Tässä taustatiedot: Olen vajaa kolmekymppinen nainen ja seurustellut tulevan aviomieheni kanssa 5 vuotta. Mies on kanssani saman ikäinen. Olemme menossa loppukesällä naimisiin. Meillä ei ole lapsia.
Ja jos se minusta on kiinni niin ei ehkä myös tulekaan.
Olemme koko seurustelumme ajan olleet yhtä mieltä siitä, että lapsia ei yritetä ennen kolmekymppisiä. Nyt tuo pelottava merkkipaalu alkaa kuitenkin lähestyä uhkaavasti. Mitä enemmän ajattelen elämääni lasten äitinä, sitä pahemmalta minusta tuntuu. Olen yrittäjä ja poistuminen kuvioista äitiyslomien ja lasten vauvaiän ajaksi voisi olla kohtalokasta firmalleni. Mieheni ei tienaa keskivertojannua enempää, joten pelkään jo nyt minkälainen taloudellinen katastrofi meitä saattaakaan uhata. Tuloni ovat täysin sidottuja omaan panokseeni yrityksessäni ja niiden loppuminen pelottaa. Samoin kontaktien kadottaminen.
Mieheni on siinä uskossa, että niitä lapsia kuitenkin yritetään "piakkoin". Olen tähän asti ajatellut niin, että voinhan minä perustella miehelleni lasten hankkimisen ajankohdan vielä myöhemmäksi, mutta nyt olen tajunnut sen, että en ehkä halua lapsia ollenkaan. Ikinä.
Minun on varmaan pakko kertoa tämä miehelleni ennen häitä ja pelkään hänen jättävän minut tämän takia. Kyse ei kuitenkaan ole ihan pikkuasiasta. tai sitten hän ei jätä minua vaan menemme naimisiin ja hän luulee että pääni ajan kanssa vielä kääntyy.
En kuitenkaan usko näin käyvän. Haluan keskittyä uraani ja yritykseni kasvuun ja taata itselleni ja miehelleni mukavan ja hyvin toimeentulevan elämän. Etelänmatkat ja muut reissut ovat aina kuuluneet elämäämme. En halua luopua maailman näkemisestä.
Ja oikeastaan en edes pidä lapsista. Haluan jatkaa elämääni näin, ilman niitä. Haluan saada päättää omista tekemisistäni ja haluan voida tehdä töitä ilman huolta siitä, että en näe lapsiani tarpeeksi. Ja haluan paremman elintason kuin itselläni oli lapsena. En tahdo joutua katsomaan kaupassa mitä ostan, ja laskemaan varojen riittämistä.
Onko täällä kenelläkään ollut samaa tilannetta? Miten olette asian ratkaisseet?
Miten tästä eteenpäin?
1
81
Vastaukset
- 5 + 19
Lapsia ei pidä tehdä, ellei ole valmis uhraamaan omia henkilökohtaisia tavoitteitaan. Älä missään nimessä lähde siihen leikkiin miehen miellyttämiseksi.
Miehesi tosiaan saattaa jättää sinut -- hänen jopa kuuluu jättää sinut -- lapsiasian takia. Olet pitänyt hänet hienoisella huijauksella lupailemalla lapsia mahdollisesti tulevaisuudessa, mutta älä korjaa virhettäsi vielä pahemmalla virheellä. Sinun pitää nyt vakaasti ilmoittaa miehellesi, että on hyvin mahdollista, ettet ikinä suostu lastentekoon.
Minäkään en lapsia kaivannut ja tajusin, että lapset "tuhoavat" entisen elämäni. Mutta tiesin, että vaimo oli aina lapsia kaivannut, joten lähdin leikkiin mukaan. Elämä mullistui vielä paljon enemmän kuin olin osannut odottaa, mutta loppuun asti meinaan homman vetää niin hyvin kuin taidan.
Sitä en osannut odottaa, että lasten synnyttyä rakastuin heihin pohjattomasti. En vieläkään pidä lapsista, mutta omiani rakastan enemmän kuin omaa elämääni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780