Tallillamme on hevonen, jonka taliitavat ovar hirveät. Karsinassa se riehuu, puree ja potkii. Pari kertaa on pukitellukkin. Se hirnuu aina, jos se on yksin tallissa ja potkii seiniä...
Tunnilla pysähtelee esim. kesken laukan, vetää päätään alas ja pukittelee, kunnes ratsastaja on pudonnut. Oon ittekkin lentänyt ponilta monta kertaa ja se on potkassu muakin naamaan, kun olin ottamassa takakavioita ja kaikenlaista muuta. Kaikki sen hoitajat ovat lopettaneet, mutta luojan kiitos sille saatiin nyt hyvä hoitaja.
Mutta ponin tavoista vielä: kuinka sen tavat voisi edes osittain korjata? Apua kiitos, koska haluan siitä sen ihanan reippaan ponin, joka se oli puoli vuotta sitten, kun se tuli meidän tallille. :/
Tallitavat?!
1
94
Vastaukset
- !
Ratsastat siis ratsastuskoulussa? Ja jos okein ymmärsin poni oli tallille tullessaan hyväkäytöksinen, vai temppuiliko se jo silloin?
Jos poni käyttäytyi aluksi hyvin ja on alkanut nyt vasta myöhemmin temppuilemaan, saattaa olla, että ratsastuskoulu ei ole sille oikea paikka. Jotkut hevoset eivät vain kestä sitä, että ympärillä olevat ihmiset vaihtuvat. Kyseinen poni saattaa siis toimia "vain yhden ihmisen hevosena".
Karsinassa ponille täytyy vain näyttää kuka määrää! Sille ei saa esimerkiksi antaa periksi, eli jos poni näykkii tai potkii, karsinasta ei saisi lähteä pois. Tietysti kannattaa säilyttää itsesuojeluvaisto, mutta yleensä hevoset eivät kohdista iskujaan suoraan ihmiseen, vaan potkivat vain pelotellakseen.
Näytä olevasi pomo, niin käytökseen pitäisi tulla parannusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k994204Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k483008Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille3062667Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet622232- 721476
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761334- 951235
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911121- 771078
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?621019