Kuinka paha asia silikoni oikeasti on shampoossa. Mulla on tällähetkellä shampoo jossa on silikonia mutta ei sls, sles, propylene glycol eikä parabeeneja. Mut silikonia tosiaan on. Jos silikoni on dimethicone nimellä niin eikös se tarkoita että on veteen liukeamatonta? ei siis yhdistettä. Shampoossa on kuitenkin paljon muita aineita voiko nämä aineet yhdessä dimethiconen kanssa tehdä siitä vedellä liukenevan? hyvä shampoo kun on ja tykkään tosiaan kun sls:ää sun muuta ei ole. Lisäksi hiukset ovat ruvenneet kasvamaan takaisin kohtiin josta ennen lähti eli parempaan päin hiukset menossa. Ajattelin vain että mahtaako tuo silikoni kuitenkin olla pahasta jotenkin sellainen käsitys että sls olisi luokassaan yhtä pahaa hiuksille kuin silikoni. Olisi myös kiva tietää jotain hyviä shampoita jossa ei näitä kyseisiä aineita eikä silikonia olisi ja jotka sopisi lättänille hiuksille. Vinkkejä siis myös kaipailen.
silikoni shampoossa
9
1463
Vastaukset
- järki käteen
Silikoni ei ole pahasta. Tämä hypetys silikonittomista tuotteista johtuu tästä luomuhippimaailmanparantaja-buumista. Joskus peloteltiin että hiukset putoo silikonien takia päästä :D ei ole pudonnu.
Toki välillä kannattaa pestä silikonittomilla ettei tukka mene "ylihoidetuksi" ohueksi luiruksi. Käytä vain lempishampootasi rauhassa- ei silikonille
Mietippä vielä. Silikoni tukkii päänahan ja imeytyy päähän. Päänahka alkaa kutisemaan ja hiukset lähtevät. Miksi käyttää silikonia hiuksiin kun voi saada silikonittomilla tuotteilla yhtä sileät ja hyvin hoidetut hiukset melkeimpä samaan hintaan? Mutta jokaisen oma asia jos haluaa altistaa itseään silikonille. Minä ainakin haluan oikeasti hyvin voivat hiukset enkä vain sellaisia jotka näyttävät hyvin voivilta vaikka oikeasti silikoni kerros on hiuksen pinnassa. Methicone yms muut cone päätteiset aineet ovat silikoni peräisiä. Useat suuret hiustenhoito firmojen aineet sisältävät silikoni peräisiä aineita. Suomalaiset tuotteet harvemmin sisältävät silikonia ja ovat halpoja, kotimaisia ja tehokkaita. Lumene ja cutrin ovat hyviä mutta myös muita löytyy
- ap
No hyvä sillä harmittais olla käyttämättä tota shampoota nimittäin hento luonnonvaalea hiukseni ei lättänöidy silikonista mitä tuossa mun volume shampoossa on ja kaiken lisäks hiukset saa oikeasti kunnon voluumia ilman mtään lisätuotteita ja hoitoainettakaan en tarvii. Jatkan siis käyttöä ja hankin vaan jostain jonkun hyvän syväputsarin, tosin hirmuisen vaikea löytää kun kaikissa melkeinpä on sls:ää. Ei kun siis nettiä selaileen ja ettimään, luulis ees joku löytyvän.
- juupsjoopskylkyl
Minulla tukka pysyy tuuheana kun pesen 2-3 kertaa viikossa silikonishampoolla (estää hamppuuntumista) ja muina päivinä (kyllä, pesen joka päivä jos joku nyt kauhistelee) silikonittomalla shampoolla ja hoitoaineella.
Edullinen ja hyvä vaihtoehto vaikkapa ihan Rainbown Mieto shampoo ja hoitis.
Eikä tukka ole mennyt ylihoidetuksi luiruksi, halvempikin vaihtoehto kuin syväpuhdistukset. - Ei silikonia
Itsekin käytin ennen silikonishampoota, saihan sillä silkkimäisen upeat hiukset. Tästä mainitsin silloiselle kampaajalleni kuinka löysin ihan mahtavan shampoon. Vastaukseksi sain, että silikoni tukkii päänahkaa (tai jotain tälläistä) ja saattaa aiheuttaa hilsettä. Enpä enää osta silikonituotteita ja saan silti upean silkkiset hiukset.
- fdfdsfdfd
Ekoshampoista hyviä on Be saven- tuotteet!
http://www.biodelly.com/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/26112008-115190/Products/108008
Esim. tuo on todella hyvä! ollut jo vuoden käytössä. Ei sisällä silikonia tai muita synteettisiä kemikaaleja. Pesee hyvin, ei jätä rasvaiseksi. Tuoksu on kiva. Todella hyvä hintakin :) Saa esim. ruohonjuuresta ja vaikak tuolta Biodellystä, mikä on todella hyvä nettikauppa.
Itse en shampoossa siis käytä ollenkaan mitään silikoneja, mutta nyt olen alkanut käyttämään normia marketti hoitsikkaa (silokonillinen luulisin), koska omat hiukseni tarvitsevat sitä silikonia. Kahden vuoden hoitoainelakko teki hiuksistani megahuokoiset! Ei siis välttämättä tee edes hyvää tuollainen silikonittomuus. Toki kaikki ylimääräinen kemikaaliskeida ei ole hyväksi, mutta jokainen voikin valita ne kemikaalit mitkä itse kokee tarpeelliseksi.
Silikonit eivät todellakaan ole pahimmasta päästä! ja hiuksissa ei kyllä vaikuta negatiivisesti juuri ollenkaan, muuta kuin max. lässäämällä tukkaa. - ap
Olen itse asiassa käyttänyt tuota BeSave shampoota ja aluksi tykkäsin siinä todella paljon, mutta hetken kun olin sitä käyttänyt niin jotenkin sen teho meni. Se sai hiukseni jotenkin lättänäksi ja likaisen näköiseksi ja melkeinpä heti pesun jälkeen siis sellaiseksi mitä suurin osa silikoni shampoista saa aikaan. Olen jo melkein miettinyt että pääsisikö lättänistä ja likaisen näköisistä hiuksista eroon siten, että värjäyttäisin hiukseni, kun se on melkein ainoita tapoja millä hiukset saisi edes vähän "kuivemmaksi". Nyt kun oma väri on ollut niin hiustenpesu on tullut vaan haastavemmaksi. Silloin kun hiuksia vielä värjäsi niin ongelmaa ei ollut.
- jeps44343
Mun päänahalle ei vaan silikonilliset tuotteet sovi, joten käytän ihan kotimaista berberin XZ hiustenhoitotuotteita (silikonittomia).
Joskus aikoinaan käytin sellaisia hoitotuotteita, missä sekä shampoossa että hoitoaineessa oli silikonia. Hiuksista tuli lättänät, päätämyöten menevät ja juuri se, että pesun jälkeen ne kyllä näyttivät silikonikerroksen ansiosta hyväkuntoiilta, mutta totuus oli aivan toinen.
Päänahkani kärsi myös merkittävästi ja silikoni aiheutti sen, että minun piti käydä joka päivä pesemässä hiukset, että näyttäisivät edes siedettäviltä. Joskus hiukset menivät likaisen näköisiksi jo samana päivänä.
Sain tarpeekseni ja ostin aluksi kokeeksi silikonitonta shampoota. Noin viikon ajan hiukset olivat enemmän ja vähemmän "hampun" näköiset eivätkä oikein tahtoneet asettua. Mutta sitten hiuksista tuli jopa paljon paremman näköiset kuin silikonin kanssa ikinä!
Hiusten kunto on kohentunut huomattavasti (tosin olen parantanut hiustenhoidon suhteen monta muutakin seikkaa). Mutta omalle tukalle eivät silikonit kertakaikkiaan sovi.
Silikonin vaarallisuudesta ja haitallisuudesta en tiedä, mutta minun hiukseni ja päänahkani siitä ainakin kärsivät.- ammattilainen...
Just oma kampaaja kertoi, että silikonilla terästetyt hiukset ovat vaikeat värjäyksen kannalta koska väri ei imeydy riittävästi tai jotain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803