Onko kenelläkään tietoa tuosta työkkärin kautta järjestyvästä työharjoittelusta? Siitähän maksetaan joku 23 euroa per päivä, mutta se ei oikein riitä asumiseen. Pystyykö työnantajan kanssa sopimaan vähän vapaammin noista työajoista(eli tekee vähemmän kuin 6 h päivässä), vai valvooko Työvoimatoimisto kuinka tarkasti noita työharjoittelijoita? Eli tekeekö tarkastuskäyntejä ja muuta sellaista?
Työkkärin Työharjoittelu
9
7052
Vastaukset
- Tankero
Työvoimatoimiston työharjoittelussa ollessasi saat työmarkkinatukea 23,16 € per arkipäivä ja ylläpitokorvausta 8 € per arkipäivä ( tai korotettua ylläpitokorvausta jos käyt harjoittelussa asuinpaikkakuntasi ulkopuolella).
Sekä saat asuntoosi asumistukea! Mene www.kela.fi ,siellä on laskurit, joissa yleisen asumistuen laskuri.
Työnantajan kanssa voi sopia tunneista.
Onko selvä? :)- että..
Jos et oo käyny ammattikoulua tai olet alle 25, ni et saa ylläpitokorvausta!
- Tankero
Ei tee tarkastuskäyntejä, ei siihen riitä resurssit...
- mie
Vaikuttaako puolison tulot tuohon työmarkkinatukeen ja ylläpitokorvaukseen?
- jotain kokenut
Itse olin työharjoittelussa n.½ vuotta syksyllä -02. Rahaa maksettii sillon 22,75e/päivä, mut se on sit varmaa muuttunu. Minä en saanu mitää muuta kuin sen rahan. En siis mitää ylläpitokorvauksia!
- huh huh
Itse näen asian näin: Jos yrittäjä ottaa työkkärin kautta tai muutenkin tuntemattoman henkilön työharjoitteluun niin siinä hän ottaa aina tietyn riskin. Koska harjoittelu kestää yrittäjän kannalta lyhyen aikaa, ei hän varmaankaan kovin vaativia tehtäviä teetä etenkin jos tehtäviin pitää perehdyttää kunnolla, tästä seuraa että jonkun pitää olla vahtimassa ja se taas syö lisää katetta.
Sitten kun osaa tehdä töitä itsenäisesti, luulisi yrittäjän pitävän sinut maksimiajan töissä. Eri juttu on sitten mitä tapahtuu harjoittelun jälkeen, mutta kyllä tuo harjoittelijana olo kertoo muillekin työnantajille sen että haluja töihin on. - vuonna -96
olin -96 talvella työharjoittelussa työkkärin kautta. Sain saman, mitä työttömänä olisin saanut. Kyllä kai noista työajoista voi sopia, mutta ei se 6 tuntia ole paljon. Minun aikana työkkäristä ei kukaan käynyt tarkastuskäynnillä. Olin muuten harjoittelussa vain 3 kk.
- TYöharjoittelu
Jos on työharjoitteluun menossa niin kannattaa kyllä katsoa minne on menossa. Itse olin 3 kuukautta työharjoittelussa yhdessä kaupassa ja sain kyllä ihan tarpeekseni. Eli en saanut työstä sen enempää rahaa kuin työttömänä ollessani, eli rahallisesti en hyötynyt mitenkään ja vielä asun yksin eli kaikki on maksettava pienestä työttömyyskorvauksesta joka ei riitä mihinkään.
Jouduin tekemään 8 tunnin työpäiviä koko 3 kuukauden ajan, vaikka oikeasti olisin saanut tehdä korkeintaan 6 tunnin työpäiviä ja kaikesta paistoi niin läpi että koko yritys vain hyötyy siitä että olen ilmainen työntekijä. Jouduin monena päivänä tekemään ylitöitä, eli pahimmassa tapauksessa työpäiväni oli 8,5 tuntia ja vielä kun minulle opetettiin kassatyöskentely niin kassalla vasta yhtä painajaista oli olla. Kukaan ei päästänyt syömään, ei kahville. Istuin usein neljäkin tuntia kassalla putkeen ja ruokatunnin aika oli jo ollut aikoja sitten ja nälkä kurni suolia. Oli pakko jo siinä vaiheessa käydä kysymässä joltakin päästäisikö hän minut syömään.
Ja kaikki tämä pienellä työttömyyskorvauksella, yritys vain sai orjatyövoimaa.
Työharjoittelu pois!- pertsa
Onko 6tuntia päivässä maksimi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161382Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658