http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/rasasen-uskontoviittauksesta-kommenttimyrsky-han-voisi-olla-ihan-hiljaa/art-1288473408075.html
Minä haluaisin että Suomessa olisi sisäministeri. Odottaisin, että hän osaa toimessaan käyttäytyä tavalla, joka kunnioittaa uskonnonvapautta. Oman kirkon tai firman lobbaus ei kuulu asiaan.
Ei tulla siihen käännyttämään. Itse uskontoa vastaanhan minulla useinkaan ei ole niin sitten mitään, mutta käännyttäminen on sitä että tullaan toisten tontile.
Onko jokin paikka, jossa voin mellastaa asiasta? Onhan jo pantu pystyyn jokin pulju, joka vaatii sisäministerin vaihtoa?
nyt ärsyttää
25
151
Vastaukset
- Parhaiten voit vaiku
.
Parhaiten voit vaikuttaa äänestämällä oikeamielisiä perussuomalaisia
Har!
.- puskalisko
Bjarne Kalliksen aikoihin pidin puolueesta paljon enemmän. Tosta naisesta en ole (poliitikkona) pitänyt koskaan.
- puskalisko
se on tragikoominen puolue. Älyttömintä on, että ne hutunkeittäjät ovat välillä oikeassa mutta väärillä perusteilla, eivätkä itse koskaan tajua näiden asioiden eroa.
- Komendantti Höss
Har-mies on vannoutunut demari
- Parempi edes joskus:
puskalisko kirjoitti:
se on tragikoominen puolue. Älyttömintä on, että ne hutunkeittäjät ovat välillä oikeassa mutta väärillä perusteilla, eivätkä itse koskaan tajua näiden asioiden eroa.
.
Parempi edes joskus olla jossakin oikeassa kuin olla jatkuvasti väärässä
Har!
. - puskalisko
Parempi edes joskus: kirjoitti:
.
Parempi edes joskus olla jossakin oikeassa kuin olla jatkuvasti väärässä
Har!
.se oli oikeesti hyvä se hakkaraisen viimeisin tempaus
- Entäs tämä?
puskalisko kirjoitti:
se oli oikeesti hyvä se hakkaraisen viimeisin tempaus
- Kaasun herra Höfle
Komendantti Höss kirjoitti:
Har-mies on vannoutunut demari
Minusta har-juipero on persu.
- Nylandbunde
puskalisko kirjoitti:
ta lungt nu Ödlagävel
Haaveesi ei toteudu niin pitkään kun Suomessa on poliittisesti valittu ja politikoista koostuva hallitus. Ja minusta virkamieshallitus ei oikein sovi nykyiseen demokratiaan. Virkamiesten tehtävä on pistää käytäntöön kansan valitsemine politikkojen säätämiä lakeja. Jos joku haluaa sotkea politiikan ja uskonnon, niin äänestäjät kertokoot asiasta mielipiteensä vaaleissa.
Eikä sillä, ettäkö minä uskonnottomana pitäisin sen enempää Päivi Räsäsestä, hänen uskonnollisesta vakaumuksestaan, puolueestaan kuin politiikastaan. Mutta minusta hänellä on oikeus siihen.
Joku ateismi-palsta varmaan sopii mellastuspaikaksi. Tosin minä en kannata ateismiakaan.- Rauhallisena Agnosti
.
Rauhallisena ja harkitsevana Agnostikkona minua häiritsee Räsäsen rähinä uskontoasioista jatkuvalla syötöllä eläimen raivolla
. Rauhallisena Agnosti kirjoitti:
.
Rauhallisena ja harkitsevana Agnostikkona minua häiritsee Räsäsen rähinä uskontoasioista jatkuvalla syötöllä eläimen raivolla
.Niin minuakin, mutta silti hänellä on mielestäni siihen oikeus. Minua häiritsee myös ihmisten hinku pakottaa ajattelemaan ja elämään tavallaan. Suvaitsevana ihmisenä en siksi haluaisi sensuroida edes Räsästä.
- Dallapee orkka
Ratikkakuski kirjoitti:
Niin minuakin, mutta silti hänellä on mielestäni siihen oikeus. Minua häiritsee myös ihmisten hinku pakottaa ajattelemaan ja elämään tavallaan. Suvaitsevana ihmisenä en siksi haluaisi sensuroida edes Räsästä.
Suvaitsevana? Ammutaan makoilevat stallarit. Höhöhöhöhöö!
Dallapee orkka kirjoitti:
Suvaitsevana? Ammutaan makoilevat stallarit. Höhöhöhöhöö!
Minä haluan lopettaa vastikkeettoman rahan jakamisen, sinä haluat ampua ihmisiä. Siinä on vissi ero, jonka ymmärtäminen vähä-älyisille tietysti on haasteellista.
- Puska jane
Ratikkakuski kirjoitti:
Minä haluan lopettaa vastikkeettoman rahan jakamisen, sinä haluat ampua ihmisiä. Siinä on vissi ero, jonka ymmärtäminen vähä-älyisille tietysti on haasteellista.
Heh, kiitti vaan vähä älyttelystä. Menit provoon. ;-)
- puskalisko
minusta uskonto ja politiikka eivät sovi yhteen. Se on muuten (ortodoksisen) kirkonkin kanta. Minä en halua sisäministeriksi mitään lahkolaista.
Eikös muissa Pohjoismaissa tällaista kirkko ja poliitiikka-erottelua jo ole? - puskalisko
Ratikkakuski kirjoitti:
Niin minuakin, mutta silti hänellä on mielestäni siihen oikeus. Minua häiritsee myös ihmisten hinku pakottaa ajattelemaan ja elämään tavallaan. Suvaitsevana ihmisenä en siksi haluaisi sensuroida edes Räsästä.
skarppaahan nyt, Ratikan setä :-)
Oliko Ilkka Kanervalle oikeus lähettää Johanna Tukiaiselle niitä tekstiviestejä? Tietysti oli, eikä Tuksukaan ollut yhtään pahoillaan ainakaan vastauksista päätellen. Mekkala nousikin siitä, oliko meillä sopiva henkilö ulkoministeriksi. - Leif ja Sari Essaiya
puskalisko kirjoitti:
minusta uskonto ja politiikka eivät sovi yhteen. Se on muuten (ortodoksisen) kirkonkin kanta. Minä en halua sisäministeriksi mitään lahkolaista.
Eikös muissa Pohjoismaissa tällaista kirkko ja poliitiikka-erottelua jo ole?Kyllä Jeesus meidät Mammona-EUkko nimiseltä pakanajumalalta pelastaa
KRD:n ja KRP:n avittamana pakkokäännytystapauksissa
Isä Yakov pitää ammmeensa ja pannut neitseet kuumana - 4D tähti
Ratikkakuski kirjoitti:
Olen asiassa kanssasi harvinaisen samaa mieltä. Räsänen voi olla täysin väärässä, mutta puolustan sananvapautta ja Räsäsen oikeutta sanoa väärätkin mielipiteensä.
- 4D tähti
puskalisko kirjoitti:
skarppaahan nyt, Ratikan setä :-)
Oliko Ilkka Kanervalle oikeus lähettää Johanna Tukiaiselle niitä tekstiviestejä? Tietysti oli, eikä Tuksukaan ollut yhtään pahoillaan ainakaan vastauksista päätellen. Mekkala nousikin siitä, oliko meillä sopiva henkilö ulkoministeriksi.Tämä onkin Suomen erikoisuuksia. Muualla ministerit eroaa kun ne sössii työasiaoissaan tai on edes aihetta apäillä että ne on sössineet (esim. Wallin valehteli, mutta se on ok, koska valehtelu oli äänestäjiensä edun mukaista.)
Suomessa ministerit erotetaan, kun ne käyttäytyy yksityiselämässään "sopimattomasti". - Jatkuva Valehtelu:.!
4D tähti kirjoitti:
Tämä onkin Suomen erikoisuuksia. Muualla ministerit eroaa kun ne sössii työasiaoissaan tai on edes aihetta apäillä että ne on sössineet (esim. Wallin valehteli, mutta se on ok, koska valehtelu oli äänestäjiensä edun mukaista.)
Suomessa ministerit erotetaan, kun ne käyttäytyy yksityiselämässään "sopimattomasti"..
Itse asiassa Jatkuva Valehtelu on Suomessa poliittinen HYVE
Har!
. Ratikkakuski kirjoitti:
Mitä tarkoitat "vastikkeettomalla rahanjakamisella"? Kuulostaa joltain persupoliitikolta, jolla on puurot ja vellit sekaisin kuuppansa muassa, että voisitko yksilöidä merkityksen? Työttömät pitää siis ampua ja " vastikkeeton rahanjakaminen" lopettaa tietyille kansanryhmille. Okei. Kerro lisää.
- "Uskonnonvapaus"
Miksi uskonnonvapautta pitää kunnioittaa?
Jumala-konsepti on vaarallinen koska se antaa ihmiselle "oikeuden" pitää mielikuvituksensa tai ymmärtämättömyytensä tuotetta totena ja absoluuttisena oikeutena/käskynä, sehän on sama kuin antaa valta mielenhäiriölle.
Uskonnonvapaus on liberaalis-individualistisen kulttuurin yksi ilmentymä, entäpä jos yhteisölle ja kokonaisuudelle ei olekaan hyväksi olla liberaalis-individualistinen? Tällöin ei ole mitään todellista syytä - lukuunottamatta tätä 3 vuotiaan selitystä "mutta kun mä tahdon" - oikeudelle harjoittaa uskontoa.
Entäpä jos vastaus onkin kokonaisvaltainen järkevä henkisyys joka EI tarvi uskonnollisuutta tuekseen, vaan terveen sielullisen ympäristön - nimenomaan ympäristön jossa ei ole uskonto-harhoja sotkemassa ihmisen päätä? Miksi siis pitää antaa tässä oikeus harhaisuuteen ja järjettömyyteen?Nyt meidän ei tarvitse muuta, kuin olla yksimielisiä siitä, mikä on harhaisuutta ja järjettömyyttä. Sitten kaikki selviää, oikenee ja siliää.
Räsäsen lausunnosta olen hänen kanssaan kovasti eri mieltä. Olen hänen kanssaan eri mieltä lausunnon takana olevista olettamuksista.
Mutta jokainen poliitikko on nimenomaan jonkun aatteen asialla, olkoon se aate sekulaari tai uskonnollinen. Kyllä niiden velvollisuus on pitää oman aatteensa aatetta esillä ja yrittää toimia niiden arvojen mukaisesti, joita he väittävät edustavansa.
Niin paljon kuin Räsäsen maailmankuvaa vastustankin, niin minusta hän teke juuri oikein sekoittaessaan toimintansa tausta-aatteen politiikkaansa. Siksihän ne siellä ovat. Politiikka on paitsi budjetin tasapainottamista, myös aatteellista johtamista ja päätöksentekoa.
Ja sinua kannustan voimakkaasti perustamaan puljun, joka vaatii pääministerin eroa. Olkoot perusteenne hyvät, kun tiputatte sisäministerin palliltaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760