alle 3.30

alle 3.30

Heippa runnerit!
Olen juoksua harrastava jässikkä. Takana jo muutaman vuoden harjoittelua. Ei vielä yhtään ultraa takataskussa.
Ongelmani on, en ole kyennyt yrityksistä huolimatta alittamaan maratoonilla maagista rajaa 3.30.

Kertokaa te viisaammat, jotka olette tuon maagisen rajan alittaneet, millä keinoilla se on onnistunut. Harjoittelusta olisi kiva kuulla hyviä vinkkejä ja oletteko saaneet joltakin juoksupalstoilta hyviä vihjeitä?

106

3679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hanuristakokoukko

      täähän on soironen, etkö voi kysellä palstalla... Ei tuu menemään ikinä, sen verran luuseri ukko olet.

      Meiggis vetää 180km viikkoja ja tulosta tulee. Alle 3:30 meni ja 24h:lla TOSI kovaa 100 mailia.

      • Kovvoohommoo

        Kaikki ei ropotteja


      • DgDgDG

        Jani ei tarvii kaikkiin ketjuihin kommentoida solkenaan. Jos sulla ei oikeesti ole mitään sanottavaa - OLE HILJAA!


      • Anonyymi

        Akiko se nuorena tässä kommentoi ennen viksua harjoittelua


      • Anonyymi

        Akiko se nuorena tässä kommentoi ennen viksua harjoittelua


    • Ihan vaan puun takaa

      Jotain tuttua tuossa avauksessa tosiaanin on....... Melkeinpä sanoisin, että jos muutama vuosi on jo harrastetta takana, niin voi heittää tuon tavoitteen romukoppaan. Ei tuu onnistumaan.
      Mutta ainahan voi siirtyä ultraan. Tosin, ei voi siitäkään paljoa odottaa, ellei maratoonia saa kulkemaan edes alle 3.30.

      Tsemppiä nyt kuitenkin. Ihmeitä voi aina tapahtua.

    • kodlaajajodlaaja

      mä olin 3:15 kunnossa, vannon sen nimeen. Mutta 25m/s tuuli pilasi haaveet ja 3:30 meni. Puntilla ja omalla painolla treenaan, mutta ei tuulelle voi mitään.

      Tombe on mun kamu

      • ikävädumbooo67

        Mihin se dumbo katos? Sillä oli lahjoja juoksuun, ainakin itse niin sanoo.

        Soironen taitaa jäädä 3.30 kerhoon...


      • taantuuvuan

        soironen 3.59 viime kesänä. taantunut


      • valkkuavailla
        ikävädumbooo67 kirjoitti:

        Mihin se dumbo katos? Sillä oli lahjoja juoksuun, ainakin itse niin sanoo.

        Soironen taitaa jäädä 3.30 kerhoon...

        Hyvin kulki uuden tulemisen alussa heti, mutta eikö kunto nousekaan sfääreihin lisäämällä painetta kattilaan vähän kerrallaan kuukaudesta toiseen?


      • Herra437

        Nukkumaan nyt


      • EituleloppuaEI

        Eikö JTG todella nukuta kun pitää aamulla 4:37 vielä suolessa päivystää. Hoh, hoh. On siinä meillä sankari. Ei sun neuvot ketään kiinnosta voit hyvin pitää taukoa täältä.


      • Anonyymi
        ikävädumbooo67 kirjoitti:

        Mihin se dumbo katos? Sillä oli lahjoja juoksuun, ainakin itse niin sanoo.

        Soironen taitaa jäädä 3.30 kerhoon...

        soironen lopetti. missäs tosissaan dumbo67 luuraa?


    • riikinkukko

      Maratonjuoksuun parasta harjoittelua on maratonjuoksu. Juokse joka toinen viikko maratoni, alussa tekee tiukkaa, mutta lopulta se menee alle 3.30 puoli vahingossa.

      Helvetin opettava ja henkisesti kasvattava kokemus.

      • Himonylkky

        Soironen jätä ne telakka juoksijat ja ala nylkkää. mitä vitun väliä on martilla jos nylkkää, ei mitään!!!!!
        Baldiinit, metit jne koko ajan parkissa. Mieti!!


      • Running On Empty
        Himonylkky kirjoitti:

        Soironen jätä ne telakka juoksijat ja ala nylkkää. mitä vitun väliä on martilla jos nylkkää, ei mitään!!!!!
        Baldiinit, metit jne koko ajan parkissa. Mieti!!

        Mulla meni jo eka maraton alle 3.30. Treenasin niin, että 10km meni 40 minuuttiin. Puolimaraton alle 1.30. ja sitten juoksin pitkiä lenkkejä syksystä kevääseen 18-30 kilometrisiä.
        Eli mulla oli riittävästi vauhtia ja riittävästi kestävyyttä.

        Juoksin ensin yhden vuoden niin, että kaksi puolimaratonia ja toisena vuotena puolimaraton 1.28 sitten ensimmäinen maraton ja tulos oli jotain 3.27.


      • Raasto-Reino
        Running On Empty kirjoitti:

        Mulla meni jo eka maraton alle 3.30. Treenasin niin, että 10km meni 40 minuuttiin. Puolimaraton alle 1.30. ja sitten juoksin pitkiä lenkkejä syksystä kevääseen 18-30 kilometrisiä.
        Eli mulla oli riittävästi vauhtia ja riittävästi kestävyyttä.

        Juoksin ensin yhden vuoden niin, että kaksi puolimaratonia ja toisena vuotena puolimaraton 1.28 sitten ensimmäinen maraton ja tulos oli jotain 3.27.

        Tossa on hyvä setti. Et varmaankaan ehtinyt chättäillä voorumilla päivät pääksytysten? Meinaan vaan, että jos aikoo tehdä jonkilaisen tuloksen maratonilla, niin parempi keskittyä omaan tekemiseen ja jättää nettiseurustelu laiskemmille kilpasiskoille ja -veljille.


      • agust o'mara
        Running On Empty kirjoitti:

        Mulla meni jo eka maraton alle 3.30. Treenasin niin, että 10km meni 40 minuuttiin. Puolimaraton alle 1.30. ja sitten juoksin pitkiä lenkkejä syksystä kevääseen 18-30 kilometrisiä.
        Eli mulla oli riittävästi vauhtia ja riittävästi kestävyyttä.

        Juoksin ensin yhden vuoden niin, että kaksi puolimaratonia ja toisena vuotena puolimaraton 1.28 sitten ensimmäinen maraton ja tulos oli jotain 3.27.

        Vau, oletpa sinä taitava.

        Tarkoitan, että 3.30 tuolla kunnolla on ihan paska! 3.15 alkais olemaan kova suoritus. Yrittäisit edes, hölköttelijöitä on maratoneilla tarpeeksi.


    • R O E

      Dear august. Mun maratonjuoksuharrastukseni oli siis tuossa vaiheessa yhden vuoden mittainen. Seuraavana vuonna juoksin 1.24 ja 3.05 ja sitä seuraavana vuonna.........

      • HCM:llä jälleen.

        Täällä 53-vuotias veteraani. Kun tietyn tason saavuttaa, on se helppo pitää yllä. Minulla mene edelleen varsin helposti alle 3.30. Kunhan muistaa harjoittelun perusasiat. Riittävästi kilometrejä, riittävästi tehoaksta juoksua ja tarvittava palautuminen. Lihasten ja jänteiden kunto on myös tärkeää, niin, että askel säilyy nopeana ja kimmoisana.


    • Loka-Lasse

      Tavoite tänäkin vuonna alle 3.30. On mennyt jo 10 vuoden ajan. Juokseminen on mukavaa jos vaan terveenä voi treenailla. Yhä tärkeämpää on lihashuolto ja lihaskunto yleensäkin.

    • zeus

      Teetkö ylämäki juoksua pelkästään?Juoksetko alamäki juoksua? Juoksetko riittävän pitkiä vetoja monta putkeen ,eli 3kertaa 1000metriä? Teetkö hidasta pitkää lenkkiä? Käytkö hierojalla , pidätkö vapaa päiviä? Teetkö viikkoja missä vähemmän lenkkejä? JOS TEKISIT NÄITÄ AIKA PARANISI? Tankkaatko itse oikein? Hyvä kuukausi kolmeviikkoa kovaa yksi puolihuili. Eli kilometrit 200 ,150 ,100 ,50. Tässä ohjelma sinulle ,näillä konsteilla aika paranee.Alamäki juoksu lisää askeleen pituutta. Tuntimäärä viikko max 20h.

      • Loka-Lasse

        Mun juoksuni on yhtä ylä- ja alamäkeä. Juoksen tonnin vetoja 5-6 kertaa per treeni. Teen hidasta melko pitkää juoksua.En käy hierojalla. pidän vapaapäiviä. En pidä nykyään helppoja viikkoja vaan pidän palauttavia päiviä joka viikko. Kevyet viikot eivät ole siksi tarpeen. Jos olen väsynyt niin huilaan.
        En oikein tankkaa. Puolihuileista ja kovista en tiedä mitään. Kilometrit on siinä 40-80km. Alamäkijuoksu ei taida tutkitusti tuottaa mitään lisäarvoa. Tuntimäärä on 4-8 tuntia.

        Kiitos vinkeistä mutta taidan treenaila jatkossakin ihan vaan huvin vuoksi ja kuntoa ylläpitäen.


      • kodlaaja
        Loka-Lasse kirjoitti:

        Mun juoksuni on yhtä ylä- ja alamäkeä. Juoksen tonnin vetoja 5-6 kertaa per treeni. Teen hidasta melko pitkää juoksua.En käy hierojalla. pidän vapaapäiviä. En pidä nykyään helppoja viikkoja vaan pidän palauttavia päiviä joka viikko. Kevyet viikot eivät ole siksi tarpeen. Jos olen väsynyt niin huilaan.
        En oikein tankkaa. Puolihuileista ja kovista en tiedä mitään. Kilometrit on siinä 40-80km. Alamäkijuoksu ei taida tutkitusti tuottaa mitään lisäarvoa. Tuntimäärä on 4-8 tuntia.

        Kiitos vinkeistä mutta taidan treenaila jatkossakin ihan vaan huvin vuoksi ja kuntoa ylläpitäen.

        Soirosvääns on taas alkanut vetää kovempaa. Onneton mulkku koko ukko.

        Lopettas ton touhun ja keskittys vaikka pitsinnypläykseen. Mulla kulkee kepeesti ennätykset paukkuu syksyllä.


      • Anonyymi
        kodlaaja kirjoitti:

        Soirosvääns on taas alkanut vetää kovempaa. Onneton mulkku koko ukko.

        Lopettas ton touhun ja keskittys vaikka pitsinnypläykseen. Mulla kulkee kepeesti ennätykset paukkuu syksyllä.

        kotlaaja jatkaa ammattilaisen elkein. soiroska juo viinaksia sohvalla.


    • kodlaaja

      Soirosvääns on nyt mohnottanut aamusta lähtien woorumilla. Ihan älyvapaata tuubaa taas tuutin täydeltä. Ei taida edes lenkille ehtiä tämä soirosvääns.

      • se oikee kodlaaja

        Kukas vittu sä olet. Älä käytä nicciäni. Mä olen oikea kodlaaja.

        Mäkivetojen spesialisti. Ja mä olen ainoa tuulitulosten hallitsija.


    • Kodlaaja

      Ikinä ei soirolta alitu 3.30. Se on hupiukko

    • Kyllästynytjo

      Sasa todella mukava häiskä. Ei lahjoja juoksuun mut mitä sitte. Jättäkää jo hänet rauhaan.

      • Anonyymi

        lahjaton äijänkäppänä. hyvästi häntä kuvasit.


    • Veljmies

      Kannattaa kynnellä Juice Leskisen kappale 3:30 Hirmu hieno yöhön.

    • 227

      Soironen, millos sie yrität 3.30 alle seuraavan kerran? Kaksi keskeytystä tälle suvelle. Ei kahta ilman kolmatta?

      • Anonyymi

        2023


    • Soironen

      Karhunpoika sairastaa, häntä hellikäämme.

    • Jarivänskä

      Mukavat turinat samin kanssa Espoossa.
      Vaihtoehtoina 4 tunnin jänistely tai 3.30 ennätysyritys vantaalla. Hölkkä vire tuntuupi löytyvän. Kuhan ei tulisi ylikuntova

      • Anonyymi

        kuinka moni hölkkääjä mennyt ylikuntoon pullaa tankkaamalla?


    • Anonyymi

      Sepi se houkutteli voorumille uuden hullun. Uku akin manttelin periä

    • Anonyymi

      heippa runnerit.
      jässikkä kysyy käyttekö talvesta lenkillä.

    • Anonyymi

      Alle 3.30 menee ilman ensimmäistäkään intervalliharjoitusta. Peruskestävyys merkitsee maratonilla enemmän kuin sykkeillä revittely.

    • Anonyymi

      Jässikkä koetapa alle 4 Vantaalla.

    • Anonyymi

      Oletko jässikkä henkisesti tai fyysisesti vammainen? Kova juttu olisi 3.30 alitus.

    • Anonyymi

      4.30 uusi 3.30.
      Jässikälle ei realismia kuuseen kurkotus.

    • Anonyymi

      Ultra rennompaa. Riittää siulle.
      Otapa tavo UTTF 2022.

    • Anonyymi

      Soiro 3:30 mahoton. Koeta 4.

    • Anonyymi

      Painaako jässikkä alta vai yli 100 kiloo?

    • Anonyymi

      Uusi tavo Kokkola 167km. Kähöä 8.34/km vauhilla.

    • Anonyymi

      sontavihjeitä paljon saanut.
      Laita garminiin km aika ja olet alle.
      Vältä DNF kiitos.

    • Anonyymi

      Itse juoksin nuorena jässikkänä alle 3.30 ihan vaan peruslenkkeilyllä. Neljä kovaa lenkkiä ennen maratonia riittivät virittämään kunnon huippuunsa. Pintakaasuttelu kilpailuissa on sontaa. Rohkeasti vaan matkaan rennon kovaa, hyvin se menee.

      • Anonyymi

        alkumatkasta rento vauhti.
        loppumatkasta väsy puserossa.
        ei alle neljän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        alkumatkasta rento vauhti.
        loppumatkasta väsy puserossa.
        ei alle neljän.

        Pitää tankata riittävästi ennen matkaa ja matkan aikana, niin jaksaa juosta reippailla sykkeillä koko matkan. Kunhan ei lähde matkaan alle 4min/km vauhilla, niin hyvin se menee.


    • Anonyymi

      Aloita rohkean reippaasti. Lopussa vauhti jokatapauksessa hiipuu. Näin saat pelivaraa tavoon.

      • Anonyymi

        Ei pidä ahnehtia. Jos aloittaa sopivan kovaa, jaksaa pitää tasaisen vauhdin loppuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä ahnehtia. Jos aloittaa sopivan kovaa, jaksaa pitää tasaisen vauhdin loppuun asti.

        Juu. Itsellä paras tulos tuli siten kun oli sopiva letka ensimmäisellä kierroksella jarruttelemassa. Niin helppoa se olisi juosta maratonilla puolikkaan enkka ja uuvahtaa kesken kaiken.


    • Anonyymi

      Morjens jässikkä. Paljonko tavo? Onko 3.30 jo alittunut?

      • Anonyymi

        Tavo on alle 3.30 aina. Tasaisella vauhinjaolla viimeksi matkaan. Toinen puolikas meni hitaammin. Tulos 3.35. Pitäisi varmaan treenata kovempi kunto ja lähteä 3.20 vauhilla liikkeelle, että menisi alle 3.30.


      • Anonyymi

        3.30 on maaginen raja. Itse olen neljän tunnin jantteri, mutta juoksin kerran alle 3.30 all-in vedolla.


    • Anonyymi

      Menikö palstalla alle 3.30 Hki city?

      • Anonyymi

        Juoksin Hesassa puokin 1.40 aikaan. Maratonin juoksen Vantaalla. Tavo sub 3.30.


    • Anonyymi

      Never easylöä menee, jos olet 3:00 kunnossa.

    • Anonyymi

      Kuuntele juho sallia.
      Liian rankkaa juosta 42km

      • Anonyymi

        Tavo puokki läpi alle kahden reilu tavo. YouTube ukot huijanneet Sallin ultrille.


    • Anonyymi

      Lähdettekö juoksemaan ennätystä vai maaliin? Itse juoksin aiemmin aina ennätystä, ja tuli monta kertaa dnf. Nyttemmin lähden juoksemaan maaliin, ja ennätyskin on parantunut alle 3.30:nen kiihtyvällä vauhdinjaolla. Ajan juokseminen pankkiin ei kannattanut. Aiemmin ajattelin, että lopussa väsyttää joka tapauksessa, mutta kyllä se romahdus johtui juurikin liiasta reuhtomisesta ekalla puolikkaalla.

      • Anonyymi

        suunnittele ennen kilpaa aikataulu. kirjota käteen tussilla väliajat.
        ei tule rehkittyä liika kovaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suunnittele ennen kilpaa aikataulu. kirjota käteen tussilla väliajat.
        ei tule rehkittyä liika kovaa.

        Garminissa on virtual paceri. Näyttää paljonko on tavovauhtia perässä. Ainoa mikä huolettaa on että kilometrit tulee täyteen ennen aikojaan ja matkaa maaliin on vielä kolmesataa metriä.


    • Anonyymi

      3:30 ole mikään maaginen en raja
      Vaan se on 1:59:59
      Marathonilla sitä maailma janoaa

      • Anonyymi

        3.30 on maaginen raja tavoitteellisesti treenaaville tavisläskeille. Siinä pelissä käytetään kaikki hifistelykeinot, Garminin virtual pacerit ja punajuurimehut.


    • Anonyymi

      Hoka miehille kelpo vinkki lähteä hölkkäämään läpi.
      Ei tule liikaa kilpailtua toisia vastaan veren maku suussa dnf seurauksena

      • Anonyymi

        Juu. Tavo välttää DNF. Juosta läpi maaliin mahdollisimman hyvään aikaan. Ei reuhtoa väkisin DNF nylkkykuntoon.


      • Anonyymi

        Hokat jalassa rennosti hölkäten ja DNF:t välttäen.


    • Anonyymi

      Olen alittanut, ja ensi vuonna yritän taas uudelleen. Ei siinä muuta kuin riittävästi vaan lenkkeilyä.

    • Anonyymi

      Tavisläskille se on viiden vuoden projekt sub 30min 5km:stä sub 3.30 maratoniin. Treeniä vaan pitkäjänteisesti, niin lopussa kiitos seisoo.

      • Anonyymi

        Rennompaa juosta viijessä vuoessa 4:30


    • Anonyymi

      Mikä on paras vauhinjako maratonilla? Itse kuulun team banking timeen.

      • Anonyymi

        Ei pidä ahnehtia. Koitapa seuraavalla kerralla tasan laskurin vauhtia, tuleeko hyytyminen silti.


      • Anonyymi

        Juu. Jalat väsyy joka tapauksessa, ellei ihan hissukseen mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Jalat väsyy joka tapauksessa, ellei ihan hissukseen mene.

        Näin se vaan menee. Hyytyvä vauhdinjako nopein taktiikka tavisläskille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se vaan menee. Hyytyvä vauhdinjako nopein taktiikka tavisläskille.

        Kovaa se on juostava alusta alkaen. Jaarittelemaan ehtii mualissa.


    • Anonyymi

      Minkälaisilla keskinopeuksilla olette alittaneet 3.30? Miula mäni 6.30 lenkkeilyllä...

      • Anonyymi

        Juu. Riittävästi vaan kevyttä hölkkää, sillä se 3.30 menee.


      • Anonyymi

        En ole alittanut vielä 3.30, mutta kesällä juoksin juurikin 6.30/km vauhilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole alittanut vielä 3.30, mutta kesällä juoksin juurikin 6.30/km vauhilla.

        Miula mennyt puokki 1.45 tuola vauhilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miula mennyt puokki 1.45 tuola vauhilla.

        Kelpo tulos. Seuraavaksi maraton 3.30?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelpo tulos. Seuraavaksi maraton 3.30?

        Puolikas samaa vauhtia hyvä aloitus.


    • Anonyymi

      Olen runneri. 3.30 ei ole alittanut kymmeneen vuoteen.

      • Anonyymi

        Ehkäpä jo ensi vuonna menee? Nyt talvella syväkestävyyttä ja rasvanpolttoa treenaten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä jo ensi vuonna menee? Nyt talvella syväkestävyyttä ja rasvanpolttoa treenaten.

        Toivotaan näin.


    • Anonyymi

      Alle 3.30 hyvä tavo tavisläskille. Ylipainoisena ei ehdi alle 3h:n.

      • Anonyymi

        Juu. 3.30 menee 5min/km. Rentoa.


    • Anonyymi

      Alle 4.30 on uusi alle 3.30.

      • Anonyymi

        Alle 3.30 on uusi alle 2.30. Wannabe ammattijuoksijan tavo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle 3.30 on uusi alle 2.30. Wannabe ammattijuoksijan tavo.

        Juu. 3.30 vaatii 70km viikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. 3.30 vaatii 70km viikkoja.

        Liika kova tavo miule. Yritän sub 3.45 ensi vuonna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liika kova tavo miule. Yritän sub 3.45 ensi vuonna.

        Ei pidä ahnehtia. 2025 sitten sub 3.30.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liika kova tavo miule. Yritän sub 3.45 ensi vuonna.

        Kovennan tavoitetta, alan ahnehtimaan. Tavo sub 3.30 ensi kesänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovennan tavoitetta, alan ahnehtimaan. Tavo sub 3.30 ensi kesänä.

        Kova tavo miula. Luultavasti epäonnistun, mutta juoksen kuitenkin maratonin läpi. Ei dns tai dnf.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova tavo miula. Luultavasti epäonnistun, mutta juoksen kuitenkin maratonin läpi. Ei dns tai dnf.

        3.30 tavoon saa jo juosta koko matkan. Ei mäne hölkäten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3.30 tavoon saa jo juosta koko matkan. Ei mäne hölkäten.

        Juu. Sub 3.30 ukot kovia ukkoja.


    • Anonyymi

      Rennosti sub 3.30 treenissä. Ei tule ylikuntova.

      • Anonyymi

        Riippuu matkasta sano veikkokin.


    • Anonyymi

      Onko vinkkejä, millä tuon maagisen 3.30 rajan alitus onnistuu? Alle neljän meni 50-60km viikkokilsoilla, mutta kehitys on loppunut. Pitääkö se vain nostaa kilometrit yli 70?

      • Anonyymi

        Tulokset paranevat kyllä jos harjoittelet kuukausia/vuosia järkevän progressivisesti lepoa unohtamatta


      • Anonyymi

        Pitää ahnehtia kilometrejä. Puskea rajoja eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ahnehtia kilometrejä. Puskea rajoja eteenpäin.

        Tai muuttaa numeroiden merkityksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai muuttaa numeroiden merkityksen.

        Ei toimi numeroiden merkityksen muuttaminen, kilpailussa numeroiden merkitys on llahjomaton ja paluu maanpinnalle on karu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ahnehtia kilometrejä. Puskea rajoja eteenpäin.

        Muista myös lepopäivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista myös lepopäivät.

        Harjoittelun pitää olla rytmitettyä. Ei tasapaksua puurtamista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe