Aurinkorasva kasvoille

sunny day

Tälläisiä keskusteluja tehdään varmana joka vuosi mutta en jaksa samanlaista "arkistoista".

Mikä olisi kevyt aurinkorasva kasvoille?
Mitä korkeampi suojakerroin sen parempi, mutta kyllä pienempikin suojakerroin käy (parempi kuin ei mitään). Sellainen joka ei jätä öljyistä/rasvaista tunnetta iholle niinkuin useimmat aurinkorasvat.

En aio käyttää meikkiä tosin joka päivä, mutta se olisi positiivista että se olisi hyvä pohjarasva meikille.

Minulla on sekaiho, johon tulee silloin tällöin finnejä. T-alue (otsa, nenä ja leuka) on ongelma alueeni, koska se rasvoittuu helpoiten muihin kasvojen osiin verrattuna.

Toivottavasti joku osaa auttaa, minulla ei ole koskaan ollut kasvoille tarkoitettua aurinkorasvaa.

17

1001

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tryhxdttttert

Avene Hydrance Optimale Light spf 20 - tosi kevyt, mutta toisaalta ei kosteuta yhtään

Widmer anti-age spf 30 - kevyt, mutta saattaa rullata meikkiä laittaessa

Avene Emulsion (sekaiholle) spf 50 - kosteuttava, mutta ei rasvoittava. Olisi loistava, jos siinä ei olisi myös fysikaalista suojaa -> valkoiset hippuset kasautuvat kuiviin kohtiin

• _kiinnostunut_

Saakohan tuosta ylimmäistä apteekista pienessä testipakkauksessa? Antaako sellaisen ilmaiseksi jos kysäisee. En haluaisi turhaan ostaa jos ei sovikaan iholle. :(

• edrtterer
        _kiinnostunut_ kirjoitti:

Saakohan tuosta ylimmäistä apteekista pienessä testipakkauksessa? Antaako sellaisen ilmaiseksi jos kysäisee. En haluaisi turhaan ostaa jos ei sovikaan iholle. :(

Pyytäessä saa pienen testituubin, mutta jos ne ovat loppu, farmaseutti laittaa pieneen purkkiin näytteen. :)

• of_triin..
      • Ei ap

Tuo viimeinen vaikutti mielestäni hyvältä mutta suojakerroin on säälittävän pieni.

• of_triin..

Oriflamelta on tulossa myös kosteusvide kasvoille jossa suojakerroin muistaakseni 30, ei ole vielä myynnissä, mutta tulossa on.

Myös muita vaihtoehtoja Oriflamella toki on, tuossa nyt nuo jotka ensimmäisenä tulivat mieleen ja ovat tällä jaksolla tarjouksessa.

[email protected]

• f4ck U

Mee oikeesti muualle mainostamaan, mua ja monia muitaka ei kiinnosta sun Oriflame tuotteet!!!

Aina samaa paskaa jauhat jokaiseen ihon hoito ja meikkaus aiheeseen - hyi helvetti mikä tuputtaja.

• of_triin..

Anteeksi nyt vaan, mutta aloituksessa kysyttiin kevyestä aurinkorasvasta kasvoille ja vastasin aloitukseen, sinä taas et vastannut ollenkaan aloittajan kysymykseen.
      Aloittaja sai minulta kaksi eri vaihtoehtoa ja oli kiinnostunut toisesta näistä, ennen minua vastasi ihminen joka antoi kolme vaihtoehtoa.

Voit olla lukematta jos sinua ei kiinnosta, onneksi monia muita kiinnostaa.

• f4ck U

Suojakerroin 10 ei tee normirasvasta aurinkorasvaa.
        Siinä on tietty raja suojakertoimsissa milloin rasvaa voi kutsua aurinkorasvaksi.
        Tuota kymmentä ja sitä alle löytyy kuule paljon muistakin tuotteista ja niitä ei saa eikä mainosteta aurinkorasvoina. :)

• of_triin..

Itseasiassa on olemassa aurinkorasvoja joiden suojakerroin on 10 tai jopa alhaisempi eli se siitä sitten. Kerrohan ihmeessä mikä se raja sitten on kun tunnut hyvin tietävän?

Lisäksi aloittaja kysyi kevyestä aurinkovoiteesta kasvoille jonka päälle voi laittaa myös meikkiä, lisäksi hänellä on jo valmiiksi rasvainen iho. Aurinkovoiteet helposti tukkivat ihoa ja rasvoittavat näin ihoa lisää, ovat myöskin huono pohja meikille rasvaisuutensa vuoksi.

Paras ratkaisu tällöin onkin päivävoide joka sisältää suojakertoimen, yleensä päivävoiteet eivät rasvoita ihoa kuten aurinkorasvat, toki poikkeuksiakin tähän on esimerkiksi erittäin kuivalle iholle tarkoitetut voiteet saattavat rasvoittaa jo valmiiksi rasvoittunutta kasvojen ihoa.

Aloittaja tekee valintansa täysin itse, enkä ole hänelle tuputtanut mitään, kertonut vaihtoehdoista kuten ensimmäinenkin kirjoittaja.

• ei rasvaa

Miksi ihosyövät lisääntyvät samaa tahtia kuin aurinkorasvojen käyttö?

Suomessa rekisteröidään nyt vuosittain jo yli 1300 uutta tapausta, kun 1980-luvulla niitä oli vain noin 400 vuodessa. Nyt melanooma on jo kuudenneksi yleisin syöpä.

"Väärä käsitys aurinkovoiteiden syöpää estävästä vaikutuksesta pysyy julkisuudessa rahanahneen aurinkovoideteollisuuden ja syöpäteollisuuden pelotellessa ihmisiä vuorotellen. Miten sopivasti sattuukaan, että nämä auringon mustamaalaajat unohtavat mainita, että lähimpänä päiväntasaajaa asuvilla ihmisillä on vähiten ihosyöpää. Sen sijaan kesän lähestyessä media pommittaa meitä päivittäin myyteillä, joiden mukaan auringon säteiltä suojautuminen suojaisi meitä jotenkin siltä ainoalta asialta, jonka auringonsäteet itse asiassa ehkäisevät, eli syövältä. Auringon UV-säteilyltä suojautuminen vaikuttaa dramaattisesti D-vitamiinin tuotantoomme, mikä johtaa korkeampaan kuolleisuuteen, sairauksiin ja mielenterveysongelmiin. Mikä ironisinta, aurinkovoiteet itsessään aiheuttavat syöpää."

http://www.magneettimedia.com/on-aika-paivittaa-tietosi-aurinkovoiteiden-kaytosta/

• 40vee

Tuo Eucerinin on aivan loistava tuote, Lumenea en olekkaan testannut ja siinä on "pieni" suojakerroin. Itse kun tarvitsen juuri todella korkean suojakertoimen. Eucerinin voide on aika litkua, vaikkakin helppo levittää. Ja sen päälle voi hyvin laittaa bb-voiteen. Ensin aurinkovoide ja sen päälle bb.

• ei rasvaa

Syöpäjärjestöt muistuttavat, että aurinkovoiteet eivät suojaa ihosyövältä. Syöpälääkärin mukaan korkeimpien suojakertoimien aurinkovoiteet antavat väärää kuvaa auringossa olon turvallisuudesta.

"Maailman paras stressilääke – pari sanaa auringosta

Aurinko on tänä kesänä paistanut kotimaassa harvinaisen paljon – toivottavasti olet myös muistanut siitä nauttia. Aurinko on hyvinvoinnillesi yksi huikeimmista asioista, ja vieläpä täysin ilmainen. Jos alitajunnassasi on vielä pelko siitä, että aurinko olisi melanooman suurin syy, omaa käsitystään voi tarkastaa esimerkiksi tästä linkistä

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/11/20/deadly-melanoma-not-due-vitamin-d-deficiency.aspx"

http://samisundvik.com/2013/06/25/maailman-paras-stressilaake-pari-sanaa-auringosta/

• kyllästynyt--

Lopeta tuo spämmääminen, ketään ei kiinnosta. Joskus joutuu auringossa olemaan pitempään, joten ainakin kasvot on suojattava. Itse en käytännössä edes pala, mutta en halua ruskettuakaan.

• ei rasvoja

Aurinkorasvat on pelkkää rahastusta.

• aswderftghyjuhgd

Ite käytän lumenen CC-voidetta jossa on suojakerroin 20

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe