Ketään lähdössä au pairiksi USA:han kesä-/heinäkuussa 2013 ?

Aei94

Moikka!
Olisko täällä ketään, joka olis lähdössä auppariksi Jenkkeihin kesällä 2013?
Milloin alatte täyttämään hakemuksia? Osallistutte infoon? Kauanko varaatte aikaa kaikkiin järjestelyihin? Niin ja jos kenelläkään olisi jotain blogia, mihin kirjoittelee kuulumisiaan ja matkajärjestelyjä, niin olisi kiva lukea! :) Itse aloitan pitämään blogia varmaan syksyllä, kun itse lähetän hakemuksen. Niin ja oon menossa EurAuPairin kautta.

Olisi kiva, jos olisi jännittäjäkavereita ja joku, jolta kysyä neuvoa, jos itselle tulee paniikki! :)

42

915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aupairflikka
      • sarkku

        Hei, mäkin oon lähössä ens keväänä! :) ja vieläpä euraupairin kautta aion. Vielä en oo hakenu mut varmaan tossa kesän lopulla vois hakee. Jos jotakuta kiinnostaa nii voisin kans vaihella vaik s-posti tai meseosotteita tai jotai nii vois jutella.. :)


      • 15323

        Hei.

        Mahtavaa, että pidät blogia ja sitä on tulevaisuudessa itelleni varmastikkin hyötyä MUTTA onko mahdollisesti vaihtaa blogin taustakuvaa, tuo teksti ei tahdo oikein näkyä tuon "tausta_kivi" seoksesta, koska ovat niin samasävysiä kirjainten kanssa.

        Kiitos


    • aupairflikka
    • Aei94
      • sarkku

    • aupairflikka

      Niin ja samalla osoitteella löytää fb stäkin kun ei tota meseä enää kauheesti käytä (:

    • Aei94

      Pitääki lisätä :)
      Mä alottelin kirjottaa myös blogia, täl hetkel enemmä tollast lifestylee ja et mite valmistaudun viimesee kouluvuoteen ja yo-kirjotuksiin ja ku mietin noit auppari juttui :)
      -> http://agoesusa.blogspot.fi/

    • Aei94

      Löytyiskö ketää vielä lisää? :)

      • susanna1307

        Minäkin oisin lähössä jenkkeihin tossa kesällä 2013, mutta en oo vielä päättäny meenkö euraupairin kautta vai culturecare, onko suosituksia? juu ja ois kans kiva pitää yhteyttä jonkun muun sinne samoihin aikoihin lähtevän kanssa, vieläkö löytyy halukkaita? :))


    • Aei94

      Itse oon lähdössä Euraupairin kautta, ihan puhtaasti halvemman hinnan vuoksi. Mut voi edelleen lisätä meseen osotteella [email protected] ja samalla pitäisi löytyä facebookista, mistä mut löytää kyllä useammin. :)

    • aupair?!

      Terve! Itellä ois kiinnostusta lähtä kans, vaan voisitteko tietämättömälle neuvoa, et mistä kannattas nyt ihan ensiksi alottaa! Haluaisin Jenkkeihin, mut toisaalta iihan sama minne kunhan vaan oppis kieltä hieman.. Osaatteko te jo hyvin enkkua, vai voiko lähtä ihan huonolla enkulla? :D

    • Anniinassss

      Heii ! :)) Haaveena kanssa ensi vuonna kohti jenkkejä! Kirjotan myös blogia aiheesta (mitä nyt tällä hetkellä aupair jutut vähän sivussa joten enemmän kertoo arjestani) joten sieltä voi ottaa esim yhteyttä tai sähköpostilla [email protected]

    • Aei94

      Sulle aupair?! : Ite alotin kattelemalla ja vertailemalla järjestöjä, meinasin eka CC:tä ( http://www.culturalcare.fi/ ), mutta päätin vaihtaa EAP:iin ( http://www.euraupair.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=17 ). Tilasin molemmilta esitteet, kannattaa sunkin. Lue myös nykyisten ja entisten au pairien blogeja, googlaamalla löytyy kyllä!
      Laitoin EAPille sähköpostia ja koska haluan lähteä ensi kesänä, he sanoivat, että voin laittaa hakupaperit tammikuussa.

      Mun enkku on sellasta perushyvää suomalaisen lukiolaisen tasoo. Kyllä mä ymmärrän puhetta, mutta kun ite pitää puhua niin aluksi vähän vaikeaa kun tuntuu, että sanat unohtuu. :D Mutta siksi haluankin Jenkkilään, koska siellähän sitä oppii.

    • pettynyt euriin

      itse olen lähdössä nyt syksyllä, vaikka halusin lähteä jo kesällä. Tämän siis kerron koska lähtöni ajankohta muuttui koska valitsin euraupairin. Hakemukseni oli ajoissa ja haku on ollut päällä yli kolme kuukautta ja sain ensimmäisellä viikolla matchin jonka kanssa juttelin ja olin tyytyväinen, he sanoivat ilmottavansa kun päättävät mutta mitään ei kuulunut melkein kuukauteen, ennenkuin itse lähetin sähköpostia ja kysyin missä mennään. Toimistolta eivät ole soittaneet tai ottaneet yhteyttä millään tavalla. Kysyin että missä mennään ja vastaukseksi tuli että kannattaa vaihtaa kohdemaata. Kyllästyin ja vaihdoin CC:lle. homma luistaa PALJON paremmin: kahdessa viikossa sain hakemukseni täytettyä, haastattelun ohi ja hakemukseni Bostoniin. Yhteyttä on pidetty tasaiseen tahtiin toimistolta ja infottu tulevista asioista.

      Vaikka Eur Au Pair on halpa, on se myös mielestäni hidas. TÄMÄ ON VAIN MINUN MIELIPITEENI JA KOKEMUKSENI, mutta ajattelin vain kertoa sen. :) Onnea kaikille hakijoille!

    • mmiisaemilia

      itse oon just haku vaiheessa ja euraupairin kautta haen :) oon ajatellu lähtee elokuussa 2013 :) Mun blogi ei nyt kovinkaa paljoa kerro aupair jutuista enemmänki mun arjesta mutta kyllä siit aupair jutusta kirjotan aina jos tulee jotain ajankohtaista! :)

      www.mmiisaemiliaa.blogspot.com

    • Ida!!

      Moikka kaikki!
      Olen 20v tyttö ja itse tulin EurAuPairin kautta tänne jenkkilään kaksi viikkoa sitten.
      Mun kokemus kyseisestä järjestöstä taas on tosi hyvä, lähetin hakemuksen heinäkuun lopulla ja lokakuun alussa sitten löytyi perhe ja 12.11 pääsin matkaan :)
      Itse ainakin sain tosi nopeasti vastauksia järjestöltä jos heille jotain kysymyksiä lähettelin yms. Joo perheen löytyminen kesti ehkä vähän kauan (päälle kaksi kuukautta) mutta se ei sinänsä johdu mitenkään järjestöstä vaan siitä että usassa on laman vuoksi tosi vähän perheitä joillla ois varaa ottaa aupair, tulee koko vuosi ja muu maksamaan heille jotain 16000e.. Ja perheethän ne sun hakemusta sitten lueskelee ja päättää itse että haluaako sut aupairikseen vai ei, järjestö ei tähän perheen etsintään sinänsä puutu millään lailla. Eli nyt kaikille vinkki! Tehkää TODELLA hyvä hakemus ja käyttäkää siihen runsaasti aikaa, perheet kyllä huomaavat minkä hakemukset tekemiseen on käytetty paljon aikaa. Mun hakemuksesta perhe ainakin sanoi sen verran että pitivät suuressa arvossa sitä että mulla oli paljon työkokemusta lasten parissa (olin vuoden päiväkotiharjoittelijana). En tietty sano että työkokemusta pitäisi olla että aupairiksi pääsee, mutta kirjoittakaa sitten paljon muita juttuja, esim harrastuksista ja muuten jos olette olleet vaikka lapsenvahtina paljon yms.
      Multa voi kysellä lisää jos on kysymyksiä, aika paljon kaikkea tuli koettua hakuprosessin aikana niin pystyn varmaan auttamaan jos jokin askarruttaa! :)
      Minäkin, ylläri ylläri, aloitin blogin ja tarkoitus olisi sinne tästä aupparin arjesta nyt vuoden aikana kirjoitella, käykää tsekkaamassa! :)

      http://idadiamondsky.blogspot.com/

      • Aei94

        Moi Ida, kiitos vastauksesta! :)
        Osaatko sanoa, kuinka tarkka EAP on tuon lastenhoitokokemuksen kanssa ja onko 3 suosittelijaa ehdoton? Onhan mulla tuota lastenhoitokokemusta jonkin verran, mutta aika paljon sukulaisten lapsia ja sukulaisiahan ei oteta suosittelijoiksi? :o
        Olen kyllä ollut viikon leikkipuistossa missä oli päivittäin n. 20 lasta, 1,5-5 -vuotiaita ja ajattelin kysyä josko sinne pääsisi uudestaankin. :)
        Entä pystyitkö itse vaikuttamaan esim. lähtöpäivään, haastattelupäivään jne? ja osaatko sanoa onnistuuko ns. kaverihaku, kun oltaisiin kaverin kanssa lähdössä molemmat nyt syksyllä koulun jälkeen, ja haluttais samana päivänä lähteä? (olis molemmille helpompi kun matka lentokentälle ja jenkkilään tehtäis yhdessä, vaikka sitten kotiuduittaiskin eri puolille jenkkilää). :)
        Kiitos jos osaat jotain kertoa :) alan nyt lukea blogias!


    • ninajulia

      Itse olen haaveillut jo pitkään ja nyt syksyn mittaan tarkemmin miettinyt lähteväni jenkkeihin au pairiksi. Haluaisin lähteä kesällä/syksyllä 2013, onko vielä liian myöhästä alottaa hakuprosessi? Oon yrittänyt ottaa selvää asioista ja muuta, mutta paljon kivempi höpötellä kohtalontovereiden kanssa täällä (:

      Minua jännittää ihan hirmuisesti se haastattelu, en ole uskaltanut vielä ilmoittautua mihinkään infotilaisuuksiin, sillä pelkään meneväni ihan lukkoon ja sitten ne sanois mulle siellä ettei tarvii tehdä enempää hakemuksia, et pääse au pairiksi ko kielitaito ei riitä!
      Samoin mietin tuota lastenhoitokokemusta.... Oonhan minä pikkusiskoa aikoinaan vahtinut ja päiväkodissa ollut yläasteella tet-harjoittelussa, äidin kummipoikaa ja työkaverin kaksosia hoitanut, mutta en kyllä usko saavani 200 tuntia kokoon, en millään. Onko se niin tarkkaa, miten teillä muilla on kokemusta?

      Kiitos jos joku jaksaa hillitä minun panikointia! :D ihan hirveen tietämätön olo, olisi kiva kun tuttavapiiriin kuuluisi ihmisiä, jotka ovat olleet joskus au pairina.
      Tarkotuksena ois olla siis takaisin syyskuussa 2014. Pitäisi silloin aloittaa opinnot, jos nyt keväällä paikan saan (aattelin opintoja lykätä siis vuodella, jos se on mahdollista.. en ole ihan varma miten ne menee joten saa auttaa myös tässä jos joku tietää!)

      • usassa

        Itse tulin elokuun alkupuolella usaan ja papereiden täyttämisen aloitin vasta tammikuun puolella (valmiit ne oli maaliskuun puolella). Eli tässä vaiheessa voi hyvin aloittaa paperien täyttämisen. Allianssilla on susoitus että n. puoli vuotta ennen haluttua lähtöaikaa.

        Haastatteluun ei osaa oikein sanoa muuta kuin turha jännittää (vaikka jännitys kuuluu asiaan nimim. jännitin hirveästi). :)

        Tuo lastenhoitokokemuksen määrä on määritelty ihan hallituksen puolesta. :/ Mutta siihen saa laskea ihan kaiken jos on vain jotain harrastusryhmiä tms vetäny.

        Ja au pairiksi lähtö ei valitettavasti ole pätevä syy lykätä opintojen alkua. :/ Itse asiaa kans tutkin silloin. Jotku ehdotteli että voi ittensä ilmoittaa opiskelijaksi ja jättää vain menemättä kouluun sinä vuonna..


      • Aei94

        Moi, ollaan siis tosiaan kaverin kanssa molemmat (toivottavasti) lähdössä Amerikkaan auppareiksi heinä-lokakuun 2013 aikana ja me aiotaan laittaa hakuprosessi nyt tammikuussa käyntiin.
        Ollaan hakemassa EAP:n kautta (http://www.euraupair.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=17) , ja tosta lastenhoitokokemuksesta niitten sivuilla sanotaan:

        "Lastenhoitokokemus
        Voidaksesi työskennellä au pairina USA:ssa sinulla tulee olla kokemusta lastenhoidosta. Tämä on tärkeää sekä perheen että sinun itsesi kannalta.
        Jos haluat hoitaa yli 2-vuotiaita lapsia riittää, että olet usein ollut lapsenvahtina tai toiminut esim. lastenohjaajana vapaa-aikanasi. Alle 2-vuotiaiden kohdalla säännöt ovat hieman tiukemmat. Tällöin sinulla täytyy olla kyseisen ikäluokan lapsista yhteensä vähintään 200 tunnin hoitokokemus."

        Ja mitä mä oon kuullu, ni suomalaiset pääsee lähes aina Jenkkeihin, koska ovat haluttuja ;) ja Suomen koulujen opetustaso on sen verran hyvä, että yleensä sen tason englanti riittää hyvin, että pääset lähtemään. Monethan eivät hallitse englantia juuri ollenkaan ennen kuin lähtevät, mutta siellähän sen on tarkoituskin kehittyä. :)


    • Noora

      Olen käynyt jo yhen pikku pätkän au pairina ja nyt ois vähän niinkö itselläkin halu lähteä johonki kauemmas. Amerikka, Australia ja Uusi-Seelanti kuulostaa mielenkiintosilta paikoilta kaikki mutta nyt olen lähinnä Amerikkaan lähtöä miettiny.. Jos perheen löydän ja sinne rohkenen lähteä niin se ois sitte sykyllä 2012 ehkä elokuussa. Ens kuussa ois tarkotus osallistua (uudestaan) CC:n online infoon.

      Minua ninajulia pelottaa ihan sama ajatus siitä haastattelusta ja videon tekemisestä..

      Osaako joku sanoa mikä ois hyvä toimisto jos australia ja uusi seelanti kiinnotaa?
      Paljonko sitte euraupairin kautta tulee maksamaan USA:n lähtö?
      CC:llähän se paketti tais olla 595e ja 450e se lisävakuutus ja vielä oli pari sataa muita maksuja.. Ja tuohon sisälty vielä lentoliputki helsingistä new york'n joten ei pahalta kuulosta minusta lainkaan.

      • whereamigoingto

        Moi Noora! Olin Ausseissa, Sydneyssä, aupairina ja suosittelen!! Oli aivan ihana maa, ihania ihmisiä ja uskomattoman kaunista. Vaikee näin kuvailla mut suosittelen Australiaa! Menin ilman järjestöä ja tuli kyllä paljon halvemmaksi. Kaverit siellä kertoivat kuinka olivat maksaneet järjestöilleen vaikka kuinka paljon, eivätkä he lopulta saaneet MITÄÄN niiltä. Yksikin joutui perhettä vaihtamaan ja ite piti löytää uus perhe ja hoitaa kaikki järjestelyt.

        Eli lähe ihmeessä Australiaan! Perheen löydät esim. aupair-worldista(:
        Ei hitto ku tekis mieli lähtee sinne takasin mut toisaalta toi Jenkkilä houkuttelis kans. Ehkäpä mä lähenki seuraavaks sinne?


      • ameeriikadriim
        whereamigoingto kirjoitti:

        Moi Noora! Olin Ausseissa, Sydneyssä, aupairina ja suosittelen!! Oli aivan ihana maa, ihania ihmisiä ja uskomattoman kaunista. Vaikee näin kuvailla mut suosittelen Australiaa! Menin ilman järjestöä ja tuli kyllä paljon halvemmaksi. Kaverit siellä kertoivat kuinka olivat maksaneet järjestöilleen vaikka kuinka paljon, eivätkä he lopulta saaneet MITÄÄN niiltä. Yksikin joutui perhettä vaihtamaan ja ite piti löytää uus perhe ja hoitaa kaikki järjestelyt.

        Eli lähe ihmeessä Australiaan! Perheen löydät esim. aupair-worldista(:
        Ei hitto ku tekis mieli lähtee sinne takasin mut toisaalta toi Jenkkilä houkuttelis kans. Ehkäpä mä lähenki seuraavaks sinne?

        Mun blogi americanjdream.blogspot.fi
        Pari päivää sitten alotin joten ei paljo viel tekstii!

        Ja piti tähän kirjottaa kun ei alhaalla oo sitä "kirjoita uusi viesti" o.o


    • Aei94

      Ainiin, tosiaan kun oon linkittäny ton blogini osoitteen aiemminkin jo tänne, ja jos siellä joku on käynyt niin varmaan onkin huomannut ettei sielä mitään ole.
      Nyt siis tarkoituksena aloittaa kunnolla sen pitäminen, koska olen ihan juuri hakemassa ohjelmaan mukaan! :)

      -> http://agoesusa.blogspot.fi/

      • ameeriikadriim

        Poistin vanhan blogin ja tein uuden!

        www.dreamjamerica.blogspot.com


    • jepjep

      Heii, mä oon lähössä kesällä!:))))) Pääasiassa juttuu aupair asioista, mutta saaatan jotain joskus kirjotella vähän ohikin.. Jeejee:)

      http://aupairintexas.blogspot.fi/

    • Iida

      Hei!
      Itse lähden au pairiksi kesäkuun lopussa Jenkkeihin New Jerseyihin. Perhe minulla on jo. :)

    • mminnn

      Mä oon kanssa heinäkuussa lähössä kohti New Jerseytä! Onkos täällä ketään joka olis kanssa Eur AuPairin kautta lähössä 15.7.? Olis kiva tietää löytyykö yhtään suomalaisia matkakaveriks :)

    • aupair2be
    • Hostperheetön

      Mitä kautta olette löytäneet host perheenne?

    • AupairinUK
    • mileswithsmiles
    • Iida

      Hei mminnn oisko kiva jos voitais vaihtaa yheystietoja kerta ollaan samaan osavaltioon menossa? :)

    • JuliaWilhelmiina

      Heippa, mä olen lähdössä 19.6 eli ylihuomenna Connecticutiin au pairiksi! Jos sielläpäin on muita suomalaisia niin olisi tosi kiva tutustua, itseäni vähän 18-vuotiaana nimittäin pelottaa vähän lähteä ja olisi mukava kuulla muidenkin au pair vuosista!

      • girlintheworld

        Heippa,
        Mä oon lähös 3.9 Albanyyn


      • kristas1

        Hei! Oon ite tulossa kolmen viikon päästä Connecticutiin. Kauan oot siellä? Ois kyllä kiva tutustua muihinki suomalaisiin :) Laita sähköpostia, [email protected]


      • Krisssss

        Helou! Ite oon kans tulossa connecticutiin kahen viikon päästä! Laita viestiä [email protected] :)


    • sunshinegirl93

      Heii mä oon lähössä elokuussa cultural caren kautta Seattleen :) olis kiva jutella muiden aupparien kaa vaikkei samalle suunnalle oltaiskaan lähössä :) sähköpostia saa laitella : [email protected]

    • Moikka,

      Itse tulin Yhdysvaltoihin EurAuPairin kautta viime Maaliskuussa. Asustelen Massachusettsissa, Bostonin nurkilla.

      http://nette-in-america.blogspot.com/ Oon pitäny tätä blogia viime syksystä asti, eli löytyy myös jotain juttua lähtövalmisteluista ja miellään tietty vastailen kysymyksiin jos jotain on :)

    • Karita

      Lähtö lähenee ja päivitin blogia vähän uuteen uskoon.. :) 20 päivää ja suuntaan aupair-koulun kautta Floridaan!

      http://starsstripesandme.blogspot.fi/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe