Onko keskustelu sinulle täällä vain omien mielipiteittesi mukaista mukailua, vai haluatko myös älynystyröitäsi öljyäviä erimielisyyksiä?
Tartutko vain mieleiseesi, vai innostutko, kun sinulle väitetään vastaan?
Haetko vain yhtämieltä?
Itseni pakko myöntää, että ajanmyötä laineet on öljytty, enimmäkseen, ja sietokyky lie - kö kasvanut.
Mutta silti, ei kai joku joojoo ole keskustelun ja ajatuksen ainut maali?
Eihän toki tietoinen, ainainen vastaväitekään ole villakoiran ydin.
Minkä miellät keskusteluksi?
57
163
Vastaukset
Tiijä häntä?
- ap.lie
:)) Sa muuta, tiijä häntä. :))
Mietitään. :)) Alkoi niin hymyilyttämään, että jees. :;))
Nukkekotiasi haluaisin katsella, se on varppina hieno. ap.lie kirjoitti:
:)) Sa muuta, tiijä häntä. :))
Mietitään. :)) Alkoi niin hymyilyttämään, että jees. :;))
Nukkekotiasi haluaisin katsella, se on varppina hieno.No jaa, olen ihan vaatimaton, mutta täytyy myöntää kaikessa mihin ryhdyn on jotain.
Tässä vierlläni on vanha pöytä, jonka aijon entisöidä, siinä on ihania huoneita tuleville nukkekotivuokralasisilleni. Se on taas yksi uusi isoprojekti ...kesä on niin lyhyt ihan hirvittää saanko kaikki tehtyä.
Petzen tytär Hollannissa on hullaantunut harrastukseeni ja etsii minulle uusia jutskoja.- ap.
korpikirjailija kirjoitti:
No jaa, olen ihan vaatimaton, mutta täytyy myöntää kaikessa mihin ryhdyn on jotain.
Tässä vierlläni on vanha pöytä, jonka aijon entisöidä, siinä on ihania huoneita tuleville nukkekotivuokralasisilleni. Se on taas yksi uusi isoprojekti ...kesä on niin lyhyt ihan hirvittää saanko kaikki tehtyä.
Petzen tytär Hollannissa on hullaantunut harrastukseeni ja etsii minulle uusia jutskoja.Miuna muistelen sinistä nojatuolia, jota pojallesi entisöit.
Sieluni silmini näen äidin, jolla suussa on nauloja, joilla hän tarkoin käsin kangasta
vetää kunnon kunnollisen tuolin peitteeksi.
Silti, muistini naulitsi monia entisiä kirjoittajia. Vaikkapa Otta-Vaan. Moni muukin, missä he lie?
Jos loppuisi minun tie, mitä siitä kai tiedottamaan?
Miksipä? ap. kirjoitti:
Miuna muistelen sinistä nojatuolia, jota pojallesi entisöit.
Sieluni silmini näen äidin, jolla suussa on nauloja, joilla hän tarkoin käsin kangasta
vetää kunnon kunnollisen tuolin peitteeksi.
Silti, muistini naulitsi monia entisiä kirjoittajia. Vaikkapa Otta-Vaan. Moni muukin, missä he lie?
Jos loppuisi minun tie, mitä siitä kai tiedottamaan?
Miksipä?Ihana oot, muistat kivoja asijoita minusta, nojatuoli on nyt kuopuken kodissa, tein hänelle vielä jalkatyynyn samasta kankaasta.
Alkaa unittaa, tee itsellesi profiili niin kutsun sinut kaverikseni sillä taidan tietää kuka olet ; ))- apsus.
Ihana oot, muistat kivoja asijoita minusta, nojatuoli on nyt kuopuken kodissa, tein hänelle vielä jalkatyynyn samasta kankaasta.
Alkaa unittaa, tee itsellesi profiili niin kutsun sinut kaverikseni sillä taidan tietää kuka olet ; ))Jeeps, nyt alkaa minuakin nukittamaan, tarkoitin, siis, nukuttamaan.
Olet muksa, olet opettanut minulle paljon ihmisyydestä.
Nyt saa opittua oikealle kääntynyttä asentohuimausita. :)) - Artturi
No jaa, olen ihan vaatimaton, mutta täytyy myöntää kaikessa mihin ryhdyn on jotain.
Petzen tytär Hollannissa on hullaantunut harrastukseeni ja etsii minulle uusia jutskoja.Korpikirjailijalle. Hyvä Sie, kun piet palstoo pystyssä. Näe harvokseltaa kun tiälä käön lukasemassa. Usseessa jutussa männöö mielipie yksii.
- meeriamanda
Menneinäö vuosina kysyin useinkin keskustelun perään, koin et jokainen vain laittoi mielipiteensä...ilman keskustelu haluakaan. Sain vastaauksia, etteivät enemmästä välitä!
Tämä joku vuosi sitten palstallamma. :)) Täähän oli kaikki kiellettyä, ://- ap.
Minusta jokaisen ihminen ääni on Luojan luomaa.
Kellä ihmisellä on ja kenen suomaa oikeutta korottaa ääntään toisten ylemmäksi?
Ja persketut, täällä saa olla kukin itsensälainen.
Miksi muuta?
Mitä neitokullallesi kuuluu, olen jo kovin huolestunut?
Oma kultani kuoli käsiini. Syliini. - meeriamanda
ap. kirjoitti:
Minusta jokaisen ihminen ääni on Luojan luomaa.
Kellä ihmisellä on ja kenen suomaa oikeutta korottaa ääntään toisten ylemmäksi?
Ja persketut, täällä saa olla kukin itsensälainen.
Miksi muuta?
Mitä neitokullallesi kuuluu, olen jo kovin huolestunut?
Oma kultani kuoli käsiini. Syliini.Tulin tällepalstalle raakileena... ja halusin vuorvaikutteista keskustelua, Se ei onnistuunut, ihana nikki Sipuli toivotteli huomeonia ja sai täll'palstalla kirjoittelijoilta pyyhkeita ja rumasti. Toin liinkkejä ... ja taas samaa ilkeilyä...osataan itse, aloitin musaketjun.... jota Maarina hoitaa, ja hyvin hoitaakin .
Kissa Kattinen on hyvin väsynyt. eilen kun tyttäreni oli kylässä löin hänelle 2v lääkärikuitit... rotukissa mut arvaa mikä yhteissumma? En itke rahaa.
Suren riittämättömyyttäni, olenko aina ollut hyvä mami ? - ap.:))
meeriamanda kirjoitti:
Tulin tällepalstalle raakileena... ja halusin vuorvaikutteista keskustelua, Se ei onnistuunut, ihana nikki Sipuli toivotteli huomeonia ja sai täll'palstalla kirjoittelijoilta pyyhkeita ja rumasti. Toin liinkkejä ... ja taas samaa ilkeilyä...osataan itse, aloitin musaketjun.... jota Maarina hoitaa, ja hyvin hoitaakin .
Kissa Kattinen on hyvin väsynyt. eilen kun tyttäreni oli kylässä löin hänelle 2v lääkärikuitit... rotukissa mut arvaa mikä yhteissumma? En itke rahaa.
Suren riittämättömyyttäni, olenko aina ollut hyvä mami ?Rakkaistamme huolehdimme, eläimiä, kuin ihmisiä.
Kumma, kun ei suusta aio tulla sanoja, jolla voisin puollustaa lemmikin osaa elämässäni.
Vihatkoon kukin eläintä, yhtä vähän on hänen ihmisyytensä.
Vihaa varmaan myös ihmistä.
Hyvvee Yötä!
- Tilja K
Kaikki kirjoitettu on keskustelua. Keskusteluksi en miellä linkkiosoitteita. En koskaan avaa niitä.
Käyttäisitkö mieluummin jotain nimimerkkiä? "liekövaiei? on mielestäni jonkinlainen äärimmäisen tyhmyyden osoitus. Sitä näyttää kuitenkin olevan paljon liikkeellä.
Kiitos kuitenkin liekövaiei?. Sain tilaisuuden olla vähän ilkeäkin. Parasta terapiaa. - monitahoinen miekka
Keskustelu on aina omien näkemysten esittämistä, sekä yhteistä pähkäilyä miksi toisella voi olla eriävä näkemys asiasta,
siitä muodostuu keskustelu,
mutta näillä palstoilla on enemmän mielipiteitten vaihatmista ja esittämistä,
livenä keskutelu voi olla onnistunutta, näillä palstoilla lähinnä on tärkeintä, että on saanu purkaa oman näkemyksen asioista, tai kertoa omaa pahaa tai hyvää mieltään ,
kirjoittaminen helopttaa monen ihmisen psyykkisiä paineita,
jopa höpötys vastaukset on kun ukkosen johdatin, yksinäisen tai yksin ollessaan, ihmisen tarve höpöttää helopottaa, kun on paikka jonne voi purkaa tuntemuksiaan. - Käyttäjätunnus*
Eräät tykkää kirjoitella, jopa viihtyvät täällä. Jos on erakko luonteeltaan ei täälläkään halua liian tutuksi.
Lueskelen, hyvin harvoin on sellaista mikä saisi kommentoimaan.
Meitä on moneksi:)- Ilman tunnuksia
Täällä viihtyvät ne joilla ei ole muuta elämää, säälittävää näköiselämää ja sen huomaa.
Mun kanssa on keskustelut aika äkkiä käyty täällä live-elämässäkin että en nyt osaa tohon sanoa.
Oman ajatuksen tuon jos osuu kohdalle, ja jos ei niin sitten en laita mitään.
Enemmn yleensä olen kuuntelijan asemassa elävänä.
Ja kun useita ihmisiä hiljaisuus painostaa niin sitten pitää yrittää vääntää väkisin jotain keskustelua.
Se myös siirtyy tavallaan tänne.
Kun olen ajatukseni sanonut harvoin löydän asiasta sen jälkeen muuta kun toistoa.- ap. :))
Itse usein mietin vastausta niin kauan, että huomaan sen tulleen jälkijättöiseksi.
Täälläkin. ap. :)) kirjoitti:
Itse usein mietin vastausta niin kauan, että huomaan sen tulleen jälkijättöiseksi.
Täälläkin.Sama on mulla, usein tulee mietittyä, sanonko ja mitä sanon.
Joskus tulee poistettua viesti jonka olen kirjoittanut kun on tunne että turhaa, ja kopioin jo itseäni niin usein että itseäkin kyllästyttää.
Mutta kun elämä ja ajatukset on omat niin väkisin niitä tulee toistettua.
Elettyä elämää ei voi muuksi muuttaa ja jos ykskaks olisinkin iihan eri planeetalla niin se huomattais täällä kyllä.
Yleisin keskustelumuoto on tsätti (Chat), sitä harrastetaan silloin kun ollaan kahdestaan. Se voi olla muotoa:
A: Mää ajattelen että Sääksi...
B: Nii määki...
Jos mielipiteet asiasta eroavat:
A: Junkkarisen syntymäpäivä oli kylläkin eilen, ja huono laulaja se...
B: On se tänään, mä luin sen jostain, ja se on ihquihana, kuuntele nyt nääkin Hopearuusut, vai mikä tää nyt on...
Silloin on kyseessä väittely.
Jos on A, B ja C, ja aiheita on vain yksi, on kyseessä keskustelupaneeli, joka yleensa muuttuu väittelyksi.
Jos on A, B ja C, ja aiheita on monta, on kyseessä mielipidepaneeli, sekin muuttuu useimmiten väittelyksi.
Jos on kyseessä A...Ö, on kyseessä keskustelupalsta, joka on aina väittelyä, kiitosta, haukkua ja ilkeilyä, lirkutusta, jankutusta sekä törkeyksiä.
A...Ö -porukan IQ:sta tai hermoista riippuen, aaltoilee mielipidepaneeli noiden määritteiden välillä.
Mukana on sitten aina jokunen "siltä väliltä", hän yleensä ei jätä kuollutta aloitustaan kesken vaan pyrkii jatkamaan sitä väkinäisesti, jopa vuosia vanhaa aloitustaan.
Tuohon kategoriaan kulluu myös senlainen, joka loistavalla sanankäytöllään ja kauniilla Suomenkielellään saa sekaisin toisten pään. Tällaisen viesteihin suhtaudutaan tyylillä: Kauheaa, tyhjää höpötystä, johtuen siitä sekoitetusta päästä. :):)
H.- ap.
Loisto loistanee oman päänsä päälle painettavana kruununa, sellainen, suomen kielen sanastosta saatava.
Määki olen usein määkinyt, yksin, jopa kaksin.
Mitä mielipidepaneelilla on muuta virkaa, kuin olla jokin muusa, jonka aivoitukset muokkaavat omia, olemattomia?
Tuskin moni jatkaa omaansa, jos se ei riitä?
Onni on osata.
- bessie*
Aloitukseen
Pelkkä otsikko olisi minun mielestäni riittänyt.
Otan (lähes) kaikki tänne kirjoitetut aloitukset ja niiden alle kirjoitetut viestit keskusteluna tai ainakin osoituksena halusta osallistua keskusteluun.- ap.
Olisi ja olisi. Minusta käskyttäminen ja arvostelu ei ole keskustelua, vaan itse minänsä esiintuomista, toisten aliarvioimista.
Minun mielestäni tällaisella hupikanavalla lähes kaikki on luvallista, kukin itsensä tavoin ilmaistuna. Toki siis arvottaminenkin, jos niin katsoo parhaimmaksi. ap. kirjoitti:
Olisi ja olisi. Minusta käskyttäminen ja arvostelu ei ole keskustelua, vaan itse minänsä esiintuomista, toisten aliarvioimista.
Minun mielestäni tällaisella hupikanavalla lähes kaikki on luvallista, kukin itsensä tavoin ilmaistuna. Toki siis arvottaminenkin, jos niin katsoo parhaimmaksi."ap."
Jäikö tämä pätkä sinulta lukematta?
"väittelyä, kiitosta, haukkua ja ilkeilyä, lirkutusta, jankutusta sekä törkeyksiä."
Vai halusitko vain käyttää ajatuksiani hyväksesi, tuodaksesi itsesäsi esiin?
Ihqutörkeetä kopiointia! :):)
H.- bessie*
ap. kirjoitti:
Minun mielestäni tällaisella hupikanavalla lähes kaikki on luvallista, kukin itsensä tavoin ilmaistuna. Toki siis arvottaminenkin, jos niin katsoo parhaimmaksi.No mitä jos sitten vastaisit aloituksen "vaihtoehtoihin" siitä, millainen keskustelija olet.
Eipä täällä kukaan pysty ketään käskyttämään. - ap.
hunksz kirjoitti:
"ap."
Jäikö tämä pätkä sinulta lukematta?
"väittelyä, kiitosta, haukkua ja ilkeilyä, lirkutusta, jankutusta sekä törkeyksiä."
Vai halusitko vain käyttää ajatuksiani hyväksesi, tuodaksesi itsesäsi esiin?
Ihqutörkeetä kopiointia! :):)
H.Missä niin lukee? Sanoja, miljoona kertaa sanottuja. Missä ne täällä lienevät?
Josko ottaisit silmän käteen ja aivot käyttöön, ynnä ymmärryksen?
Josko sanaset ovat sinun viestissäsi? Useinmiten suurin osa omastasi on minulle lukujaksamatonta.
Heps. Lähtekäämme luontoon, ulos, henkikäämme ulkoilmaa. - ap.
bessie* kirjoitti:
No mitä jos sitten vastaisit aloituksen "vaihtoehtoihin" siitä, millainen keskustelija olet.
Eipä täällä kukaan pysty ketään käskyttämään.Jos minulle. Olen perin yksioikoinen, kovin pölijä.
- bessie*
ap. kirjoitti:
Jos minulle. Olen perin yksioikoinen, kovin pölijä.
Sinulle.
Nuo eivät olleet aloituksen "vaihtoehdoissa".
- Pirre*
Riippuu hieman aiheesta, innostunko vai vain kerron mielipiteeni, en tarvitse myötäilyä..enkä kinaakaan kinan vuoksi...
- ap.
Sinä osaat sanoa asiasi fiksusti ja filmaattisesti, nostamatta itseäsi vuorineuvokseksi.
Fitsikkäästi. :)) - Röpönen
Vieläkös pirre* olet yhtä nätti
kuin se -pirre juupas-?
Keskustelussa näkemyksiä,
ei mielipiteitä tai vakaumuksia.
Keskustelussa on oltava muut-
tumisen mahdollisuus. - Pirre*
Röpönen kirjoitti:
Vieläkös pirre* olet yhtä nätti
kuin se -pirre juupas-?
Keskustelussa näkemyksiä,
ei mielipiteitä tai vakaumuksia.
Keskustelussa on oltava muut-
tumisen mahdollisuus.Joo..ja kaunistun koko ajan...:/
- Sanot tua on
Keskustelu on kaikkea muuta kuin yksinpuhelua, joka sekin on joskus keskustelua.
- Ei merihätää
Keskustelu ei ole mielestäni sitä,että ainut "oikea" näkökulma on yhden ainoan ihmisen esittämä ja että keskustelun jatko on silloin vain muiden myötäilyä. Tuollaistakin on diktatuuri.
Keskustelussa ei oikeastaan ole oikeaa eikä väärää, on vain erilaisia tapoja katsoa asioita. Meillä on Suomessa kummallinen tapa suhtautua keskusteluun kuin oikeudenkäyntiin. Eihän tämä sitä ole. Ilmeisesti juuri tästä syystä meille on ilmeisen vaikeaa arvostelun sietäminen, samoin lähiympyröistä poikkeavien mielipiteiden. Urautuminen on sisäisen kuoleman merkki. Se on kansallinen vahinko, sillä juuri erilaisista lähtökohdista ja näkökulmista syntyvät luovuus, innovointi ja hyvinvointikin - niin henkinen kuin loppupeleissä myös muu. Pahoinvointi sen sijaan syntyy tiukoista rajoista, joissa saa toimia vain yhdellä tavalla. Me teemme sen itse ja tätä itsetuhoa on todella vaikeaa estää.
Keskustelua ei ole se,että pistetään linkki jollekin sivustolle, mutta linkin heittäjä ei itse kerro, mistä pitäisi keskustella tai mitä hän tarkoittaa linkityksellä. Tuollainen on lukijan halveksimista.
Keskustelua ei ole sellainen, että mielipiteen asiaan ei osata puuttua, mutta sen sijaan esittäjä mitätöidään henkilönä. Se on ihmisyyden halveksimista, noloa käytöstä ja arvotonta kiusaamista.
Keskustelua ei ole, että tietty kommentoija kääntää asian aina itseensä ja samalla koko asian aivan muualle.
Keskustelua on mielipiteiden vaihto jyräämättä ketään henkilönä ja hyväksymällä myös omastaan poikkeavat mielipiteet. Se ei tarkoita sitä,että toisen eriävä mielipide pitää ottaa omakseen. Asioita voi tarkastella eri näkökulmista. Tasapainoisissa perheissä ja liitoissa juuri näin tehdään ja siksi ne kestävät.
Keskustelu edellyttää ainakin jonkinasteista sivistystä, niin sydämen kuin älyn. Se tarkoittaa ihmisten välisen kohteliaisuuden ja huomaavaisuuden hallitsemista. Niitä samoja, joilla tullaan toimeen muiden kanssa myös kasvokkain. Tämä kanssakäyminen ei ole imelää imartelua tai raipan heittoa muka vitsikkyyteen vedoten.
Kunnioitus pitää aina ansaita. Niin myös keskustelussa, jotta siitä syntyisi tasavertaista mielipiteiden vaihtoa. Jos vastaansa saa torppausta ja syrjintää, eihän siitä koskaan mitään keskustelua synny vaan koston ja vastakoston kierre. Sietokykyä ei tarvitse kasvattaa niin, että päällä on lopuksi ainainen rupikerros. Itseään on lupa myös varjella. Kaikkeen ei ole pakko tarttua, kuten ei elävässä elämässäkään.
Minulle ns. keskustelu täällä on enää vain sitä,että olen mielipideautomaatti harkitusti. En käy katsomassa vastaako joku minulle vai ei. Lukiessani juttujanne tiettyjen nikkien kommentit ja aloitukset sivuutan, koska ilkeyksien tai typeryyksien lukeminen on tuskastuttavaa kohdistuivat ne minne tahansa. Valikoin mielenkiintoisilta tuntuvat aloitukset vaan en niitä, joihin on paljon vastattu, koska pitkän ketjun selaaminen on tylsää. Poliittiset tärpit sivuutan, koska minulla on oma kanta. Silti sitä ei ole pakko julistaa joka käänteessä. Samoin käy uskonnollisten litanioiden.
Tämä on akvaario. Sitä on mielenkiintoista katsoa enimmäkseen ulkopuolelta, mutta on liian vaarallista uida aina seassa.- ap-
@ Ei merihätää
Suu kunnioituksesta ja ihmetyksestä ammollaan luin kirjoituksesi.
Se mykisti minut sanomaan, että olen täysin ja kokonaan samaa mieltä kanssasi.
Vielä yksi asia, joka minua hiertää on se, että ketjussa jopa suoraan haukutaan, jos joku uskaltautuu olemaan yleistä mielipidettä vastaan.
Vaikken samaa mieltä itsekään olisi, kai täällä kullakin on tasakokoinen mahdollisuus sanoa sanottavansa.
Paljonhan tämä on kuin käsikirjoitettua näytelmää, jossa kullakin on oma, tuttu roolinsa.
Taidanpa lukea viestisi vielä useamman kerran.
- hymyillään ku tavata
an.
Onko pakko keskustella, eikö voi vain heitellä pikku sanomisiaan silloin ku se siltä tuntuu,
niin mä teen,
josku joku saa kimmokeen heittää jonkun sanan takasi.- ap.
Täällä ei mikään ole pakko. En minäkään useinmiten ala sanomisistani romaania kirjoittamaan, kun on kyky keskittää tärkeimpään.
- sana silloin tällöin
siinä sanat sinkoilee
voi runoksi muuttua
ku oikein yrittää- ;))
Riemullista on sanoja rustailla, yhteen ja erikseen.
- Lainaus ylempää:
"Minusta käskyttäminen ja arvostelu ei ole keskustelua,
vaan itse minänsä esiintuomista, toisten aliarvioimista."
Olen samaa mieltä, ja näille tuontapaisille se oma nikki on ehdoton itetehostusväline!- bessie*
Aiemmin tuo oli vain yksi - mielestäni vähän typerä mielipide. Typerä siksi, ettei täällä todellakaan kukaan voi ketään käskyttää, ja "arvostelukin" kyllä on keskustelua.
Nyt tuo lainaus sinun (ilman omaa nikkiä) kirjoittamasi "ja näille tuontapaisille se oma nikki on ehdoton itsetehostusväline!" on tyypillistä palstakiusaajan kirjoittelua.
Tämä siis sinulle, "Lainaus ylempää". MIten nikillä tehostetaan ?
Itte näkisin sen sellasena liikennemerkkinä joka kertoo mitä voi olla kun sen näkee tienposkessa ja kumminkin menee sen vaikutusalueelle.- ap
koti-kiusattu kirjoitti:
MIten nikillä tehostetaan ?
Itte näkisin sen sellasena liikennemerkkinä joka kertoo mitä voi olla kun sen näkee tienposkessa ja kumminkin menee sen vaikutusalueelle.Asioita voi katsella niin monesta eri näkökulmasta.
- ap.
ap kirjoitti:
Asioita voi katsella niin monesta eri näkökulmasta.
Sori, peruutan, ethän minulle puhunutkaan. ;)
- henrjiii
Hungzsin yksinkertaiset aloitukset saa karvat pystyyn
- ap.
Onko hänellä niitä ja onko sinulla noita?
Hunksi on sanonut ettei koskaan kirjottele muuten kuin nikillään,läpitte rehellinen mies.
- ap.
koti-kiusattu kirjoitti:
Hunksi on sanonut ettei koskaan kirjottele muuten kuin nikillään,läpitte rehellinen mies.
On se kova kirjoittamaan, meidän Hunksimme. Usein tulee hiki ja matkaväsymys lukiessa. Tämmöisellä töppösellä, kuin minäkin olen.
koti-kiusattu kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Näin se on kaveri.
Juttuni voivat olla heinää ja vähän puistakin, mutta aina minua ja aina samalla nimimerkillä.
H.- ;)
hunksz kirjoitti:
"koti-kiusattu"
Näin se on kaveri.
Juttuni voivat olla heinää ja vähän puistakin, mutta aina minua ja aina samalla nimimerkillä.
H.;D
- henrjii
Rintakarvoja löytyy, samanverran kuin miehiä jalkapallojoukueesta, molemmin puolin.
Hunczista en ole yhtä varma, puhun vain omasta puolestani- ap.
Kumma muuten, että entiset värikkäät rintakiharat vanhemmuuten alkavat törröttää valkoisina ja suorina.
- henrjii
ap. kirjoitti:
Kumma muuten, että entiset värikkäät rintakiharat vanhemmuuten alkavat törröttää valkoisina ja suorina.
joo ja tumma kiharatukka alka suoristumaan, ja näyttämään harmaalta, ainakin korvien kohdalta.
- ap.
henrjii kirjoitti:
joo ja tumma kiharatukka alka suoristumaan, ja näyttämään harmaalta, ainakin korvien kohdalta.
Geeneistä kiinni. Monilta loppuu tukka ennen kuin väri.
Mieshän on charmantti, kun sivut harmaantuu. - näin sooooon
ap. kirjoitti:
onhan se hyvä että edes rintakarvat seisoo pystyssä,
harmi ku miehet kuolee ennen vaimojaan, tänne jättävät vaimoraukat yksikseen ikävävöimään,
ei löydy eikä kelpaa uudet. - röhöm :))
näin sooooon kirjoitti:
onhan se hyvä että edes rintakarvat seisoo pystyssä,
harmi ku miehet kuolee ennen vaimojaan, tänne jättävät vaimoraukat yksikseen ikävävöimään,
ei löydy eikä kelpaa uudet.Siksipä asia pitää meidän naisten ennakoidakin. Ottaa sopivasti nuoremman miehen.
- kokemusta on
röhöm :)) kirjoitti:
Siksipä asia pitää meidän naisten ennakoidakin. Ottaa sopivasti nuoremman miehen.
Naiselle on hyväksi vähintään viisi vuotta nuorempi mies, parempi jos enemmän. Vanhaa ei kannata ottaa.
- röhöm:))
kokemusta on kirjoitti:
Naiselle on hyväksi vähintään viisi vuotta nuorempi mies, parempi jos enemmän. Vanhaa ei kannata ottaa.
Ihan sama vuosimäärä on minustakin sopiva.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2092718
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521916Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4191548Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531493Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3661412Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641288Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251276Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141216- 601058
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23948