Miten saada rusketus? Helppii?

-....--------------

Eli olen tälläinen ihonväriltäni kalpea ja haluaisin ruskettua. En edes käytä aurinkovoidetta (en tahallisesti mut silti) ja en kuitenkaan rusketu yhtään niin oli viime vuonnakin. Eli olen kuullut että porkkanan syönti auttaa edistämään rusketuksen saantia siinä olevan karoteenin takia eli onks tää totta ja onks joitakin muita ruokia joita minun pitäisi suosia jotta voisin edistää rusketukseni saantia? Kiitän vinkeistänne en halua mitään itserusketus voidetta ynm. :)

19

2627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruskeawoman

      Siitä on monet eri mieltä että auttaako tosiaan porkkanan syönti rusketukseen. minä sanon ei. Ystäväni on ihotautilääkäri ja hän sanoi ettei porkkanan syönnillä ole mitään merkitystä rusketukseen. Itse ainakin käytän itseruskettavaa, joka todella tepsii. Solarium on yksi vaihtoehto myös !

      • Väriä pintaan

        Solarium ei ole vaihtoehto jos auringossa oleskelukaan ilman suojavoiteita ei auta ruskettumaan, ruskettumismekaniikka on sama. Toisaalta UV-säteistä ruskettuminen (aurinko tai solarium) vaurioittaa ihoa aina. Itseruskettavat voiteet tai ns. suihkurusketus (iho tavallaan maalataan itseruskettavalla aineella) on paljon turvallisempaa eikä vaurioita ihoa.


      • Ihoja on erilaisia

        Aivan älytöntä on oleskella auringossa ilman suojavoidetta, varsinkin, jos on iholtaan sellainen, ettei rusketu. Aurinkosuoja ei rusketusta estä, palamista estää, ja ruskettumaton iho on herkempi palamaan.

        Solarium ei ole vaihtoehto!

        Porkkanalla ei ole mitään tekemistä ruskettumisen kanssa. Porkkanan ja muiden kasvisten runsas syönti ehkä muuttaa hieman ihon väriä "terveempänä" pidettyyn kellertävään suuntaan, mutta ruskettumiseen sillä ei ole mitään vaikutusta. Ihmisten rusketuksissa on luonnostaankin sävyeroja.

        Suosittelen meikkiä, itseruskettavia tai ruiskurusketusta päivettyneen ilmeen saamiseksi. Turha paahtaa varsinkin huonosti ruskettuvaa ihoa auringossa, koska sillä saa vain ihovaurioita aikaan.


    • Pumba Bambu-ee!

      Solkku, itseruskettavat, monipuolinen vitamiinien ja hivenaineiden syönti, ihon kuoriminen ja kosteuttaminen ennen auringon ottoa... jne jne.

    • Pikkutytteli

      En tiiä. Mullakin on ihan vitivalkea iho ja hiuksetkin samaan sävyyn. =) Ja en rusketu, pisamia (♥) vaan tulee paljon ja palan helposti...

    • Pisamanaama :)

      Juo porkkanamehua n. 2 lasillista/vrk tai riippuu miten iso lasi sinulla on. Itse hörppään ennen ateriaa aamulla 1.5dl ja kun tulen töistä, niin hörppään taas 1.5dl ennen ateriaa.

      Minullakin on kalpea iho oikeesti ja pisamia, mutta kun olen hörpännyt porkkanamehua, on kasvoissa väriä ja tuntuu kuin aurinkokin tarttuisi paremmin.

      Aloitin juomaan porkkanamehua ennen huhtikuuta.

      Ei saisi mainostaa, mutta tykkään luomu Eden-porkkanmehusta Eden -porkkanamehua on 2, toiseen on lisätty sitruunaa. Olen juonut kumpaakin, jos kaupasta ei ole löytynyt jompaa kumpaa.
      Sitä myydään ainakin cittarissa ja S-marketissa alle 4€/750ml/pullo. Viikon kestää tuo pullollinen.

      ps. yleensä on syö edes keitettyä porkkanaa, mutta olen opetellut juomaan edes porkkanamehua. :))

      • Anonyymi

        Milläs laskuopilla 750ml pullollinen kestää viikon jos 1,5dl hörpit kahdesti päivässä (300ml) taitaa olla siellä teilläpäin laskutaito hakusessa tai lyhkäset viikot...


    • rdegtrdtg
      • Pisamanaama :)

        Muokattu kuva!

        Suurenna tuota kuvaa, niin huomaat kuinka hiukset on samassa asennossa kummassakin kuvassa. Ja muutenkin nuo kaksi kuvaa on kopiot yhdestä kuvasta.


      • :)
        Pisamanaama :) kirjoitti:

        Muokattu kuva!

        Suurenna tuota kuvaa, niin huomaat kuinka hiukset on samassa asennossa kummassakin kuvassa. Ja muutenkin nuo kaksi kuvaa on kopiot yhdestä kuvasta.

        Todellakin muokattu! Vai vaihtuuko silmienkin väri, kun syö porkkanaa? ;)


    • Ei mitenkään!

      Ai että et rusketu, muttet käytä aurinkovoidetta? Luuletko, että voide estäisi ruskettumisesi?

      Kyllä ihmisen, joka ei rusketu helposti, pitäisi ainakin käyttää aurinkosuojaa: voidetta ja vaatteita. Et saa ihoasi ruskettumaan sitä kärventämällä; se palaa ennen kuin ruskettuu. Auringonottosi pitäisi olla hyvin maltillista.

      Genetiikalleen kukaan ei voi mitään. Punapäät esim. eivät juuri rusketu, ja hyvin vaaleat ihmiset harvoin ruskettuvat yhtä hyvin kuin tummemmat. Tälle et voi mitään. Yrittämällä ruskettaa ihoasi, pilaat sitä aurinkovaurioin ja vanhenet ennen aikojasi - ja lisäät riskiäsi sairastua melanoomaan.

      Kasvoilleen ja dekolteelleen kuka tahansa saa kauniin rusketuksen turvallisesti käyttämällä aurinkopuuteria.

      • Pisamanaama :)

        Minä ainakaan en ole punapää enkä mitenkään vaalea ja silti minun ihoni ei rusketu. Ainoastaan tällä porkkanamehua juomalla olen saanut kasvoihin väriä. Olin huhtikuussa viikon ulkomailla ja naama hieman paloi. Naamaa ja kaulaa punoitti ja nahka lähti.

        Kumpa saisin vielä kinttuihin väriä. Mielestäni porkkanamehu ei ole muuta värjännyt kuin kasvot ja ehkä kaulankin.


    • aurinkokapselit

      Aurinkokapseleita!
      Ne estävät ihon palamista ja näin auttavat ruskettumaan. Kannattaa kysyä lisää apteekista ja luontaistuotekaupoista. Esimerkiksi Lifessä on tosi laaja valikoima :)

    • 1888

      iha vaa ntomaatti ja kalaölykapseleita tai miel. öljynä

      • Anonyymi

        astanksiini 4mg lykopeeni, kuparia riittävästi, d vitamiinii huhtikuussa vielä, paprikaa, tomaattia,merilevätabletteja spirulinaa jne kun näitä syöt huhhi ja toukokuun niin kylä auttaa


    • Anonyymi

      Itse söin joku vuosi sitten Yves Rocherin aurinkovitamiineja. Todellakin tuli oranssimpi sävy ihoon. Muillakin valmistajilla on näitä. Nyt taas tilasin beetakaroteeni-pillereitä.

      Luin netistä, että kaikkein vaalein iho; punainen tukka, pisamia, joka ei rusketu vaan palaa, on suuremmassa melanoomariskissä kuin tummemmat ihot.

    • Anonyymi

      Vaikea on ruskettua nykyään. Kyllä siis rusketun, mutta en näillä nykyisillä valtavilla suojakertoimilla . Ennen Suomen oloihin käytin suoja kertointa 6 talven jälkeen ja kun iho oli jo ruskettunut niin kerrointa neljä. Se on nähty nykyään kun pienin suojakerroin on 15 niin yhtään en rusketu , toki ihoa palamista se estää, mutta siinäkin on riski että seuraavalla kerralla , kun levittää sitä rasvaa ja jos jokin kohta jää rasvaamatta, niin kyllä se palaa, kun ei ole ruskettunut. 1980 luvulla korkein suojakerroin aurinkorasvoissa oli numero 12 . Se riitti kyllä Espanjan auringon alla ja kun kävi uimassa niin täytyi lisätä. Ja muutenkin pitkin päivää aluksi .Joitakin rasvoja tuli sitten 1990 luvun alussa, jotka olivat vedenkestäviä. Toki oli silloinkin öljymäisiä rasvoja, itse olen käyttänyt maitomaisia. Sen muistan aina kahden viikon etelänmatkan jälkeen. että olin tosi ruskea. Toki ensimmäisiä typeriä kertoja Etelän matkalla oli että en rasvannut itseäni päästä varpaisiin ja sitten vain poltti ihonsa.

    • Anonyymi

      Netistä saa suojakertoimella 6 aurinkorasvaa.

    • Anonyymi

      Suomalaiset haluaa ruskettua ja aasialaiset haluaa vaalentua. Koskaan ei kelpaa se mitä on.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5678
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3485
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe