Aktiivisuuserot parisuhteessa

Onnistuuko?

Millaisia kokemuksia teillä on siitä, että toinen puoliso on hyvin aktiivinen ja haluaa tekemistä päivien täytöksi ja toinen viihtyy enemmän kotona, eikä kaipaa läheskään samanlaista aktiivisuutta elämäänsä?

7

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huonoja

Varsinkin jos aktiivisuus tulee naisen puolelta ja pitää sisällään sitä, että täytyy "esiintyä pariskuntana" asiaankuuluvissa tilaisuuksissa.

Toisenlaisesta aktiivisuudesta tulee mieleen, että onkohan se toimelias puolisko vähän tyhmempi? Heillähän pitää olla tekemistä... älykkäät taas saattaa kuluttaa tunteja vain keskustellen.

Sitten on vielä juopot, narkkarit ja muut uskovaiset joiden on pakko olla koko ajan liikkeessä ettei (viina)piru iske.

• Ap.

Minä, vähemmän aktiivinen, olen nainen. En siis suinkaan vaan makaa sohvalla, vaan tykkään touhuta enemmän kotona. Puolisoni on minun näkökulmastani, joka nyt ei ole yhtään sen oikeampi, hyvin aktiivinen. Minä koen kamalaa stressiä siitä, että pitäisi koko ajan tehdä ja mennä, enkä kyllä jaksa sellaista elämää loputtomiin.

Minusta olisi ihana vaan olla yhdessä ja keskustella asioista, mutta puolisolleni tämä ei ole tekemistä. Enkä kyllä pidä häntä mitenkään tyhmänä.

Onko meillä mahdollisuuksia yhteiseen, molempia tyydyttävään elämään?

• meillävaanonnistuu!

Meillä minä olen kanssa aktiivisempi osapuoli, olen siis nainen. Mies tykkää olla enemmän kotona ja haluaa katsella kanssani esim. leffoja. Itse taas haluaisin tehdä jotain. Kotona puran aktiivisuuttani siivoilemalla ja tekemällä kaikkia juttuja kotona. Sitten käyn aika usein tapaamassa ystäviäni esim. jossain kahvilassa.

Kyllä me sitten miehen kanssa käydään kaksinkin "pariskuntana" jossain. Mutta ei kovin usein. Kerran viikossa suunnilleen. Miehellä on raskas työ, joten se vie hänen voimiaan, mutta oli se aikamoinen kotihiiri jo ennen noita töitä :-)

Niin ja kyllä mäkin tykkään olla vaan kotona tekemättä mitään.

Että miksei onnistuisi? Kysynpähän vaan. Tietenkin sitten, jos aktiivisempi osapuoli vaatii että lähdet aina mukaan että esiinnytään pariskuntana niin sitten voi tuottaa tietenkin ongelmia.

Meillä tosin ei ole tarvetta aina juosta yhdessä paikasta A paikkaan Ö. On mukava tavata ystäviään ja sukulaisiaan välillä itsekseenkin. :-) Ja siinä saa samalla sitä omaa aikaa.

• Ap.

Kiitos viestistäsi ja kiitokset myös aiemmalla kommentoijalle.

Joo, mun puolelta tässä ei olekaan mitään ongelmaa muuten, mutta mies haluaa minut mukaan. Ja tokihan voisin silloin tällöin lähteä, mutta se ei vaan jotenkin miehelle riitä, koska "pitää tehdä yhdessä muutakin kuin vain olla kotona". En ole koskaan joutunut tälläistä asiaa miettimään aiemmissa parisuhteissani ja minulle tulee jo jotenkin tosi paha mieli tästä, riittämätön suorastaan.

Olen hyvin samankaltainen kuin miehesi. Olen aina ollut vaativissa töissä ja minä tarvitsen aikaa palautuakseni niistä. Olen myös hyvin yksin viihtyvä, tapailen kavereitani ja sukuloin monesti yksin, koska sekin on sitä omaa aikaa.

• meillävaanonnistuu!
        Ap. kirjoitti:

Kiitos viestistäsi ja kiitokset myös aiemmalla kommentoijalle.

Joo, mun puolelta tässä ei olekaan mitään ongelmaa muuten, mutta mies haluaa minut mukaan. Ja tokihan voisin silloin tällöin lähteä, mutta se ei vaan jotenkin miehelle riitä, koska "pitää tehdä yhdessä muutakin kuin vain olla kotona". En ole koskaan joutunut tälläistä asiaa miettimään aiemmissa parisuhteissani ja minulle tulee jo jotenkin tosi paha mieli tästä, riittämätön suorastaan.

Olen hyvin samankaltainen kuin miehesi. Olen aina ollut vaativissa töissä ja minä tarvitsen aikaa palautuakseni niistä. Olen myös hyvin yksin viihtyvä, tapailen kavereitani ja sukuloin monesti yksin, koska sekin on sitä omaa aikaa.

Harmi ettei sun mies ymmärrä. Ootko koittanut selittää sille, että sulla kestää palautua töiden jälkeen ja että olet väsynyt kun oot ollu töissä ja haluaisit vaan olla ja rentoutua kotona?

Mä aluks olin semmonen, että olisin halunnu miehen kanssa lähteä kaikkialle mutta mies sitten selitti mulle että ei jaksa, kun on rankka työ. Kyllä sitten ymmärsin sen ja lopetin turhan vinkumisen siitä, ettei se koskaan lähde mun mukaan.

Mäkin olen yksinviihtyvä joten sinänsä mulle tää meijän "tilanne" on tosi hyvä ja suotuisa. Mutta sulla onkin toiste päin asia... En osaa kyllä muuta sanoa kuin että juttele miehes kanssa asiasta! Kerro miltä tuntuu ja mitä toivoisit hänen osaltaan. Tsemppiä!! :-)

• Ap.
        meillävaanonnistuu! kirjoitti:

Harmi ettei sun mies ymmärrä. Ootko koittanut selittää sille, että sulla kestää palautua töiden jälkeen ja että olet väsynyt kun oot ollu töissä ja haluaisit vaan olla ja rentoutua kotona?

Mä aluks olin semmonen, että olisin halunnu miehen kanssa lähteä kaikkialle mutta mies sitten selitti mulle että ei jaksa, kun on rankka työ. Kyllä sitten ymmärsin sen ja lopetin turhan vinkumisen siitä, ettei se koskaan lähde mun mukaan.

Mäkin olen yksinviihtyvä joten sinänsä mulle tää meijän "tilanne" on tosi hyvä ja suotuisa. Mutta sulla onkin toiste päin asia... En osaa kyllä muuta sanoa kuin että juttele miehes kanssa asiasta! Kerro miltä tuntuu ja mitä toivoisit hänen osaltaan. Tsemppiä!! :-)

Kiitokset taasen kommentoinnista!

Kyllä minä olen usein miehelle sanonut sitä, että minä en jaksa lähteä, olen väsynyt ja viihdyn erinomaisesti kotona. Hän vaan kokee kotona olon jotenkin mielettömän tylsänä, ja minulle taas tulee ihan rivien välistä tunne siitä, että hän pitää minua laiskana, kun en jaksa tai halua aina lähteä.. Tämä on oikeasti kurja tilanne ja mietinkin, että tuleeko tästä vielä tätäkin suurempi asia tulevaisuudessa.

Minusta olisi myös ihannetilanne, jos vain voitaisiin olla erilaisia tässä asiassa, tekemättä tästä sen suurempaa kärpäsestä härkästä- tilannetta..

Kauniit kiitokset tsempeistä!

• Cloetta...

Meillä on onnistunut jo vuosikausia. Meillä toisiamme täydentävät ominaisuudet ovat olleet rikkaus, kaikesta huolimatta. Mieheni on se aktiivinen koko ajan jotakin tekevä ja puuhasteleva; hän on ulkoilmaihminen ja tykkää käsillä tekemisestä. Mökillä hän on se, joka leikkaa, rasvaa, maalaa, korjaa jne. ja ihan omasta vapaasta tahdostaan. Minä taas olen sisäihminen eli tykkään laittaa kotona kaikenlaista kuten sisustaa, leipoa ja järjestellä esim. illanistujaisia. En ole mikään ulkoilmaihminen ja esim. sienestys tai marjastus ei ole koskaan kiinnostanut millään tavalla minua. Joskus nämä vastakkaiset intressit ärsyttävät mutta on niissä positiivinenkin puoli.

Olemme jo sen verran vanha pari, että ymmärrämme sen, että toisen pitää saada olla sellainen kuin on ja pitää saada toteuttaa itseään omalla tavallaan. Kun mieheni menee esim. golfaamaan tms. minä käperryn viltin sisään, otan kirjan ja suklaalevyn ja nautin yksinolosta.

Osaamme toki tehdä yhdessäkin kaikenlaista ja pari uutta yhteistä juttua olemmekin keksineet, nyt kun meillä on aikaa toisillemme ja itsellemme kun lapsemme ovat jo maailmalla-.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4309
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 141
      958
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe