Spinning ja laihdutus

Timmiksikiitos

Olen aloittanut muutama kuukausi sitten kuntokeskuksessa käynnin ja tavoitteenani on saada kiloja reilusti pois ja kiinteytyä sekä tietysti myös parantaa kuntoa.

Mitkä olisi parhaita jumppia kiinteytymiseen ja laihtumiseen. Ongelma-alueena keskivartalo ja reidet. Tähän mennessä olen käynyt spinningissä ja se on yksi lemppareistani, mutta reisiin en varsinaisesti tarvitsisi enempää lihasta koska sitä niissä on jo :) mutta myös sitä ylimääräistä löllöä :/

Zumba ja muut tanssilliset tunnit myös on listallani vahvoilla ja pumpissakin olen käynyt muutamia kertoja.

Itse kuntosalin puolella olen käynyt tosi vähän...tiedän että se olisi tärkeä ottaa myös kuntoiluun mukaan, mutta mielestäni se on tylsää ja pitkäveteistä. Ohjatuilla tunneilla tulee tehtyä paremmin.

Antakaapas kokeneemmat vinkkejä :)

17

5824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harhaluulot pois!

Ei sitä lihasta ole paljoa usko pois, sulla on niin paljon höttöä rasvaa ja nestettä siinä, että siksi näyttää jalat paksuilta. Naiset on alakroppa painotteisia, kun olisit oikeesti kireässä kunnossa, niin reidet olisi ohuet "tikut". Se on niin uskomatonta miten miehilläkin jalat kutistuu kun rasvat vedetään alas, naisilla vielä suurempi juttu. Naisilla on aina mukavia luuloja itsestään, varsinkin lihasten osalta. Lihaskuntotreeni on ainoa oikea vaihtoehto jos haluu välttää laiha-läski lookin, eli mene nyt hyvä likka sinne salille treenaamaan. Ei se ole tylsää kun teet raskaita liikkeitä tangolla/käsipainoilla etkä haukottele jossain koneissa Cosmopolitania selaillen. Salilla saa yli puolet parempia tuloksia kuin missään helvetin zumbassa tai spinningissä, missä teet korkeasykkeistä aerobista. Paikallista rasvanpolttoa ei ole olemassakaan, eli voit polkea 1000km viikossa, mutta mitään rasvaa se ei polta reisistä perseestä sen enempää kuin mikään muukaan. Jos sä teet salilla itselle isoilla painoilla liikkeitä, niin annat lihaksille syyn pysyä! Ei ne kasva miinuskaloreilla, eli sillon kun diettaat, eli suomeksi sillon kun syöt vähemmän kuin kulutat mitä vaaditaan rasvanpoltossa. Katso sportti mimmien kroppia, ne treenaa salilla ja toki muutakin, mutta itselle raskailla painoilla hampaat irvessä ja sen takia niillä on se muodokas sporttinen kroppa. Jos et nyt tajua, niin lihakset tekevät ne muodot siihen kroppaan (reisiin, peppuun, olkapäihin, vatsoihin, selkään, käsiin, rintalihakset tuo ryhtiä naisten rintoihin). Jos sä juoksisit pelkästään, et söisi proteiinia tarpeeksi, söisit alle kulutuksen, et kävisi salilla ollenkaan, niin lopputulos olisi laiha kroppa vailla mitään muotoja. Tässä tarkoitan pitkänmatkan juoksua, pidempiä lenkkejä. Suurin osa ihmisistä ei tajua, että ruokavaliolla on paljon suurempi vaikutus lopputulokseen. Aerobista ei tarvita niinkään paljoa. Salitreenistä kun teet kuntopiirimaisesti eri liikkeitä putkeen tai vastakkaisia lihaksia pienillä tauoilla sykkeet huitelee todella korkealla=kaloreita palaa ja rasva tirisee, aineenvaihdunta käy kierroksilla vielä seuraavana päivänä ja ravinto käytetään LIHASTEN hyväksi, eli siinäkin mielessä salitreeni on hyvästä, pienempi mahdollisuus että ravinto menisi rasvaksi vyötärölle.

Jos noista ryhmäliikuntatunneista pitäisi valita, niin bodypump lienee kaikista paras. Siinä tehdään työtä lihaksilla, vaikkakin kehitetään lähinnä kestävyyttä ylipitkillä ylikevyillä painoilla. Mutta työtä sekin on ja paljon parempi vaihtoehto kuin aerobinen (spinning tms). Bodypumpissa tehdään kokokropan liikkeitä eikä maata koneissa ja pidetä pitkiä taukoja, siellä sykkeet on koko ajan korkealla. Tämä tietää myös sitä, että kaloreita kuluu. Jos osaat syödä oikein, eli vähän vähemmän kuin kulutat (~500kcal), niin laihdut ja saat ihan menevän hoikan kropan. Salitreeniä se ei tietenkään voita lähellekkään. Tylsää ja pitkäveteistä. Jumankauta laitetaan kunnon ohjelma sulle, niin ei todellakaan ole tylsää. Enemmän sä kiroat sitä kuinka raskasta se on, treenin jälkeen sulla on todella hyvä olo. Sen takia moni mimmi jää koukkuun salitreeniin. Tulokset kyllä motivoi eniten toki. Hommaa personal traineriltä ohjelma salille ja kunnon ruokavalio missä syöt puhdasta sapuskaa, ei mikro/pakasteruokia/ei sokeria/ei vehnäjauho hiilareita/ei isoja mällejä hiilari-rasva yhdistelmiä (suklaa,sipsit pahin). Naisilla on niin ihme luulot salitreenistä ja tuloksista ylipäätänsä. Jos se on miehillä mahdotonta ilman lääkeaineita kasvattaa lihaksia DIETILLÄ kun poltat rasvaa pudotat painoa, niin miten helvetissä se ONNISTUISI naisilta joilla on testosteronitasot ym paljon alempana kuin miehillä. Nyt vähän herätys tähän todellisuuteen! Kannattaa ottaa asioista selvää eikä elää luulossa. Niin moni nainen olisi eri kunnossa jos uskaltaisi käyttää salilla isompia painoja ja tehdä ne viimeiset toistot hampaat irvessä eikä vetkutella jossain reidenlähentäjä laitteessa lehden kanssa jättäen 20 toistoa vajaaksi. Yhtä tyhjän kanssa. Ota siis selvää kunnon treenistä, naisille toimii samat jutut kuin miehille. Toistot 8-12 ja lisää rautaa aina kun menee tietyt toistot. Ainoa tapa kehittyä, lihas tottuu nopeasti samaan vastukseen. Sen takia bodypump ei kehitä pidemmän päälle. Laita myös ruokavalio kuntoon se on avainasemassa dietatessa. Voit muuten tehdä turhaa työtä useita kuukausia turhaan jos et osaa syödä oikein. Moni syö liian vähän, sitten paino jumittaa heti ja on nälkä aina, tekee mieli herkkuja. Toiset syö liikaa hiilaria, liian vähän proteiinia (proteiini kiihdyttää rasvanpalamista, säilyttää lihasmassaa parhaiten ja sillä on niin paljon hyviä puolia että menisi monta päivää luetellessa niitä) .

• jatkuu...

www.pakkotoisto.com/forum ja sieltä punttimimmit, aloittelijoiden osio, ravinto puoli yms. Varoituksen sana, sivustolla menee useita tunteja kun se koukuttaa, niin paljon tietoa. Suomen suurin treeniaiheinen foorumi! Miehiä ja naisia kymmeniä tuhansia. Kaikki tieto on siellä.

Jos osaat englantia niin lue vähän aerobisesta ja sen huonoista vaikutuksista. Rupeat ehkä harkitsemaan salitreeniä tai enemmän salitreenin kaltaisia räjähtävää voimaa vaativia treenejä, ne polttaa rasvaa parhaiten esim. mäkijuoksu, spurtit, intervallit yleensä. Katso pikajuoksijoita ja vertaa niitä maratoonareihin. Haluatko rotan syömän laihan muodottoman kropan vai sporttisen lihaksikkaan seksikkään muodokkaan kropan? ;) Voit vaan arvata kummasta tyypistä miehet pitää enemmän. Kovaa treenaava sporttinen nainen on seksikkäintä mitä on!

http://www.charlespoliquin.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/728/The_(Many)_Negatives_of_Aerobic_Training.aspx

Charles Poliquin on yksi tunnetuimmista valmentajista ulkomailla, jos epäilet tekstin paikkaansapitävyyttä.

Kovia treenejä sulle,

Terv. Personal Trainer M33

• taas unohtu jotain..
        jatkuu... kirjoitti:

www.pakkotoisto.com/forum ja sieltä punttimimmit, aloittelijoiden osio, ravinto puoli yms. Varoituksen sana, sivustolla menee useita tunteja kun se koukuttaa, niin paljon tietoa. Suomen suurin treeniaiheinen foorumi! Miehiä ja naisia kymmeniä tuhansia. Kaikki tieto on siellä.

Jos osaat englantia niin lue vähän aerobisesta ja sen huonoista vaikutuksista. Rupeat ehkä harkitsemaan salitreeniä tai enemmän salitreenin kaltaisia räjähtävää voimaa vaativia treenejä, ne polttaa rasvaa parhaiten esim. mäkijuoksu, spurtit, intervallit yleensä. Katso pikajuoksijoita ja vertaa niitä maratoonareihin. Haluatko rotan syömän laihan muodottoman kropan vai sporttisen lihaksikkaan seksikkään muodokkaan kropan? ;) Voit vaan arvata kummasta tyypistä miehet pitää enemmän. Kovaa treenaava sporttinen nainen on seksikkäintä mitä on!

http://www.charlespoliquin.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/728/The_(Many)_Negatives_of_Aerobic_Training.aspx

Charles Poliquin on yksi tunnetuimmista valmentajista ulkomailla, jos epäilet tekstin paikkaansapitävyyttä.

Kovia treenejä sulle,

Terv. Personal Trainer M33

Jos kaipaat lisäproteiinia, niin tuolta esim. 4kg joka kestää pitkään:
        http://www.sportsnutrition.fi/micro-whey-active-4kg4-p-932.html

Löytyy myös 2kg ja 1kg purkeissa. Proteiinia saat kanasta/kalasta/lihasta yms, maitorahkasta maustamaton, raejuustosta, kananmunista syö keltuaisineen!

Unohdin mainita rasvoista. Tarvitset hyviä rasvoja rasvanpolttoon. Jos ei syö tarpeeksi rasvaa, niin hormoonitoiminta häiriintyy mm. menkat yms. Vaikuttaa myös ihoon positiivisesti. Kaupasta ostat kylmäpuristettua OLIIVIÖLJYÄ ja sitä vähintään pari ruokalusikallista joka päivä salaatin sekaan tai mihin vaan. Tilaa Omega3 kapseleita tuolta halvalla:

http://www.sportsnutrition.fi/arctic-omega3-1000mg100cap-p-487.html

Vaikutuksia on satoja, mutta ihan aivoista lähtien rasvanpolttoon, niveliin ihan kaikkeen. Tärkeimpiä ravinteita mitä jokaisen pitäisi syödä. Jos ei syö kalaa varsinkaan, niin ehdottomasti tabuja. Mielellään 4-6 kapselia /pvä, jos haluat maksimoida vaikutukset. Huomaa hinta! Ostat tuolta laadukkaita kapseleita tai sitten omasta kaupasta 20euroa huonompia sama määrä. Halpa pulju..

Saat myös monivitamiinin, c ja d-vitamiinit tuolta. Nopea toimitus ja maksu verkkopankilla.

• jos et nyt tajua????
        taas unohtu jotain.. kirjoitti:

Jos kaipaat lisäproteiinia, niin tuolta esim. 4kg joka kestää pitkään:
        http://www.sportsnutrition.fi/micro-whey-active-4kg4-p-932.html

Löytyy myös 2kg ja 1kg purkeissa. Proteiinia saat kanasta/kalasta/lihasta yms, maitorahkasta maustamaton, raejuustosta, kananmunista syö keltuaisineen!

Unohdin mainita rasvoista. Tarvitset hyviä rasvoja rasvanpolttoon. Jos ei syö tarpeeksi rasvaa, niin hormoonitoiminta häiriintyy mm. menkat yms. Vaikuttaa myös ihoon positiivisesti. Kaupasta ostat kylmäpuristettua OLIIVIÖLJYÄ ja sitä vähintään pari ruokalusikallista joka päivä salaatin sekaan tai mihin vaan. Tilaa Omega3 kapseleita tuolta halvalla:

http://www.sportsnutrition.fi/arctic-omega3-1000mg100cap-p-487.html

Vaikutuksia on satoja, mutta ihan aivoista lähtien rasvanpolttoon, niveliin ihan kaikkeen. Tärkeimpiä ravinteita mitä jokaisen pitäisi syödä. Jos ei syö kalaa varsinkaan, niin ehdottomasti tabuja. Mielellään 4-6 kapselia /pvä, jos haluat maksimoida vaikutukset. Huomaa hinta! Ostat tuolta laadukkaita kapseleita tai sitten omasta kaupasta 20euroa huonompia sama määrä. Halpa pulju..

Saat myös monivitamiinin, c ja d-vitamiinit tuolta. Nopea toimitus ja maksu verkkopankilla.

Olipas melkoisen ylhäältä käsin kirjoitettua tekstiä, aivan kuin aloittaja olisi joku idari, vaikka kysyi (jos viitsit lukea aloituksen uudelleen) parhaita jumppia kiinteytykseen.

Sinua lainatakseni: Jos et nyt tajua,
        osa meistä PITÄÄ tanssillisista tunneista ja aerobisesta liikunnasta.

Se ei ole sinulta pois. Mahdutpahan itse paremmin salille egosi kanssa.

t. nainen 33v.

• jos et nyt itseTajua
        jos et nyt tajua???? kirjoitti:

Olipas melkoisen ylhäältä käsin kirjoitettua tekstiä, aivan kuin aloittaja olisi joku idari, vaikka kysyi (jos viitsit lukea aloituksen uudelleen) parhaita jumppia kiinteytykseen.

Sinua lainatakseni: Jos et nyt tajua,
        osa meistä PITÄÄ tanssillisista tunneista ja aerobisesta liikunnasta.

Se ei ole sinulta pois. Mahdutpahan itse paremmin salille egosi kanssa.

t. nainen 33v.

Lue samoiten minun teksti uudestaan! Jos haluaa kovia tuloksia lyhyessä ajassa, niin pitää panostaa kovasti ja ottaa "kaikki aseet käyttöön". Tuossa ylhäällä kerroin miten saadaan parhaat tulokset nopeimmin. Jos joku haluaa hakata päätänsä seinään, niin minulle se on ok. Moni vaan pettyy kuinka heikkoja tuloksia saa spinningillä/zumballa pelkästään kun odotukset ovat korkealla. En missään sanonut, ettei näitä saisi tehdä. Aloittaja haluaa kuitenkin oikeasti "kiinteytyä". Jos joku sanoo, että salitreeni on tylsää/pitkäveteistä, niin silloin ei ole tosissaan kokeillut, tehnyt itselle kovaa treeniä vielä. Laitteissa makaaminen ei ole sitä.

Ihme mäkättäjä sinäkin olet, kun pitää alkaa egoista puhumaan. Et tunnu ymmärtävän kirjoitettua tekstiä ollenkaan. Mulle on ihan sama mitä kukin tekee, mä annan vaan avaimet parhaisiin tuloksiin lyhyessä ajassa. Kuten viimeisessä viestissä sanoin, on todella hyvä juttu, että aloittaja ylipäätänsä harrastaa liikuntaa! Kumma tapa ruveta räyhäämään kun toinen yrittää auttaa. Välillä on hyvä tuoda erilaisia näkökulmia "kiinteytyksen" saloihin. Enkä sanonut missään vaiheessa etteikö aerobista yms saisi tehdä salitreenin ohella, se on suotavaakin. Ehdotin vain kahta kertaa viikossa siellä salilla. Keskity lukemiseen seuraavalla kerralla niin ymmärrät paremmin. Hyviä treenejä äksylle naiselle 33v! :)

• timmiksikiitos

Kyllä täältä kuule jannu lihasta vaan löytyy...ei varmaan kannata kaikkea sanoa mitä sylki suuhun tuo kun ei ole nähnyt ihmistä :)

Ei kuullostanut kovin personal trainerin kirjoittamalta mutta kiitos vain vaivannäöstä :)

• Sama mies_

Heh, no kysyppä nämä samat asiat kunnon personal traineriltä pitääkö paikkaansa. :) Mitä sä olisit halunnu kuulla? Spinning on avain super tiukkaan kroppaan? Luuletko sä, että mä valehtelen? Kirjotan puoli tuntia - tunnin skeidaa sulle? En varmasti! Mulle se on ihan sama mitä sä teet, mutta mun mielestä sä haaskaat aikaa jos sä et tee asioita oikein. Mä haluan auttaa sua. Mä olen auttanut monia miehiä ja naisia ja niiden kropat on muuttunu hurjasti, uskot tai et.

Joko kokeilet näitä juttuja tai et. Pahimmassa tapauksessa kyselet vuoden päästä täällä taas uudestaan kun kroppa ei miellytä eikä siinä ole tapahtunu mitään muutoksia. No pääasia, että harrastelet liikuntaa monipuolisesti ja ylipäätänsä SÄÄNNÖLLISESTI, eli jos laiskottaa ni ei jätetä treenejä väliin. Ota se salitreeni mukaan edes 2x viikossa ma,to /ti,pe/ke,la tms. Yläkroppa / alakroppa jaolla. Muina päivinä sitten muuta. Et sä mitään häviä siinä. Lihasta sulle ei voi tulla kun et saa ravintoa tarpeeksi. Paino putoaa, rasvaa lähtee. Tällöin ei tule lihasta lisää. Älä pelkää. Sen sijaan sun lihaksikkailla reisillä on joku syy pysyä tallella ja kun saat rasvat veks niin pitäisi löytyä muodokkaat reidet . ;)

Se on ihan sama jos sä toivot, että saat jonku tietyn kohdan kropasta rasvattomaksi - mahdotonta. Se voi olla, että muu kroppa kiristyy paljonkin ja lopussa vasta alkaa persuksen ja reisien läskit lähteä. Näin yleensä naisilla käy. Ei vaan ole mitään aerobista mikä polttaisi rasvaa juuri takapuolesta tai tekemällä jotain peppuliikettä salilla, että se polttaisi rasvaa sieltä. Rasva palaa tasaisesti. Lihasta on tärkeä aktivoida dietillä, muuten se palaa pois ja sitten jää läskit ja luut tilalle.

"ei varmaan kannata kaikkea sanoa mitä sylki suuhun tuo kun ei ole nähnyt ihmistä :)"

Älä nyt loukkaannu tyttö hyvä. Välillä kirjotan kärkevästi, mutta niin se pitääkin. En mä rupea puhumaan pehmosia, sanon asiat miten ne on. Yleensä kun miehet ei uskalla sanoa suoraan. ;) Välillä se on ihan hyvä sanoakin, hyvä kuulla totuus välillä vaikka sitten vieraan miehen suusta. Mutta älä ota stressiä. Se on ylipäätänsä hyvä juttu, että sä edes harrastat liikuntaa säännöllisesti. Siitä olen ylpeä susta. :) Urheilullisia mimmejä ei ole ikinä liikaa. Jatkossa vaan ruokavalio kuntoon, niin ei pääse kroppa löystymään. Safkan laadulla on merkitystä. Mieti sitä aina kun meet kauppaan. Olet sitä mitä syöt!

• Sali rules

Kuulosti mun korvaan nimen omaan trainnerin kirjoittamalta, täyttä asiaa koko setti. Treinereitä on erilaisia heitäkin, niitä jotka jutustelee kivoja asiakkaiden kanssa ja vähän siinä väliin sitte treenataan (näköjää monet naiset tästä tykkää ja on heille riittävää) ja sitte niitä jotka pistää asiakkaan painaan ihan tosissaa. se on valintakysymys, millasesta tykkää. jos ite oisin hommamassa treenaria niin kyllä juuri ottasen sen, joka laittaa mut tekeen oikeita asioita mun kuntoni eteen. Laiskotella saan ihan ilmaseksikin, maksaisin mieluummin treenistä. Mutta makunsa kullakin.

Turha siitä on hernepussia nenuun kiskasta, kun joku tulee ja tosiaan yrittää tuoda järjen valoa mukaan tavoitteisiin - ei se kiinteytymnen siellä jumpassa hei ihan tosissaan onnistu, kyllä näi on kuviot. Ja sitähän se kysyjä halus, kiinteytystä.

Jossä viet autos vuosihuoltoon ja ne sanoo sulle sielä että nyt on kuule menossa sulla täällä nää jarrupalat muusiks, niin et kai sä niitäkään korjauttamatta jätä vaan siks, että ite aattelit viedä autos vaan huoltoon, vaan haluut, että homma pelittää? Sun tavote on pitää auto kasassa, että pääset sillä duuniin ja menoihin. Ja ainoo tapa on pistää se tavoite pakettiin pitämällä auto kondiksessa.

• spinningistä

kyllä spinning on hyvä laji hankkia kuntoa, kiinteyttä ja pitää huolta kropasta. käyn salilla todella todella harvoin ja silloinkin lähinnä crosstrainer yms. on minun juttuni. lihaksia treenaan mieluiten aerobisen liikunnan ohessa, käyn uimassa tai teen perus lihaskuntoliikkeitä 1-3kg painoilla tai oman kehon painolla. en välitä salista tai bodypumpista.

jokaisen täytyy löytää itselleen sopivat lajit. tärkeintä on nauttia liikunnasta - silloin tulee treenattua enemmän ja se on samalla mukavaa. ja kyllä, minulla on lihasta vaikka en käy säännöllisesti salilla.

- 165/55, 25v. nainen

• kehveli

Hyvä kommentti.

Mun mielestä on hyvä muistaa että sali voi olla myös tavoitteellista harrastusta ja pääasia että pysyy mielenkiinto yllä, ilman että täytyy upottautua lisäravinteiden ja pakkiksen foorumien ihmeelliseen maailmaan.

• pikkuvinkki
        kehveli kirjoitti:

Hyvä kommentti.

Mun mielestä on hyvä muistaa että sali voi olla myös tavoitteellista harrastusta ja pääasia että pysyy mielenkiinto yllä, ilman että täytyy upottautua lisäravinteiden ja pakkiksen foorumien ihmeelliseen maailmaan.

En haluaisi olla ilkeä, mutta koska aloittaja kysyi mikä olisi paras jumppa päästä tavoitteisiin ja tavoitteet on kuitenkin sellaiset ettei niihin jumpalla pääse, vaan todellakin kannattaa tehdä edes pari kertaa viikossa se punttitreeni ja miettiä tarkoin tuo ruokapuoli. Sekä lukea tuo helkutin pitkä vaahto suussa kirjoitettu teksti ihan ajatuksen kanssa.

• kehveli
        pikkuvinkki kirjoitti:

En haluaisi olla ilkeä, mutta koska aloittaja kysyi mikä olisi paras jumppa päästä tavoitteisiin ja tavoitteet on kuitenkin sellaiset ettei niihin jumpalla pääse, vaan todellakin kannattaa tehdä edes pari kertaa viikossa se punttitreeni ja miettiä tarkoin tuo ruokapuoli. Sekä lukea tuo helkutin pitkä vaahto suussa kirjoitettu teksti ihan ajatuksen kanssa.

Etkä ollutkaan ilkeä, hyvä niin. Tarkoitit varmaan ettei pelkällä jumpalla pääse näihin tavoitteisiin?

Tavoitehan oli varsin selkeä, muttei se vaadi överiksi vetämistä. Painonpudotukseen ja rasvanpolttoon on ryhmäliikunnasta apua, salitreeni on hyvä olla pohjalla 1-2x viikkoon jotta aineenvaihdunta, lihaksisto pysyy kunnossa. Tämä siis aluksi ja tilannetta ja edistymistä arvioidaan sopivin väliajoin. Samalla liikuntamuodot pysyy monimuotoisina ja mielenkiintö harjoitteluun yllä.

Riippuen paljonko on matkaa maaliin niin pienilläkin parannuksilla saa jo näkyviä tuloksia, myöhemmin voi sitten arvioida tarviiko pistää suurempaa vaihdetta silmään. Siinä vaiheessa ehkä kannattaakin lukea tuo pitkä kirjoitus uusiksi. :)

• Kunnossa ollaan!
        pikkuvinkki kirjoitti:

KYL-LÄ!!! Juuri näin! "Suu vaahdossa" kirjoitettu teksti oli yksi parhaimmista kautta aikain tällä palstalla, NIIN ASIAA, kun voi vain olla ja ISO KÄSI kirjoitajalle!

Olen itse himpun yli 40v nainen, joka 6 v heivasi ittensä 2-4 krt/vko zumbaan, latinoon, pyöräilyyn ja ties mihkä ja ihmettelin ku ei, ei vaan kiinteydy mitenkään. No ei kai juu, kun oli pielessä sekä liikunta (saliosio puuttui) sekä ruokavalio.

No, 6 kk sitten nappasin itteeni niskasta ja otin personal trainerin pistään mua kuosiin. Ja jumankekka NYT on sanottava, etten ole katunut!! Voin vakuuttaa, että noilla 3-4 krt/vko salitreenillä ja 1 krt/vko xycling -setillä olen kiskonut itseni to-del-la hyvään kuosiin *köhöm ja taputapu*. Peittoan tasavarmaan kropassa muutamatkin parikymppiset leidit, joiden lantiofarkuista loistaa rasvaprosentti... Ei sillä, että se minulta pois olisi - kunhan totean, että SALI se on se, mikä sen kropan oikeasti tuo. Ei mitkään zumbat ja humpat.

Enivei, minäpä se menen nyt taas pakkaamaan salikassia, jotta pääsen aamusta kirmaamaan kuntosalille, moido! :)

• Mitä teit
        Kunnossa ollaan! kirjoitti:

KYL-LÄ!!! Juuri näin! "Suu vaahdossa" kirjoitettu teksti oli yksi parhaimmista kautta aikain tällä palstalla, NIIN ASIAA, kun voi vain olla ja ISO KÄSI kirjoitajalle!

Olen itse himpun yli 40v nainen, joka 6 v heivasi ittensä 2-4 krt/vko zumbaan, latinoon, pyöräilyyn ja ties mihkä ja ihmettelin ku ei, ei vaan kiinteydy mitenkään. No ei kai juu, kun oli pielessä sekä liikunta (saliosio puuttui) sekä ruokavalio.

No, 6 kk sitten nappasin itteeni niskasta ja otin personal trainerin pistään mua kuosiin. Ja jumankekka NYT on sanottava, etten ole katunut!! Voin vakuuttaa, että noilla 3-4 krt/vko salitreenillä ja 1 krt/vko xycling -setillä olen kiskonut itseni to-del-la hyvään kuosiin *köhöm ja taputapu*. Peittoan tasavarmaan kropassa muutamatkin parikymppiset leidit, joiden lantiofarkuista loistaa rasvaprosentti... Ei sillä, että se minulta pois olisi - kunhan totean, että SALI se on se, mikä sen kropan oikeasti tuo. Ei mitkään zumbat ja humpat.

Enivei, minäpä se menen nyt taas pakkaamaan salikassia, jotta pääsen aamusta kirmaamaan kuntosalille, moido! :)

Mites ruokavalio muuttui? Ja oliko tarkoitus saada lihasta, eikä vain kiinteytyä?

• Kunnossa ollaan!
        Mitä teit kirjoitti:

Mites ruokavalio muuttui? Ja oliko tarkoitus saada lihasta, eikä vain kiinteytyä?

Heips,

no tarkkaan ottaen se kiinteytyshän tarkoitti kohdallani rasvaprosentin pienennystä JA lihasmassan määrän kasvattamista. Olin ns. laiha läski eli normipaino, mutta "löysä". Kuuden vuoden zumbaseikkailuissa kun ei sitä lhasmassaa saanut kerrytettyä, se tuli harvinaisen selväksi että eihän silleen ihan oikeesti kiinteydy :(

Ruokavalio muutettiin aivan täysin, siis t-ä-y-s-i-n ja se oli se avain isommille kalavesille punttitreeninn lisäksi. Loppujen lopuksi kuulemma sen merkitys koko hommassa onkin peräti 80%, liikunnan osuus vain 20%.

Ruokavalio pääpiirteissään muuttui

- hyvin säännölliseksi (ruoka n. 2,5-3,5 h välein, oli nälkä tai ei)
        - veden juontia lisättiin huimasti
        - aamu hiilihydraattpainotteinen, ilta proteiinipainotteinen. Näissäkin vain tietty määrä tiettyjä ruoka-aineita, ei mitä tahansa hiivaleipämössöä tai porsaanleikettä :)
        - öljyjä lisättiin sangen runsaalla kädellä. Toisin kuin voisi luulla, sitä siis sai ihan tosissan lisäillä ruokaan. Yleensähän luullaan, että kiinteydyttäessä rasvoja vähennellään, mutta näinhän se ei ole. Rasvaa tarvitaan, mutta sen pitää olla hyvälaatuista. Ei kovia rasvoja siis.
        - proteiinia joka ikisellä ruualla, myös välipaloissa. Rahkasta ja raejuustosta tuli uusi lähes paras ystäväni.
        - kaikki ns. turha ruoka karsittiin; pullat, karkit jne.
        - kerran viikossa 500 kcal, jonka sai käyttää mihin tahansa ruokaan, myös sitten niihin karkkeihin. Tätä optiota en sitten itse kuitenkaan käyttäyt kuin yhden kerran, sillä oltuani siinä alussa 2 vkoa täysin ilman karkkeja ja vastaavia en kyennytkään suureksi yllätyksekseni niitä enää edes mättämään :) Ihme juttu, mutta tosissaan ekana extrapäivänäni törsäsin karkkeihin, jonka jälkeen olin viittä vaille menossa oksentamaan - ja aikaisemmin sentään lappasin niitä kaksin käsin... Eli elimistö tottui saamaansa muutamaa sataa astetta korkeampitasoiseen safkaan, näin sen itse päättelin.

Ja voin sanoa, että tarkoitusellisella kalorivajeellakin syödessäni olin todellakin kylläinen! Ennemminkin joudutiin pari krt käyttään siihen, kun etsittiin eilaisia tapoja ja reseptejä mulle, että saisin tungettua itseeni kaiken sen ylimääräisen ruuan itseeni. Treenipäivinä olis täytyny saada kulutuksen verran syötyä sitä ylimääräistä, mutta mulle se oli vaikeeta. Rupesin sitte tekeen pitkälti erilaisia proteiinipirtelöitä ja vastaavia, jotka sai helpommin ujutettua nielusta alas.

Tässä näin lyhykäisyydessään.

• Eri tavoitteet siis
        Kunnossa ollaan! kirjoitti:

Heips,

no tarkkaan ottaen se kiinteytyshän tarkoitti kohdallani rasvaprosentin pienennystä JA lihasmassan määrän kasvattamista. Olin ns. laiha läski eli normipaino, mutta "löysä". Kuuden vuoden zumbaseikkailuissa kun ei sitä lhasmassaa saanut kerrytettyä, se tuli harvinaisen selväksi että eihän silleen ihan oikeesti kiinteydy :(

Ruokavalio muutettiin aivan täysin, siis t-ä-y-s-i-n ja se oli se avain isommille kalavesille punttitreeninn lisäksi. Loppujen lopuksi kuulemma sen merkitys koko hommassa onkin peräti 80%, liikunnan osuus vain 20%.

Ruokavalio pääpiirteissään muuttui

- hyvin säännölliseksi (ruoka n. 2,5-3,5 h välein, oli nälkä tai ei)
        - veden juontia lisättiin huimasti
        - aamu hiilihydraattpainotteinen, ilta proteiinipainotteinen. Näissäkin vain tietty määrä tiettyjä ruoka-aineita, ei mitä tahansa hiivaleipämössöä tai porsaanleikettä :)
        - öljyjä lisättiin sangen runsaalla kädellä. Toisin kuin voisi luulla, sitä siis sai ihan tosissan lisäillä ruokaan. Yleensähän luullaan, että kiinteydyttäessä rasvoja vähennellään, mutta näinhän se ei ole. Rasvaa tarvitaan, mutta sen pitää olla hyvälaatuista. Ei kovia rasvoja siis.
        - proteiinia joka ikisellä ruualla, myös välipaloissa. Rahkasta ja raejuustosta tuli uusi lähes paras ystäväni.
        - kaikki ns. turha ruoka karsittiin; pullat, karkit jne.
        - kerran viikossa 500 kcal, jonka sai käyttää mihin tahansa ruokaan, myös sitten niihin karkkeihin. Tätä optiota en sitten itse kuitenkaan käyttäyt kuin yhden kerran, sillä oltuani siinä alussa 2 vkoa täysin ilman karkkeja ja vastaavia en kyennytkään suureksi yllätyksekseni niitä enää edes mättämään :) Ihme juttu, mutta tosissaan ekana extrapäivänäni törsäsin karkkeihin, jonka jälkeen olin viittä vaille menossa oksentamaan - ja aikaisemmin sentään lappasin niitä kaksin käsin... Eli elimistö tottui saamaansa muutamaa sataa astetta korkeampitasoiseen safkaan, näin sen itse päättelin.

Ja voin sanoa, että tarkoitusellisella kalorivajeellakin syödessäni olin todellakin kylläinen! Ennemminkin joudutiin pari krt käyttään siihen, kun etsittiin eilaisia tapoja ja reseptejä mulle, että saisin tungettua itseeni kaiken sen ylimääräisen ruuan itseeni. Treenipäivinä olis täytyny saada kulutuksen verran syötyä sitä ylimääräistä, mutta mulle se oli vaikeeta. Rupesin sitte tekeen pitkälti erilaisia proteiinipirtelöitä ja vastaavia, jotka sai helpommin ujutettua nielusta alas.

Tässä näin lyhykäisyydessään.

Proteiiniä lienee tarvis lähinnä lihasten kasvattamisen kannalta.
        Jos perinteistä laihduttamista ja hieman kroppaan timmiyttä, niin pitäisi toimia perinteinen kalorinkulutus jumpissa ja kohtuu syöminen.

• fdghjmgfds
        Eri tavoitteet siis kirjoitti:

Proteiiniä lienee tarvis lähinnä lihasten kasvattamisen kannalta.
        Jos perinteistä laihduttamista ja hieman kroppaan timmiyttä, niin pitäisi toimia perinteinen kalorinkulutus jumpissa ja kohtuu syöminen.

kyllä proteiini onerittäin tärkeäämyöslaihduttajalle.proteiini pitoinen ruoka pitää paremmin nälän poissa ja auttaa ehkäisemään lihaskatoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      280
      10316
    2. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      245
      6006
    3. Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen

Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos
      Maailman menoa
      173
      5434
    4. PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT

* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *
      Maailman menoa
      95
      5048
    5. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      19
      3325
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      9
      2714
    7. Ootko sä nainen suuttunut

jostain? Harmi jos tullut väärinkäsityksiä.
      Ikävä
      214
      2622
    8. Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää

Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.
      Ikävä
      17
      2444
    9. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2294
    10. Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen

Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell
      Maailman menoa
      382
      2217
    Aihe