Pakkomielteenä rusketus

papu

Onko kellään muulla pakomielle ruskettua? Mulla iskee heti keväällä hirmuinen pakkomielle ottaa aurinkoa ja mua ahdistaa aina kun en pääse aurinkoisella säällä ulos aurinkoon. Loppu kesästä olen aivan poikki tämän piinaavan pakkomielteeni takia ja toivotan syksyn mielihyvin tervetulleeksi. Samoiten sadekelit tuntuvat taivaalliselta kun ei tarvitse pakottaa itseään ulos. Nytkin paistaa ulkona aurinko...pitäs kai mennä itseään käristyttämään. Uskon että minulla on paljon kohtalotovereita, koska tuolla kaupungilla näkee itsensä aivan pavuksi ruskettaneita ja tuollainen rusketushan ei synny muutoin kun alati aurinkoa ottamalla. Rusketusbuumia voi verrata laihdutusbuumiin, samanlaisia pakkomielteitä molemmat. Ja yhteistähän on myös se, että molemmat on pop - sekä laihuus että rusketus. Jotkut lässyttää, että rusketus ois menossa pois muodista, mutta se ei kyllä pidä tippaakaan paikkaansa. Näkeehän sen jo kun katsoo näyttelijöitä, laulajia ja malleja. Suurin osa heistä on ruskettuneita tai itseruskettavilla värjättyjä.

5

1501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalontoveri?

      Totta joo... kohtalontovereita löytyy.
      Mulla on niin, että oikein oottamalla ootan aurinkoisia ilmoja, että pääsen ulos istumaan aamusta iltaan (sillon kun on aikaa). Ahistaa semmonen, jos on tosi hyvät rusketusilmat eikä oo mahollista olla auringossa esim. töiden takia tai jos sattuukin paljon sadepäiviä :/.

      Tiiän kyllä sen, että aurinkoa ei sais paljoa ottaa, eikä varsinkaan ilman aurinkovoidetta. Käytän voidetta kyllä muualle, mutta kasvoihin en laita. Just kasvojen pitää eniten ruskettua! Ja tuntuu, että se ei sovi kasvojen iholle...

      Saispa rusketuksen koko vuodeksi turvallisesti...
      Ja ettei iho ryppyyntyis ennen aikojaan!

    • krista

      Minäkin olin joskus tuollainen, mutta sitten onneksi otin järjen käteen. Nykyään jos haluan rusketusta, otan sen purkista. Kannattaisi sinunkin käyttää itseruskettavia auringonoton sijasta. Jos et terveydestäsi (melanoomariski) välitä, niin ajattele ulkonäköä - aurinko vanhentaa ihoa todella huomattavasti. Paremman näköisenä pysyy, kun käyttää itseruskettavia eikä ota aurinkoa. Ei ulkona oloa vältellä tarvitse, mutta varsinaista auringossa makaamista kyllä. Aurinkoa paljon ottaneista ihmisistä näkee kyllä jo kolmekymppisinä auringonoton jäljet ihossa. Malleista kun mainitsit - nykyajan mallit eivät ota koskaan aurinkoa, heidän ihonsa joko meikataan tai se on keinorusketus. Mallimaailmassa otetaan hyvin vakavasti auringon ihoa huonontava vaikutus ja monet tosiaan välttelevät auringossa oloa.

    • sama!!

      Myös tajuton pakkomielle rusketukseen... mut sit joo keksin kanssa itseruskettavat ja ne on parhaita... iho näyttää ruskealta ja IHOLTA, ei paksulta nahkalta! ei tarvii ees stressata.... tottahan on että nahka ei näytä hyvältä ku kaupasta ostettuna. :)

      • Kaunis rusketus

        Ihanaa että Suomeenkin on saapuneet suihkurusketukset ja rusketuskaapit!!! Aikasemmin kävin ihan hirveästi solariumissa, mutta en käy enää. Olen löytänyt myös paremman tavan kuin itse levittää itseruskettavan aineen. Ei tarvitse olla huolissaan selästä ja voi käyttää toppia...
        Kaivarissa on hoitola, missä se tehdään sun puolesta ja rusketus on kuin olisit viikon maannut Tahitilla :=)


    • oileir

      Kaikki kohtuudella. Itse olen käyttänyt rusketuspillereitä, välttyäkseni auringon haitoilta. Tässä pari tuotetta: sunkissed ja mytan- rusketuspillerit

      sunkissed http://www.mielihyva.fi/fi/muut-tuotteet/58-sun-kissed-rusketus-ilman-aurinkoa-30-kapselia.html


      mytan http://hyvinvointishop.com/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe