Kun lukee tätä palstaa, on ihan ihmeissään tätä valitusten määrää. Täällä hylätyt ja hylkääjät arvostelevat treffikumppaneiden ulkonäköä. Katsokaa hyvät ihmiset vähän ympärillenne, katsokaa pariskuntia. Ovatko he yleensä hyvännäköisiä, hoikkia, täydellisiä? Eivät ole. Onnellisia saattavat silti olla. Tämä netti hakeminen tekee ihmiset ihan idiooteiksi, yritetään täältä löytää jotain täydellisyyttä, jollaista ei ole olemassakaan, kun ei löydetä, haukutaan perään kaikki. Katsokaa nyt ihmeessä vähän peiliin. Ei ihme, että on niin paljon yksinäisiä, onnettomia ihmisiä. Unohtakaa kriteerit.
Missä realismi?
7
184
Vastaukset
- minkäs teet
Totta, mutta kun nämä luulevat olevansa vaate- tai auto-ostoksilla.
- v.1979
Realismi loppu....vuonna 1979
- ruma mies
Netissä ei ole realismia.
- TT
Niin... Mutta ei vika ole pelkästään netissä. Tv:ssä ei pahemmin muuta näekään kuin kauniita/komeita, hoikkia ja menestyviä ihmisiä. Lukemalla naistenlehtiä voi vielä hyvin vaihvistaa tätä käsitystä siitä, millaisia ihmisten PITÄISI olla. Cosmosta voi lukea kaikenmaailman kikat siihen, miten saa vielä vähän tiukemmat pakarat tai kuinka miehet haluavat milloin mitäkin. Ja varmasti ihan samanlaisten paineiden alla ovat miehetkin.
Itse ainakin koen olevani ristiriitaisessa tilanteessa, kun toki olen tarpeeksi fiksu noin teoriassa tämän tajutakseni, mutta käytäntö onkin ihan eri asia; tapaan kivan miehen, mutta jos kyseinen herra ei ole melko tiukoilla (median luomaan kuvaan perustuvilla) kriteereilläni sekä hyvännäköinen, tyylitajuinen, menestyvä että älykäs, on takaraivossa kokoajan se ääni, joka muistuttaa ettei pidä tyytyä. Että jos vielä vähän kiinteytän, niin varmaan löydän jonkun paremman. Tyhmää? Kyllä. Mutta itseään ei oikein voi pakottaa ihastumaan keneenkään tai pitämään ketään seksikkäänä.
Kannattaa katsoa tämä video, selittää mielestäni aika hyvin sen, miksi ihmiset eivät tyydy mihinkään "todelliseen", kun ihanteet on luotu photoshopilla...
http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U
Onglema vaan on se (ainakin minulle), että kun kerran on "onnistunut" luomaan tällaisen kauneusihanteen, ei siitä tunnu millään pääsevän enää eroon. Ihan sama miten paljon tiedän, että mallit lehdessä on photoshopattu, ei se saa omaa peilikuvaa näyttämään sen paremmalta, eikä sen puoleen vastakkaista sukupuoltakaan.
Varmaan aika harva on tyytyväinen omiin tiukkoihin kriteereihinsä, mutta valitettavasti on kovin vaikeaa olla onnellinen sellaisen ihmisen kanssa, jota ei pysty pitämään tarpeeksi hyvänä.- ei kiva
Katsoin videon, siis, suuri kusetus. Juuri sen vuoksi naisilla suuret paineet. Tosielämässä oikeat kaunottaret vähissä. Tästä ei voi päätellä muuta, kuin, että kumppanin voi löytää vain reaalimaailmasta. Täältäkin löytyy näitä profiileja, joissa paljon kuvia nuoruusvuosilta, vieraskirja vilisee kehuja, mutta profiilit ovat olleet täällä vuosia, joten suuri kusetus siinäkin, eihän nämä daamit enää uskalla treffeille, koska tietävät itse, että kuvansa eivät ole enää realistisia. Ovat itsekkäitä narsisteja ja nauttivat typerien miesten vieraskirjaviesteistä. Ei täältä tosiaan kumppania löydy, jos ei muuteta asennetta.
- Mietin näin
Nykyään ei tarvitse olla kenenkään kanssa vain siksi, ettei yksin pärjää. Miksi ei siis etsisi kumppania, jonka kanssa oikeasti viihtyy? Jokaisella on tietysti omat kriteerit siitä millaisen kanssa viihtyy, mutta miksi pitäisi alkaa seurustelemaan sellaisen kanssa, josta ei ole tosissaan kiinnostunut?
Vain siksi, että jonkun muun mielestä pitäisi niin tehdä? - Seline
Mun profiilikuvaa ei ole photoshopattu ja se on kolmisen kuukautta vanha. Kampaajalla kävin kuvan ottamisen jälkeen, mutta muuten olen pysynyt aivan samanlaisena, painossa myös. Viesteistä päätellen moni pitää kauniina. Eli olen oikeasti tän näköisenä olemassa ja uskallan olettaa, että oikeasti joku pitää mua hyvännäköisenä. Siinä realismia.
Lopeta vinkuminen. En tajua, miksi ihmiset, miehet ja naiset, arvostelee toisten kriteerejä. En pidä ihmisistä, jotka tietää, miten muiden pitäisi elää. Sulla on valinnanvapaus ja niin on muillakin. Kai nyt saa unelmoida, että oma kumppani miellyttää silmää? Jopa Repa 55 v 120 kg saa haluta kolmekymppisen aerobicohjaajan, se on ihan Repan asia. Ja niiden aerobicohjaajien, joille Repa lähettelee viestejä.
Mun mielestä treffit-sivustolla on useita komeita miehiä. Oletan, että harva on muokannut niitä paitsi ehkä värien kontrastia. Ihmisiä, jotka on oikeasti hyvännäköisiä ja ihmisiä, jotka pitävät joitain muita ihmisiä kadulta hyvännäköisinä, on olemassa. Joten etköhän unohda, mitä "muut ihmiset" jauhaa ja keskityt omiin kandidaatteihisi. Hymy pyllyyn =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481239Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101179- 131123
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753