Naisen käytös

IndiVee

Olen aviossa oleva en ihan nuori mies. Tapasin netissä pari vuotta sitten tytön, jonka kanssa syntyi suhde, ja josta sittemmin tuli myös työtoverini. Hän seurusteli tavatessamme, mutta jätti sitten poikaystävänsä. En ollut sitä edellyttänyt - päinvastoin eronsa tuli minulle pikemminkin järkytyksenä. Hän ei kuitenkaan edellyttänyt minulta mitään. Hän kai jollain tasolla tiesi, että en ole eroamassa. Toiveistaan en tiedä, koska asia ei ollut koskaan esillä.

Suhteemme oli upea. Rakastuimme. Vajaan vuoden kuluttua kuitenkin erosimme. Molemmat kaiketi tajusivat suhteen mahdottomuuden. Ero oli itkuinen. Siitä on nyt aikaa jo yli vuosi, mutta edelleen näemme toisiamme satunnaisesti töissä. Vaikka kaipaankin häntä hurjasti, niin järjestelen työvuoroni siten, että en näe häntä niin usein kuin voisin. Nyt kuitenkin osuimme hetkeksi samaan aikaan paikalle. Olimme tovin jopa kahden. Pienen kangertelun jälkeen juttu luisti luontevasti. Tuntui hyvältä eikä hänenkään olemuksessaan ollut aistittavissa, että tilanne olisi ollut vastenmielinen.

Tuollaisia tilanteita on ollut harvoin vuoden aikana, mutta aina kuitenkin tunnelma ollut samantyylinen. Ollessaan minua vastapäätä hän hetken hämmennyksen jälkeen on rento ja juttelussa aloitteellinen. Sen sijaan töiden ulkopuolella kontaktia en häneen saa. Netissä kun huomaan hänen olevan online ja yritän puhua hänelle, niin jos vastausta edes tulee, niin se on yksitavuinen. Ja yleensä hän vastaa vain, jos asiani koskee työasioita. Oma-aloitteisesti hän ei puhu. Kahvillemenosta olemme puhuneet, ja siitä sopineetkin jo aikoja sitten - hän on siis luvannut tulla. Eipä ole hänelle kuitenkaan vieläkään sopinut.

Miksi hän on tuollainen? Eromme ei ollut riitainen. Se oli pikemminkin vääjäämätön mahdottomassa tilanteessa. Ainakaan minun tunteitani häntä kohtaan se ei nollannut. Kieltämättä hän oli ennen eroa ottanut etäisyyttä minuun, mutta ajatuksen erosta nostin minä esiin ja se sitten vaan pitkän itkuisen keskustelun jälkeen tapahtui.

Asiallisia vastauksia, kiitos. Kivelläheittäjät älköön vaivautuko :D (tiedän, että toivo on turha; täällä liikkuu käsittämättömän paljon jengiä kivet valmiina taskuissaan)

4

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SalamaIskeeKahdesti

Kirjoitan nimimerkillä "kokemusta on". Vuosia sitten kävi niin, että avioliittoni veteli viimeisiään ja samaan aikaan työn kautta tuntemani mukava mies alkoi jäädä juttusilleni "vähän ylimääräisesti". Huomasimme, että meitä yhdistää monikin asia, nauroimme samoille asioille ja katselimme maailmaa samalla tavalla.
      Erosin "omia aikojani", tämän toisen miehen kanssa juttelimme tilaisuuden tullen ja lähettelimme sähköposteja päivän piristykseksi.
      Mies oli siis tahollaan parisuhteessa ja hänellä pari lastakin, joten en antanut itseni ajatella mitään enempää meistä, vaikka hän kovin minua puoleensa vetikin. Kai voi sanoa, että meillä jonkinlainen salasuhde sitten oli... Tiivistä yhteydenpitoa, kädestäpitelyä ja suudelmia salassa, ei sen ihmeellisempää. Mahdoton tilanne... Päädyimme sitten siihen, että annetaan olla... Kovin se kirpaisi, koska miehestä oli tullut minulle tärkeä. Tein päätöksen, että siitä lähin en puhu kuin ns pakolliset asiat eli jotain työhön liittyvää ja yleisiä kuulumisia tyyliin "milloin olet lomalla".

Miksi nainen on tuollainen, kysyt sinä... Oma vastaukseni vastaavassa tilanteessa oli, että haluan suojella itseäni. Mies pääsi todella lähelle minua ja antoi aavistuksen, millaista meillä voisi olla yhdessä... Kun se kerran ei ollut mahdollista, kasvatin muurin itseni ja hänen välille. En jaksanut jatkuvaa kaiherrusta sydän alassa, kun ikävöin juttuhetkiämme... Päätin, ettei niitä saa tulla lisää, en päästä häntä lähelle enää.

Pidin päätökseni ja otin etäsyyttä. Tämä tapahtui... Eräitäkin vuosia sitten. Kävipä sitten niin, että mies laittoi minulle spostin juuri silloin, kun vähiten osasin mitään odottaa. Ei kai vaikea arvata, mikä tilanne on nyt......

• ihmettelen isosti

Se on juuri kuten vastaaja edellä sanoi..tyttö ei halua mitään syvempää kanssakäymistä kanssasi sillä sinä olet varattu. Itsensä suojelemiseksi siis pitää etäisyyttä vaikka on ehkä tunteita. Etkö tätä nyt ihan itse muka ymmärrä. Kysyisinkin sinulta mitä hänestä enää haluat kun kerran et ole eroamassa. Tai jos kerran vielä vuoden päästäkin sinulla on tunteita miksi et harkitsisi eroa jotta voisit vapaana miehenä aloittaa puhtaalta pöydältä?

• IndiVee

Kiitos asiallisista vastauksista. Olen noin halunnut ajatella kuin vastaajat, mutta olo on ollut kummallinen. Järjellä ajatellen asia on selvä, mutta...no :)

• vaivauduinpas

Mitä jos keskittyisit omaan vaimoosi ja antaisit muiden vaimojen ja tyttöystävien olla. Tai kysypä vaimoltasi: "Onko minussa muka jotakin vikaa?" kun vieraat naiset eivät tahdo seurustella kanssani?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe