Jumalan kanssa!

Jeesus järkytti aikansa uskonollisia johtajia sanomalla, että heidän isänsä Abraham oli odottanut päivää jolloin hän tulisi.

Sinä et ole edes viidenkymmenen he sanoivat ja olet muka nähnyt Abrahamin.
Jo ennen kuin Abraham syntyi minä olin Jeesus vastasi heille.

Minä olen. Jeesus käytti itsestään jumalallista nimeä. Ihmiset noukkivat kiviä tappaakseen hänet.

Alussa oli Sana.Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala.Joh.1:1,2.
Koska Jeesus oli samanarvoinen Jumalan kanssa,hän tyhjensi itsensä ja tuli tänne maailmaan kärsivänä palvelijana ei voittoisana vapauttajana, jollaisena juutalaiset odottivat Messiaan olevan.

Nämä ja muut Raamatun jakeet osoittavat, että Jeesus oli yhtä Isän kanssa ajan alusta asti.

Entä Pyhä Henki? Mistä hän löytyy Raamatussa, ja jos hän on todellinen, niin minkälaisia ominaisuuksia hänellä on? Ja mikä on hänen tehtävänsä meidän pelastuksessamme?

Jeesus sanoi opetuslapsilleen. Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken.Pyhä Henki on siis tietoinen olento.Hänellä on tunteet.
Raamattu kertoo, että hän puhuu, esirukoilee, kutsuu, tarkkailee, käskee, opettaa, neuvoo ja voi tulla murheelliseksi, loukkaantua ja järkyttyä.
Lisäksi Raamatun kirjoittajat mainitsevat Pyhällä Hengellä olevan jumalallisia ominaisuuksia kuin kaikkitietäväisyys ja ainainen läsnäolo.

Ihmiset eivät pysty käsittämään yhden persoonan ennalta olemista, viellä vähemmän kolmen persoonan. Mutta kun otamme vastaan sen, mitä Raamattu opettaa kolminaisuudesta, mielemme avautuu ymmärtämään paremmin muitakin vaikea tajuisia.
Jeesus sanoi, että Jumala rakasti häntä ennen kuin maailman perustukset laskettiin, ja ensimmäinen Mooseksen kirja kertoo meille, että Pyhä Henki oli Jumalan kanssa maailman luomisessa.
Näiden kolmen toinen toistaan kohtaan tuntema rakkaus on aivan yhtä todellista jopa todellisempaa kuin meidän kokemamme rakkaus, sillä heidän rakkauttaan ei tahraa itsekkyys tai muut synnin seuraukset.

5

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

Niinpä. Millähän sais ihmiset uskomaan.

• Vain Pyhän Hengen johdatuksessa oleva ihminen pystyy saamaan aikaan noin selkeää tekstiä.

Jumalan siunausta siskolle evankelistan työssä.

• uskova 47

Hei Ann-elina!

Jeesus sanoi "Pyhä Henki muistuttaa siitä mitä minä olen teille sanonut" Nuo Jeesuksen sanat joita meidän tulisi janota , löytyvät raamatusta: elämän sanasta.

"Minä olen puhunut kaiken, minkä sinä Isä annoit minun puhuttavakseni" sanoi Jeesus.

Kaikki Jeesuksen sanat löytyvät ramatusta. Pyhä Henki avaa meitä ymmärtämään Jumalan sanaa.

Pyhä Henki haluaa puhua meille, erityisesti Jumalan sanan kautta.
      Kun Jeesus jätti opetuslapset, hän sanoi, että Jumala tulee lähettämään heille Pyhän Hengen. “Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.” Joh. 14, 26. Opetuslapset tarvitsivat Pyhän Hengen tullakseen muistutetuksi kaikesta siitä, mitä Jeesus oli heille puhunut maan päällä ollessaan. Tänä päivänä Pyhä Henki puhuu meille Raamatun kautta juuri samalla tavalla. Siksi on tärkeää lukea, mitä on kirjoitettu. Pyhä Henki auttaa meitä ymmärtämään lukemamme ja muistuttaa meitä monissa tilanteissa, siitä mitä on kirjoitettu.

Pyhä Henki haluaa opettaa meille, kuka Jeesus todella on
      "Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva.... Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta”. Joh 16,12-14.

• (## ... ## -merkkie nvälissä lainausta ann-elinan tekstistä)

## Lisäksi Raamatun kirjoittajat mainitsevat Pyhällä Hengellä olevan
      jumalallisia ominaisuuksia kuin kaikkitietäväisyys ja ainainen läsnäolo.##

Aivan. Mm. isällisiä ja rauhantäyteisiä puolustavia ominaisuuksia; tämmöisiä . . .

Jes. 9:6 (9:5)
      Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

## Ihmiset eivät pysty käsittämään yhden persoonan ennalta olemista, viellä vähemmän kolmen persoonan. Mutta kun otamme vastaan sen, mitä Raamattu opettaa kolminaisuudesta, mielemme avautuu ymmärtämään paremmin muitakin vaikea tajuisia. ##

NIIN TODELLAKIN ON, että vaikka on vain yksi Jumala, mikä ilmenee yo. Jes.9:6,
      niin ymmrätämisen vuoksi Raamattu puhuu ikäänkuin kolmesta. Vertauksetkin ovt siksi, että ymmärryksemem on kovin rajallinen. Yksi ja sama
      silti ovat - on ain YKSI Jumala, niinkuin yksilö on yksi ihminen (Jumalan kuva).

1. Tess. 5:23
      Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

Kun Taivaassa kättelen sitä yhtä ainoaa Jumalaa (JHVH), en pälyile ympärille ja kysy, että missä ovat muut Jumalat - Isä ja Pyhä Henki -, kätelläkseni heitä ja kiittääkseni. Ymmärrän salaisuuden viimeistään silloin, ymmärrän ihmisen kolmiykseyden ja Jumalan kolmiykseyden.

antti

• ann-elina:
      #Koska Jeesus oli samanarvoinen Jumalan kanssa#

alex:
      On aivan selvää että Jumala on YKSI - jos uskomme kolminaisuuteen niin se ei voi tarkoittaa että Poika olisi "samanarvoinen Jumalan kanssa" ...

Raamattu sanoo: (1. Kor. 15:28)
      " Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".

Siis kuka on alistanut kaiken Pojan valtaan? Jumala tietenkin - kukas muu kuin kaikkivaltias Jumala.

Siis mitä "kolminaisuus" tarkoittaa? että se "jumaluus" (Jumalan täydellisyys) jossa Poika elää ja jonka lähde on Jumala, on sama - niin Isän kuin Pojan ja Pyhän Hengen - ja niinkuin voit tuostakin lukea lopulta on Jumala "kaikki > kaikissa".
      --------

Lucifer halusi tehdä itsensä Jumalan vertaiseksi - Jeesus ei koskaan ..

alex

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      101
      1001
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      918
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      820
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      142
      751
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      685
    6. 78
      541
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      88
      519
    8. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      508
    9. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      506
    10. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      100
      504
    Aihe