aikuisen naisen bmi:n ei tarvitse olla alle 20

keski-iässä

Miehille tiedoksi, että 40 v naisen painon ei tarvise olla sama kuin 18 v naisen painon. Netissä on ns. advanced bmi calculator joka ottaa huomioon myös sukupuolen ja IÄN. Minun miesten mielestä korkea painoindeksi 22.8 sijoittuu ikäni huomioiden 20% käyrälle...eli 80%:lla ikäisistäni naisista on suurempi painoindeksi. Senpä takia miesten on tosi vaikea löytää mieleisiään naisia, kun ikää tulee. Mainonta on vääristänyt meidät ajattelemaan, että riippumatta iästä painon pitäisi pysytellä BMI 18-20 kieppeillä. Tämä ei ole mahdollista eikä realiteeteilla ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Naisen paino nousee iän myötä raskauksien ja hormonien ja myös lasten kasvattamisen vaateiden vuoksi.

http://www.halls.md/body-mass-index/av.htm

"In order to fit into the normal range for a woman, your results will fall into a percentage and that number is used to place you into one of the BMI categories mentioned above.
At the age of around 15 years, the BMI index for a normal result is around 16 to 17. As you age, the BMI changes as well:
20 years: 24 – 26 BMI
30 years: 26 – 27 BMI
40 years: 27 – 28 BMI
50 years: 28 – 29 BMI
60 years: 27 – 28 BMI"

http://www.fitday.com/fitness-articles/nutrition/for-women/whats-a-normal-body-mass-index-for-a-female.html

http://www.halls.md/body-mass-index/womens.htm

17

900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Läski26

Olen nainen 45 ja painoindeksini on 26. Se tuntuu olevan liikaa, sillä miehet etsivät pääasiassa alle 70-kiloisia naisia, useat jopa alle 60-kiloisia.

• keski-iässä

Minun mielestäni tämä on todella surullinen asia, että nykyaikana tuijotetaan vain painoa eikä nähdä ihmistä itseään. Vähän aiheen vierestä, mutta : Oletko katsellut koskaan "ulkomaalaisia" miehiä? Ihan hyviä ja kunnollisia heissäkin. Ettei tarvitse olla yksin tuollaisen vähäpätöisen seikan takia. Minun miesystäväni on ulkomaalaistaustainen vaikkakin suomen kansalainen.

• Pata kattilaa...
        keski-iässä kirjoitti:

Minun mielestäni tämä on todella surullinen asia, että nykyaikana tuijotetaan vain painoa eikä nähdä ihmistä itseään. Vähän aiheen vierestä, mutta : Oletko katsellut koskaan "ulkomaalaisia" miehiä? Ihan hyviä ja kunnollisia heissäkin. Ettei tarvitse olla yksin tuollaisen vähäpätöisen seikan takia. Minun miesystäväni on ulkomaalaistaustainen vaikkakin suomen kansalainen.

Niin tekopyhää. Itse takuulla annat pakit kaikille lyhyille miehille, vain yhden vähäpätöisen seikan takia.

• keski-iässä
        Pata kattilaa... kirjoitti:

Niin tekopyhää. Itse takuulla annat pakit kaikille lyhyille miehille, vain yhden vähäpätöisen seikan takia.

En annakaan :). Minun ex-aviomieheni oli lyhyt ja miesystävänikin on lyhyt.

• Jos nainen ei saa

painoaan kuriin, niin se ei ole miehen puolelta pelkkää pintamaista painon tuijotusta vaan se kertoo miehelle myös naisen laiskasta luonteesta.

• ei kerro

No eipä kerro. Tunnen monia hieman pyöreämpiä ja ahkeria naisia. Hoitavat kodin, lapset, työn...Serkkuni esim on todella ahkera ja työteliäs ihminen, mutta tullut äitiinsä painon suhteen.

• 27 - 28... hah!

Jos nainen ei ole koskaan ollut raskaana ja hän parikymppisenä on hoikka, ei ole mitään syytä jonka vuoksi tuota kyseistä taulukkoa pitäisi noudattaa:

20 years: 24 – 26 BMI
      30 years: 26 – 27 BMI
      40 years: 27 – 28 BMI
      50 years: 28 – 29 BMI
      60 years: 27 – 28 BMI

Itse olin 20-vuotiaana 20 kieppeillä, 30-vuotiaana meni 24 paikkeille kun taisi ilmeisesti energiankulutus vähentyä samaan aikaan kun vedin hiilariherkkuja ja leipää niin että posket paukkui. Nyt nelikymppisenä olen ollut jälleen hoikempi ja indeksi on alle 21. Eräs sairaus pakotti rukkaamaan ruokavaliota ja liikuntaakin on tullut enemmän mukaan kuvioihin.

Ikääntyminen siis sinällään ei ole mikään lihomaan pakottava tekijä. Toisaalta äitini teki kaksi lasta ja on nykyään hoikempi kuin minä.

• Mikä vitsi tuo "advanced bmi calculator". Onhan tuo selkeästi itsepetosta. Miehet ovat tilastojen mukaan vähän naisia pulskempia kun puhutaan keski-iästä, joten voin laittaa omat tulokseni tähän. Ja lopputulos on, olipa ikä 20, 30, tai 36, niin bmi on itselläni ollut aina 20-21. Matalimmillaan on ollut alle 20. Eikä siihen ole tarvinnut mitään erikoista, syön mitä tahdon, enkä harrasta mitään liikuntaa. Ja tällaisia naisia löytyy varmasti myös omasta ikäluokastani.

Huomasin liikunnan haitallisuuden siinä vaiheessa kun rupesin tutkimaan kestävyysurheilijoiden terveysongelmia, eli sydänvaurioita, astmaa, ja loukkaantumiset. Myöskään kalorinkulutus ei voi selittää painonpudotusta, mitä hyötyä jotkut saavat liikunnasta. Nimittäin laskettu kalorinkulutus ei lisäänny niin paljon kuin voisi luulla, ja toisekseen kaikki eivät laihdu, vaikka liikuntaa harrastaisivat. Tulin siihen väistämättömään lopputulokseen, että painoa lisää suolistosta tuleva tulehdus, joka sekoittaa rasva-aineenvaihdunnan, ja jota tulehdusta liikunta vähentää. Tietysti perintötekijät myös vaikuttavat siihen miten hyvin elimistö kestää tätä tulehdusta, mutta lopulta kaikki lihoavat, kun tulehdus kasvaa tarpeeksi suureksi iän myötä.

Liikunnasta ei ole mitään pysyvää etua. Tavoitteena ei pitäisi olla lakaista ongelmia maton alle, vaan aktiivisesti vähentää suolistossa olevaa mikrobikuormaa, joka aiheuttaa tulehdusta, joka onkin käytännössä todella iso urakka, mutta avain terveyteen. Joillekin suolisto menee sekaisin antibiooteista, mikä alleviivaa tätä ongelmaa. Suoliston pinta-ala on noin jalkopallokentän kokoinen, joten sen seinämiin mahtuu hämmästyttävän paljon epätoivottoa materiaalia.

• 21

Sinun aineenvaihdunnassi ja ruoansulatuksessasi on selvästi jotain vikaa, jos paino pysyy "itsestään" noin alhaalla.

Ja aloittajalle: aikuisen naisen BMI:n ainoastaan "ei tarvitse olla" alle 20, se suorastaan EI SAA olla niin alhainen.

Tyypillisesti hyvännäköisen aikuisen naisen BMI on ennemmin yli kuin alle 25. Silloin löytyy muotoja. Ja tämä siis miehen mielipiteenä.

• Nainen itsekin

No jopas on outo kalkkuulaatori...... :=)
      Enpäs ole moisesta kuullutkaan. Mikä ihmeen itse oikeutus tuo iän karttuminen muka olisi sille, että me naiset saisimme muka hyvällä omallatunnolla päästää itsemme läskistymään.
      itse olen kahden vuoden kuluttua 50 eikä minulla ole minkään valtakunnan haluja tehdä itsestäni pyörivää blösöä, jolle vaatteita saa etisä telttakaupasta tai joka ei jaksa portaita nousta hengästymättä.
      Kyllä hyvä kroppa ja elämänilo ja jaksaminen valitettavasti vaan kulkevat käsikädessä. Hyväkuntoisena jaksan paljon enemmän kuin lyllerönä. Näin se vaan on. Enkä eds ilkeisi katsoa itseäni peilistä jos kättä nostaessa roikkuisi kasa löysää nahkaa käsivarren alapuolella.

• Mitat sekasin

Pitääkö tässä ruveta elämään jonkun mittataulukon mukaan???

• silleenhän on eletty

No sitähän tällä palstalla eletään ja nettideiteissä. Jos naisen BMI ylittää 21, niin miehet antavat pakit.

• Kilot kannossa
        silleenhän on eletty kirjoitti:

No sitähän tällä palstalla eletään ja nettideiteissä. Jos naisen BMI ylittää 21, niin miehet antavat pakit.

Eiköhän jokainen sen oman kroppansa itse kanna ja jos haluaa muutoksia: rupea liikkumaan, katso mitä syöt paino tulee alas. Simppeliä.

• passelihko

Aloittajalle kiitos puolestani. Olen 49 ja "vain" BMI 26,7 taitaa olla nyt mittatulos. Eli taulukon mukaan olen "hieman alipainoinen" : )
      Muistelen lukeneeni juuri samantapaista joskus jostakin, että vasta yli BMI 28 olevat lukemat ovat sinänsä terveydelle vaarallisia keski-iässä (40 - 60 v.).
      Ei se hoikka paino sinällään tuo onnellisuutta, kaipa sen itsekukin ymmärtää heti. Onnellisuus tulee hyvistä ihmissuhteista, mielekkäästä elämästä ja siitä, että suo itselleen sopivasti myös aikaa ja tilaisuutta nauttia elämän eri nautinnoista.
      Tosimies osaa arvostaa rintavaa, reitevää ja persevää tosinaista, eikä haikaile nuoruusajan laihanluikkujen ihanteiden perään. Mutta tosimiehiäkin on harvassa..

• Muodot mieleen

Minulle kyllä kelpaa rehevämpikin nainen.

• Trish*

Katselin telkkarista joskus sellaisen ohjelman missä oli vertailtu identtisiä kaksosia ja se joka painoi enemmän oli nuoremman näköinen vaikka poltti tupakkaakin. Eli pieni pyöreys keski-iässä tekee kasvot nuoremman näköiseksi.

• ....................

Jotkut tekee, jotkut ei. Jos on sitä kehotyyppiä että kehittyy kaksoisleukaa tai tulee mahdottomasti selluliittiä lihoessa, niin ei takuulla ole erityisen edukseen vaikka muutama ryppy ihralla oikenisikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe