkoiseni.


      • Milla
        Paappa kirjoitti:

        kuin unelma: inhoaa poppia ja rakastaa bluesia. Nyt kun vielä kerrot olevas sinkku, et saa musta sen siunaamaa rauhaa, tää on lupaus!

        Ja vielä kun totean, että meiän ikäerokin on supistunut pitkän matkaa toista sataa vuotta, niin luulempa poikamiespäivieni olevan luetut. Että alahan kaivaa hääpukua naftaliinista, isäs saa taluttaa sut bluesin sävelten siivittämänä E-duurissa alttarille.

        Miltäs tää kuulostaa?

        Miä muuten kirjoitin, että blues on pop, enkä blues on poppia! Siinä on vissi ero, nuorikkoiseni.

        Tiiäkkös mä en oo ikinä ollu a) noin heleppo nakki =) ja b) mä en oo myöskään hääihmisiä... Mä en suostuis ikikuuna päivänä lyömään rahaa tyypillisiin kirkkohäihin, pukuineen ja kaikkine järjestelyhässäköineen ja kamaline stressin poikasineen... Mä löisin mielummin neki rahat johonki festarihässäkkään tai muuhun keikkamatkaan ja ottasin rennommin ja kävisin äijäni kanssa mielummin todistajien läsnäollessa hyvin pienesti sanoon aamen... Järkytyikkös? ... mut joo kyllä mä sinkku oon ja onnellinen tällä hetkellä olotilaani =D


    • Paappa

      miten siul krabbis voi olla? Vai joko vietit polttareita? Pärsskeles, miä oon jäles ja pahasti. Taian lähtee tält istumalt paikalliseen parille (lue: tusinalle).

      Meiän paikallises ohranjyväs ei oo bluussii, jotain G. Moorea siel on, mut eihän se toki sitä itteään ole. Soitan kolikkogrammaril koko illan Peer Güntii (meiän kylän bänti), ja annan yheks illaks bluesille huilivuoron.

      Onks sul kovakin rapula? Jos on, tekis mieli HUUTAA että oikein kärsisit. Emmiä mikään masokisti oo, mut joskus on kiva kiusata immeisii.

      -olehan ihmisiks siellä-

      • Milla

        Mä oon aina ihimisiksi, eikä ollu paha krappis, semmonen pieni huokailu vaan.. Hyvä valinta, itekki Peer Guntia (sori kirjotusvirhepaholainen, mutta en löydä näppäimistö oikiaa heittomerkki uuta )tulee aina sillon tällön meän paikallisessa huudatettua. Vetivät muuten pirun hyvän keikan Zapatassa Järvenpäässä tänä vuonna. Kerran aikasemmin Oulussa oon kuullu Peeriä livenä ja sillon olin pettyny, äänentoisto oli ihan päin persettä, ainoastaa rummut kuulu... Mutta ny ne paikkas mun pettymyksen... =)


      • Paappa
        Milla kirjoitti:

        Mä oon aina ihimisiksi, eikä ollu paha krappis, semmonen pieni huokailu vaan.. Hyvä valinta, itekki Peer Guntia (sori kirjotusvirhepaholainen, mutta en löydä näppäimistö oikiaa heittomerkki uuta )tulee aina sillon tällön meän paikallisessa huudatettua. Vetivät muuten pirun hyvän keikan Zapatassa Järvenpäässä tänä vuonna. Kerran aikasemmin Oulussa oon kuullu Peeriä livenä ja sillon olin pettyny, äänentoisto oli ihan päin persettä, ainoastaa rummut kuulu... Mutta ny ne paikkas mun pettymyksen... =)

        Gunttärit on Günttäreitä, kirjoitetaan se sitten miten tahansa. Sen saksalaismallisen yyn saa aikaiseks, kun painaa ensin å-kirjaimen oikealla puolella olevaa näppäintä (vielä ei näy mitään), ja sen jälkeen u-kirjainta. Pieni lesson siis tämä.

        Tunnen ne kaikki pojat (Nikin, Tsöötsin ja TwistTwistin) oikein hyvin, ollaan saman seudun kolleja. Oon käynyt heidän (entisellä) studiollaan monet kerrat, ite asiassa maalasin sen sisäpuolelta, kun he tekivät remonttia, tais olla vuonna 1989. Kivoja poikia kaikki tyynni.

        Kun tapaan TwistTwistin, meillä on tapana juoda "Puolalaiset putkiradiot", eli votkapohjaiset paukut, se oli joskus oikein traditio. TwistTwist oppi paukun ollessaan reppureissulla Keski-Euroopassa.

        -I don't wanna be a rock'n'roll star, just wanna play my honkyguitar-


      • Milla
        Paappa kirjoitti:

        Gunttärit on Günttäreitä, kirjoitetaan se sitten miten tahansa. Sen saksalaismallisen yyn saa aikaiseks, kun painaa ensin å-kirjaimen oikealla puolella olevaa näppäintä (vielä ei näy mitään), ja sen jälkeen u-kirjainta. Pieni lesson siis tämä.

        Tunnen ne kaikki pojat (Nikin, Tsöötsin ja TwistTwistin) oikein hyvin, ollaan saman seudun kolleja. Oon käynyt heidän (entisellä) studiollaan monet kerrat, ite asiassa maalasin sen sisäpuolelta, kun he tekivät remonttia, tais olla vuonna 1989. Kivoja poikia kaikki tyynni.

        Kun tapaan TwistTwistin, meillä on tapana juoda "Puolalaiset putkiradiot", eli votkapohjaiset paukut, se oli joskus oikein traditio. TwistTwist oppi paukun ollessaan reppureissulla Keski-Euroopassa.

        -I don't wanna be a rock'n'roll star, just wanna play my honkyguitar-

        Vai saman kylän poijiita ootte... Kun sä oot 24 ja Peerin äijät alkaa oleen lähempänä 40 ni mites sä niin hyvin äijiin oot tutustunu? ... vai liikuks enemmänki sen kylän mussiikkipiireissä... Tää julkinen läpän heitto alakaa muuten jo ahistaan ni jos haluat mailin kautta jatkaa jukeboxin pitoo ni os. on [email protected]...=)


    • soul gone bad

      ootko jo kuullut hänen uutta levyään(southern soul agenda)?TULKINTA on uskomatonta-sopivassa suhteessa tyyliä ja raakaa voimaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2939
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      413
      2830
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      99
      2247
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      88
      2050
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1904
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1844
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1840
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      151
      1805
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      322
      1629
    10. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1623
    Aihe