En uskalla kertoa muille ikäeroamme

plus_kaksitoista

Olen n. vuoden seurustellut tosi ihanan miehen kanssa. Meillä menee kaikki todella hyvin, ei mitään ongelmia. Minä olen 20-vuotias, hän 32. Ikäeromme ei ahdista minua, eikä missään vaiheessa ole ahdistanut. Vanhempani ovat olleet iloisia siitä että olen löytänyt niin ihanan miehen ja he todella pitävät hänestä.

Olen kuitenkiin luonteeltani sellainen ihminen, joka ajattelee liikaa, mitä muut ajattelevat minusta. Pahan puhuminen ja negatiiviset kommentit satuttavat. En erityisemmin välitä ulkopuolisista tai siitä mitä sanovat, mutta läheisimpien sukulaisten ja kavereiden mielipiteet vaikuttavat. Muistan suhteemme alussa, silloinen paras kaverini paasasi että hän on aivan liian vanha minulle. Myös toinen kaverini, jonka kautta oikeastaan tutustuin tähän mieheen, sanoi että mies on liian vanha minulle. Sittemmin jos joku kaveri on kysynyt, minkä ikäinen se sun mies on, olen sanonut että 29. En yleensä harrasta valehtelemista, milloinka tälläisen asian takia valehtelemien tuntuukin vähän pahalta.

En minä miestäni, tai hänen ikäänsä häpeä. Päin vastoin, on ihanaa kun on kypsä ja vahva mies mun rinnalla. Olen ylpeä siitä, millaisen miehen kanssa saan olla. Silti en pysty kertomaan muille hänen todellista ikäänsä, sillä tuntuu siltä, että muut eivät voi ymmärtää sitä mitä meillä on. He eivät voi ymmärtää, että suhteemme on syvä ja vankka, vaikka meillä on 12 vuotta ikäeroa :/

2

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä kerro kellekään!

Miksi sinun pitäisi kertoa puolisosi ikä muille? Mitä se niille kuuluu?

Me olemme seurustelleet jo useita vuosia, ilman että teemme asiasta numeroa, niin olemme saaneet olla rauhassa.

Meillä ikäeroa on vielä enemmän kuin teillä.

"Kel onni on se onnen kätkeköön"

• Kymppi

Meillä oli miehellä sama ongelma, kun aloimme seurustelemaan. Meillä on 10v ikäero ja seurustelusuhteemme alkoi minun ollessa 18 (nyt 4v onnellisesti takana)

Mieheni mietti aina, mitä tutu, kaverit, perhe ja jopa tavalliset tallaajat miettivät. Hän sanoi, ettei häpeä minua vaan pelkää ihmisten reaktioita. Kävelimme aina kaupungilla käsi kädessä yms. mutta jos joku kyseli ikääni miehen puolelta, tuli aina ympäripyöreitä vastauksia tai ei vastausta ollenkaan. Silti mieheni muissa hankalissa asioissa väitti, ettei sanat häntä satuta ja muiden mielipiteet ei kiinnosta. Tässä asiassa silti kiinnosti.

Meillä meni n. vuosi, kunnes mies lopulta hyväksyi sen, että on vanhempi ja that's it. Hänen vanhemmilleen se oli ok, hänen veljelleen oli ok, kavereille oli ok ja olin enemmän kuin tervetullut kaveriporukkaan. Pari kaveria jopa sanoivat, että olin paljon parempi vaihtoehto miehelleni kuin tämän ex. Se tuntui mukavalta, vaikka olin nuorempi.

Kyllä tuo sinun suhtautumisesi muuttuu, usko pois. Aluksi voi tuntua hankalalta ja moni varmasti epäilee suhdettanne, mutta ajan myötä se muuttuu. Kyllä meilläkin vanhempani varoittelivat, että suhteemme ei tule toimimaan. Kun olimme olleet sitten pari vuotta yhdessä, alettiin meidän puoleltakin utelemaan, joko mentäisiin naimisiin.

Joten neuvoni sinulle, älä mieti liikaa, et koskaan pääse oikeasti toisten pään sisään. He tottuvat kyllä ja muuttavat meiltään (:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe