olen tässä viisi kiloa pulskempi ja pitäisi jotain

mummo miettii...

tekemistä keksii. Niin sitten mä keksin, että kun oon aina halunnut tuota rullaluistelua kokeilla, että jos sitä. Mutta oppiiko sen helposti? Niin, tietty ei kannata teille lähteä jos ei ihan osaa, mutta jos jossain koulun pihalla vaikka vanha muija leikkis rullaluisteluu ens alkuun. Ja kursseja näytti olevan muutama tässä kesän alussa, että siellä tietty voi käydä vaikka parikin kertaa harjottelemassa ohjatusti! Ja halvimmat mahdolliset luistimet tietty.

No, mutta onko vaikeaa. Kyllä mä jäällä joskus nuorena luistelin, mutta en minä niin haka ollut siinäkään, en toki koko ajan nurin ollut, mutta ei ehkä ollut oikeaoppinen potku siinäkään, vähän sellainen kärkityyppinen - ja sehän ei rullilla käy!

Mutta jos mä sitä kuiteskii kokeilisin - rahaa menis kai sitte sellanen satanen jos halvimmasta päästä luistimet ja kypärä ja suojat! Ja pari kertaa opetustunti.

Niih, ja kesällä sitte yöaikaan vaan menis rullaileen - silloin ei tarvi noita fillaristeja niin pelätä eikä lapsia.

3

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen mummoikäinen

      Lainaa jostain naapurustosta lapsia ja harjoittele niiden kanssa. Kurssilla ei kuitenkaan opi tarpeeksi. Ja lasten kanssa jaksaa jauhaa 100 m pätkää asfalttiakin.
      Rullaluistelu on hyvä laji jos on jo juoksusta tms paikat menneet rikki ja lenkkjä ei niin kovin voi juosta.

      Vaikka aikuinen olisi harrastanutkin (rulla)luistelua niin oppimiseen pitää varata tarpeeksi aikaa. Vaikka koko kesän vetäisi sateettomina päivinä 5-10 km lenkin niin silti voi meno olla epävarmaa syksyllä. Ei se haittaa, niin kauan kuin se on kivaa.
      Koulujen pihalla asfaltti voi olla huonossakin kunnossa. Joku hiljainen pyörätien pätkä voi olla parempi. Tai illaksi tyhjentyvä firman parkkis.

      Halvimpia vehkeitä ei ehkä kannata ostaa. Suojat kalvautuvat ihoon ja rullikset painavat ja täristävät. Käytetyissä vehkeissä voi olla helmiä, mutta myös ihan mahdottomia ja loppuun kulutettuja jarrupaloja - pyöriä -. laakereita.

      Kyllä mummo-ikäisenäkin oppii, kunhan vain muistaa antaa aikaa oppimiselle. Kurssien vetäjät on luistelleet vuosikausia, omia taitoja ei siis pidä verrata heidän taitoihinsa eikä muiden kurssilaisten taitoihin.

      Laihtumisesta en nyt tiedä.. oma paino on rulliskauden alettua noussut 2 kg mutta pienemmät housut mahtuu päälle..

    • osta omat

      Täällä yksi myöhemmällä iällä aloittanut. Jarrutuksen oppiminen oli vaikeinta. Ostin marketista sen merkkiset, joita ei enää valmisteta. Hyvin ovat muutaman vuoden pelittäneet.

      Opettelin itse ja motivaatiota oppimiseen kasvatti kummasti se, että oli tullu ne vehkeet hommattua :)

      Luistelulla tuskin laihdut, mutta kroppa muotoutuu vähän erilaiseksi kuin juoksemalla. Luistelussa on kivaa se, että jaksaa pidemmälle kuin juoksemalla. Joskus on hankalaa ennakoida vaaratilanteita. (Esim. kun joku tulee mutkan takaa vastaan autolla sivuluisussa tai ampaisee eteen jostain pihasta. ) Luistelen aurinkoisella ilmalla. Rohkeasti kokeilemaan.

    • kokeillut

      Itse aloitin lainaamalla faijan rulliksia. Rullistelin tuttuja ja mahd. suoria reittejä iltahämärässä ja kesäöisin jolloin liikennettä ja ihmisiä oli mahdollisimman vähän. Jyrkät mutkat ja mäet oli hyvä harjoitella tuolloin - ja tietenkin polvi- ja rannesuojien kera.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe