Väsyttää ja ahdistaa asua vielä kotona. Olisin muuttanut jo aikoja sitten pois, jos olisi rahaa tai jos olisin työelämässä.
Olen 22-vuotias opiskelija ja asun äitini kanssa yhdessä. En ole vielä tähään ikään mennessä koennut, että olisin vaikkapa 15-vuotiasta itsenäisempi ihminen. Itseasiassa suurin osa 15-vuotiaista taitaa olla jopa kymmenen kertaa itsenäisempiä kuin minä.
En ryyppää kaupungilla, enkä polta tai käytä huumeita. En seurustele, eikä minulla ole kavereita. Peruspäiväni kuluu yksin koulussa, psykologilla, kotona tai kirjastossa. Olen melko arka ihminen.
Elämä äitini kanssa osaa olla välillä uskomattoman ahdistavaa. Äiti kyttää tekemisiäni, kyselee, tenttaa ja vaatii vastauksia. Tenttaukset koskevat niin pikkuisia kuin suurempiakin asioita. Esim.
Pikku juttu: "Mitä nyt, etkö sä katokaan Uutisvuotoa?" Kun puolituntia sitten ilmoitin sen ohjelman alkavan, koska äitikin katsoo ja huomasin, ettei se jakso kiinnostanutkaan minua ja jätin katsomatta. "En katso", vastaan. "Mikset?" "Ei se jakso kiinnosta." "Miksei kiinnosta?" "Ei vain kiinnosta." "Just." Ja ollaan sitten vihaisia. :(
Isot jutut: "Paljon sulla on rahaa? Mihin oot tuhlannut rahas? Mistä saat rahaa? Olitko tänään koulussa? Mitä teit tänään koulussa (pikkutarkka selitys tunti tunnilta)? Ja milloin näytät ne todistukset?? Käytsä ees koulua??"
Ja näissä isoissa jutuissa äiti inttää kysymystä jatkuvasti, vaikka olisi saanut ihan selvän vastauksen.
Äidilläni on aina ollut tapana penkoa huonettani ja lukea päiväkirjojani. Kirjoitan nykyään salasanalla suojattua päiväkirjablogia. Äitini myös joskus "vahingossa" availee minulle tulleita kirjeitä.
Minusta tässä ei ole kyse pelkästä "normaalista äidin huolesta rakasta tytärtään kohtaan" vaan pakkomielteestä kontrolloida asioitani ja elämääni. Olen aina tehnyt jotain väärin tai olen aina satuttanut äitiäni kyyneliin asti (äitini mielestä). Vaikka voin vannoa surkeasta minäkuvastani huolimatta, etten ole pääsyyllinen kaikkeen mielipahaan.
Äidilläni on ollut rankka elämä ja hän on sanonutkin minulle, että olen pelkkä taakka... ja jotenkin olen sen tulkinnut siten, että minun täytyy toteuttaa kaikki äitini unelmat, koska olenhan äidille elämän velkaa. Esimerkiksi opiskelen nyt äitini unelma-alalla.
Olen vaan niin väsynyt. Haluan pois.
Haluan muuttaa pois...
2
147
Vastaukset
- Et ole ainut
Hei, hei, älähän nyt. Sinun on todellakin aika muuttaa, äitisi vetää kyllä herneen nenä, mutta siitä huolimatta vie homma loppuun saakka. Toivottavasti saat ystäväviä tulevaisuudessa, lähde rohkeasti liikenteeseen.
- 16+8
hyvä että saat itsellesi ammatin :)
ala etsiä itsellesi jo asuntoa nyt vaikkei töistä olisi tietoakaan. sosiaalihuollosta saat apua. marssit sinne ja esität asiasi.siellä neuvovat paperiasioissa.asioi samalla kelassa ja työkkärissä.kaupunki lienee velvollinen etsimään sinulle vuokra- asunnon.olethan jo yli 18-vuotias.
"vahingossa"avattu toiselle osoitettu kirje on todella alhainen teko..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483