Tunnekylmä äiti

mistä johtuu?

Ei vastaa aina puhelimeen kun soitan. JOKA kerta haluaa lopettaa puhelun lyhyeen, kun olen ottanut yhteyttä. "No niin nyt pitää lopettaa, puhutaan sitten toisella kerralla". Joskus on lyönyt luurin korvaani, itse en ole koskaan tehnyt kenellekkään sellaista, ehkä yhden kerran. Ei mitään sympatiaa minua kohtaan ikinä. Ei tue minua ikinä missään. Jos joku on tehnyt minulle pahaa, hän ottaa sen toisen puolen, ei minun. Ei kertaakaan. Oikeastaan ei haluaisi olla missään tekemisissä, kun otan yhteyttä, tunnen että olen joku taakka jonka kanssa on pakko jutella pari minuuttia. Muiden äidit yleensä ovat kiinnostuneita lapsistaan, ja tukevat kaikessa, ei minun.

14

2861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merja-Aliisa

      Tuo on todella ikävää, ettei oma äiti välitä. Tänä aikana on todella paljon tunnekylmiä äitejä. Kyllä terve äiti aina välittää lapsestaan ja soittelee ja kyselee miten jaksellaan. Millainen koti äidilläsi oli? Oliko hänenkin vanhemmissaan tuota kylmyyttä? Minä koettaisin sinun asemassasi luoda uusia lämpimiä ihmissuhteita ja niitä voit löytää vaikka jostain hyvästä seurakunnasta. Voit käydä myös jonkun ammattiauttajan puheilla keskustelemassa asioistasi. Tunnekylmään äitiin jättäisin kontaktinpidon vähitellen - eli ihan minimiin jos tunnet voivasi pahoin hänen käytöksensä johdosta.

    • ap

      Olen äitini täysin hylkäämä. Sisaren perhe on hänelle kaikki kaikessa. Näin on ollut aina. Minusta ei ole halunnut ottaa edes yhtä valokuvaa, varmaan 10-15 vuoteen. Kotonaan on useita valokuvakansioita täynnä esikoisensa ja hänen perheestä otettuja kuvia. Joulu täytyy olla kahdestaan esikoisen perheen parissa, jonne en voi mennä. Sisareni ei tahallaankaan halua ikinä kutsua minua. En saa edes jouluna olla äitini seurassa. Sisartani ja hänen lapsiaan hän tukee säännöllisesti taloudellisesti - minua ei ole koskaan, edes silloin kun opiskelin. Ei ainoatakaan asiaa ole antanut minulle tyhjään kotiini, silloin kun muutin ensimmäiseen opiskelija-asuntooni. Mielummin heittää roskikseen vanhoja hyviä käyttöesineitä kuin kysyy tarvitsisinko minä? Minulla oli aina hirveä puute kaikesta käyttötarvikkeista. Olen itsekkin miettinyt että jotain on lapsuudessaan mennyt vikaan, isänsä kuoli kun hän oli nuori aikuinen, mutta mitään muuta syytä ei löydy. Hän jatkuvasti puhuu minusta pahaa tädilleni ja ystävilleen, luulee etten kuule. Hänen äitinsä oli mitä rakastavin ja herttaisin ihminen, ainoat vanhemmat ihmiset joita muistelen lämmöllä olivat vanhemmat sukulaiseni, jotka oikeasti rakastivat minua-he ovat nyt jo kuolleet.

      • äiti minäkin

        Tulipa tosi surullinen olo lukiessani että näinkin kylmä voi OMA ÄITI LAPSELLEEN olla.. :( Toivottavasti ympärillänne on ihmisiä, jotka välittävät, rakastavat ja tukevat kun oma äiti ei sitä tee. :(


      • näkymätön lapsi

        mulla vähän sama, kattilan antoi ja lautasia ja käyttötarvikkeita, alkuun auttoi, että omilleni pääsin väkivaltaisesta kodista, jossa kasvoin pelon alla ja itsekseni ullakkohuoneessa runoja rustaten. Vanhemmat iltamyöhään töitä tehden, kotona ollessa huutaen ja riidellen ja väkivaltaa toisen vanhemman puolelta, fyysistä ja henkistä kestäen ja sivusta katsoen ja osani siitäkin saaden. Sen jälkeen ei ole kuin sisareni luona käynyt hänen lapsiaan paaponut ja kasvattanut rahallisesti heitä auttanut. Rahaa on jonkun verran laittanut mitä on hänellä ollut lasteni synttärilahjaksi, mutta onnittellut muuten unohtuu, kutsuttu on, mutta paikalle ei ole vaivautunut kuin kaksisen kertaa ja kutsuihin vastataan" katsotaan nyt" ja sen jälkeen e ikuulu mitään kuin parin viikon päästä tyyliin "ain niin teillä oli synttärit" ruokaa menee roskiin niin syndeiltä kuin grillijuhlista, missä olen sitä sisartani ja hänen lapsiaan ja äitiäni varten varannut, koska portti on auki, tuleeko vai eikö tule ja kyyneleet silmissä hoksaa, taas sama juttu. Ihme, kun ei voi edes soittaa ja sanoa "en tule". Muut kyselee," eikö äitisi tule"...
        en kutsu enää, en soita, viettäkööt joulut ja synttärit sun muut yhdessä siskoni ja hänen lastensa kanssa ja syytäköön kymppitonnien edestä rahaa siskolleni, mua ei kiinnosta.


        isäni kanssa on välit jo ok ollut monta vuotta, enkä kanna kaunaa häntä kohtaan. Hän on merkkipäivillä läsnä ja kyläillään puolin jos toisin, on tasavertainen ja jämpti. Pitää sanansa ja sanoo just niin kuin asiat hänen mielestään on, ei tarvitse arvailla.


      • näkymätön lapsi
        näkymätön lapsi kirjoitti:

        mulla vähän sama, kattilan antoi ja lautasia ja käyttötarvikkeita, alkuun auttoi, että omilleni pääsin väkivaltaisesta kodista, jossa kasvoin pelon alla ja itsekseni ullakkohuoneessa runoja rustaten. Vanhemmat iltamyöhään töitä tehden, kotona ollessa huutaen ja riidellen ja väkivaltaa toisen vanhemman puolelta, fyysistä ja henkistä kestäen ja sivusta katsoen ja osani siitäkin saaden. Sen jälkeen ei ole kuin sisareni luona käynyt hänen lapsiaan paaponut ja kasvattanut rahallisesti heitä auttanut. Rahaa on jonkun verran laittanut mitä on hänellä ollut lasteni synttärilahjaksi, mutta onnittellut muuten unohtuu, kutsuttu on, mutta paikalle ei ole vaivautunut kuin kaksisen kertaa ja kutsuihin vastataan" katsotaan nyt" ja sen jälkeen e ikuulu mitään kuin parin viikon päästä tyyliin "ain niin teillä oli synttärit" ruokaa menee roskiin niin syndeiltä kuin grillijuhlista, missä olen sitä sisartani ja hänen lapsiaan ja äitiäni varten varannut, koska portti on auki, tuleeko vai eikö tule ja kyyneleet silmissä hoksaa, taas sama juttu. Ihme, kun ei voi edes soittaa ja sanoa "en tule". Muut kyselee," eikö äitisi tule"...
        en kutsu enää, en soita, viettäkööt joulut ja synttärit sun muut yhdessä siskoni ja hänen lastensa kanssa ja syytäköön kymppitonnien edestä rahaa siskolleni, mua ei kiinnosta.


        isäni kanssa on välit jo ok ollut monta vuotta, enkä kanna kaunaa häntä kohtaan. Hän on merkkipäivillä läsnä ja kyläillään puolin jos toisin, on tasavertainen ja jämpti. Pitää sanansa ja sanoo just niin kuin asiat hänen mielestään on, ei tarvitse arvailla.

        tuosta rahasta vielä, olen hänelle sanonut, että tärkeämpänä pidän itse ja lapseni sitä, että olisi läsnä kuin laittaisi rahaa, mutta kun ei niin ei.

        ei voi väkisten ja selväksi on tullut kenen elämässä läsnä haluaa olla ja ketä rakastaa.


      • empatia puhuu

        wau ihan niinkuin minun äiti. minunkin isoisät ja muut kuolivat. äitini haukkuu minua ja minusta ei oteta kuvia tai jos otetaan niin minua haukutaan rumaksi.

        Jätin äitini. erosin siis napanuorasta ja nyt hän soittelee kännissä. Löysin miehen joka ymmärtää minua ja tukee kaikessa. olen alkanut ymmärtää että minä edustan jotain virhettä hänen elämässään ja alkoholismi vain pahentaa sitä mikä hän on. syy ei ole minun, mutta sen ymmärtämiseen meni aikaa.

        Minusta tuli vahva ihminen ja osaan vaatia itselleni parempaa. Älä sinä kulta pieni anna kenenkään puhua sinusta pahaa. vaikka se onkin sinun äitisi niin kukaan ei ole sanonut että ilkeätä äitiä täytyy rakastaa.


    • ei toivottu tyttö

      täällä sana juttu, koko perhe on hylännyt minut,ikinä en ole saanut henkistä tukea..edes lapsena, kaikki on ollut aina minun syytäni.minua on haukuttu,syytetty,pilkattu,lyöty.....vanhempani ovat poistaneet kaikki valokuvat minusta....poikaa olivat toivoneet mutta tytön saivat.

    • Erilainen äiti

      Hei
      Mistä johtuu?
      Ilmeisesti sinun äitisi on skorpioni koska tunnistin itseni samanlaiseksi äidiksi kuin sinun äitisi on.
      Kyllä sinunkin äitisi rakastaa sinua kauheasti niin minäkin rakastan tytärtäni, minä vaan olen sellainen en "osaa puhua tyyppi".
      Yleensä silloin kun tyttäreni on luonani niin me riidellään ja huudetaan, tunteet on koetuksella.
      Yleensä on helpompaa kun puhutaan vain muutama ninuutti mutta puhelun kestäessä kauemmin niin sanasota siellä on. Jostakin syystä meillä on vain niin erilaiset näkökannat. Ole huoletta kyllä äitiäsi kiinnostaa mitä puuhaat ja teet niin minäkin seuraan tytärtäni vaikka en soittele. Rakastan lastani ylikaiken vaikka saatan olla oman tyttäreni mielestä tunnevammainen. Et sinä ole äidillesi taakka, tulet vielä huomaamaan sen. Mitä parhainta jatkoa sinulle ja toivottavasti pystyt käsittelemään asian ettet ole ainoa lapsi ongelman kanssa. On meitä tunnekylmiä äitejä muitakin.

      • skorppari mutsi

        ei ole horoskoopista kiinni tuo rakastaminen.


      • 47 v.
        skorppari mutsi kirjoitti:

        ei ole horoskoopista kiinni tuo rakastaminen.

        Ei horoskoopimerkillä ole mitään tekemistä tämän" kylmän äidin-syndrooman" kanssa!Äitini on vesimies ja hänenhän pitäisi siis olla määritelmän mukaan auttavainen, lojaali, ihmisten ystävä...
        Ätini on aina sortanut minua kaikella tapaa. Nuorempi sisareni puolestaan on ollut se joka tekee kaiken elämässään oikein ja on täydellinen...Minä olin perheessämme se joka viimekädessä huolehdin sisrestani ja kotitöistä kun vanhempani olivat useita viikkoja riitojensa vuoksi mm. puhelakossa. Eli meillä siis rooli päälaellaan: minä vastuunkantaja ja äitini vetäytyi kylmäkiskoisesti vastuustaan. Ja näin se on jatkunut monien ikävien kokemusten myötä jo 30 vuotta. Tosin ymmärsin, ensimmäisen lapseni syntymän jälkeen, että minun on katkaistava suhteeni äitiin.Hän ilmoitti kylmästi minulle, ettei halua olla mummi, kuultuaan kahvipöydässä tulevasta ensimmäisestä lapsenlapsestaan.Siinä sitä äidinrakkautta kerrakseen! Hän ei myöskään tullut häihini, syytä en tiedä vieläkään. Niinpä jätin hänet, ei ollut muuta vaihtoehtoa kiusaamisen lopettamiseksi. Karua mutta totta, toisaalta elämäni on parempaa ilman jatkuvaa pelkoa, kiusaamista,moittimista, alentavaa käytöstä...


    • Kyllä järjestyy!

      Ei toivottu tyttö:lle

      Vieläkö lienet tällä palstalla? (30.5)

      Mene puhumaan jonkun kanssa ihmeessä!
      Tilanteesi on niin vakava, että täällä olevat neuvot eivät riitä.

      Nähtävästi äitisi on katkera isällesi ja "kostaa" näin.

      Mikään ei ole sinun syytä, pikkuinen! Sinä synnyit viattomana ja sinä kaipaat äidin/isän rakkautta ja hellyyttä, - niin kaikki lapset kaipaavat.

      Ok, äitisi on kehittymätön ja tyhmä.
      Mitä sinä teet silloin?

      Olet niin fiksu, että otat asian esille tällä palstalla.

      Ovatpa hölmöjä vanhempia, kun siitä syystä että olet tyttö saat katua!
      Eihän se ole sinun syy, vaan heidän... (Johtuu isästäsi, isä määrää lapsen sukupuolen).

      Mene juttelemaan jonkun kanssa, tilaa aika, ja tulet huomaamaan, että elämäsi järjestyy!

      Kaikkea hyvää sinulle, kulta pieni!

    • narskun uhrit

      Äitisi on narsisti. Saat vertaistukea myös Narsistien uhrien tuki ry:n toiminnasta. Narsistit aiheuttavat henkistä pahoinvointia (Rikoslaki LUKU 21 § 5). Äitisi kuuluu pakkohoitoon.

    • Samoja kokemuksia

      Hyvin tuttua tekstiä..

    • rerewrrr

      Tuttua tekstiä indeed

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe