Olen seurustellut nyt 2vuotta mieheni kanssa josta yhdessä olemme asuneet 1,5v. Alku oli ihanaa ja mies huomioi minua ja oli todella ihana. Nyt meidän riidellessä (esim. hän suuttuu jos pyydän häntä tekemään jotain) hän HUUTAA ja raivoaa niin, että koko rappu kuulee. Hän on myös rikkonut useita minun tavaroitani ja heittänyt niitä päin seinää.
Hän myös haukkuu minua vittumaiseksi, mielenvikaiseksi, hirveäksi ja käskee hakeutumaan hoitoon. Kaikkea mitä voikaan ihmisestä pahaa sanoa, niin hän sanoo. Ennen rupesin riidan edetessä itkemään koska en kestänyt sellaista painetta, mutta huomasin että se oli turhaa. Miehen ilme ei värähtänykkään ja hän saattoi vain poistua paikalta. Saatoin itkeä tunnin verran ja olla yksin toisessa huoneesa, johon hän vain jätti minut ja painui esim nukkumaan. Niin kliseeltä kuin kuullostaakin, itkin itseni useasti uneen.
Nyt joskus isoimpien riitojen edetessä olen ruvennut saamaan paniikkikohtauksia,. En saa happea, rupen tärisemään ja itken samaan aikaan. Tämä on hirveää. Joskus rupeaa myös oksettamaan. Menen siis fyysisesti aivan paskaksi. Tällöinkään, mies ei hetkahda ollenkaan. Hän on varmasti jo "tottunut" tähän eikä häntä kiinnosta ja kuvittelee että haen huomiota sillä.. tai en tiedä mitä hän oikein kuvittelee.
Nyt itsetuntoni on aivan matalana enkä osaa nauttia oikein elämästäni. Olen erittäin masentunut. ja hoen itselleni, että käyn kouluni loppuun ja rupean menestymään, ilman miestäni.
SILTI, meillä on myös ihania aikoja. Mutta en tiedä mitä tehdä? Haluanko elää suhteessa jossa mies raivoaa ja haukkuu minua. Jossa esim. KAIKKI kulut maksetaan puoliksi, vaikkakin mies käy kokopäivätöissä ja minä opiskelen. Kaupankassalla jaamme ruokaostokset tasan aina. Mies, joka ei halua yhteistä asuntoa ostaa, hankkia kanssani lapsia tai mennä naimisiin? Millaisen miehen kanssa oikein elänkään?
Mies raivoaa ja lyö tavaroita
37
5503
Vastaukset
- ghkjhkjhkjh
Mitä mies sanoo jos kysyt hänen raivoamisestaan? Ja siitä kun sanot että sinua ahdistaa tuollainen?
- Mira21
Sanoo että kun olen niin vittumainen, ja että oon yhtälailla syypää. Yleensä yritän rauhotella miestä ja käskeä puhumaan kuin aikuiset.. Huutaminen vain pahentaa asioita. Hän puolustelee raivoamistaan vain sillä, että hän on raivostunut.. En osaa oikein sanoa. Hän kyllä huomaa että ahdistun siitä huutamisesta ja meuhkaamisesta..
- en vittuile
Ymmärrän hyvin miestäsi. Itse en ole koskaan omalle miehelleni vittumainen ja hankala, koska myös miehelläni on tunteet, ja jos niitä tarpeeksi loukkaisin, niin kyllä häneltäkin hermot jossain vaiheessa menisi. Ei miehenikään ole minulle vittumainen, eikä siis minunkaan tarvitse huutaa hänelle. Lopetat vain vittumaisen käytöksesi, niin yhteiselo tulee helpottumaan huomattavasti.
- säälittävää
en vittuile kirjoitti:
Ymmärrän hyvin miestäsi. Itse en ole koskaan omalle miehelleni vittumainen ja hankala, koska myös miehelläni on tunteet, ja jos niitä tarpeeksi loukkaisin, niin kyllä häneltäkin hermot jossain vaiheessa menisi. Ei miehenikään ole minulle vittumainen, eikä siis minunkaan tarvitse huutaa hänelle. Lopetat vain vittumaisen käytöksesi, niin yhteiselo tulee helpottumaan huomattavasti.
Voi haistanny sinä vittu.
Ap varmaan älysin tuon ylläolevan jonkun mulkeron provo.
- Namma
Siis miksi, MIKSI naiset jäävät tälläisiin suhteisiin?? Tällä palstalla on pilvin pimein samanlaisia tarinoita. Ovatko ne hyvät hetket todella niin arvokkaista, että voi kestää toiselta raivoa, riehumista, haukkumista, tavaroiden rikkomista ja sitä, että oma itsetunto rikkoutuu pirstaleiksi.
En halua olla ilkeä, en todellakaan. Olen vaan hirvittävän surullinen puolestasi. Lähde! Se on ainoa neuvo, jonka voin sanoa!- tarkkana nyt!
Sinulle nimimerkki Namma: Etkö nyt käsittänyt aloittajan viestiä? Siinähän hän kertoi syyn miehensä pahoinvoinnille: Nainen, eli aloittaja on VI TTUMAINEN häntä kohtaan. Kai siinä nyt mies kun mies, rauhallisempikin lopulta raivostuu.
- jkakljhkljkls
Itselläni on samanlainen tilanne. Mieheni nielee kaiken paskan mitä muualta saa; töistä, kavereilta, asiakkailta... Minä olen ainoa jolle hän raivoaa (en ymmärrä millä logiikalla mies oikeuttaa raivoamisen rakkaalle tyttöystävälleen mutta ei esimerkiksi jollekin tuntemattomalle tai puolitutulle). Uskon että se johtuu siitä että hän tosiaan ei näytä tunteitaan niille jotka ne ansaitsevat eikä puhu asioita selviksi. Tunteet patoutuu ja tilanne on jatkuvasti räjähdysherkkä.
Kerran meinasin saada moottorisahasta päähän. Hän siivosi vinttiä, minä olin alhaalla ja hän näki minut hyvin. Yhtäkkiä mies sai hirveän raivarin kun moottorisaha oli juuttunut jonnekin, kirosi ja raivosi ja kohta ihan nenäni eteen lensi komeassa kaaressa miehen riuhtoma moottorisaha. Oli vain kymmenistä senteistä kiinni ettei osunut minuun.
Tämä oli ensimmäisiä kertoja kun mieheni alkoi näyttää tätä puolta itsestään minulle. Sen jälkeen sitä onkin näkynyt sitten ihan säännöllisesti. Anteeksi hän kyllä tajuaa pyytää kunhan olen ensin itkien selvittänyt hänelle miksi tuollainen loukkaa. Tosin ei se anteeksi enää mitään merkkaa kun joka kerran jälkeen tekee aina uudestaan.
Itse en (vielä) lähde sen takia, että itsetuntoni on ihan nollassa enkä tiedä miten selviytyisin yksin. Minulla on taipumusta samaten paniikkihäiriöön ja pelkään etten tosiaan selviä itsenäisen elämän haasteista enää, kun olen rikki. Olen miehelle puhunut erosta monta kertaa mutta hänen mielestään kaikki on hyvin. Minun on siis jätettävä hänet, mitä en haluaisi tehdä, vaan yhteisesti sopia erosta. Emme vaan sovi yhteen. Mutta en vielä osaa erota. - Anonyymi
tarkkana nyt! kirjoitti:
Sinulle nimimerkki Namma: Etkö nyt käsittänyt aloittajan viestiä? Siinähän hän kertoi syyn miehensä pahoinvoinnille: Nainen, eli aloittaja on VI TTUMAINEN häntä kohtaan. Kai siinä nyt mies kun mies, rauhallisempikin lopulta raivostuu.
Kuka puhuu totta. Ukko voi valehdella että akka on vittumainen. Ei pidä ketään alkaa uskomaan kun ei tiedä mitä lopullisesti on tapahtunut
- Mira21
Niin.. ehkä se on sen yksin jäämisen pelko! Varsinkin näin opiskelijana ja muutenkin henkisesti riekaleina tuntuu vaikealta yhtäkkiä olla yksin ja huolehtia itse kaikesta. Olen usein itsekkin miettinyt että MIKSI olen juuri sellainen nainen joka jää tälläiseen parisuhteeseen.
- Namma
Pärjäät ihan varmasti taloudellisesti ja muutenkin, nyt pää pystyy nuori nainen!! Tuo parisuhde hajottaa sinut pian. En edes viitsi puuttua tuohon, että teidän kulut maksetaan puoliksi, niin kovalle ratkaisulle tuo kuulostaa..
Miksi olet miehen kanssa, joka ei halua ostaa kanssasi asuntoa, halua naimisiin ja lapsia (jos niitä itse haluat.) Millaisen tulevaisuuden näet?
Minä ymmärrän täysin sen, että sinua nyt pelottaa, mutta sinä selviät kyllä. Tukeudu perheeseesi, sukulaisiin, ystäviin, lähipiiriisi, että pääset alkuun. Ansaitset _niin paljon parempaa_.
Parhainta jatkoa Sinulle!
- oppeliini1
On todella kieroutunutta ja sairasta sanoa että mies on hyvä silloin kun ei hakkaa.
Ellei uskontosi, laki tai mikää muu sinusta riippumaton mahti pakota sinua olemaan tuossa tilanteessa, on vaikea ymmärtää miksi valitat kun itse hyvin tietoisesti ja harkiten päätät pysyä siinä.
Sinulla ja vain sinulla on päätosvalta omasta elämästäsi. Tuhota se kuvaamallasi tavalla, täydellä järjellä, menee yli ymmärryksen. - se kiltti
Kiltillä miehellä ei tee mitään. Onko pakko muuttaa heti yhteen. Jos olisit odottanut vuoden nin olisit saanut tietää miehesi vit.tumaisesta luonteesta. Mut naiset nyt on sellaisia et ne rakastuu tollasiin miehiin, joten ymmärrän sua kuitenkin. Sellasta se elämä vaan on et hyvät miehet jää ilman ja mulkut miehet saa naisia.
- pr15c1ll4 pr35l3y
Ei se nyt näin ole. Aloittaja soita itsellesi turvakodista paikka. Sun on saatava apua tilanteeseesi ja heti. Mies kyllä tajuaa tekosensa kun häivyt turvakotiin ja kerrot että nyt lähden kun ahdistaa tämä tilanne liikaa. Tuollaista inhottavaa käytöstä ei tarvitse sietää. Kapulaa rattaisiin siinä muodossa että mies käsittää toimineensa väärin.
Voimia!
terv. Saman asian kanssa kamppaillut- Kynnysmatto
Ymmärrän sinua. Minunkin mieheni on tuollainen. Pieni väärin aseteltu sana vahingossa niin raivo on päällä. Uhkailu, tavaroiden hajoitus, jopa hengellä riistämisellä peloittelu. Sitten taas ollaan niin kilttiä ja hyvää. Ja pari viikkoa ja peli jatkuu taas. Kaikella uhkailu, maineen pilaamisella ym hän pitää minut kotona luonaan. Kiristys ja haukkuminen on siis aina silloin tällöin ja hyvänä olo muuten. Mitähän pitäisi tehdä? Siinäpä kysymys. Lähteminen vie vainotuksi ja maineen pilaamiseen ja taloudelliseen ahdinkoon. Jääminen parin viikon välein kynnysmatoksi.
- rumamies
Miksei tällänen kiltti mies kelpaa joka ei huuda tai riehu. Onko se mun rumuudesta kiinni vai mistä kun naiset ottaa aina sen idiootti miehen joka riehuu ja lyö. Turha itkee kun oler tollasen miehen valinnut ja nyt sit kärsit seurauksista. Mun kanssa olis turvallista olla mut kun en kelpaa niin se on voi voi.
- ~cissi~
Huutaa saa, mutta toisen tavaroita ei saa hajottaa.
Ei sun tarvi lähteä omasta kodistasi turvakotiin. Soitat poliisille ja kerrot, että mies riehuu ja rikkoo tavaroita. Ne hakee sen paikkaan, jossa on vähemmän rikottavaa.
Mies lopettaa riehumisen, jos näkee että se ei suhun tehoa ja lakkaat rakastamasta. Ei ilmeisesti ole sitä nähnyt, vaan havainnut että sua voi hallita emotionaalisesti tuolla tavalla. - 13+12
Millä tavalla "pyydät" miestä tekemään jotakin? En tahdo puolustella miehen käytöstä, mutta jatkuva nalkuttaminen raastaa hermoja nopeasti. Puhutko hänen päällensä?
- lillehammer
Ehkäpä tuo haluaa pitää sut.
Kaikkihan sen tietää ettei kiltti mies naista saa.
Silmät umpeen ja alttaria kohti!- itku tuli
Aloittaja eli Mira21, itselläni tällä hetkellä täysin sama tilanne. Olen seurustellut mieheni kanssa 4 vuotta ja asuttu yhdessä 2 vuotta (mieheni osti talon). Hän huutaa, raivoaa, haukkuu ja tekee vaikka mitä ja ihan pikku jutuista...olimme yhdessä eri kaupungissa "matkalla" ja unohdin silmälasini kotiin ja en nähnyt mieheni pyytämää osoitetta kartasta niin hän päätti huutaa että painu v*ttuun autostani ja jätti siihen paikkaan! Meillä maksetaan kaikki erikseen, eli oma raha on oma... Hän myös vetoaa siihen että tämä on hänen talo ja voi heittää mut talosta vaikka keskellä yötä (niin on tapahtunut). Minä tienaan rahallisesti hyvin vähän, mutta mieheni tienaa tuhansia kuukaudessa...tottakai laskut maksetaan yhdessä jne...mutta turha kiristäminen ön kauheeta! Olen sietänyt tätä toistaiseksi vuoden, olen masentunut ja en innostu asioista enää...itken tosi usein. Hän kuvittelee että saa kohdella ja pomputtaa minua ihan miten vaan! Nyt olen päättänyt lähteä suhteesta, mutta se ei ole niin helppoa kun kuvittelee...joskus pelkkä rakkaus ei vaan riitä!! Me ei voida asioista puhua kun se menee vaan huutamiseksi ja siitä seuraa ulos heitto. Itse hillitsemään kielenkäyttöni hyvin, kunnes eilen räjähdin ja huusin miehellä että pidä se turpasi kii kusipää, hän katsoi minua aivan ihmeissäni ja tokaisi vaan siihen että: miten sinä voit noin minulle sanoa! :D Älä jää suhteeseen jossa sinua alistetaan, kaikki on sinusta kiinni miten haluat elää...helppo sanottu kun tehty.
- 1+4
itku tuli kirjoitti:
Aloittaja eli Mira21, itselläni tällä hetkellä täysin sama tilanne. Olen seurustellut mieheni kanssa 4 vuotta ja asuttu yhdessä 2 vuotta (mieheni osti talon). Hän huutaa, raivoaa, haukkuu ja tekee vaikka mitä ja ihan pikku jutuista...olimme yhdessä eri kaupungissa "matkalla" ja unohdin silmälasini kotiin ja en nähnyt mieheni pyytämää osoitetta kartasta niin hän päätti huutaa että painu v*ttuun autostani ja jätti siihen paikkaan! Meillä maksetaan kaikki erikseen, eli oma raha on oma... Hän myös vetoaa siihen että tämä on hänen talo ja voi heittää mut talosta vaikka keskellä yötä (niin on tapahtunut). Minä tienaan rahallisesti hyvin vähän, mutta mieheni tienaa tuhansia kuukaudessa...tottakai laskut maksetaan yhdessä jne...mutta turha kiristäminen ön kauheeta! Olen sietänyt tätä toistaiseksi vuoden, olen masentunut ja en innostu asioista enää...itken tosi usein. Hän kuvittelee että saa kohdella ja pomputtaa minua ihan miten vaan! Nyt olen päättänyt lähteä suhteesta, mutta se ei ole niin helppoa kun kuvittelee...joskus pelkkä rakkaus ei vaan riitä!! Me ei voida asioista puhua kun se menee vaan huutamiseksi ja siitä seuraa ulos heitto. Itse hillitsemään kielenkäyttöni hyvin, kunnes eilen räjähdin ja huusin miehellä että pidä se turpasi kii kusipää, hän katsoi minua aivan ihmeissäni ja tokaisi vaan siihen että: miten sinä voit noin minulle sanoa! :D Älä jää suhteeseen jossa sinua alistetaan, kaikki on sinusta kiinni miten haluat elää...helppo sanottu kun tehty.
Sinulle tekisi hyvää muuttaa omilleen. Toivottavasti sen teet. Jaksamisia!
- yksin kotona
joo, kiltti mies ei saa naista. Näillä raivotautisilla ja huonosti naisia kohtelevilla miehillä on aina nainen tai kaks. Mistä se mahtaa johtua?
- olen onnellinen
Minulla on kiltti mies. Pois en vaihtaisi mistään. Onneksi olen oppinut tosi hyväksi ihmistuntijaksi ja tunnistajaksi, muuten minulla olisi väkivaltainen mies. Siskollani on sellainen.
- ajatus vaan
sinä olen onnellinen: miksi siskosi sietää sitä väkivaltaista miestä. Näytäppä näitä kirjoituksia hälle ja pyydä jättämään sellanen mies.
- miemiemiemie
Minun vaimo käyttäytyi samalla tavalla. Paiskoi ja rikkoi astioita. Ja myös saattoi lyödä nyrkillä esimerkiksi olkapäähän.
Raivokohtaukset loppuivat, kun lyödä napsautin takaisin vaimoa pari kertaa, että tuli tolkkuihinsa. Pari kertaa rikoin joitakin hänelle tärkeitä tavaroita. Ja muistutin aina, ettei terve ihminen riko omia tai toisten tavaroiat suutuspäissään. Kokeileppa samaa miehesi kanssa. Ei ole enää astiat lennelleet niin usein. Ja onnellisia ollaan! - ei raivoamiselle
Nyt olette kaksistaan, kuvittele millainen tilanne on, jos teillä on joskus lapsia ja mies käyttäytyy samalla tavalla!
- vauhtia
Järki käteen ja menox!!! Älä edes mieti enää, et tule katumaan.
- pyssykäteen
Paniikkikohtaukset johtuvat pelosta, itse sen olen kokenut ja kauheaa. Jo eka huudon ja raivon sanat saivat minut tärisemään pelosta, jonka lopulta pystyin hallitsemaan.
Mies on luonnevikainen, ei pysty itseään hillitsemään, sinä et voi asiaa korjata.
ei se sinun syysi ole jos mies näin "sairas", niin on minunkin mies. Raivokohtauksia tulee yleensä juomisen jälkeen, koko maailma on häntä vastaan, minä mukaanluettuna. - oikeudenmukaisuus
V-mainen, mielenvikainen, käskee hakeutumaan hoitoon, kaikenlaisia nimittelyjä ja haukkumisia... Kuulostaa tutulta. Tavaroiden särkemistä, seinälevyjen rikki potkimista, rankkaa uhkailua, jopa väkivaltaa. Tällaista kokenut. Täysraittiilta!
Syy aina ja vain minussa. Anteeksipyyntövelvollisuus vain minulla. Mies ei koe tehneensä minua kohtaan mitään pahaa, eikä siis ole mitään anteeksipyydettävää.
Pakotti raivoten minut hakeutumaan terapeutille, mutta ajattelin, että hyvä, nyt saan puhua jollekin!!! Mies meni itse myös, mutta ilmeisesti vain käydäkseen selvittämässä, että olen "mielisairas". Terapeutti sanoi minulle, etten saa uskoa hänen nimittelyjään ja ettei mies ole ammattilainen antamaan mitään diagnooseja, mutta mies itse olisi pitänyt saada oikeasti hoitoon, sillä sellainen käytös, mitä hän piti oikeutenaan, ei ole normaalia, vaan jopa rikollista!!! Kerran paiskautui suuri kynttilä pääni viereen seinään. Olin selin häneen. Kerran vaati raivoten minua konttaamaan kauempaa jalkojensa juureen pyytämään häneltä anteeksi, mutta koska en ollut tehnyt mitään, mitä kokisin anteeksipyydettäväksi, en suostunut. En muista, mitä sitten tapahtui, lensinkö pihalle ja menikö mise viihdyttämään itseään väkivaltafilmeillä. Sellaista tapahtui joskus. Vaatteitani revittiin usein päältäni ja sain mustelmia, kun paksut topatut rintaliivit riuhdottiin täysin riekaleiksi yltäni. Ne siis menivät oikeasti täysin silpuksi, mutta hakaset pysyi kiinni! Pelkäsin usein, itkeä en voinut, siitäkin nousi raivo! Sitten kysyi minulta vielä, että mitä syytä minulla muka on pelätä häntä! Oikeustoimiin en halunnut, en halunnut itselleni yhä rankempaa elämää, sillä koin, että se olisi kostettu minulle moninkertaisesti, ehkä en olisi selvinnyt ... Enkä ole ainoa nainen, joka näköjään joutunut kokemaan tosi huonoa kohtelua!!! Tuolla joku yritti vierittää syytä naisen niskaan, mutta totuuson, että vaikka olisit kuinka hyvä, huoliteltu, fiksu, palvelevainen yms, niin toisen huono käytös ei ole SINUN syysi, vaan jokainen kantaa vastuun OMISTA teoistaan ja sanoistaan!!! :DDDDDDDDDDD
- 1234.
Eroa, ei voi muuta sanoa. Jos et voi erota, keskustele terapeutin kanssa tai kriisikeskuksen. Se auttaa. Mies ei tule takuulla pariterapeutille, eikä mikään muuta häntä.
Mutta jos voit eroa, hienoa, sillä tuo on väkivaltaa sinua kohtaan. Lähde takavasemmalle salaa, äläkä palaa takaisin. - Wifebeater
Mira21,
Minulla oli samoja ongelmia kuin sinun miehelläsi, kunnes löysin nerokkaan ratkaisun kiperään pulmaani.
Nykyään kun mieleni tekee huutaa kuin megafoniin konsanaan ja löydä tavaroita, teippaan äänenvaimentimen (ts. tyynyn naamani ilmastointiteipillä) ja paiskon pumpattavaa seksinukkea pitkin seiniä lastenhuoneessa. Voin karjua sieluni kyllyydestä ja ulos tulee vain pientä mölinää, eikä Birgitta (sen nimen olen antanut nyrkkeilysäkin virkaa toimittavalle seksinukelleni) välitä, vaikka mätkin sitä sieluni kyllyydestä kasvoihin.
Voi, olisittepa vain näkemässä Birgitan ilmeen. Se on aina yhtä hämmästyneen oloinen, silmät ja varsinkin suu ymmyrkäisenä se vain möllöttää.
Kirjoitan myös netin keskustelupalstoille ja formatoin kovalevyn vähintään kerran viikossa viinapullolla.
Jos näistä neuvoistani ei ole miehesi väkivaltaisuuteen apua, ei sitten mistään. Koskaan ei ole liian myöhäistä. Esimerkiksi lähteä suhteesta. - Oon voimissain
Eroaminen näistä sankareista on vaikeaa. Nuorena ajattelin, etten voi erota, kun jo yhdessä asuttiin, kihloissa oltiin. Sitten rakennettiin talo, en voi erota... sitten lapset, en voi erota. Miehen käytös vaan paheni kahdenkymmenen vuoden kuluessa, kunnes nelivitosena tajusin, että VOIN EROTA, vaikka on lapset, talo... Pitkä prosessi siis, ennenkuin ymmärsin. Ja pärjään paremmin kuin koskaan. Puolet elämästä kului hullun varjossa, mutta toivottavasti elämää on vielä jäljellä. En koskaan, en kenenkään anna kohdella itseäni huonosti enää.
Voimia teille tätä asiaa pohtiville. Kokemuksesta voin sanoa, ettei persoonallisuushäiriöinen mies vanhetessaan parane, vaan pahenee. - ¨¨¨¨¨pirkko
No onko todellisuudessa yhtään ainutta miestä joka ei olisi millään tavalla alistava eikä vähääkään väkivaltainen, edes henkisellä tasolla? Joka olisi raittiinpuoleinen, rehellinen, pettämätön, normaalinnäköinen, empaattinen, toimeentuleva ja silti mies?
Kaikki mieheni uskoivat olevansa tälläisia ja kaikki ovat väärässä. Nykyinenkin alistaa kaikin tavoin, ei vielä ole lyönyt. Olen saamassa suuren omaisuuden ja tämä ei hänelle käy. Että olisin hänestä ja työelämästä riippumaton. Näin hän on sanonut. En tiedä viitsinkö tätä onnenonkijaa enää toista vuotta katsella.- sinkku40-
Olisi minä. En ole koskaan naiseilta rahaa pyytänyt vaan pärjään omillani. Saan myös pian perintöä että en tarvii muiden rahoja. Olen myös aika raitis, en juo edes pääsiäisenä alkohoolia
- lähdeälämieti
Lähde. Älä mieti. Oot nuori. Älä tuhlaa nuoruuttasi tommosen paskaa.
Muuta kaverin luo, takaisin vanhempien lui. Etsi kimppakämppä.
Koulusi terveydenhoitajakin voisi osata auttaa. - tuulentyttönentäältä
Kuulostaa aika tutulta. Minä, kun luulin olevan ainoa nainen, jonka mies raivoo millon mistäkin. Saattaa olla hyväntuulinen ja yhtäkkiä saa raivon puuskia. Millon on syy minun millon yhteiskunnan tai isänsä tai kaverinsa tai kadulla tai kauppa jonossa olevan. Millon hän ei saa sitä ja tätä ja muut saavat aina ja se on yhteiskunnan syy.
Millon olen puhunut sairaita, jos olen erimieltä tai jotain mistä hän ei pidä.
Hän näkee oman napansa, vaikka toisin väittää. Minulla ei ole koskaan ollut hyvä
itsetunto, mutta vielä vähemmän on enää
jäljellä. Ai miksi en eroa, hyvä kysymys.
Yksin pelkoa se. Ei ole. Olen ollut paljon yksin elämäni aikana,ettei se ole läheisriippuvaisuutta.
Onko se ns sairautta, kun ei halua erota , ei se sitäkään. Osa minua rakastaa häntä hyvin
paljon, kun meillä menee hyvin.
Aina ennen ihmettelin myös itsekin pareja, joilla meni hyvin huonosti ja olivat silti yhdessä. Nyt itselläni sama tilanne ja tässä sitä ollaan.
Osaispa sitä viisaasti selventää myös itsellekin miksi olla huonossa suhteessa.
Kai sitä syyllistää itseensä ja itsessä on se kaikki vika ja yrittää kuitenkin parhaansa.
Ihmismieli on kummallista ja ei takoa itselle järkeä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293617- 851865
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151651Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541372Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1151206VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu911202- 681089
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi28982- 65964
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k99953