Vaimo kiinni exässä

väsynyt...

Tein erikoisen havainnon suhteessamme, tässä jokin aika sitten. Naimisissa olemme olleet jo pitkälle toistakymmentä vuotta ja nyt vasta huomaan, että vaimoni ei ole päässyt koskaan irti ensimmäisestä suhteestaan. Yhtäkkiä vain palaset alkoivat loksahdella kohdalleen ja huomasin, miten kaikki ne ongelmat / ristiriidat, joita meillä on ollut, kulminoituivat yhteen asiaan. Nimittäin siihen, että hän halusi / haluaa muuttaa minut joksikin toiseksi, kun mitä olen ja se toinen oli hänen ex kumppaninsa. Tunnen tuon miehen ja vaimoni on puhunut minulle myös paljon hänestä, joten osaan yhdistellä asiat oikein.

Käsittämätöntä, että jopa minun ulkonäköäni, on yritetty muuttamaan tuon miehen muottiin. Pukeutuminen, parta, hiukset ja kaikki muu tyyli, täsmää ihan täysin, kun olen asia tutkinut(vaimoni pyynnöstä, olen luonut tietyn luukin). Olemukseni, persoonani, tapani ja ihan kaikki, on pyritty sopeuttamaan tähän mieheen ja tyhmintä on se, että vaimoni muistuttaa minua toisinaan siitä, että olen jossain asiassa kuin matti(nimi muutettu). Jatkuvasti saan kuulla, miten minussa on paljon samaa, kun matissa ja se on aina se positiivinen juttu, sitten. Perhana, että on alkanut ketuttamaan tää koko juttu.

Jotenkin vaikea ymmärtää ja käsitellä asiaa, kun tuntuu, että se ex oli sitten se ihanne ja minä siitä huono kopio tms. Ihmetyttää, että vaimoni jätti tuon miehen, jos se kerran on niin hyvä. Naisille ilmeisesti jää jokin henkinen side entisiin miehiin ja varsinkin, jos heissä on ollut jotain voimakkaita piirteitä, tai jos niitä on vaikka tasan yksi takana. Oikeesti ei mikään syö niin paljon suhteessa, kun tulee ihan suoraan verratuksi ja peräti niin, että pitäs muuttua joksikin toiseksi. Asia on kyllä aina joskus käynyt mielessä aiemminkin, mutta kun minua joten on tukenut se ajatus, että puolisoni jätti, ei tullut jätetyksi. Hän sanoi, ettei rakastanut ja siksi jätti, joten olen ollut tosi vapaa tästä miehestä.

Ei minua ole exä haitannut, mutta kun vuosien saatossa ovat tietyt asiat toistuneet riittävän usein, on asioita alkanut yhdistelemään yhä enemmän ja kasvain, nyt alkasi valkenemaan. Asia ei olekaan niin, että suhde olisi kuollut, vaan vaimoni on kantanut tuota miestä siitä lähtien sydämessään. Eräs tuttavani sanoi minulle kerran, kun narautti vaimonsa pettämisestä, että ihan sama, vaikka olisivat naineet niin, että sänky hajoo, kunhan ei sydän jää kiinni.

Mulle ei tosin ole ihan sama, jos vaimo pettää, mutta sen allekirjoitan, että se on tosi paha, jos sydän on jäänyt kiinni. Sen asian yli on hankala päästä ja se alkaa tosissaan syömään omaa henkistä kanttia ja jaksamista suhteessa. Laittakaa omalle kohdalle, että tajuisitte yhtäkkiä, että puoliso oikeesti rakastaakin salaa exäänsä. Miten sen tiedon kanssa voi elää?

17

741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jälki sydämessä

Täällä yksi vaimo, jolla on ex sydämessään aina.
      Hänessä vain oli jotain sellaista, että hänestä jäi pysyvä jälki sydämeeni.
      Kukaan mies koskaan ei tule olemaan Hän. Jollain tapaa tulen ilmeisesti rakastamaan häntä aina.
      Suhteemme ei kuitenkaan toiminut ja erosimme.
      Löysin toisen ihanan miehen, jossa ehkä oli joitakin samoja piirteitä kuin exässäni. En kuitenkaan yrittänyt muuttaa tätä toista miestä exäni kaltaiseksi.

Oltuamme yli kymmenen vuotta avioliitossa, vaikeiden aikojen kautta mieheni ymmärsi, että hän ei olekkaan elämäni suurin rakkaus. Etten olekkaan liitossamme mukana koko sydämelläni. Hänelle se oli iso asia, sillä minä olin hänelle SE suuri rakkaus. Emme päässeet asiasta lopultakaan yli.
      Ymmärsin, että teen miestäni kohtaan väärin rakastamalla koko ajan toista.
      Yritin kyllä lopettaa exän rakastamisen. Ja elin ihan tyytyväistä elämää mieheni kanssa haikailematta menneitä. Mutta avioliittomme päättyi eroon.

• 19+18

Käsittämätöntä, että joku voi jäädä noin kiinni entiseen suhteeseen. Eikö tuossa ole jo jonkin sortin vamma kyseessä. Ehdotan, että et enää pilaa muiden ihmisten elämää tuolla ongelmallasi, vaan jatkat elämää yksinäsi.

• mikä lie totuus

Ensirakkaus pysyy aina tärkeimpänä rakkautena ihmisen elämässä, sanoisin. Voi tulla hyviä rakkauksia sen jälkeenkin, mutta ensimmäisellä on ja pysyy aivan erityinen asema sydämessä. Sitä haikailee, muistelee, aika kultaa muistot jne jne.

Ensirakkaus voi olla joku muu kuin se ensimmäinen seurustelusuhde, tietenkin.

Vaimollasi on jäänyt työstämättä tuo ensimmäinen, jota hän nyt kaihoilee. Kysy mihin suhde päättyi. Voihan olla, että hän meni kanssasi naimisiin koska olit vapaa ja saatavilla. Ei suhde suuria tunteita tarvitse. Suuri osa ihmisistä on yhdessä vain jonkun kanssa, kunhan ei tarvitse olla yksin. Kun sitten se suuri rakkaus elämään astelee, tai kuvitelma siitä, ei avioliitolla ja lapsilla ole mitään väliä. Ihmisestä tulee mitä itsekkäin otus..

Vaimosi varmasti rakastaa sinua tavallaan. Sinä vain et ole se eka. Ehkäpä sinun tulisi nyt tutkailla sitä kuka sinä itse oikein olet, muuttua takaisin omaksi itseksesi ;) ja katsoa miten sitten käy. Jos kritiiikki käy, tokaiset vaimolle että olet vihdoin löytänyt oman tyylisi.

Vaikea kyllä arvioida miten kovasti olet joutunut muuttumaan, voihan se vain olla, että vaimosi tykkää tietystä tyylistä ilman että sillä on mitään tekemistä exän kanssa. Jos olit tyylitön ja hän avusti sinua löytämään vähän paremman lookin?

Jos kaikki liittyy exään niin ehkäpä heidän olisi hyvä tavata, jos eivät ole sen eronsa jälkeen olleet paljon tekemisissä. Joskushan nämä isot rakkaudet leimahtavat vuosikymmenten jälkeen uudelleen eli jos olit oikeassa, jotain saattaisi tapahtua.

Voi olla, että vaimosi ei vain osaa laskea menneestä irti. Jotkut ihmiset jäävät junnaamaan vanhoja juttuja sen sijaan, että nauttisivat nykyhetkestä. Onko tuo nyt kuitenkaan eron paikka vai voitko elää asian kanssa, että et olekaan se Oikea vaimollesi..?

• Väsynyt...

Oman kokemukseni, sekä edellä tulleiden kommenttien perusteella, miehen ei kannattaisi sitoutua naiseen, jolla on takanaan muita suhteita. Kyllä se vaan niin on, että suhteessa jokainen haluaa olla rakastettu ja jos käy ilmi, että onkin vain toiseksi rakas puolisolleen, niin ei mikään suhde sitä kestä. Käytännössä tällainen tilanne on sama, kun eläisi valheessa ja pettäisi jatkuvasti henkisellä tasolla. Itselläni tämä kyllä vaikuttaa sen, että asenteeni muuttuu ja joudun käsittelemään nämä asiat, sekä miettimään, että miten jatketaan. Se exä tuli kuitenkin jätetyksi, joten eiköhän siellä ole ovi auki takaisinkin, jos niikseen tulee. Sanoin tässä vaimolleni, että tekisi mieli kääriä hänet kauniiseen pakettiin ja lähettää lahjaksi exälleen.

On minullakin takana se yksi ensirakkaus, jossa oli intohimoa niin että sukat pyöri jalassa. Rakastin niin, että sydämeen sattui ja tulin vielä itse jätetyksi tuossa suhteessa. Sen jälkeen jatkoimme vielä ainakin viisi kertaa suhteen lämmittelyä minun aloitteestani, kunnes se lopulta loppui. Pitkään meni toipumisessa, mutta pääsin täysin irti ja olin kykenevä uusiin suhteisiin. Tänä päivänä minulla ei ole mitään siellä exässä. En rakasta, en muistele ja sydämeni on kokonaan irti. En ole koskaan halunnut, että vaimoni muistuttaisi exääni, enkä edes oikein muista enää, että millainen hän oli. Se suhde on kokonaan poistunut mielestäni ja uusi on kirjoittanut päälle. Miksi sitten vaimoni ei ole päässyt irti?

Naisille ne exät ovat näköjään ihan eri asia kun miehille ja nyt alan pikkuhiljaa ymmärtämään, että miksi miehet eivät ole niin innoissaan, niistä naisten existä ja jotkut ovat hyvinkin tarkkoja. Ei minun naiseni tarvitsisi olla koskematon, mutta koska nainen ei näköjään kestä näissä suhde sopissa ehjänä ja jää kiinni exiinsä, on minun kantani tästä eteenpäin toinen. Mikäli vielä sitoudun uuteen suhteeseen, niin en hyväksy sitä, että siellä takana on vanhoja suhteita. Nainen ei niitä kestä, eikä pääse niistä ikinä irti. Tässä mielessä nainen on vähän niin kuin kertakäyttö kamaa(anteeksi). Olen aina ihmetellyt, että miksi monet miehet ovat niin tarkkoja naistensa menneisyydestä, mutta nyt alkaa valjeta.

Exät jättävät pysyvän jäljen naisen sydämeen, eikä sitä muuta mikään. Yksikin hyvä suhde takana, niin se on sitten siinä naisen elämän. Muut suhteet ovatkin vain halpoja kopioita ja jotkut älykkäät miehet näköjään ymmärtävät tämän ihan lähtökohdittain, eivätkä halua toisen pilaamia naisia vaivoikseen / vaimoikseen. Harmi että olen tuhlannut elämäni tähän perheeseen. Lapset ovat ihania, mutta vaimo ei näköjään kuulukaan tähän perheeseen, vaan jollekin toiselle. Menkööt sitten menojaan.

• raksu

Höpöhöpö... Mullakin ollu ns. suuri rakkaus, mutta nyt mun mielestä mulla on nyt paljon parempi ja ihanempi mies kuin ex. Tämä mies vei todellakin kirjaimellisesti jalat alta. Niin, että älä yleistä. Kannattaisko sunkin kokeilla, että rakkautta voi myös olla molemmin puoleista. Ei kannata heti sitoutua uuteen suhteeseen, vaan katsella rauhassa ja tutkailla avoimin silmin ympäristöä. ;)

• Väsynyt...
        raksu kirjoitti:

Höpöhöpö... Mullakin ollu ns. suuri rakkaus, mutta nyt mun mielestä mulla on nyt paljon parempi ja ihanempi mies kuin ex. Tämä mies vei todellakin kirjaimellisesti jalat alta. Niin, että älä yleistä. Kannattaisko sunkin kokeilla, että rakkautta voi myös olla molemmin puoleista. Ei kannata heti sitoutua uuteen suhteeseen, vaan katsella rauhassa ja tutkailla avoimin silmin ympäristöä. ;)

Kyllä vaimoni on minua rakastanut, tai niin ainakin luulin. Oli hänkin ns. jalat alta minun suhteeni, mutta sehän tässä nyt silmille tulikin, kun olin ihan siinä luulossa, että olen hänelle hänen elämänsä mies. Minulle hän oli elämäni nainen ja jotenkin hän on osannut esittää niin hyvin, ainakin tähän asti, että minäkin olen hänelle se oikea. Olisi pitänyt olla tarkkaavaisempi ja mustasukkaisempi luonne, niin olisi huomannut, miten tärkeä exä hänelle on ja kuinka mikään ei ollut enää mitään tuon miehen jälkeen. Nyt kun olen palasia yhdistellyt ja saanut oikean kuvan aikaan, niin en meinaa enää pystyä elämään sen totuuden kanssa. Totuus on se, että exä hakkaa minut sata nolla joka sektorilla.

• raksu
        Väsynyt... kirjoitti:

Kyllä vaimoni on minua rakastanut, tai niin ainakin luulin. Oli hänkin ns. jalat alta minun suhteeni, mutta sehän tässä nyt silmille tulikin, kun olin ihan siinä luulossa, että olen hänelle hänen elämänsä mies. Minulle hän oli elämäni nainen ja jotenkin hän on osannut esittää niin hyvin, ainakin tähän asti, että minäkin olen hänelle se oikea. Olisi pitänyt olla tarkkaavaisempi ja mustasukkaisempi luonne, niin olisi huomannut, miten tärkeä exä hänelle on ja kuinka mikään ei ollut enää mitään tuon miehen jälkeen. Nyt kun olen palasia yhdistellyt ja saanut oikean kuvan aikaan, niin en meinaa enää pystyä elämään sen totuuden kanssa. Totuus on se, että exä hakkaa minut sata nolla joka sektorilla.

Siis en kyllä tajua, että kuka jaksaa esittää raksastunutta toistakymmentä vuotta ? Nyt kyllä puhut vaimos kanssa asiat selväksi. Itse en ainakaan eläisi sellaisen kanssa, joka haikailee toisen perään tai yrittäisi muuttaa minua joksikin toiseksi kuin mitä olen. Kerran täällä vain ollaan ja elämästä pitää nauttiakin.

• Cloetta...

Hyvin monella on mielikuva ensirakkaudestaan. Se on siis vain mielikuva sillä se ensirakkaudenkin kohde muuttuu ja kehittyy eikä todellisuudessa useinkaan vastaa sitä mielikuvaa, mikä sydämmessä on. Harmi, etteivät kaikki sitä ymmärrä.

Miksi ihmeessä muutat itseäsi joksikin toiseksi? Käyttäytymiselläsi olet vain tukenut vaimoasi haikalemaan entisen perään.

• Väsynyt...

Mielikuvasta viis. Ketä se haittaa, jos on joku muisto tms., mutta tässä on jotain muutakin. Kyllä se syö miestä, jos ei saa olla oma itsensä, että olisi miellyttävä vaimolle. Kaikki ex miehen ominaisuudet ovat niitä, jotka säväyttävät ja vievät jalat alta, mutta minun oma persoonani pitäisi jotenkin kadota. Totta kai sitä haluaa vaimoa miellyttääkseen muuttua, jos jokin on pielessä hänen mielestään, mutta enhän minä ole sitä osannut ajatella, että kyse on muuttumisesta joksikin toiseksi, joka tässä tapauksessa on exä.

Olen vain pyrkinyt joustamaan siinä, missä voin ja on minussa ollut varmaan paljon hiomistakin. Puolin ja toisinkin olemme toisiamme hioneet, mutta ei helvetti se ole oikein, että hiotaan toisesta sitä ex miestä. Tätä en ole ymmärtänyt kuin vasta nyt täydellisesti. On se toki mielessä käynyt monesti, mutta ei ihan näin rajusti ja kun sitä nyt on alkanut miettimään, niin se tuntuu kyllä tosi pahalta. Kaikki palaset osuvat kohdalleen ihan liian hyvin.

Käännetään juttu toisin päin, niin ymmärrät paremmin.

Sinun miehesi kertoisi sinulle, miten kiva olisi, että leikkaisit juuri tietynlaisen tukan ja pukeutuisit jollain ihan tietyllä tyylillä. Meikkaisit tietyllä tavalla ja käyttäytyisit tietyllä tavalla. Olisit tietyn luonteinen, koska juuri nämä tietyt luonteen piirteet herättävät miehesi kunnioitusta ja ihailua sinua kohtaan. Edelleen olisi paljon asioita, joista miehesi ei pitäisi ja ne esitettäisiin sinulle siten, että naisen ei kuulu olla tällainen, eikä tällainen. Nainen on tätä ja nainen on tuota jne. Kilttinä ja toiseen rakastuneena sinä tietenkin haluaisit muuttua siinä, missä voit ja pyrkisit miellyttämään miestäsi. Tämän voi vielä kestää, mutta sitä ei kyllä kukaan kestä, että tämän muutosleikin takaa löytyy yllättäen ex nainen ja et olet lainkaan tajunnut, että sinusta tehdään hänen klooniaan.

Tällä tavalla minulle käsi ja nyt on kyllä vitutus käyrä niin korkealla, että saapa nähdä mitä tuleman pitää. Ei siinä mitään väärää ole, että haluaa muuttua sellaiseksi, kun toinen haluaa. Onhan minullakin paljon toiveita vaimoni suhteen. Olen kertonut millaisesta hiustyylistä pidän ja mikä minusta sopii hänelle. Saatan lievästi puuttua hänen meikkaamistyyliinsäkin ja on hän varmasti joutunut myös luonteensa puolesta osin hionnan kohteeksi suhteessamme. Molemmat siis muuttuvat aina jonkin verran suhteessa, sille ei voi yhtään mitään ja tämä ongelma ei nyt ole siinä.

Ongelma on siinä, että pitäisi muuttua jonkun muun kaltaiseksi ja tässä tapauksessa se joku muu on ex poikakaveri, josta luulin, ettei vaimoni häntä rakastanut(koska itse jätti). Minä en ole muuttamassa puolisoani kenenkään exän kaltaiseksi, en edes alitajuisesti, jos nyt ylipäätään olen häntä koskaan yrittänyt muuttaa miksikään. Lähinnä se on sitä normaalia kasvuprosessia, jossa toisia koulitaan.

• tedapeutti

Mietin tässä, että mikä tuon ongelman ydin mahtaa olla. Onko tässä nyt kyse siitä, että olet miehenä ollut jotenkin näkymätön, persoonaton ja sellainen, josta ei saa otetta tms. En usko, että vaimosi haluaa tehdä sinusta varsinaisesti exäänsä, vaan kyse on varmaan siitä, että hän on tyytymätön teidän henkiseen ja fyysiseen yhteyteenne. Tässä mielessä hänellä ei ole muuta vertailupohjaa, kun ex suhde ja kun hän kaipaa sinulta jotain enemmän, hän luonnostaan ottaa mallia sieltä, mikä on hänen entinen kokemusmaailmansa. Eikö tämä ole tietyllä tavalla ihan luonnollistakin, että me peilaamme menneisyyttä, koska ei meillä ole mitään muuta kokemusmaailmassamme, josta saisimme kiinni.

Itse en usko siihen, että jos toiseen rakastuu, että sen toisen sitten pitäisi ryhtyä muuttumaan jotenkin erityisesti. Jokainen persoona on sinällään viehättävä ja omalla tavallaan täydellinen. Ihminen voi rakastua ja ihastua niin erilaisiin ihmisiin, eikä kukaan ole toistaan huonompi. Kyse on enneminkin siitä, miten suhteessa toimitaan ja tässä tulee eroja. On selvää, että suhteeseen kuuluu fyysinen, sekä henkinen puoli ja elleivät nämä asiat ole kunnossa, niin silloin joku on tyytymätön. Toisen tunneakku täytyy osata täyttää ja vajaus tällä sektorilla johtaa ristiriitoihin ja vaatimuksiin.

Koska vaimosi on pyrkinyt muuttamaan sinua, on hänen täytynyt kovasti myös rakastaa sinua. Ei sellaista halua muuttaa, jota ei rakasta, vaan sellainen hylätään. Hän on todennäköisesti rakastunut sinuun korviaan myöden ja olet hänelle se ainut oikea, mutta et ole pystynyt vastaamaan hänen rakkauteensa. Hän on jäänyt vaille vastarakkautta, jonka hän on kokenut jossain toisessa suhteessa. Nyt hän on epätoivoisesti yrittänyt saada sinun sydämesi liekkiin ja mitään muuta peiliä hänellä ei ole käytössään, kun ex suhde. Kyse ei ole siitä, että siellä olisi mies, jota hän rakastaa, vaan siellä on se malli, jossa hän koki rakkauden. Sinä olet se mies, jota hän rakastaa, mutta oletko sinä se mies, joka rakastaa häntä.

Voi olla, että olen väärässä suhteesi, mutta tuli nyt vain tällainen ajatus, kun luin tekstejäsi. Ehkä tilanne ei olekaan niin toivoton, kun luulet. Ehkä sinä juuri olet se mies, johon vaimosi kerran rakastui sydän juuriaan myöden, mutta ei saanutkaan samaa vasta rakkautta. Nyt hän on pyrkinyt herättämään sinut ja yrittänyt kertoa sinulle, millainen miehen tulee olla. Muuta mallia hänellä ei ole, kun entinen suhde ja sieltä hän katsoo mallia. Exä on unohtunut jo ajat sitten, mutta ei se hyvä, jota suhteessa oli. Nyt hän haluaisi, että sinä olisit hänelle yhtä hyvä.

Kyse ei ole siitä, että hän rakastaa exää. Exä on exä, koska hän ei rakastanut tuota miestä, mutta tuo mies saattoi ehkä rakastaa vaimoasi. Tästä tulee tämä asetelma, josta hän voi verrata, että miten toimii mies, joka rakastaa täydellisesti. Vaimosi on rakastunut sinuun, mutta sinä et ehkä ole ihan yhtä rakastunut häneen, kun hänen ex miehensä. Hän ei halua muuttaa sinun exäksi, vaan haluaa, että olet häneen yhtä rakastunut ex. Olenko oikeassa?

• raksu

Jos toinen kertoo, että vaimo on hänen elämänsä nainen, niin eikö se sun mielestä ole täysillä rakastamista ?
        "Itse en usko siihen, että jos toiseen rakastuu, että sen toisen sitten pitäisi ryhtyä muuttumaan jotenkin erityisesti... Koska vaimosi on pyrkinyt muuttamaan sinua, on hänen täytynyt kovasti myös rakastaa sinua. Ei sellaista halua muuttaa, jota ei raskasta, vaan sellainen hylätään..." Mikä mahtaa olla sun pointtis ? Jos toista rakastaa sydänjuuriaan myöten, niin miksi pitää yrittää muuttaa ? Toki voi puuttua ja hioa toisen käyttäytymistä yms. mutta kohtuus kerjätessäkin. Ei omaa persoonaa tarvi muuttaa joksikin muuksi, kuin mitä on. Kuka haluaa ihan oikeesti olla suhteessa toisen sätkynukke ?

• tedapeutti
        raksu kirjoitti:

Jos toinen kertoo, että vaimo on hänen elämänsä nainen, niin eikö se sun mielestä ole täysillä rakastamista ?
        "Itse en usko siihen, että jos toiseen rakastuu, että sen toisen sitten pitäisi ryhtyä muuttumaan jotenkin erityisesti... Koska vaimosi on pyrkinyt muuttamaan sinua, on hänen täytynyt kovasti myös rakastaa sinua. Ei sellaista halua muuttaa, jota ei raskasta, vaan sellainen hylätään..." Mikä mahtaa olla sun pointtis ? Jos toista rakastaa sydänjuuriaan myöten, niin miksi pitää yrittää muuttaa ? Toki voi puuttua ja hioa toisen käyttäytymistä yms. mutta kohtuus kerjätessäkin. Ei omaa persoonaa tarvi muuttaa joksikin muuksi, kuin mitä on. Kuka haluaa ihan oikeesti olla suhteessa toisen sätkynukke ?

Mikä oli pointtini? Perustan pointtini niihin aineksiin, joita kirjoittaja toi esiin. Vaimolla yksi suhde aiemmin. Suhde oli ilmeisen tyydyttävä, koska sieltä löytyy asioita, joita vaimo haluaisi myös nykyisen miehen omaavan. Vaimo kuitenkin jätti tämän ex miehen. Päätelmäni on, että vaimo on saanut kokea, miten joku voi rakastaa ja palvoa täydellisesti, sekä henkisellä, että fyysisellä sektorilla. Vaimo ei kuitenkaan rakastanut tätä miestä jostain syystä ja siksi jätti hänet.

Nyt tullaan siihen pointtiin. Tämä nainen löytää elämänsä miehen, johon rakastuu oikein kunnolla. Mies ei kuitenkaan ole samanlainen "iilimato", kun edellinen mies, joka täytti naisen kaikki tarpeet liiankin hyvin. Syntyy vastakkain asettelu, jossa nainen vertaa sitä, miten joku joskus rakasti ja nyt hän haluaa muuttaa tämän rakastamansa miehen samanlaiseksi.

Ongelma ei ole siis siinä, että hän olisi rakastanut, tai rakastaisi exää, vaan siinä, että nykyinen ei pysty antamaan rakkautta, samalla tavalla, kun exä. Nainen rakastaa tätä nykyistä, ei exää ja siksi haluaa, että tämä mies, johon on rakastunut, olisi samanlainen kuin exä. Hieman monimutkaista, mutta näin ajattelen. Kyse on ennemminkin toiminta tavoista, jotka vaimo ehkä haluaa muuttuvan, kun siitä, että joku muuttuisi joksikin toiseksi ihmiseksi. Edellinen oli varmasti huomioiva ja fyysinen, mutta nyt suhteesta ei löydy samaa kipinää… Arvelen.

• kuka tietää..

Tai sitten alitajuisesti sinä itse olet kyllästynyt teidän liittoonne ja etsit nyt tekosyytä jättää vaimosi. Tekosyyhän tuo vähän olisi, syyttää vaimoa siitä ettei huoli sinua sellaisena kuin olet oikeasti. Kannattaa miettiä onko tässä kaikessa vauhkoamisessa kuitenkin kyse siitä, että itse et enää halua olla suhteessa hänen kanssaan.

Voi olla, että olet vihdoin analysoinut tilanteen oikein, mutta voi olla, että olet myös väärässä.

• elä nyt hätttäile

tai sitten vaimo viehättyy tietyntyyppisistä miehistä.

esimerkiksi kärjistäen jos vaimosi on aina pitänyt mustasta parrasta, niin on aika todennäköistä, että menneisyydestä löytyy mustapartaisia miehiä ja hän haluaisi myös sinun kasvattavan mustan parran.

• minäkin..

Minullakin kokemusta tästä. Vaimollani oli suhde ennen minua ja vaikka suhteessa ei ollut varsinaisesti edes seksiä, sai se jotain pahaa kuitenkin aikaan. Vaimoni ei esim. halua suudella minua lainkaan. No, kävi ilmi, että edellisessä suhteessa suudeltiin jatkuvasti. Eihän se mitään haittaa, jos on tykätty pussailla, mutta minäkin pidän suutelemisesta. Kysyin tätä vaimoltani, että miksi emme suutele lainkaan, niin hän sanoi, ettei se tunnu yhtä hyvältä, kun aiemmassa suhteessa. En tiedä, että olisinko halunnut ihan noin suoraa vastausta kuulla, mutta nytpä ainakin tiedän, miksi emme pussaa. Eli, tälläkin tavalla entinen suhde voi näköjään vahingoittaa naista. Vähän on paha mieli itsellänikin.

• ihmeissään...

No on teillä kummallisia vaimoja. Vai onko tää ihan normaalia?

• vaimo

Ei voi olla totta! Olen ollut nuorena rakastunut ja erityisesti ensirakkaus on jäänyt isona ja ihanana muistona mieleen. Ja paino sanalla muisto...

Jos ei osaa mennä elämässään eteenpäin vaan haikailee yhä vuosien takaa ihmistä, jota ihannoida, ei ole ihan ruuvit ja mutterin oikeassa järjestyksessä siellä yläpäässä. Lämmöllä voi kaikkea tapahtunutta muistella, mutta ei ihmisiin herra isä sentään ole tervettä jäädä jumiin!!

En tiedä, mikä on ap ongelma. ihanko oikeasti vaimon jo aika häiriintynyt käytös(sillä sellaiselta tuo vaikuttaa) vai miehen ehkä hieman liian vilkas mielikuvitus. Ehkä vaimosi vain tykkää miehellä parrasta ja tietynlaisista vaatteista ja siksi aikoinaan pyöri exänsä kanssa. Ehkä ei ole niinkään tarve muuttaa exänsä näköiseksi vaan oman mielensä. Ei sekään kyllä ihan kauhean kivaa ole, mutta ei niin pimeätä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      91
      2184
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      147
      1811
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      741
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      571
    Aihe