Miehet lupailevat tyttöystävilleen ja vaimoilleen asioita joita ei ne sitten kuitenkaan kovinkaan usein pidä. Mutta kamuille luvatut asiat pidetään.
Siis mulla on kokemusta tälläisestä lupailusta nyt kysynkin mitä miehelle itselle merkitsee omat lupaukset?
Onko se vaan tapa siirtyä nopeasti hetkestä seuraavaan ilman mitään painoarvoa.
Esim. Mies lupaa juoda fiksusti illanvietoissa kavereiden kanssa mutta tuleekin ihan pää jäässä kotiin muutama tunti myöhemmin kun on sovittu. Mies tietenkin ekaksi lupasi tulla ajoissa. Näitä toistuu eri asiayhteyksissä ja mies itse jälkeenpäin kyllä pyytää anteeksi kun nainen näyttää hapanta naamaa ja olettaa että asia oli sitten siinä ja nyt vaimo voisi taas olla oma ihana itsensä.
En epäile mieheni rakkautta mua kohtaan mutta ihmettelen kovasti miksi se lupailee asioita joita ei pysty pitämään. Monella naisystävälläni on samanmoinen selittelijä ja lupailija omissa nurkissaan.
Viimekertasen tempauksen jälkeen mun usko omaan siippaani on jo mennyt enkä ole kahteen viikkoon häntä nähnytkään omasta halustani. Hän ihmettelee nyt ihan kauhiasti tätä tilantetta ja lähettelee lepyttelyviestejä mutta ei kuitenkaan tunnu tajuavan kuinka on loukannut mua. Se on itse loukkaanutunut kun mä olen niin kylmä.
No kiinnostaisi tietää miehet oletko sä tehnyt lupauksia vaimollesi jota et ole pitänyt. esim juomisen suhteen? Uskooko mies itse omiin lupauksiinsa?
Mua surettaa ihan hitosti kun tykkään miehestäni mutta kun se on idiootti.
Miksi aina lipsahtaa ?
4
79
Vastaukset
- Suu auki ja puhu
Miehelläsi tuntuu olevan huomattavasti erilainen käsitys lupaamisesta kuin sinulla. Sinulle lupaus tarkoittaa sitoutumista asian noudattamiseen, hän taas saattaa nähdä lupauksen korkeintaan tavoitteena, josta voi jäädä jälkeen.
Tämähän ei tarkoita, että miehesi kohtelisi kaikkia sinulle tekemiään lupauksia samalla tavalla. Hänen suhteensa alkoholiin ja seurassa juomiseen on vain niin vahva, että on suorastaan pakko kallistaa kuppia kaveriporukassa. Saattaa olla myös, että hän lupasi sinulle vain, jotta suostuisit päästämään hänet rattoilemaan, josta hän näyttää nauttivan suhteellisen paljon. Ehkä hän häpeää juomistaan tai ehkä hän pelkää, että nainen tulee ja vie miehen elämästä yhden suurimmista iloista.
Keskustele miehesi kanssa, mutta älä keskustele lupausten pettämisestä, vaan siitä, mitä lupaaminen miehellesi tarkoittaa. Sano, että sinusta alkaa pian tuntua, ettet voi luottaa häneen ollenkaan. Sano, että annat miehesi lähteä kaupungille juhlimaan, jos hän rehellisesti kertoo siitä ilman imeliä sokerikuorrutuksia. Kuoreen sulkeutuminen ja katkeroituminen näyttää tuhoavan suhteenne sekä välisi mieheen. Juttele hänen kanssaan avoimesti, kyllä idioottikin pystyy istumaan alas ja juttelemaan, sillä ei hänkään näytä nauttivan nykytilanteesta.- Ap kiittää
Kiitos. Et tiedäkkään mikä oivallus tästä tuli. Pitkä juttu mutta taisit tehdä ainakin tämän päivän hyvän työsi =) Ymmärsin jotain mitä en olisi ymmärtänyt ilman sua. Ja taisit just tehdä mun miehestänikin onnellisemman miehen viisastuttamalla sen naisen. Se oikeasti haluaisi olla rehellinen mutta meikä on ollut hiukka hankala ottaan vastaan sitä.
Tein joskus, mutta huomasin niiden pitämättömyyden olevan suurempi ongelma kuin tekemiseni, joten lopetin. Aivan kuin kirjoititkin.
Esimerkiksi eilen minulla oli seuran kevätkauden päättäjäiset. Sanoin Rouva Ratikalle, että olen ottanut seuraavan päivän töistä vapaata ja tulen kotiin todennäköiseti viideltä aamulla, jos vain jalat kantavat.
Tulin kuitenkin ilta yhdeksältä kolme kaljaa juotuani ja tulin tänään seitsemäksi töihin. Näin toimien aiheutan ylensä positiivisen yllätyksen kaikille.
Eri asia tietysti, jos olet niin pirttihirmu ja poikaystäväsi vastaavasti munaton luuseri, ettei hän voi tavallani toimia. Noh, miten on?- Alkup.
No olen ollut viime aikoina melkoinen pirttihirmu myönnän ja verbaalisesti mies jää auttamattomasti kakkoseksi. Tunteeni välillä vatkaavat puolelta toiselle ja turhautumistani purkaan usein mieheeni.
Olen ihana silloin kun käsilläni on niin paljon tekemistä että en kerkiä miettimään turhia jä pähkäilemään turhia.
Olen ominut vastuuta arjessa kyllä likaa ja mies on antanut suosiolla minun niin tehdä. Uuvun välillä sen alle ja tunnen turvattomuutta hieman boheemin ajatusmaailman omaavan mieheni rinnalla.
Mies on kiltti mutta ei täysin munaton. Omalla osaalueellaan hän on menestynyt ja kunnianhimoinen eli urheilussa ja tekniikassa.
Tuo tunnepuoli on kyllä enemmän esillä pienessä pöhnässä ja yhdessä ollessamme siitä saan sitten nauttiakkin mutta selvin päin puhutaan asiaa. Mies on munaton sanomaan ei minulle tai muille ja rajoja ei hän aseta minulle eikä ilmeisesti itselleenkään?
Se pelottaa välillä ja aiheuttaa sitä että "jäkätän" avoimesti kun mies on lähdössä rientoihin poikien kanssa. Olen tullut myös petetyksi aikaisemmassa suhteessani. Puhun kuitenkin avoimesti peloistani ym miehelleni ja toivoisin totta vie että hän tajuaisi olla pettämättä lupauksiaan tai olla lupaamatta jos ei aio pitää. Ehkä hän pelkää olla rehellinen minulle kun jäkätän ja siksi lupailee mitä sattuu? Silloin alussa kun en jäkättänyt rakkauden huumassani hän kyllä näytti avoimesti huonot juomatapansa myös minulle ja oli aikamoinen possu päissään. Minä iloisesti huolehdin ja mies sai relata. Nyt tämä on ollut tätä ja minä en ole enään niin huumassa että jaksaisin niin iloisesti huolehtia ja kun tunnen miehen en tykkää että possuilee baareissa. Se tuntee mut ja tietää että loukkaanun noista lupauksista mutta ei tajua kuitenkaan kuinka paljon ja että nyt raja oli tässä mulla. Miten saan sen tajuaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475535Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612516Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181930Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1501791No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol361682- 171663
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5142881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome181135Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771108Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah62919