Turun velotema

rengasta etsimässä

Itse jouduin käymään kyseisessä liikkeessä uudenmaan kadulla, tilanne meni näin

Maanantaina kävin kysymässä löytyisikö pyörään rengasta ja sisäkumit tarvitaan myös, liikkeessä ei rengasta ollut ja väitti kiven kovaan ettei missään muuallakaan olisi hyllystä saatavilla kyseistä rengasta, koska on niin harvinainen, joudutaan tilaamaan ja tiistain tulosta oli epävarmaa, keskiviikkona piti olla varmasti jo liikkeessä kyseinen rengas, jouduin maksamaan heti myös renkaat, sisäkumit sain heti mukaan.

Torstaina (eilen tai edellispäivänä miten sen nyt ottaa) ei vielä ollut kuulunut mitään ja yritin soittaa kyseiseen paikkaan kaksi kertaa, eikä kukaan vastaa vaikka netissä olevien tietojen mukaan liike oli vielä auki. Tänään (perjantaina) menin kysymään rengasta, ja heti hirveät puolustelut ei tiedä itse asiasta mitään, yritti soittaa maanantaina minua palvelleelle henkilölle jota ei saanut kiinni, lupasi soittaa välittömästi kun saa kyseisen henkilön kiinni.

Soitin tunnin päästä kyseiseen liikkeeseen, ei vastausta, kymmenen minuuttia tästä soitin toisen kerran ja kysyin oliko saanut kiinni, oli saanut ja oli soittanut firmalle joka niitä pyöriä toimittaa ja tekee ja siellä joku kone rikki, ei ole heidän vika he eivät voi asialle mitään, tavaran saisi maanantaina, kerroin kuinka pettynyt olin, siis asiallisesti ja rauhallisesti puhuen, asiakaspalvelutyö kun on itselleni tuttua työtä, ja kun tavara luvattiin viimeistään keskiviikoksi, mies tiuskaisee vihaisesti "selvä perun tilauksen" ja löi luurin korvaani. Kun menin hakemaan rahoja takaisin näytti hän todella vihaiselta kun toinen asiakas käänsi selkänsä ja oli todella töykeä.

Soitin sitten star-velosiin, kysyin löytyykö kyseiset renkaat, sanoivat että hyllystä löytyy, varasin renkaat ja hain sieltä, palvelu oli ystävällistä ja kehuin miten kiva on saada välillä ystävällistä palvelua, kertoivat, että ovat kuulleet matkan varrella kaikennäköistä, mukaan lukien juuri velotemasta.

Onko kokemuksia paikasta? Itse en ole missään saanut ikinä noin huonoa kohtelua, en edes ravintolassa jos pankkikortti ei ole suostunut toimimaan, onneksi on aina käteistä mukana, niin ei tarvitse kehittää ylimmääräistä stressiä edes niistä. Miten on mahdollista, että asiakaspalvelijana työskentelevä henkilö käyttäytyy oikeasti tuolla tavalla maksavalle asiakkaalle?

Tuo myöhästys ei olisi haitannut jos olisi edes pahoitellut asiaa ja ilmoittanut jo viimeistään keskiviikkona milloin tavaran piti saapua, että pääsi käymään tällainen tilanne, sen ymmärtäisin itsekin, jokaiselle sattuu välillä mokia. Jäi kyllä todella paha maku suuhun. Onko muilla kokemuksia tuosta firmasta?

6

1308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolmipyörä

      Kumpikohan sinua palveli, omistaja vai nuorempi mies?
      Itselläni samanlaisia kokemuksia putiikkia pyörittävästä vanhemmasta miehestä. Todella tökerö käytökseltään, asiakas ei todellakaan tunne itseään tervetulleeksi kyseiseen liikkeeseen.
      Nuoremmasta myyjästä on vain positiivista kokemuksia, mukava ja asiakaspalveluhenkinen tyyppi.
      Saamasi kohtelu on ollut törkeää, ja sinun tilanteessasi äänestäisin kyllä myös jaloillani... Onneksi on varaa valita.

    • minä

      kokemusta on myös minulla turun velotemasta! ja niin huonoa ja töykeää käytöstä vanhemmalta työntekijältä! miten paikka voi pyöriä niin surkean asiakaspalvelun johdosta?! kusetuksen kuningas!

    • On kyllä kokemuksia.

      Ensimmäinen kerta oli, kun pyörävarkauden jälkeen etsin itselleni uutta pyörää ja soitin liikkeeseen pyytäen tarjousta eräästä Feltin mallista. Noh, sain kuullakseni n. 5 minuutin mittaisen madonluvun siitä miten vakuutusyhtiötä (pyörän maksaja tässä tapauksessa) ei kiinnosta yhtään asiakaspalvelu tai mikään muu pyörien ympärillä tapahtuva oheistoiminta (esim. ajoasennon laittaminen yms.) Lopputuloksena sain epäsuoran vastauksen, että: "ei kiinnosta antaa edes tarjousta".

      Toinen kerta oli, kun olin tilannut itselleni Saksasta Feltin pyörän. Kenkien klossit eivät kuitenkaan sopineet, joten Velotemasta ohi mennessäni poikkesin sisään hakemaan klosseja. Alku meni ihan ok, mutta heti kun kävi ilmi etten ole pyörää ostanut vaan sellainen on tullut jo Saksasta huoneen lämpötila tippui about 10 astetta. Uskomattoman paskaa asiakaspalvelua eikä heitä tunnu kiinnostavan pätkääkään ihminen, joka ei ole fillaria ostamassa. Jäi klossit ostamatta vaikka olivat jo kädessä.

      Jos haluatte oikeasti HYVÄÄ asiakaspalvelua, niin menkää Länsikeskuksen Ajopyörään. Sieltä on tullut ostettua yksi pyörä, hoidettua huollot ja kaiki muut oheistarvikkeet olen ostanut sieltä. Ymmärtävät varsin hyvin, että jos olen ostamassa pyörää, jonka hinta on Ajopyörässä esim. 2000e ja saan sen Saksasta 1600e niin kallistun ulkomaiseen. Ymmärtävät tosin myös täysin sen, että pyörän hinta ei ole ainoa tulonlähde yritykselle.

      Kävi esim. näin, että saksasta tulleissa vanteissa ei ollut takapakkaa, noh ostin sen Ajopyörästä ja henkilökunta oli hyvin ystävällistä ja päästivät itseni huoltotiskin taakse pistämään sen itse paikalleen vanteeseen, kun pyysin (ei ole pakka-avaimia itsellä, mutta kiinnosti nähdä miten se tehdään). Toinen kerta oli, kun olin hukannut satulan "kiristysrenkaasta" erään ruuvin ja poikkesin kysymään jos heillä olisi varalla. Sain ilmaiseksi ja noin minuutissa. Kolmannella kerralla kävin kysymässä jos voisin lainata polkimien kiristämiseen tarvittavaa työkalua, kun ne olivat löystyneet. Löytyi heti, ja päädyin itseasiassa ostamaan uudet polkimet.

      Oikeasti suosittelen tuota paikkaa kaikille, jotka haluavat pyöräilyyn liittyvää asiakaspalvelua ja tarvikkeita. Kalliimmat vehkeet kannattaa ehkä silti ostaa ulkomailta, mutta kaiken muun hoidan itse tuolla.

    • asiakaspalaute

      Tuoreita kokemuksia velotemasta!

      Kävin liikkeessä katselemassa pyörää hiukan ennakkoon ostoaikeissani ja palvelusta vastasi ilmeisesti nuorempi osakas yrittyksessä. Rupattelimme pyörän ostosta ja sopivasta hintatasosta ja pyörästä minulle, silloin suositus oli että ostaisin Crescentin Atton joka nopean googlauksen jälkeen osoittautui 150€ kalliimmaksi kuin toisessa Turkulaisessa liikkeessä. Noh koska työmatkapyöräilyyn sopivaan pyörään myyjänmukaan kannattaisi varata yli 500€ eli lähtien 600-750€ hintaluokasta totesin ettei opiskelijalla ole varaa moiseen.

      Uuden pyörän sain kuitenkin hankittua! Nimittäin isoveljeni vanhan Tunturi H300 platinumin joka oli vuosien huoltamattomuudenkin jälkeen melko kelpo pyörä. Fiksailin siitä minkä osasin mutta totesin, että takarenkaan rihtaus vaatii jo ammattilaisen kokemusta (ensin piti tietenkin itse varovasti yrittää sitäkin).
      Kävin liikkeessä ja sovimme hinnaksi 25€ ja myyjä sanoi ettei sitä välttämättä ehtisi viellä viikonlopuksi korjata (perjantaina klo 12 vein pyörän), mutta onnistui kuitenkin varsin ripeästi korjaamaan sen ja sainkin pyörän jo kolmen aikoihin takaisin itselleni.

      Pyörä olikin korjattu melko nopeasti tai pikemminkin liian nopeasti sillä jo liikkeestä pois ajaessani huomasin että takarengas ottaa kiinni pyörän jalkaan ja lokasuojiin! Eli ongelmani korjattiin kohtuuhintaan ja vieläpä nopeasti, mutta saatuani pyörän takaisin huomasin että uusi ongelma oli ilmennyt. Pienen äheltämisen jälkeen kotona sain renkaan takahaarukkaan kiinni niin ettei se enää ottanut kiinni lokasuojiin tai jalkaan. Vielä jäi kuitenkin mietityttämään että miten ihmeessä se pyöräni kanssa on toiminut ja onkohan tuo rengas vielläkään suorassa runkoon nähden.

      Asiakas tunnetusti äänestää jaloillaan, eli ensikerralla kävelen toiseen liikkeeseen ja raportoin kyllä työn jäljestä silloinkin. Rihtaus siis onnistui kyseisessä liikkeessä moitteettomasti, mutta ilmeisesti rengasta ei asennettu takaisin haarukkaan oikein. Toivottavasti huollossa ei kehitellä uutta vikaa seuraavassa liikkeessä.

    • Lennard

      Jos haluatte huollattaa pyöränne ammattitaidolla niin että vaihteet myös säädön jälkeen toimii niin velotema on se paikka. Veloteman nuorelta kaverilta löytyy tähän sellainen taito jota ei läheskään kaikilta näytä löytyvän.

    • Anonyymi

      Näitä nopeasti ja halvalla huoltoja tulee vastaan vähän jokaisessa liikkeessä. Tämä on oma kokemukseni useamman vuosikymmenen ja eri merkkisillä pyörillä ajettuani. Ajan vuodesta riippuen noin 3500-4500 km.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe