Sairaanhoitajan työt ulkomailla

nuuurse

Hei! Onko täällä muita, jotka suunnittelevat lähtevänsä tekemään sairaanhoitajan töitä ulkomaille? Tai onko teistä jollain kokemusta siitä?

1. Mikä maa?
2. Kuinka kauan olitte?
3. Mistä löysit paikan?
4. Missä asuit/asut?
5. Millainen palkka?

Muitakin juttuja saa kertoa... Itse haluaisin lähteä ehkä Britanniaan töihin valmistuttuani..

30

7752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exnurse3

      Mitkä sun motiivit on lähteä ulkomaille? Pois Suomen kiireestä? Parempi palkka?
      Enkuissa (vain skoteista kokemusta) rennompi työ, duuni mukavaa, palkka ok. Saudeissa palkka pilvissä, mutta hoitsut on orjattaria. Ausseista tarjottiin hommia, palkka olisi ollut hyvä, mutta sitten sain toiselta alalta onneksi ihanasta maasta töitä ja sillä tiellä olen :)

    • nuuurse

      Kiitos vastauksesta! Minun motiveejani ovat mm. se, että haluan nähdä maailmaa ja tutustua muiden maiden hoitokulttuuriin.. Missäpäin Skotlantia olit töissä? Itse olin siellä juuri 3 kk vaihdossa.. Miten löysti paikan?

      • nuuurse

        löysit*


    • D grade nurse

      Itse olin Britanniassa Walesissa. Siinä on kyllä aika paljon hommaa siinä hakuvaiheessa, kun kaikki todistukset ja CV piti kirjoittaa englanniksi ja yhteydenotot ym. tulivat myös samalla kielellä. Jos sulla ei enkku ole kovin vahva, voin sanoa, että vaikeuksia voi tulla. Siellä perillä kun täytyy osata toimia paljon 'maassa maan tavalla' ja omatoimisuutta tarvitaan. Lisäksi useimmat työpaikat siellä vaativat jonkin verran työkokemusta.

      Mutta vaikeudet on tehty voitettaviksi ja haaveet toteutettavaksi. Jos olet tosissasi, voisit kysellä vaikka Profcosta (Professional Connections). Niiden kautta minä olin vuoden 2004-2005 Cardiffissa ja olin oikein tyytyväinen. Mahtava kokemus.

      • nuurse

        D grade nurse: englanti on vahva, ja opiskelen englanniksi, joten todistukset tulevat olemaan valmiiksi käännetyt. En ole ennakkoluuloinen uutta kohtaan ollenkaan. :)
        Cardiff kuulostaa kyllä hienolta paikalta.

        Kiitos kaikki vastauksista!


    • D grade nurse

      Korjaus: luin vähän huolimattomasti tekstisi, eli sulla taitaa olla kokemusta jo maasta, kun olet Skotlannissa ollut. Joten suosittelen tuota Profcoa.

    • sh

      Itse olen myös miettinyt Britanniaa ja hieman ollut yhteydessä Profcoon. Ei kyllä kovin hyvää kuvaa antaneet työtilanteesta.

    • sh

      Olisin valmis lähemään ihan heti ulkomaille töihin jos vain puolisolle löytyisi myös töitä, hän kun ei ole sairaanhoitaja.

      • not Nightingale

        Itse yritän päästä Kanadaan mutta sinne on vaikea päästä. Joutuu tekemään CRNE eli sh:n tentin paikan päällä ja käännyttää kaikki paperit ja työtodistukset, rikosrekisteriotteet sun muut ja kokok prosessi voi kestää jopa 2 vuotta! Otin myös yht. Profcoon, jotka soittivat heti ja tarjosivat töitä joko Ausseista (kestää about 10kk) ja Briteistä. Sinne on siis helpompi päästä kuin Kanadaan.

        Nyt mietin minne mennä, jos en pääse Kanadaan, niin olen valmis muuttamaan Ausseihin tai vuodeksi Saudeihin. Uskon että vuoden ulkomaan komennuksen jälkeen on helpompaa muuttaa pysyvästi Suomesta pois. Suomessa palkka ei korreloi vaativan ja kiireisen työn kanssa ja haluan että työstäni maksetaan kunnon palkkaa. Tämä on yksi syy ulkomaille muuttamiseen.


      • not Nightingale
        not Nightingale kirjoitti:

        Itse yritän päästä Kanadaan mutta sinne on vaikea päästä. Joutuu tekemään CRNE eli sh:n tentin paikan päällä ja käännyttää kaikki paperit ja työtodistukset, rikosrekisteriotteet sun muut ja kokok prosessi voi kestää jopa 2 vuotta! Otin myös yht. Profcoon, jotka soittivat heti ja tarjosivat töitä joko Ausseista (kestää about 10kk) ja Briteistä. Sinne on siis helpompi päästä kuin Kanadaan.

        Nyt mietin minne mennä, jos en pääse Kanadaan, niin olen valmis muuttamaan Ausseihin tai vuodeksi Saudeihin. Uskon että vuoden ulkomaan komennuksen jälkeen on helpompaa muuttaa pysyvästi Suomesta pois. Suomessa palkka ei korreloi vaativan ja kiireisen työn kanssa ja haluan että työstäni maksetaan kunnon palkkaa. Tämä on yksi syy ulkomaille muuttamiseen.

        sairaanhoitaja siis olen ammatiltani ja koulutukseltani (AMK)


      • sh
        not Nightingale kirjoitti:

        Itse yritän päästä Kanadaan mutta sinne on vaikea päästä. Joutuu tekemään CRNE eli sh:n tentin paikan päällä ja käännyttää kaikki paperit ja työtodistukset, rikosrekisteriotteet sun muut ja kokok prosessi voi kestää jopa 2 vuotta! Otin myös yht. Profcoon, jotka soittivat heti ja tarjosivat töitä joko Ausseista (kestää about 10kk) ja Briteistä. Sinne on siis helpompi päästä kuin Kanadaan.

        Nyt mietin minne mennä, jos en pääse Kanadaan, niin olen valmis muuttamaan Ausseihin tai vuodeksi Saudeihin. Uskon että vuoden ulkomaan komennuksen jälkeen on helpompaa muuttaa pysyvästi Suomesta pois. Suomessa palkka ei korreloi vaativan ja kiireisen työn kanssa ja haluan että työstäni maksetaan kunnon palkkaa. Tämä on yksi syy ulkomaille muuttamiseen.

        Joo vähän tuppaa noi prosessit venymään. kanada ja aussit kiinnostais mutta ausseihinkin tosiaan melkein vuoden prosessi ja tiukat kielikokeet sun muut. englantiin pitäis päästä hieman helpommin. itse odotan NMC-rekisteröintiä britteihin mutta on jo kyllä useampi kuukausi mennyt.


    • britteihin

      Kukaan miettinyt muuttoa britteihin tämän vuoden puolella?

    • Hoitsu3756y

      HEEEEEY nyt pikkasen skarppina ! Älkää missään nimeessä lähde englantiin. Paska palkka ja sairaasti duunia !.
      AINOA maa on NORJA !!!!!!! Hyvä palkka ja hyvät lisät. Mutta älkää menkööt sinne asumaan, kalliit vuokrat ym.ym. syövät rahat pois. Asukaa suomessa ja tehkää doonia norjassa. Silloin saatte hyvät oltavat. Olen 6 vuotta ollut reissuhommissa hoitsuna norjassa ja hyvin on mennyt. NORJA ON AINOA MAA MISSÄ HOITSU VOI TIENATA, jos asuu suomessa. MUTTA on pakko osata RUOTSIA. Jos ei niin ei onnistu.

      • nisu-83

        Hei!!!
        Hoitsu3756y Missä päin Norjaa käyt keikalla vai eri paikoissa? Olisin kiinnostunut itse tekemään samaa tammi-helmikuusta lähtien. Tarvitsisin vain lisää tietoa KAIKESTA mahdollisesta.. Netistä paljon etsinyt, mutta silti tuntuu ettei riittävästi löydy. Olisitko niin ystävällinen että ottaisit yhteyttä??=) kaiki muutkin jotka keikkailee Norjassa olisin onnellinen lisäinfosta, kokemuksista..
        [email protected]


      • IHMETTELEN SUURESTI

        Kenen kanssa puhun ruotsia tai norjaa ???.
        Kielikursseja norjaksi ei järjestetä.
        Mamuille järjestetään joka paikassa 50 eri , "opi suomea" kurssia.
        Yhtään norjan kielen kurssia ei järjestetä.
        Miten puolalaiset menee norjaan ja tekee rahaa kun suomalaisen aina täytyy osata niin sujuvasti kieli.?
        Miten bulgarialaiset ja romanialaiset menee britteihin , kun taas suomalaisen pitää puhua ja osata niin täydellisesti kieli ?

        Voisko joku joskus valaista miten muut pärjää mutta suomalainen ei ??


      • Roope Ankka

        Miten tämä onnistuu: Norjassa työ ja koti Suomessa? Mitä kautta hait töihin ja paljonko on sairaanhoitajan palkka? Millaisia sairaanhoitajan töitä Norjassa on; siis mille erikoisaloille sairaaloissa haetaan hoitajia ulkomailta? Onko Norjassa tarjolla kesätöitä, jos haluaa lyhyemmän pestin? Entäs ruotsin kielen testi, missä se tehdään?

        Kiitos!


    • nisu-83

      Moikka moi!! täältä olisi yks innokas ensikertalainen lähdössä Norjaan ensivuoden alusta. Laitahan mailia jos vaika satuttaisi samalle suunnalle.. T: Suvi
      [email protected]

    • Ikävä jäi

      Norjasta kokemusta usealta reissulta:
      - vähintään ruotsia on osattava ainakin välttävästi, norjaa pääsee opiskelemaan paikanpäällä ulkomailtatulleille järjestettävillä kielikursseilla
      - vuokrat pilvissä isoissa kaupungeissa, mutta työsuhdeasuntoja saattaa löytyy kohtuuhintaan. Pienemmillä paikkakunnilla pohjoisessa pula hoitajista ja työnantajalla kova motivaatio saada tekijöitä - auttavat kaikessa mahdollisessa
      - työpaikkoja voi etsiskellä nav.no -sivustolla, hoitolaitosten kotisivuilta ja lähettämällä s-postia kuntiin terveydenhuollosta vastaaville viranomaisille. Yhteydenpito onnistui ensimmäisellä kerralla ruotsiksi, sittemmin oli norjakin jo hallussa.
      - paperihommia tiedossa täällä ja siellä: autorisoinnit ja todistusten kääntämiset ruotsiksi/norjaksi, muuttoilmoitukset, verokortit, jne.jne

      • Elämässä eteenpäin.

        Autorisointi ei ole vaikeaa.
        Ammattikorkeakoulussa saa todistustuksen Diploma Supplement.Tästä kopio.
        Valvirasta saa ruotsinkielisen rekisteröinti todistuksen.Tästä kopio.
        Passista kopio.

        . Translation of documents
        All original documents that are not issued in Norwegian, Swedish, Danish or English, need to be
        translated into one of these languages by an authorised translator.

        Eli dokumentit jotka eivät ole norjaksi, englanniksi, ruotsiksi tai tanskaksi on käännettävä.

        Nämä riittävät SAK:ille.
        Lisäksi täytät SAK:in paperin joka on englenninkielisenä netissä ja maksat heille .NOK 1560,- regarding authorisation and license in general.

        Kopiot todistettava oikeaksi ja maksusta kopio heille.

        Odottelemaan laillistamispäätöstä joka vie noin 3 kk.


      • Elämässä eteenpäin
        Elämässä eteenpäin. kirjoitti:

        Autorisointi ei ole vaikeaa.
        Ammattikorkeakoulussa saa todistustuksen Diploma Supplement.Tästä kopio.
        Valvirasta saa ruotsinkielisen rekisteröinti todistuksen.Tästä kopio.
        Passista kopio.

        . Translation of documents
        All original documents that are not issued in Norwegian, Swedish, Danish or English, need to be
        translated into one of these languages by an authorised translator.

        Eli dokumentit jotka eivät ole norjaksi, englanniksi, ruotsiksi tai tanskaksi on käännettävä.

        Nämä riittävät SAK:ille.
        Lisäksi täytät SAK:in paperin joka on englenninkielisenä netissä ja maksat heille .NOK 1560,- regarding authorisation and license in general.

        Kopiot todistettava oikeaksi ja maksusta kopio heille.

        Odottelemaan laillistamispäätöstä joka vie noin 3 kk.

        Kun on saannut laillistamispäätösen sitten vain hakemaan töitä.
        Kun on saannut töitä, hakee id numeron jolla saa pankkitilin ja verotodistuksen.
        Asuminen ? Ehkä työn antaja homma, vuokramarkkinoilta.
        Pre paid puhelin kortti, netti yhteys...kieli kursseja, uusia ystäviä, työhön sitoutuinen ym.. onhan se elämässä iso askel ,mutta aina pääsee takaisin.
        Ei se Suomi karkaa kartalta mihenkään.
        Kuinka rikkaita ovat henkisesti ne ihmiset jotka ovat kokeneet ulkomailla asumisen , edes hetkeksi.


      • Työn tekoon
        Elämässä eteenpäin kirjoitti:

        Kun on saannut laillistamispäätösen sitten vain hakemaan töitä.
        Kun on saannut töitä, hakee id numeron jolla saa pankkitilin ja verotodistuksen.
        Asuminen ? Ehkä työn antaja homma, vuokramarkkinoilta.
        Pre paid puhelin kortti, netti yhteys...kieli kursseja, uusia ystäviä, työhön sitoutuinen ym.. onhan se elämässä iso askel ,mutta aina pääsee takaisin.
        Ei se Suomi karkaa kartalta mihenkään.
        Kuinka rikkaita ovat henkisesti ne ihmiset jotka ovat kokeneet ulkomailla asumisen , edes hetkeksi.

        Miten kauan tuo laillisuuslupa on voimassa? Jos vaikka hakee sitä reilusti etukäteen siitä milloin olisi mahdollista aloittaa työ Norjassa? Vuoden? Enemmän?

        Ja kiitos tiedoista!

        t. Työhaluinen vanha sh


    • Suomessa tylsää

      Itseä on alkanut tylsistyttämään tämä hoitsun työ Suomessa. Sain joululahjaksi kirjan muukalaislegioonasta ja luettuani kirjan, kävin netissä pörräämässä. Sieltähän löytyikin legioonan omat rekrytointisivut ja erikseen rekrytointisivu sairaanhoitajille. Nyt mietinkin pitäisikö lähteä muukalaislegioonaan sairaanhoitajaksi? Palkka näyttää kehnoakin kehnommalta, mutta olisi varmasti erilaista työtä....

      • Hoitsu77

        Heips! Jos haluat hyvan tyon ja palkan Irlanti on paikkasi! Olen asunut ja tehnyt taalla toita 6vuotta. Kuukausi palkka on noin 5000€ ja elaminen paljon halvempaa kuin suomessa. Mihin ikina sitten menetkin niin aloita prosessi rekisteroitymalla kyseisen maan hoitajarekisteriin. Se on aina isoprosessi mutta sen jalkeen voit laittaa cv:n recruiter agencylle ja loppu sujuu itsestaan


      • liinuli80

        Hei, haluaisin kuulla enemmän työstä Irlannissa, suunnitelmissa ollut sinne lähteä. Voisinko laittaa sinulle spostia? Kiitos :)


    • Sarppa79

      Itselläni on nyt suunnitelma tulevaisuudelle ja sille mitä haluan tehdä (ekaa kertaa elämässäni, ja ikää jo 30 !!) :) Eli pyrin sairaanhoitajaksi ja haen kouluihin kun alkaa haut. Jos mahdollista, suoritan työharjoittelut ulkomailla (joku maa missä puhutaan englantia) ja valmistuttuani muutaman Ausseihin. Olen asunut muutaman vuotta USAssa, Lontoossa vajaan vuoden ja olen käynyt Ausseissakin.

    • Manna_

      Edellinen kirjoittaja vei sanat suustani!
      Itselläni tulee (valmistuttua ja ensi kokemusten kerryttyä) olemaan ikää noin 38-39, minkä vuoksi mietinkin, onko joissain maissa ikärajoituksia? Haluaisin lähteä niin pian kuin vain ulkomaille. Ovatko epäileväisiä, jos tulee sen ikäinen sairaanhoitaja jolla vain vähän kokemusta?
      Aiempi ammattini on toiselta alalta. ..

      Kiiitti, jos viititte vastata..!

      • D grade staff nurse

        Mä olin 51-vuotias, kun 2004 olin vuoden Britanniassa, enkä ikäsyrjintää huomannut.


    • No worries

      Olin 57v kun ensimmäisen kerran huomasin olevani liian vanha hakemiini paikkoihin.Siinä vaihessa olin ollut noin vuosikymmenen Briteissä.

      • Olenko liian vanha?

        Onko hoitoalan töissä ulkomailla ikärasismia ja joku yläikäraja??? Suomessa eläkeläisetkin tekee hoitoalan töitä ja harvinaista ei ole tavata 68-vuotias hoitaja osastolla töissä.


    • 123+4

      Onkohan erikoistumisella vaikutusta siihen, miten löytyy hoitajalle töitä ulkomailta ? Itseäni kiinnostaisi psykiatrisen sairaanhoitajan koulutus, mutta mielenkiintona olisi työskennellä Euroopan ulkopuolella (Kanada, USA, Aussit, Aasia jne.)
      Minkä 'suuntauksen' sairaanhoitajille löytyy parhaiten töitä ulkomailta, jos tätä nyt ylipäätään pystyy näin arvioimaan...? Kiitos ja hyvää uutta vuotta !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2263
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1471
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1315
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1049
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      943
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      670
    Aihe