Hiuspätkäongelma

Nolotus

Mulla on ollut nolo ongelma jo vuosikausia: kun tulen kampaajalta, kasvoni ja nykyisin myös paitani etumus on täynnä pientä hiuspätkää. Tämän vuoksi joudun menemään kampaajan jälkeen suoraan kotiin, koska sillä naamalla ei kehtaa mennä ihmisten ilmoille.

No niin, tietenkin nyt joku sanoo, että miksi et puhdista kasvojasi kampaajalla tai käske kampaajan niitä puhdistaa. Osittain syy on siinä, että hiuspätkä on iholla niin "tiukassa", että tarvitsisin esim. kostean pyyhkeen, jolla saisin pätkät pois. Toisaalta kyse on myös kehtaamisesta: jos kampaaja ei itse "älyä" kasvojani puhdistaa, tuntuu nololta huomauttaa asiasta. Tietenkin pitäisi saada suunsa auki, mutta ku... Paidan rintamukselle hiuspätkät sen sijaan päätyvät suojavaatteen välistä: kampaaja ei laita kaulusta tarpeeksi tiukalle, vaan siihen jää aukko, josta hiuspätkät pääsevät paidalle ja rinnukselle. Itse en tuota aukkoa välttämättä huomaa, koska olen kampaajalla ilman silmälaseja.

Mutta siis kirjoitan tänne palstalle nyt sen vuoksi, että kiinnostaa tietää, onko muilla samanlaista ongelmaa.

Hiuspätkät joutuvat kasvoilleni erityisesti siinä vaiheessa, kun hiukset on kuivattu ja kampaaja vielä leikkaa hiuksia (selvennyksenä, että mulla on lyhyet hiukset). Tuolloin hiuspätkää oikein sataa kasvoilleni. Ihmettelenkin, eikö kampaaja voi millään pudottaa leikkaamiaan hiuksia maahan sen sijaan, että antaisi hiuspätkien pudota päähän/kasvoille. Tuo kuivana leikkaaminen tuntuu olevan nuorten kampaajien tapa, mutta haluaisin edelleen käydä tällaisella kampaajalla, koska hän/he muuten osaa/-vat hommansa.

7

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • partasuti.

Itse en enää usein käy leikkauttamassa hiuksiani koska olen kasvattanut pitkät hiukset. Mutta siihen aikaan kun vielä käytin lyhyttä tukkaa niin tunnistan tuon ongelman. Jotkut kampaajat yrittivät saada kasvoilta noita hiuksenpätkiä jollakin "partasudilla" tms. jollainen itsellänikin kotona on - leikkaan otsahiukset itse ja sen jälkeen poistan kasvoilta hiuksenpätkät tuolla em. välineellä. Myös joku kosteuspyyhe tai kostutettu kasvopaperi varmaan olisi avuksi. Kannattaa siellä kampaajalla avata suunsa ja pyytää apua, ei siellä ilmaista työtä kuitenkaan tehdä.

• 20-20

Niitähän on saatavana hiustenleikkuukoneita joissa on imuri kiinni. Imuri imaisee nuo hiuspätkät.

• karvat....

Parempi kuin ihmisille ei olisi luotu hiuksia ollenkaan,niin paljon ne harmia tuo.

• Sen arvoista

Ne kyllä suojaavat päätä kylmältä ja kuumalta.

• japanissa kerran

pienet on murheet joillakin, tulis sota ,tsunami ja nälänhätä niin tietäisivät toista.

• ++++++++++++
    • eiiiiiiiiiiiiiiiiiii

voi pyhä jysäys, eihän niitä hiuksia voi leikata pää alaspäin, saksileikkauksessa aina lentää hiuksia myös kasvoille, tarttis olla joku kouru otsikossa niin sitte ne menis siihen, mutta asiakas ei sitten näe mitään, ja miten se kouru sitte kiinnitetään otsaan, ehkä imukupeilla.
      Sinä voit alkaa kehittää laitetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe