Olen dietillä, tarkoitus olisi syödä alle 1500 kaloria päivässä, kumminkin vähemmän kuin kulutan. Normaali kalorimäärä minulle on 2500 päivässä silloin kun kuntoilen. Pelkään että elimistöni menee energian säästö tilaan, jossa siis elimistö alkaa ottamaan energiaa lihaksista. Voinko menettää lihaskuntoa, kun dieettaan? voinko estää sen?
Ja jos joku tietää niin lähteekö läskiä pois myös ulostettaessa, vai tuleeko ulosteessa vain se mitä on syönyt? Vai laihtuuko ihminen vain hikoilemalla?
lähteekö paljonkin lihas massaa pois kun laihduttaa?
11
1609
Vastaukset
- nyyh nyyh
Kaikki lihakset lähtevät kun laihduttaa.
- MaxBurner
Ketodieetti tiputtaa nopeasti rasvakudosta, mutta säästää lihasta. Esim. niukkakaloriset VLCD-dieetit sopivat tähän (Nutrilett ym.) Aina kuluu lihasmassaakin, mutta alle 800 kcl VLCD-dieetissä ketoosi polttaa pääasiassa rasvakudosta. Samalla kannattaa tietenkin huolehtia vitamiinien, antioksidanttien ym. saannista ja kuntoilla sekä tehdä voimaharjoitusta jotta lihasmassan palaminen minimoidaan. Puolitehoinenkin painoharjoittelu VLCD-dieetin aikana vähentää lihaskudoksen menetystä, ja lisää rasvan polttamista. Ketoosidieetillä ei tietenkään kannata olla kovin kauan kerrallaan. 2-3 viikkoa on maksimi, rasvan poltto alkaa parin päivän kuluttua dieetin aloittamisesta.
- 90kg
"Oikea" Atkins. Kaloreja laskematta mutta TÄYSIN ilman hiilareita ketoosi todella polttaa rasvaa tehokkaasti.
En temppuillut minkään korvikken kanssa vaan jätin kaiken hiilaripitoisen pois, täysin.
Ei mitään. Ei leivän murua. Ei tomaattia, hedelmistä puhumattakaan.
Vitamiinit, hivenaineet ja energiatyhjä hyytelögranulaatti täytyi ottaa purkista.
Hyytelö suolen toiminnan vuoksi.
Seurasin ketosia liuskoilla. Ensimmäisen viikon aikana putosi vaakanäyttö 5kg josta suurin osa nestettä.
Sen jälkeen 1,5kg/viikko etupäässä laardista.
Revohkan jälkeen meni muutama päivä opetellessa syömään tavallista, kuitupitoista ruokaa.
Epäterveellistä tietenkin mutta tehokasta ilman nälkää!
Ainoa ikävä puoli oli aerobisen kestävyyden heikkous. Veren sokeri alhaalla joten pitempikestonen kuormitus oli mahdollista vain alhaisella intensiteetillä.
Puntissa alle 5:n sarjat.
Sivuilmiönä alkoholin omituinen vaikutus. Ennen känniä tuli hitonmoinen väsy!
Ps. Lopetuksen jälkeen painoa tuli takaisin 2 - 3kg mutta sen jälkeen jokainen lisäkilo oli lihasta.
- kijuyhntbgvfr
"Ketodieetti tiputtaa nopeasti rasvakudosta, mutta säästää lihasta."
Ja voi vittu mitä paskaa taas vaihteeksi. Kakkatoistoltako sait ohjeet vaiko musklefoorumilta. Itse veikkaan musklefoorumia. Oli sellainen aivopieru ettei heti tule samanlaista vastaan.- MaxBurner
No itse ainakin laskin tuolla tapaa 120 kilon ylipainon 90 kiloon. Lihasmassa säilyi todella hyvin vaikka bulkkikeho lähti. Nyt on rasvat 10% ja bodattu keho erittäin tiukka. On rankkaa mutta palkitsee:)
- ankka
Onko lihasmassaa sitten mahdollista saada pois? Olen laihuttanut muutaman kilon ruokavalion muutoksella, mitat tällä hetkellä 167cm/50kg, mutta nyt kun on todella kaikki rasva kadonnut lihasten ympäriltä, niin ne näkyvät todella hyvin ! En pidä siitä, ja tahtoisin jotenkin saada ne pienemmiksi, etenkin säärissä ja reisissä. Olen aina liikkunut todella paljon, juossut mm maratooneja nuoresta asti, eli en tiedä onko se mahdollista ! Työnikin on todella fyysinen...
- Voi ääliö...
"Onko lihasmassaa sitten mahdollista saada pois?"
Helposti. Lopetat liikkumisen.
- vatsalihashengi
Heterot miehet eivät laihduta, muotipojut ja hinurit ovat asia erikseen. Kukaan ei pidä sinua miehenä jos möläyttelet laihdutusjuttujasi. Syö kunnolla ja treenaa kovaa, iso vatsa ja isot lihakset ovat miehisen miehen tunnusmerkit.
- möscles
Näinköhän? Kaikki kehonrakennuksessa kisaavat ovat siis hinureita mielestäsi? Siitä on esteettisyys kaukana kun maha pömpöttää kuin Mentulalla konsanaan. Kyllä se dieetti ihan hyvästä on, varsinkin silloin kun halutaan oikeasti näyttää hyvältä. Kauemmin jaksaa itseään katsella peilistä kun ei ole roikkuvaa mahaa ;)
- Horkka Daddy
Sä pääset irti lihoista ku haet sopivan terävän skalpellin, sillä voi vuolla kaiken pois ihan luun pintaan asti.
- Ribuli
Hanki ripuli niin voit syödä huoletta vaikka joka päivä 5000kcal.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872072Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35732Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648