Isäni järjesti 60-vuotispäivät kotitilallaan.Paikalla oli isäni sisarukset, vanhempia sukulaisia, entisiä työkavereita ja ystäviä.Isäni on kova käyttämään alkoholia, joten en ollut kovin innostunut koko juhlista, mutta hommasin nätin mekon ja ajattelin että ennemmin syntymäpäiväjuhlat kuin hautajaiset.Ostin myös avomiehelleni uuden paidan ja sukat, hän oli yövuorossa ennen juhlia eikä ehtinyt hoitaa asioita jotka minä sitten hyvää hyvyyttäni hoidin!Olin mielissäni että pääsen esittelemään avomieheni sukulaisilleni joita hän ei ole vielä tavannut ( olemme olleet yhdessä 3 vuotta ).Juhlapäivän aamuna aloin laittautua ja annoin mieheni nukkua pidempään,hänellä kun se laittautuminen on vähän joutuisampaa!Enkä viitsinyt muutenkaan hätyytellä univeloista kärsivää, sanoinkin muille perheen jäsenille että me tulemme sitten kun jaksamme, emmme laita herätyskelloa soimaan vaan lepäämme rauhassa ja tulemme omia aikojamme.Aloin saada meikkini valmiiksi ja aloin herättelemään miestäni,herättelin uudelleen ja uudelleen, anelin ja houkuttelin sängyn vierellä, mutta ei. Lopulta kyllästyin odottamaan ja lähdin juhliin yksin.Odotin juhlissa mieheni soittavan minulle kun on herännyt ja valmistautunut että menen hänet hakemaan majapaikastamme. Kun puhelua ei kuulunut, soitin hänelle ja huomasin että puhelin oli kiinni( akku loppunut, eikä meillä ollut laturia matkassa),niinpä lähdin häntä hakemaan ( matkaa noin 13 km).Perillä minua odotti metsäreppua pakkaava, retkelle lähdössä oleva mieheni!?Kysyin mitä hän meinaa ja vastaukseksi tuli että hän oli tajunnut tämän olevan Hänen elämänsä eikä häntä vittuakaan kinnosta nähdä isääni,siskoani tai muita sukulaisiani!Ja tätä avautumista ei edeltänyt mikään riita / erimielisyydet, siksi jäinkin monttu auki tuijottamaan metsään häipyvää miestä.Sukumme asuu eri puolilla maata, myös perheenjäseneni asuvat eri paikkakunnalla kuin me, isääni näämme noin kerran vuodessa että kyllä minusta sen verran pitäisi jaksaa!!Mielestäni kaikkin "kissan ristiäisiin" ei tarvitse osallistua,mutta kun oli näin lähipiirissä nämä bileet, eikä perhettään voi valita...Vaadinko liikaa?
Pitäisikö perhejuhliin osallistua yhdessä?
3
143
Vastaukset
- miehen mieli
Kurja juttu sinulle. Jännittiköhän miehesi tilaisuutta? Toisaalta hän käytti kovin rumaa kieltä kertoessaan kieltäytymisestään. Jotkut ihmiset eivät tykkää perhejuhlista ja esittäytyminen voi olla tosi vaikeaa. Nyt kun kävi vielä niin, että mies olisi tullut juhliin kesken kaiken, niin se saattoi olla hänelle liikaa. Toisaalta hän oli päättänyt olla lähtemättä jo silloin aamulla, kun ei suostunut tulemaan mukaan jo eka kerralla.
Sinuna yrittäisin ymmärtää miestä ja jutella rauhallisesti asiasta miehen tahtiin. Ehkä olisi parempi, että miehesi esittäytyisi sukulaisillesi "pienemmissä erissä". - pettynyt juhlija
Kiitos mielipiteestäsi, tosi mukava saada asiallinen vastaus! Varsinkin kun on ollu aika mieli massa koko jutun jälk... Tämä koko episodi olisi kuulemma vältetty jos olisin silloin aamulla VIELÄ kerran pyytänyt häntä mukaan...
Mieheni on kärsinyt sosiaalisesta fobiasta nuorempana, nykyään hyvät lääkkeet ahdistukseen ja kaikki aiemmat kohtaamiset on menny tosi hyvin.Kaikki sukulaiseni ovat pitäneet hänestä ja hänkin on kehunut kuinka mukavia sukulaisia minulla on! Tämä purkaus tuli todella yllättäen, me kun ei osata oikein riidelläkkään...- 28
Varmaan sanoi ilkeästi kun oli vaan pettynyt itseensä, jos kerta on tommonen tausta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial131703Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1381696Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2701250Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221088Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101066- 285965
- 130962
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3897Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49878- 10875