Alkoi yhtäkkiä ahdistaa kun tajusin olevani kohta 39v vapaa mies. Parisuhteita on kyllä ollut mutta epäonnea rakkaudessa. Toivottavasti se oikea vielä löytyy... Voi jessus, kuinka sitä tuli yhtäkkiä vanhaksi. Mieli ei ole vanha, enkä näytä vanhalta. Baareista saa seuraa mutta kun kertoo iän niin saa kuulla sen: Ai sä oot jo niin vanha. Jostain syystä nuoremmat naiset kiinnostuu musta. Missähän sitä tapaisi oman ikäisiään...
No en kai mä nyt oikeasti vanha ole. Kait. Nyt vaan yhtäkkiä tuli tuollainen ahdistus :)
Vanheneminen ja pariutumisen vaikeus.
20
358
Vastaukset
- 44v
sä mikään vanha ole... :)
- Mies1985
Vielä sinulla on parikymmentä vuotta aikaa esiintyä Hollywood-leffojen kovanyrkkisenä toimintasankarina.
- ,....,
Mitenkähän tuo liittyy pariutumiseen???
- Mies1985
,...., kirjoitti:
Mitenkähän tuo liittyy pariutumiseen???
Charles Bronsonin leffoissa vanhalla miehellä on ainakin 20 vuotta nuorempi nainen. Ehkä se piristää.
- dfhdfhsdf
Mies1985 kirjoitti:
Charles Bronsonin leffoissa vanhalla miehellä on ainakin 20 vuotta nuorempi nainen. Ehkä se piristää.
Heti piristi :)
Mikään vanha vielä ole. :-)
- 35N
Seilu on iätön, sillä ei ole ikärajoja.:) Tästä on tullut mun motto, kun tajusin, että yli 10 v. nuoremmissa miehissä on valtavasti varteenotettavaa potentiaalia. Elämäntilannekin on vielä samanlainen, kun mulla ei ole lapsia eikä avioeroa taustalla. Jos mulla on profiili seuranhakusivustoilla, siellä huomaa pariutumisen haasteellisuuden - ne jotka ovat vapaina ja haluisivat muhun tutustua eroavat kuin yö ja päivä siitä, millaisen ihmisen itse haluisin rinnalleni. Koen, että siellä eivät intressit kohtaa ollenkaan, mutta opiskeluissa (menin uudestaan koulun penkille) ja työpaikalla sitävastoin on samanhenkistä väkeä. Mut käännä ikä sillä tavalla, että olet todellinen helmi sille, joka sut löytää ja kun sun sydän kolahtaa. Olet saanut kypsyä hitaasti ja hartaasti sekä osaat arvostaa parisuhdetta.
- nonna grande
Jos etsit naisia baarista, niin siellä näet pääsääntöisesti itseäsi nuorempia naisia ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että naisista vain noin viidennes jää lapsettomaksi. Niinpä Suomessa 4/5 kaikista 40 ikäisistä naisista on äitejä. Sinun ikäisissä naisissa (39-v) on siis iso osa jo niitä, joilla on lapsia.
Koska ensimmäinen lapsi saadaan vasta keskimäärin 30-v iässä, niin mitä lähemmäs neljääkymppiä lähestytään, niin sitä todennäköisempää on se, että naisella ei ole mahdollisuutta (eikä usein haluakaan) viettää vähäistä vapaa-aikaansa baarissa.
Itselläni on lapsia, mutta olen eronnut. Käyn baarissa alle 5 kertaa vuodessa ja silloinkaan en istu siellä valomerkkiin asti enkä ryyppää. Aika paljon siis riippuu siitäkin, että mitä etsit. Jos haluat naisen, joka tykkää istua joka viikonloppu baarissa, niin mikäpäs siinä. Silloin baari on oikea paikka sellaisen kumppanin etsintään.
Jos kuitenkin etsit tosissasi vakavaa seurustelusuhdetta ikäisestäsi naisesta, niin on epätodennäköistä, että löytäisit hänet baarista. Todennäköisempää on löytää hänet työpaikalta, harrastuksesta tai nettitreffeiltä. Jos haluat naisesta lapsillesi äitiä, niin älä missään tapauksessa ota baariruusua, joka viihtyy siellä liian hyvin. - jhdrt
Eihän sinulla todellakaan hätää ole. Itseasiassa mitä vanhemmaksi mies tulee, sitä helpompi hänen on löytää parisuhde. Koska mitä vanhemmaksi tullaan, sitä suurempi osuus sinkuista on naisia.
Mutta baareista ei varmaan kannata seuraa etsiä. Mielummin netistä tai vaikka jostain eurosinkut tapahtumista, jotka ovat täynnä naisia.
Tietysti jos etsit esim. naista jolla ei olisi lapsia, niin se voi osoittautua hankalaksi. - Että näin
Sama vika Rahikaisella. Itse olen 30-vuotias ja näytän 22-24 vuotiaalta, ja sama vika baareissa ollessa, 18-20 naiset tulee jutteleen ja ovat kiinnostuneita, mutta sitten kun tulee puheeksi ikä, niin kovasti niillä mielenkiinto läsähtää.
Ja sitten vastaavasti oman ikäiset n.28-32 naiset eivät kiinnostu kun näytän joltain teiniltä.
Ikävuodet 25-35 ovat sinkkumiehille haastavat, sillä tuosta haarukasta ei löydy sinkkunaisia, sillä kaikki ovat suhteessa. Mutta sitten n. 35 jälkeen tulee ne eronneet ja karanneet, siinäpä ne tsäänssit sitten ovat.- Mies1985
Mies miehistyy 35-vuotiaaksi. Sitten alkaa hidas alamäki.
Nainen 'naisistuu' (saa jonkinlaista särmää) ehkä 25-vuotiaaksi. Sitten alkaa hidas alamäki. Ovathan jotkut 35 naisstarat omalla tavallaan karismaattisia mutta ei ehkä ihan suhteeseen asti. Pieni juonteisuus naamassa tuo jonkinlaista tuhmuutta...ääh, antaa olla; en sittenkään pysty perustelemaan vanhojen naisten hyviä puolia. - lkgödlfgjoijsdfoi
Mulla on vähän samanlainen tilanne. Naiset jotka tulee juttelemaan on siinä 25v paikkeilla. 13v ikäeroa on jo aika paljon. Mun ikäiset naiset eivät edes vakavissaan katso päälle koska kasvoilta näytän niin nuorelta.
- ,....,
Mies1985 kirjoitti:
Mies miehistyy 35-vuotiaaksi. Sitten alkaa hidas alamäki.
Nainen 'naisistuu' (saa jonkinlaista särmää) ehkä 25-vuotiaaksi. Sitten alkaa hidas alamäki. Ovathan jotkut 35 naisstarat omalla tavallaan karismaattisia mutta ei ehkä ihan suhteeseen asti. Pieni juonteisuus naamassa tuo jonkinlaista tuhmuutta...ääh, antaa olla; en sittenkään pysty perustelemaan vanhojen naisten hyviä puolia."Pieni juonteisuus naamassa tuo jonkinlaista tuhmuutta.."
Heh...Ei vaan..Mulle sanoi joskus mun 2 v. vanhempi ystävättäreni, että näytän "niin viattomalta" koska mulla ei ollut ryppyjä. Ja mulla oli ikää silloinkin jo muistaakseni 35 . Eikä niitä ryppyjä juuri vieläkään ole, mutta en mä nyt itseäni silti viattoman näköiseksi sanoisi. Joskus näytän tosin kyllä paljon nuoremmalta kuin olen..
- lkgödlfgjoijsdfoi
Kiitokset kaikille asiallisista vastauksista ja kannustuksesta!
Baarista tulee tosiaan haettua seuraa koska työpaikalla ei ole vapaita naisia (pieni firma). Käyn paljon kuntosalilla, mutta siellä usein ihmiset vaan treenaa napit korvillaan niin ei siinä saa oikein juttua aikaiseksi. Se on totta että baareissa on vähemmän mun ikäisiä, vapaita naisia liikkeellä.
Tykkään käydä harvakseltaan baarissa ja tanssimassa yökerhoissa, pidän silti itseäni ihan täyspäisenä ihmisenä :) Lapsi mullakin on, jo teini-ikäinen.
Lopuksi tulee mieleen vielä se että mun ikäisissä on paljon katkeroituneita mies/nais-vihaajia, sellaisia jotka ovat joutuneet pettymään eivätkä ole päässeet siitä ylitse. Viimeisin ex oli juuri sellainen ja siksi siitä ero sitten tulikin. Nyt on jotenkin aika varovainen sen suhteen että mitä toisesta paljastuu kun suhde etenee, yrittää ikäänkuin etsiä merkkejä joistain mielenterveysongelmista tms.
Ei muuta kuin leuka kohti rintaa ja päin uusia pettymyksiä ;D - PäinvastoiN
Ongelmani on päinvastanen. Olen 42 v nainen ja ravintoloissa seuraan tuppautuu sinänsä ihan mukavia tyyppejä, kroppa ja ulkokuosikin jees, mutta kun ne on ihan järestään jotain keskimäärin 35 v.! Ei itku. Sitten jotkut viiskymppiset tytöttelee niitä kun kiinnostaa "Aikuiset Naiset". Ja kerron sitte kelle tahansa ikäni, niin se ei vaan kiinnosta. Ja minä kun en hitto puumaksi ala enkä kolmevitosiin sekaannu. Että sinkkuna. Sinkkuna. ja selibaatissakin tätä menoa.
- dvabg
Ei se 7 vuotta kuule puumaksi tee varsinkaan 42 vuotiaalla, taidat horista. Eihän 7 vuotta nuilla kymmenillä ole mitään.
- arliina
dvabg kirjoitti:
Ei se 7 vuotta kuule puumaksi tee varsinkaan 42 vuotiaalla, taidat horista. Eihän 7 vuotta nuilla kymmenillä ole mitään.
Ja sulla on kokemusta asiasta...? Eli ei ole.
Jotkut yli nelikymppiset naiset on ylpeitä kun on nuoret miehet kiinnostuneita. Minä oon 45, ja en kyllä pidä mitenkään asiallisena sekoilla 30-35 vuotiaiden nuorten miesten kanssa tai jopa nuorempiakin on ollut tyrkyllä. Pahimmillaan voisin olla jonkun äidin ikäinen.
Mikähän niitä miehiä vaivaa, vieroitettu liian aikaisin äidistä tai jotain.
Minua ei kiinnosta yhden yön suhteet vaan mahdollisesti pidempi ja pysyvämpi suhde eli siksi minä ainakin torppaan nuortenmiesten yritykset. Seksiähän ne vaan haluaa (mikä on sinänsä ihan ok) ja jotkut varmaan parisuhteessakin, naimisissa, kotona lapsia.
Lisäksi ajatus ja arvomaailmani on erilainen kuin nuorilla miehillä. Heillä on juttuja joita en ymmärrä, mutta ikäisteni ja hieman vanhempien maailma on tuttua. Elämänkokemus, koulutus, ammatti, ne tuo mukanaan asioita jotka nuroilta vielä puuttuu. Ne tulee heille aikanaan mutta minä en jaksa sitä kehitystä odottaa.
Olen kerran tapaillut yhtä 4 vuotta nuorempaa. Sekin päättyi 2 kk:ssa kun hän tapasi pari vuotta itseään nuoremman ja silleen. Eli siitä suhteestamme ei ollut kuin tilapäiseksi vakipanoksi.
- Romukauppias
Ajattelin heittää tsemppi kommentin tänne väliin.
Mietin täsä että tuleekohan samanlainen olo mulle kun olen 39?
Tosin suhderintamalla on ollut hilajista jo jonkin aikaa ja voi olla että jatkuu. Ravintolastakaan en kyllä yleensä hae seuraa (vaikka muuten niissä saatan käydäkin) ja epäilen että ottajia hirvittävästi olisi.
Ikää on tosiaan päälle 30 ja sitä jotenkin hupsahti tähän ikään. Ikävää että oman ikäiset naiset alkaa tuntua jo itselle liian vanhoilta ja vaikuttaa heillä olevan aika korkeat kriteerit tai odotusarvot sellaiset (tyyllin kohta heti lapsia) että ei aivan hirvittävästi innosta.
Joitakin nuorempia naisia olen kokeillut mutta huomannut että alle 25-vuotiaiden kanssa se voi olla vähän leikkimistä se homma ja jos ovat lähempänä 20 niin osa säikähtää ikää (vaikken vaikuta 30 vuotiaalta).
Päälle 25-vuotiailla taas vaikuttaa olevan joko kovat odotukset miehelle (mm. koulutus ja ulkonäkö) tai sitten kerääntynyt ylimääräistä kehoon tai jo lapsikin putkahtanut jostakin maailmaan.
Sulla kaiketi on päinvastainen ongelma etten oikeastaan halua tavata omanikäisiäni koska aika moni nainen alkaa jo rupsahtaa 30 vuotiaana ja kiinnostus asioihin alkaa mennä jo jollekin täti-asteelle.
En kuitenkaan kaipaa mitään ura, virka, kodinhengetär, pikkuvaimo jne. -naista elämääni.
Mua ei ainakaan ikä paina enkä halua että ikä painaa naistakaan joten nuori nainen on ainut oikea valinta sopivassa kuosissa ;D
Sulle suosittelen samaa, pysyt siten nuorena ja oman ikäiset saavat ettiä vaikka vanhempia miehiä kun sellaisiahan he nuorempanakin yleensä hakivat.- Mies1985
Hyvä yhteenveto. Aika paskalta näyttää tulevaisuus.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708